Mainos

Parturissa

• 10 789
  • 58

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Jeps. Vietin eilen, tilipäivän kunniaksi, aikaani ostoksilla. Eli kupla parkkiin, kaljalle (vaatteita&kenkiä en pysty ilman katselmaan, saati sitten ostamaan) ja rättikauppoihin.

Reissu oli onnistunut, kalliit kengät löytyivät (ne on aina liian kalliita) ja tarttuipa mukaan pari ylletröjaakin.

Olin ajatellut myös pitkään parturissa käyntiä. Harakanpesä päälaella on kasvanut kasvamistaan, ja jo ennestäänkin karu ulkomuotoni oli muuttunut aika pulimaiseksi (se karvainen koira, josta ei tiedä kumpi on etupää ja kumpi taka). Syynä tähän on pienehkö inhoni partureita kohtaan. Nimittäin:

Istut siihen tuoliin. Yllesi sipaistaan hiostava muovirätti ja sitten pitää totella kun ventovieras ihminen repii päätäsi milloin mihinkin suuntaan. Karvoja on silmissä ja suussa, ja koko ajan kutittaa nenänpäätä eikä raapia saa. Kuorrutuksena tähän laitetaan vielä typeryyksiä lateleva kulahtanut nelikymppinen ex-kapakanruusu saksienheiluttaja, joka tivaa mielipidettäsi Matin ja Mervin saunan palamisesta. Ja ajan varaaminen on niin rasittavaa hommaa.

Rohkaisin mieleni kuitenkin eräässä viinakaupallisessa kauppakeskuksessa. Putiikki oli tyhjillään, ja astuin sisään. Kysyin ujosti että onko kiirettä? Vastaus oli: "Näyttääkö siltä?". Ja tuo repliikki tuli n. 26-vuotiaan melko "tiukan" pörriäisen huulilta. Olin myyty. Ei tekopirteyttä!

Neito kyseli sitten, että miten leikataan? En oikein osannut sanoa. Annoin siis vapaat kädet. Tuli ihan hyvä, ja millä tavalla.

Välillä pääni oli maitorauhasten välissä, välillä taas lantio käyskenteli lähes poskellani. Kaiken maailman kummut pukkailivat olkapäitäni. Ei kutittanut nenää ei. Tuli siinä istuessani mieleeni vanha sanonta "Kaikki hu*rat ei ole partureita, mutta kaikki...". En siis tarkoita että plikka olisi ollut, en tosiaankaan. Mutta aika "thaimaalainen" hän karvanleikkuussa oli. Halleluja! Parturikammoni on tiessään!

Eli kokemuksia partureista?

edit: pumi, puli. Samaa Hubertia ne syö kuitenkin.

Viimeksi muokattu:

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Aivojen kemiallinen epätasapaino?

Itse en pysty istumaan parturintuolissa nauramatta. En tiedä miksi. Jotenkin oman karun naamavärkin katseleminen peilistä ja parturineitokaisen onnettomat small talk viritykset aiheuttavat meikäläisen perusvakavassa luonteessa pakonomaisen tarpeen aloittaa hillitön teinityttömäinen hihittely. Siitä syystä olen kiertänyt kampaamot kaukaa viimeisten viiden vuoden ajan ja käynyt tutun maallikkoparturin hoivissa vaihtelevin tuloksin. Olen tässä syksyn tullen (ja edellisen parturoinnin epäonnistuttua) pohtinut josko seuraavan kerran rohkenisin koettaa onneani oikeassa parturissa...

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ohoh. Ja minä kun luulin olevani yksin...

Olen ihmetellyt sitä luottavaisuutta, johon 99% ihmisistä pystyy tuudittautumaan. Tuntematon ihminen huitoo terävillä saksilla korvien, silmien ja kaulavaltimon läheisyydessä. Minulla ainakin alkavat hälytykellot kilisemään saman tien, jo pelkästään henkilökohtaiselle alueelleni tunkeutumisen vuoksi (puolisen metriäkö se normaalissa tuntemattomien välisessä kanssakäymisessä oli).

Nyttemmin tosin ahdistus on lieventynyt. Tämä johtuu ehkä siitä että viimeiset kolme vuotta olen käyttänyt samaa parturiliikettä, ja oppinut jollain tasolla luottamaan henkilökuntaan.

Mutta on se parturituoli vaan luonnonvastainen paikka, neuroottisesti maailmaa katselevalle ainakin.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Noin 20 vuotta olen samalla parturilla käynyt. Pesu ja leikkaus hoituvat rutiinilla.
Ei tarvitse kytätä sitä, miten hiuksia leikataan eikä selitellä miten haluaisi hiuksensa leikattavan.

Ainoa hankaluus on saada pysäköintipaikka mahdollisimman läheltä,

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Ikinä en oo käyny parturissa. Äiti hoiteli leikkaukset kun olin nuorempi. Nyt olen turvautunut yhden tutun kynintään. Tuskinpa menenkään ikinä parturiin. Eipähän tartte sinne suuntaan öysätä rahojaan.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Välillä pääni oli maitorauhasten välissä, välillä taas lantio käyskenteli lähes poskellani. Kaiken maailman kummut pukkailivat olkapäitäni. Ei kutittanut nenää ei. Tuli siinä istuessani mieleeni vanha sanonta "Kaikki hu*rat ei ole partureita, mutta kaikki...". En siis tarkoita että plikka olisi ollut, en tosiaankaan. Mutta aika "thaimaalainen" hän karvanleikkuussa oli. Halleluja! Parturikammoni on tiessään!

No huh. Täälläpäin ei moisesta kannata haaveillakaan. Tukanleikkuu silti sujuu ihan hyvin muuten.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti msg
Noin 20 vuotta olen samalla parturilla käynyt. Pesu ja leikkaus hoituvat rutiinilla.
Ei tarvitse kytätä sitä, miten hiuksia leikataan eikä selitellä miten haluaisi hiuksensa leikattavan.

Ainoa hankaluus on saada pysäköintipaikka mahdollisimman läheltä,

Täsmälleen sama, joskin itse olen käynyt vasta n. 17 vuotta samalla parturilla. Ja toisekseen: On se mukavaa, kun kummitäti on parturina, silloin ei tarvitse edes maksaa tästä "huvista", eli istua tuolissa epämukava kaapu päällä tuijottamassa peilistä omaa pärstävärkkiään. Itse leikkausoperaatio menee rutiinilla, ja yleensä varsin nopeasti. Pikkunassikkana inhosin parturia ylikaiken...

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parturi on nykyään oma ja kihlatun käsi.

Aikaisemmin kävin Hakiksen kulmalla jossain pienessä loukossa, jossa täti viidellätoista markalla veti koneella hiukset lattialle. Kertoi aina lapsistaan siinä samalla - varmaan suurin syy, miksen ikinä edes harkinnut mitään suurempi töistä kampausta.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Re: Parturissa.

Viestin lähetti Gagne
Harakanpesä päälaella on kasvanut kasvamistaan, ja jo ennestäänkin karu ulkomuotoni oli muuttunut aika pumimaiseksi (se karvainen koira, josta ei tiedä kumpi on etupää ja kumpi taka).

Kiva tarina, väliin sitä on itselläkin onnistanut.

Pieni korjaus vain, kyllä pumin pään erottaa pepusta. Se on sellainen lelukoiran näköinen. Toinen Unkarin paimenkoira, puli, on sitten se mopin oloinen piski.

Nimim. Pumin joskus omistanut

Txjokeri

haaZa

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS , Jokerit
Itse joudun käymään jollai seittemänkymppisellä mammalla. Ihan hyvin se leikkaa mutta siellä olo.. HoHHoiJJaa.
" Mites on harrin koulu alkanu " ?
Joo tähän on kiva vastata, hyvinhän se. ja paskat.
Välillä mummeli vääntää korviani ja selittää kuinka nykynuoret eivät pidä huolta itsestään. Välillä tekisi mieli sanoo sille että turpakiinni mää nukun nyt.
Sitte vielä kun tämä mamma syö jotain yrttivoipastilleja. hyi saatana.
Tosta voi päätellä, että vihaan parturissa käyntejä.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulla on vakituinen parturi tai samassa liikeessä oikeastaan kaksikin. Ilman ajanvarausta pääsee sinne ja molemmat tietävät, miten pitää parturoida. Kumpi sitten sattuukin olemaan vuorossa. Sanon vaan että ihan samaan malliin kuin ennenkin. Kun en ole mikään hölppäsuu niin luen yleensä jotain lehteä samaan aikaan siihen asti kunnes toimenpide on suoritettu. Kesällä tosin kyseisessä paikassa oli kova jono ja aikatauluuni ei mahtunut jonottaminen. Menin sitten eri paikkaan jossa oikein nätti blondityttö arviolta 20 vee noin iältään alkoi hommiin. Silloin ei tarvinnut edes lehteä lukea kun oli muutenkin niin mukava tyttö ainakin ulkonäöltään. Kauheassa krapulassa tosin olin silloin mutta maksava asiakas on tervetullut aina varmaankin. :)

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hassua. Minä en missään tapauksessa vihaa parturissa käyntiä, jos en nyt suoranaisesti nautikaan siitä. Fiilis on vähän sama kuin uusia farkkuja sovitellessa; jotain uutta ja toivottavasti myös tyylikästä on tiedossa taas muutamaksi hetkeksi eteenpäin. Ja saahan siinä hetken istua aivan paikallaan, lukea lehteä ja hiustenpesun aikana peräti sulkea silmänsä aivan luvan kanssa.

Löysin yhden nuorekkaan liikkeen, jonka saksimispalveluja käytin säännöllisesti, kunnes muutimme parinkymmenen kilometrin päähän. Muutaman kerran olen tarkoituksella sivuuttanut oman kaupungin parturit ja ajanut kyseiseen liikkeeseen, koska liikkeen parturitädeilllä on heidän ulkoisen habituksensa perusteella jonkin sortin tyylitaju olemassa. Jos siis idea oman kuontalon mallista on kadoksissa, on heidän ehdotuksiinsa voinut suhtautua kohtalaisella luottamuksella.

Kotipartureista on sen verran kokemusta, että viimeisimmät kerrat olen leikkuuttanut kuulani vaimoni serkulla. Jälki on kohtalaista, ja hän ymmärtää hyvin, mitä ajan takaa selityksilläni mallista. Tosin mitään kovin erikoisia meininkejä en aio antaa hänen kokeilla, koska ei tutulle viitsi kuitenkaan avautua leikkuujäljestä. Niin, ja äitini leikkeli toisinaan hiuksiani porukoilla vielä asuessani, varsinkin intin aikainen siili oli hänen bravuurinsa. Muualta kolmen millin sänki, mutta otsalla pieni parin sentin tupsu.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Minä ja hoviparturini

Niin, itse olen ravannut koko hämeenlinnalaisuuteni ajan naapuritalossa sijaitsevassa parturiliikkeessä.

Palvelu on asiallista ja johtuen pitkästä asiakkuussuhteesta juttukin luistaa etenkin sen paremman kimalaisen kanssa.

Kerran olen jopa yrittänyt skorettaa ko. parturitarta baarissa. Tilanne ei ainakaan silloin ottanut tulta alleen, tosin kyseessä oli ehkä eniten ns. force majeure-tapaus, eli ko. kimalainen oli juuri lähdössä raijaamaan tukkihumalaista kaveriaan kotiinsa.

Pienenä miinuksena voidaan tietysti mainita em. henkilön viehtymys koiriin, joka on aika vakavaa. Onneksi ne ovat sellaisia nyrkillätapettavia hännänheiluttajia, joten skoretuskokeiluja pitänee jatkaa.

Itse parturoinnin aikana en ole kehdannut esittää skoretusehdotuksia, koska tukkani saattaisi kokea kovia.

Viime kesänä tein muuten syrjähypyn em. asiakkuussuhteesta ja kävin Virossa värjäämässä tukkaani. Ko. parturi ei kuitenkaan vetänyt herneitä nenään, vaan leikkeli tukkaani senkin jälkeen ihan niinkuin aina ennenkin.

Tuosta virolaisesta parturittaresta on muuten sanottava, että siinä olisi myös ollut kunnon emäntäainesta. Hymyilikin niin kauniisti ja antoi kaikenlisäksi juoda kaljaa siinä tuolissa, kun väri kuivui päässä. Kärsin sattumalta juuri hirvittävästä krapulasta ko. toimeenpiteen aikana, joten pieni korjaussarjan otto teki poikaa.

Muutenkin ko. paikassa alkoi pikkuhiljaa viihtymään, koska harvoin näkee yhtä hyvää takapuolta kenelläkään.

Täältä tähän

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Parturissa.

Viestin lähetti Gagne
Välillä pääni oli maitorauhasten välissä, välillä taas lantio käyskenteli lähes poskellani.
Ihan vaan vaikka ervatsaloa kiusaten, totean että itse tiedän erään yläpääkarvoituksen leikkelijäkimalaisen, joka myös leikkelyn ohella varsin auliisti esittelee ulkoisia avujaan asiakkaalle. Tarkkaavainen leikeltävä voi pienellä harjoittelulla helpostikin nähdä löysän t-paidan hian aukosta tuon Gagnenkin mainitseman rauhasen täydessä terhakkuudessaan.

Eli ei muuta kuin rahaa pöytään ruipelot, niin voin paljastaa sen paikan.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Parturissa.

Viestin lähetti Rontti

Niin, kerro heti paikka, tai usutan ÄÄÄÄÄ-miehen teille asumaan.

Täältä tähän

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Minäkin olen parturini vakioasiakas, tai siis käyn aina samalla parturilla. Asiakassuhde on kestänyt nyt kolmisen vuotta. Tuon verran aikaa taaksepäin edellinen vakiparturini pisti putiikkinsa kiinni, joten aloitin uuden vakipaikan etsimisen. Kolmannella tai neljännellä kerralla tärppäsi. Valintaan vaikutti parturirouvan mukavan puhelias luonne ja erittäin hyvä ammattitaito. Kuontaloni oli kuosissaan heti ensimmäisestä käyntikerrasta lähtien, vaikka pääni on myös hiusten osalta varsinainen ongelmatapaus. Pyörteitä riittää, ja karvaa myös. Olen erittäin kaukana kaljuuntumisesta.

Eksoottisin parturikokemukseni on hankittu Penangilla. Hiukseni leikkasi kiinalaista etnistä taustaa oleva paikallinen asukki, joka muisti muutaman minuutin välein kehua hiusteni väriä. Blondeja ei sielläpäin maailmaa liiaksi ole. Hintaan kuului leikkauksen lisäksi hiusten pesu sekä ennen että jälkeen leikkauksen kuten myös päänahan, niskan ja hartioiden hieronta. Teki muuten gutaa! Liikkeessä oli samaan aikaan erilaisissa hiuskäsittelyissä pari kolme paikallista neitoa, jotka melko peittelemättä ihastelivat vaaleaa ja rotevaa olemustani. Mikäs siinä oli istuskellessa ja ihastellessa takaisin.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Itselleni on jäänyt tämä aina niin muodikas kuuden millin kesäkalju päälle vielä näin lokakuussa mutta Stadin paras parturi löytyy Porvoonkadun ja Kotkankadun kulmasta Alppilasta. Nelikymppinen runsaasti meikattu täti kertoo ihan ihme juttuja, itse luen vanhoja (huom) Pahkasikoja ja koko lysti maksaa vain kahdeksan euroa...
Toistaiseksi ainakin olen uskaltanut katsoa peiliin operaation jälkeen.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Eikös Predalla tai jollakin muulla vanhalla ketulla ollut tästä jo ketju joskus?

Ja taisin siinäkin ketjussa mainita, että minulle saa ilmoitella täältä Stadin puolelta sellaisia parturittaria, joiden luona käyminen on myös visuaalinen nautinto. Eli kertokaa, oi veljet.

Oma parturitilanteeni on muutoista johtuen ollut käymistilassa jo useamman vuoden. Juuri kun luulin löytäneeni hyvä apajan, osoittautuikin ko. paikka hieman "erilaiseksi".

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti MC61
Eikös Predalla tai jollakin muulla vanhalla ketulla ollut tästä jo ketju joskus?

Joo. Eli ei. Tarkoitus ei ollut keskustella siitä, miten paljon pelottaa kun se suriseva kone hyrrää niskassa. Alkuperäiseen ideaan osuneita viestejäkin näyttää tulleen.

P.S. Meillä taitaa Ervan kanssa olla nykyisin sitten sama parturi.

Viimeksi muokattu:

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Ko. Predan ketjussa tuo keskustelu muistaakseni meni tälle tissiosastollekin. Tarkoitukseni ei toki ollut loukata arvon Gagnea.

Tarkoitus oli lähinnä muistuttaa, että lukekaapa sitäkin ketjua, koska sinne tuli mielestäni paljon tavallisiakin pulilakokemuksia.

Omista kokemuksestani sen verran, että edellä mainitsemani hyvä parturi siis tosiaan osoittautui lopulta melko oudoksi.

Ensimmäisellä kerralla leikkuun ja hiustenpesun suoritti hyvännäköinen parturityttö. Pesu tapahtui lähes eroottissävytteisesti noin 10-15 minuutin ajan. Sen jälkeen tämä tyttö leikkeli kutrini oikein hienosti ja loistavalla tekniikalla. Hintakin oli markkinahintoihin nähden erinomainen. Ja MC:pä olikin tästä lähin varma hiustenleikkuupaikastaan.

No, homma muuttui sitten parin maukkaan kerran jälkeen siten, että palvelu pysyi jotakuinkin samana. Tyttö tosin vaihtui pariin kertaan ja koko ajan vähän huonompaan suuntaa. Viime kerroilla sitten puikoissa oli tapaus, jonka käsittelyn jälkeen mm. veljeni lopetti kyseisessä klanilassa käymisen. Jonkun edellisissä viesteissä mainitsemaa small-talkia tämä vosu viritteli erittäin omaperäisin aloituksin.

Eräät parhaista ovat mielestäni (nämä heitot tulivat siis aivan tyhjästä, eivätkä sitten saaneet jatkoa millään lailla): "Mikä on sun lempiväri?" "Mikä on sun horoskooppimerkki?"

Ja sitten kun yritit itse aloittaa pientä jutustelua kysymällä esimerkiksi: "Onkos teillä riittänyt asiakkaita?", tai muuta yleistä, oli vastauksena useimmiten: "Mitä, mä en nyt oikein ymmärrä mitä sä tarkotat?"

Tai sitten vastauksena saattoi olla jokin täysin kysymykseen liittymätön asia.

Epäilimme samassa putiikissa käyneen veljeni kanssa (joka myöskin oli kokenut outoja tässä parturissa), että tämä kyseinen daami on pakosti niin sanottu pilven veikko.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti MC61
Eräät parhaista ovat mielestäni (nämä heitot tulivat siis aivan tyhjästä, eivätkä sitten saaneet jatkoa millään lailla): "Mikä on sun lempiväri?" "Mikä on sun horoskooppimerkki?"
Työkaveri ei uskaltanut enää käydä toiste paikassa, missä likka kyseli kaiken muun lisäksi "kummalla kyljellä sää nukut?". Oli kuulemma muutenkin erikoinen tapaus.

Itsehän käyn nykyään työpaikkani viereisessä hiushoitolassa läheisen sijainnin, mutta myös erinomaisen palvelun takia. Hinnat ovat muutaman euron random-parturia kalliimmat alennuksien jälkeenkin, mutta jälki on yleensä hyvää. Omistan tällaisen nopeasti kasvavan, laineilevan ja pyörteitä täynnä olevan perintöpehkon, minkä vuoksi on vakipaikkaa vaihdettu useammin kuin kerran. "You can trick me only once". Yleensä pyydän ajan aina samalle blondille a) ammattitaidon b) chit-chatin c) muiden syiden takia, mutta joskus kiireen takia on joutunut muidenkin käsittelyyn. Nykyään uskallan jättää jo lippiksenkin kotiin, kun menen siistittäväksi. Asiansa osaava ja kanta-asiakkaansa tunteva parturi on jopa tärkeämpi tuttavuus kuin vakipubin baarimikko.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen viimeisen kahden vuoden aikana tainnut käydä parturissa kaksi kertaa. Sen voi tietysti hiusmuodistakin huomata. Kohta varmaan alkaisi olla taas aika, mutta ainakaan samaan paikkaan en mene kuin viimeksi.

Kyseisen paikan ulkomaalainen parturisetä nimittäin oli kyllä korkeasti koulutettu ja pätevä muuten, mutta... mulla kun sattuu olemaan tuo metallinen tappi toisessa silmäkulmassa, niin parturisetä kampaili hiuksia tarmokkaasti suoraksi ja *töks*, kampa suoraan kulmakoruun kiinni. Ei lähtenyt koru irti, mutta heilahti kuitenkin. Sattui aika paljon ja vertakin tuli vähän. Kovasti pyyteli setä anteeksi, mutta alennusta en saanut.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Neljän viimeisen vuoden aikana olen antanut lähes aina luokkani siskosten, tai yhden heistä, leikellä tukkaani sen mukaan mikä heistä näytti "iiihanalta" tai "toi on tosi jee". Muut antoivat ohjeita ja neuvoja.

Eli tarpeen mukaan taakse pörrötettiin "naimatakkua", päälle jätettiin muutamaa lyhyttä hiusta rikkomaan muotoa, kokonaisuutta ohennettiin ohennussaksilla ja pulisonkeja muotoiltiin asiallisiksi. Isoa päätäni nyt ei pysty pienentämään mutta...

Tarvittaessa siis paikalla oli useampi ehdokas. Eräs hauska kerta liittyi vedonlyöntiin viime keväänä Tanskassa, lupasin leikata moppitukkaa pois jos FC Bayern ei selvittäisi Realia Mestareiden liigassa. Noh, ei selvittänyt ja kävimme leikkaamaan. Samana iltana meillä oli sitten keikka koulun baarissa: leikkausta kiirehdittiin koska "pitäähän sun tukka olla kondiksessa jos vaikka saat bändäriltä pillua!"

Tytöt sitten silpoivat tukkaa mielensä mukaan - lopussa molemmat arvostelijat tykästyivät tuotokseensa niin että lupasivat itse antaa pillua jos ei bändäreiltä lohkeisi!

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Parturissa.

Viestin lähetti Rontti

Kerro paikka tai koodinimi "konsonantit vähän hakusessa" muuttaa teille!

Että silleen...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy