Mainos

Parturissa

• 10 789
  • 58

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Sattuipas sopivasti silmään tämä ajankohtainen threadi allekirjoittaneen kannalta. Kun aamulla katsoo peiliin, takaisin katsoo muuten komea nuorimies, mutta se kulmakarvojen yläpuolella oleva karvoitus näyttää jokseenkin hirveältä. Nyt pitäisi löytää parturi, joka osaa leikata kyseisen turkiksen edes jokseenkin annettujen ohjeiden mukaisesti ja kyseisen kirurgin tulisi sijaita pääkaupunkiseudulla, vihjeitä saa antaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näinkin on, mutta hyvillä partureilla on useiden viikkojen jonot varauskirjassaan, joten ei siihen pakko ole paljotta tyhjää jättää, jos ei itse halua.

Ja tarkoitit varmaan nettotuloista.

No joo, voi olla totta. Aika usein tuossa omassa suosikkipaikassanikin on täyttä muutaman päivän puskurilla, jos tulee äkillinen tyylinvaihdospuuska tai hiukset muuten vain kasvavat yön aikana silmille.

Netto tai brutto riippuu kai siitä, millaisessa suhteessa parturi on lafkaan(sa).

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ai mutta tämähän kuuluukin oikeastaan tänne, jostain syystä keskustelu muutti ihmettelyketjuun:

Schollin kirjoittelua seuranneena nämä saattavat olla hyvinkin ratkaisevia. Yritin vain antaa neuvoja ja säästää häntä turhilta pohdinnoilta, johan siinä saattavat Thomas Pinkin kainalot ja kauluskäänteet ikävästi hikoontua tällaisia kysymyksiä pohtiessa.

EDIT: Niitä tahroja on muuten vaikea saada pois varsinkin valkoisista kalvosimista.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Parturilla on väliä. Sen takia leikkausten hinnat eivät pitäisi olla parturiliikekohtaisia, vaan leikkaajakohtaisia. Jos otat picasson maalaamaan niin ei se hinta ole sama kuin jos joku paikallinen aloittelija tulisi. Niinpä partureissakin pitäisi olla eri hinnoittelut eri leikkaajille. Ne joilla on paljon kysyntää ja kirjat täynnä vakioasiakkaita niin voisivat veloittaa enemmän kuin ne, jotka eivät ole vielä sillä tasolla tai eivät taidollisesti edes nouse sille tasolle.

Tähän on selkeä vastaus: juomaraha. Mikset anna hyvästä palvelusta parturille juomarahaa. Se menee verottajan ohi eli jää kokonaan parturille, antaa hänelle hyvän fiiliksen ja takuuvarmasti ensi kerralla kahta paremman palvelun. Minulla on esim. tapana ollut jättää noin viisi egeä ylimääräistä, jos leikkuu on todella hyvä ollut. Tosin en ole vähään aikaan Suomessa parturissa käynyt, mutta näin siis yleensä ulkomailla asuessani tein.

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Korjataan sen verran oletuksia, että työpäiviä on kuukaudessa keskimäärin 21. Normaaleita miesten leikkuita pitää ehtiä leikkaamaan kaksi tunnissa..

Mä kyllä käyn mieluummin parturissa, jossa leikkaukseen on varattu tunti ja taksa noin 30e kuin puolen tunnin ja 15 euron pikalyhennyksessä. Ero on oikeasti ihan huimaava, kun leikkajalla on aikaa syväntyä asiakkaan kuontalon pyörteisiin ja muihin erikoisuuksiin. Mielellään sitä maksaa ammattitaidosta, joka konkretisoituu lauseisiin kuten "mä ohensin tosta päältä kerroksittain, niin se kasvaa siihen mallin sisään, niin ei sitten heti nouse pystyyn".

Nimim. Tehdäänkö nopeasti vai hyvin?

Suosittelen Helsingissä Aleksanterinkadulta löytyvää parturi-kampaamoa Stage11.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kävinpä tänään itsekin parturissa. Tai ilmeisesti naisten kuuluu sanoa "kampaajalla" (miksi?).
Sampio tuossa ylempänä kommentoi tätä. Luulenpa myös naisten käyvän kampaajalla siksi, että naiset harrastavat myös monimutkaisia kampauksia papiljotteineen ja pinneineen.

scholl

Jäsen
Käy scholli vain rohkeasti kokeilemassa, josko sen parturin taidot olisivat vielä tallella, ellei se pidä majaansa demareiden puoluetoimistossa.

Niin kassallahan tuo halventunut hinta vasta tuli selville. Siis maksaessani huomasin, että oli halventunut. Taidoissa ei ollut tapahtunut muutosta.

Monesti on niin, että leikkaajille on tärkeämpää se seura eli ne muut leikkaajat. Sen mukaan sitten vaihtelevat työpaikkoja, eivätkä osallistu välttämättä lainkaan siihen hinnan asettamiseen.

Juomaraha-asia on mielenkiintoinen aspekti, joka ei ole tullut mieleen. Siinä mielessä hankalaa, kun partureissa kuitteihin ei edes tule riviä, mihin voisi lisätä tipin. Lisäksi partureissa tiskin takana on aina joku ihmeellinen triplavarmistus. Kannattaa katsoa joku kerta. Kolme mimmiä ainakin päivystää siellä ja tarkkailee, että miten sen nimesi kirjoitat.

Veijari

Jäsen
Kun kerran hyvän parturin löytää niin ei siitä kannata enää vaihtaa. Itse olen käynyt kohta 10 vuotta samassa paikassa ja saman tädin leikattavana ja aina voi nousta tuolista tyytyväisenä. Kiitoksena pitkäaikaisena asiakkaana pysymisestä olen saanut aina vähän väliä jonkin shampoon tai hiusvahan lahjaksi. Perjantaille on taas aika varattuna.

Aikoinaan kun helsingissä asuin kävin turussa parturoimassa tukkani tällä samalla tädillä. En siis käynyt turussa vain parturoinnin takia vaan aina kun sinne oli muuta asiaa ajoitin parturissa käymisen samalle käynnille. Kertaakaan en ole käynyt "vieraissa" tämän 10v aikana.

Jos Tampereella piipahdatte, niin ei muuta kuin Placeen (varauksen joutuu tekeen todnäk etukäteen..) ja Gekolle leikkuuttaan tukka. Parhaat leikkaukset ainakin omaan makuuni on kyseinen herra tehnyt. Ja muutenkin mukavaa turinointia, kova jannu jauhaan selkeästikin. Tietysti itse pomo, Kylätaskun Toni, leikannee hyvin (ei omaa kokemusta), eikä nyt moittia voi muitakaan partureita kyseisessä firmassa (parista muusta kokemusta).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy