Parit pohdinnat ja rankkaukset

• 6 467
  • 66

sulovilen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPA
Totuus vai mielipide?

Sekö näitten Jyppiläisten korvissa särisee, täytyy varmaan verhoilla kaikki johonki hymiöihin -varsinkin sarjasijoitukset.

Ymmärrän kyllä että olen ollut oikeastikin idioottilinjalla tässä viestiketjun mittaan -älyäisin vain lopettaa.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä sulo

Sait aikaan pitkän viestiketjun, eikä se vieläkään ole loppumassa.
Kun nyt itse kuitenkin otit idiotismin puheeksi niin mitäpä jos alkaisit vähän rauhotteleen...

Minäkin pidän Raipesta t:koo

sulovilen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPA
Re: Hyvä sulo

Viestin lähetti koo
Sait aikaan pitkän viestiketjun, eikä se vieläkään ole loppumassa.
Kun nyt itse kuitenkin otit idiotismin puheeksi niin mitäpä jos alkaisit vähän rauhotteleen...

Minäkin pidän Raipesta t:koo

Erittäin hyvin sanottu siellä takavasemmalla, jos vielä tartun jonkun keskisuomalaisen kirjoitteluun, niin lähden samantien sinne Porilaiselle nakkarille jatkaan juttua.

Näkemiin

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ipa

Joo ...

Vaikka Veikko ei olisikaan mennyt Ipaan, niin olin jo ennen tätä siirtoa sitä mieltä, että Ipa on jälleen kerran kauden positiivisin yllättäjä. Tai oikeastaan Veikosta huolimatta Ilves tulee pärjäämään todella hyvin ensi kaudella verrattuna edelliseen.

Se Vompatti, minkä ne hankki Lahdesta tulee näyttämään kyntensä Ipan paidassa.

Ja romahduspuolelta uskon Tapparan jäävän selkeästi edellisen kauden suorituksesta. Ei oo enää semmosta molaria heillä, joka pitää - oliko se nyt kahdeksan - nollaa. Siihen perustui - siis maalivahtipeliin - paljon Tapparan viime kauden menestyksestä. Tapparan vuotavasta puolustuksesta huolimatta Tappara pääsi aina loppuotteluun - nyt ei oo ennää Markkasta.

TPS:kin tulee arvioni mukaan olemaan kova ensi kaudella.

Mitä tulee näihin rahalla kasattauihin joukkueisiin so. Jokerit ja Blues, paljon riippuu siitä, miten ko. joukkueet saavat henkilökemiat pelaamaan. So. pelaavatko kyseisissä joukkueissa olevat pelaajat joukkueelle vaiko itselleen. Joko vihdoin he onnistuisivat tässä - siis pelaamaan edustamalleen joukkueelle?

Ässienkin uskon parantavan edellisestä kaudesta. Tai onko huonompi menestys heille edes mahdollista.

HPK:n kauden arviointi on vaikeaa. Jos käy niin, että kyseinen porukka säästyy loukkaantumissumalta, niin he menestyvät. Heidän kapea materiaali ei kestä kahdenkaan avainpelaajan jatkuvaa poissaoloa. Heillä ole reserviä, kuten rahakkaimmilla seuroilla.

HIFK on arvoitus. Siellä "kiehuu" eniten. Tämän jengin arvioiminen ainakin minulle on mahdotonta.

Joukkueet, jotka eivät arvioni mukaan pääse pleikkareihin ovat:

Pelicans, Lukko, Jyp, Ässät ja SaiPa.

Suosikkijoukkueeni menestyminen alkavalla kaudella on vaikeaa ellei jopa mahdotonta arvioida. Kärpät on kuitenkin kovempi kuin edellisellä kaudella. Kaippa se runkosarjan osalta on jossain sijoilla 4-7.

No, nämä olivat vain arvioita. Alkuperäinen otsikkohan oli jotain sellaista, että arvioidaan joukkueiden voimasuhteita.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älä mene pois

Sulo, elä mee minnekkään, rauhoitu vaan ja vedä henkeä syvään ja monta kertaa, kyll se siitä! Tämä on vaan hokkia, mistä keskustellaan.

J

jb007

Minun mielestäni

JYPillä on samat mahdollisuudet viivan yläpuolelle kuin muillakin joukkueilla, jotka taistelevat paikasta kahdeksan joukkoon. Joukkuehan ei ole pelannut yhtään peliä vielä yhdessä, yhtään yhteistä harjoitusta ei ole vielä takana, osa on harjoitellut kotimaassaan, osa intissä urheilukoulussa, osa Tikkakoskella intissä, osa on try outilla jne. Kaikki pelaajatkaan eivät ole vielä nähneet toisiaan. Joukkueesta on hyvin vaikea sanoa mitään ennenkuin on muutama peli takana. Eli varsinaisesta harjoitusringistä on ollut poissa lähes kymmenen ukkoa, vaikka nimellisesti onkin mukana.

Kuitenkin itse joukkueen pelaajia nähtyäni voin huoleti sanoa, että ovat hoitaneet peruskuntonsa hyvin. Heidän olemuksensa kielii lisääntyneenä nopeutena ja voimana. Osa on ollut jäillä Juhannuksesta asti eli urheilukoulussa olevat. Jotkut joukkueet ovat tulleet mielestäni paperilla lähemmäksi JYPiä kuin vahvistuneet eli tämä antaa jo veikkaukselleni perusteita. Perustan veikkaukseni esim. HIFK paljon mainostettuihin junnuihin, joita on muutama hyvä pelaaja niinkuin JYPilläkin, kummalla on paremmat junnut se on makuasia.

Mutta tämä ainainen väittely JYPistä kahvajoukkueena perustuen johonkin aikakauteen, jolloin yksikään nykyisistä pelaajista ei ollut JYPissä on TYHMÄÄKIN TYHMEMPI peruste. Kahvamaine on mennyttä aikaa ja sitä on turha laittaa edes minkään joukkueen sijoituksen perusteeksi.

Kankaanperä väittelyissä JYP-fanit ovat pitäneet tiukasti oikean linjan. Itsekin olen samaa mieltä ja voisin laittaa tähän muitakin kauhuskenaarioita kaverista, mutta en halua moittia HPK:n "huippupuolustajaa" mitenkään. Sen voin kirjoittaa, että viime keväänä yli-ikäinen Kankaanperä olisi päässyt vielä A-junnuihin mukaan, mutta hänen pelityylinsä ja ominaisuuntensa eivät olisi olleet mikään vahvistus.

"sulovilenin" kanssa olen samaa mieltä muutaman alkupään joukkueen sijoituksesta, mutta loppupäästä 6-8 joukkuetta on hyvin tasapäisesti mukana ja niiden rankkaus on vaikea nyt. Viikon tai kahden päästä rankkaus olisi ehkä ollut helpompaa.

Tämä on minun mielipiteeni.

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
kun halvalla saa..

Älä nyt ota tätä kettuiluna, mutta pakko tämä on laittaa.. ja vieläpä Pyppiläinen hymiö :) Luulisi että pitäisit Jypistä, kun oikea huoltoasemanpitäjä Sulokin sanoi, että kyllä kun halvalla saa niin kannattaa. Jypihän on oikeastaan kirpputorijoukkue, jos vertaa esim. Bluessiin. Bluessin molareitten palkatkin tekevät jo puolet Jypin budjetista. Viime kesänä yks kaverikin sanoi, että Jyp taitaa hankkia pelaajat tienaa tonni-kampanjalla.;)

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä menetä Sulo toivorikkauttas millän taval...

Viestin lähetti sulovilen
Eihän tämä s-s viitsi edes lukea viestejä tai sitten ei ymmärrä niitä, toitottaa vaan samaa levyä kuinka sulo kehuu markusta ja
on muutenkin ääliö kun ei ymmärrä jyppini eriomaisuutta.

Kerro nyt minulle mitkä seurat Ipan ohella jäävät Jypin taakse ja mikä on se salaisuus millä jyppi kymmenenjoukkoon nousee. Kankaanperäpuheitanikin olen pyörtänyt jo aikaa sitten ja aina vaan kyseinen s-s louskuttaja jatkaa.

On totta, että olen toitottanut samaa levyä, mutta se johtuu siitä, että sinä et ole vastannut esitettyihin vasta-argumentteihin vaan heittänyt aina vain uusia ja uusia heittojasi. Nyt tuossa jo perustelit ihan hyvin yhdessä kohtaa vetoamalla eräiden keskikastin joukkueiden pienempiin taloudellisiin resursseihin ja materiaalin ohuuteen. Silti kommenttisi muun muassa esitettyihin vastaväitteisiin Kankaanperän erinomaisuudesta, JYP:n statistin asemasta ja sen harjoittamasta kahvakiekosta ovat vielä lukematta. Ääliöksi en ole sinua nimittänyt, olen ainoastaan todennut, että mielestäni JYP-tietosi ovat perustellusti hataralla pohjalla.

En ole myöskään väittänyt, että JYP on varmasti play offseissa tai että Ilves on JYP:n takana. Olen vain todennut, että play off paikkaa lähdetään hakemaan siinä missä muutkin, eikä keskisuomalainen asenne ole mitään "anteeksi kun olen olemassa" - tyyliä. Mielestäni JYP:n mahdollisuudet perustuvat terävään hyökkäyskärkeen, tiukkaan puolustukseen, nopeaan liikkeeseen, nälkäisiin, nuoriin ja yhteen hitsautuneisiin pelaajiin sekä altavastaajan asemaan, joka antaa lisää näyttämisen halua. Yhtään vähätellä ei voi myöskään Hippoksen hurmosta, joka syttyy joukkueen menestymisen myötä.

En minä viitsisi riidellä. Sen sijaan järkevää keskustelua, jossa kantoja perustellaan ja keskustelukumppanin vasta-argumentit huomioidaan, minä arvostan ja käyn sellaista debattia mielelläni. Hyvää jatkoa sinulle Sulo, toivottavasti kirjoitat tänne jatkossakin. Kirjoituksesi ovat ainakin herättäneet huomiota.

Mr_T

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omat arvioni

Täällä näyttää saavan mukavasti paskaa niskaan kehumalla väärää pelaajaa. Samoin sarjasijoitusten arvailu ennen kauden alkua näyttää pelottavan vaaralliselta puuhalta. Minäpä suoritan tässä oman pellehyppyni 50 metristä, ja kannan korteni kekoon:

1 - 2

Tappara
Heikkoja kohtia vaikea löytää. Joukkue on täynnä varmoja suorittajia, kuten Barkov, Ojanen, Tarvainen, Pirnes, Mäntylä, Grönvall, Kangasniemi. Kaverit ovat tähtipelaajan tasolla, mutta joukkueessa ei ole havaittavissa minkäänlaisia tähtisikermän oireita vaan pyynteetön työnteon henki huokuu koko organisaatiosta. Nuoremmista pelaajista uskon ainakin Uhlbäckin esiintyvän alkavalla kaudella useasti maajoukkueessa. Maalivahtiongelma ratkaistaan vaikka väkisin, uskon niin.

Jokerit
Summanen on suuri kysymysmerkki. Parhaimmillaan hän saattaisi saada tähtisikermän tekemään tosissaan töitä joukkueen eteen. Jos hän vielä omaa kykyjä pelistrategioiden luomiseen ja peluuttamiseen, homma saattaisi olla varsin bueno ja silloin Jokerit kamppailisi Tapparan kanssa tasaväkisesti. Jos taas huutamisesta puuttuu substanssia (pelaajien mielestä), homma voi alkaa mennä käsille nopeallakin aikataululla. Bäckström ilmestynee maalin suulle jossain vaiheessa.

3 - 6

TPS

TPS jyrännee ykköskenttänsä voimin alkukaudesta, ja loppukaudesta rivit onkin jo leveämmät muutaman paluumuuttajan ansiosta. Työnteon ja voittamisen kulttuuri on Turussa niin hyvällä mallilla, että hieman tasapaksumpikin materiaali vie joukkueen helposti mitalipeleihin.

Ilves

Joukkueen runko on pitkälti pysynyt kasassa jo muutaman vuoden. Pelisysteemi on kovasti tuttu kaikille paitsi ehkä Niemiselle. Tässä ne menestystekijät, jotka tarjonnevat ilvesläisille melko tasaisen varman kauden ilman suuria voitto- tai tappioputkia. Pelisysteemi on melko kuluttava, ja niinpä loukkaantumisilta välttyminen on Ilvekselle varsin oleellinen asia. Materiaali on varsin kapea, mutta junioreita ajettaneen sisään edelleen yhtä onnistuneesti kuin parilla viime kaudella.

Blues

Tuomella on aika huonot näytöt parilta viime kaudelta, mutta jospa hän sittenkin onnistuisi... Mikäli kaikki menee putkeen, on Bluesilla mahdollisuudet vaikka mihin. Nopeat ja tekniset hyökkääjät tarvitsivat nopeasti kiekkoja ylös, mutta onko sinisten pakisto riittävän dynaamista nopeaan suunnanmuutospeliin? Aika näyttää.

HPK

HPK on saanut paperille aika mielenkiintoisen joukkueen, mutta vaihtuvuuden vuoksi pelityyliä on vielä vaikea arvailla. Aikamoinen musta hevonen mielestäni liigassa.

7 - 8

Kärpät

Oululaisilla on jokaisella kaudella valtavat menestymispaineet ja ne tuntuvat varmasti niin pelaajien kuin valmentajienkin selässä. Ongelmat kärjistyvät tappioputkissa ja loan heitto alkaa. Joukkue on materiaaliltaan mielestäni keskinkertainen tai hieman alle. Nuoret kehittyvät pelaajat toivottavasti muodostavat monivuotisen rungon, ja tulevilta vuosilta voitaneen odottaa jo paljonkin. Juniorityöhän Oulussa totisesti on kohdallaan. Vielä ei kuitenkaan ole Kärppien aika juhlia, paitsi kotihallissa aika ajoin.

Pelicans

Vanhat divarikiistakumppanit kisaillevat samoista sijoituksista tämänkin kauden liigassa. Joukkueen runko on pysynyt kasassa ja siilipuolustus- ja vastahyökkäystaktiikat selkäytimessä. Aiheuttaa ikäviä tappioita kärkijoukkueille jopa niiden kotihalleissa.

9 - 13

SaiPa

Ainainen arvoitus. Viime kaudella lappeenrantalaiset palasivat ajoittain loistavaakin kiekkoa. Kausi on kuitenkin pitkä ja oletettavasti osin tuskainenkin. Mitäs jos Machulda loukkaantuu?

HIFK

Jotenkin ei ole asiat ihan kohdallaan Hifkissä. Oleellisinta olisi antaa Mälkiälle työrauha eikä panikoitua marraskuussa. Ensi vuonna Viitaluomat ovat vuoden vanhempia ja kypsempiä Mälkiän vaativaan pelityyliin. Sitten pari nöyrää paluumuuttajaa kirsikaksi kakun päälle ja HIFK on mestarisuosikki 2003 kevääksi.

Lukko
Ässät

Ässien ja Lukon tilannetta en oikein ole seurannut. Toivottavasti pärjäävät.

JYP

Niin älytöntä whinetystä tässä threadissa Jypin kannattajilta että enpä totea muuta kuin että pelkonne toteutuu ja Jyp löytyy pääosan kautta 13. sijalta. Väritön ja mauton joukkue, valitettavasti. Kahvakiekkoasiasta olen kyllä samaa mieltä. Maila on kainalossa Hakametsässäkin valitettavan usein, molemmilla kotijoukkueilla.

sulovilen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPA
Re: Älä menetä Sulo toivorikkauttas millän taval...

Viestin lähetti Suomi-Salama

En minä viitsisi riidellä. Sen sijaan järkevää keskustelua, jossa kantoja perustellaan ja keskustelukumppanin vasta-argumentit huomioidaan, minä arvostan ja käyn sellaista debattia mielelläni. Hyvää jatkoa sinulle Sulo, toivottavasti kirjoitat tänne jatkossakin. Kirjoituksesi ovat ainakin herättäneet huomiota.

Kein Problem, ihan piristävää tässä on torista, ei tässä ihmeempiä ole hampaan kolossa.

Viestin lähetti sulovilen

12.JYP
kotiyleisö olisi syytä pitää tyytyväisenä pelaamalla reippaasti ja ennenkaikkea iloista jääkiekkoa varsinkin kotona. Tylsä kahvakiekko ynnättynä surkeaan sarjamenestykseen on lopun alkua.

En ole kommentoinut kahvakiekkojutuja, kun en nyt suoranaisesti syytä viestissä siitä, vaan esitin toivomukseni yleisöönmevämmästä pelistä kun tuo putoamispeikkokin on poissa.

Ässät viime kaudella oli kiva esimerkki siitä kuinka yleisö kauden loppua kohden sai kaudesta tuloksiin nähden hyvän maun suuhun, kun peli ei ollut sellaista kuten esim Pelicansin ollessa karsintojaan varten valmistautumassa.

Kahva/ kusipääkiekkoja harrastetaan useammassa porukassa eri asteisina ei tässä nyt muuta niistä.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Re: Re: Re: Parit pohdinnat ja rankkaukset

Viestin lähetti domy

Tokihan SaiPalla oli poikkeuksellisen runsaasti ongelmia viime kaudella tällä saralla, mutta pääasiallinen syy kauden hieman aikaisempaan loppumiseen löytyi kuitenkin toisaalta. Kuten se löytyy tällä kaudellakin.

Olet kyllä oikeassa, että ei syytä pudotuspeleistä jäämiseen voi kipata yksin loukkaantumisten niskaan. Suurimmaksi syyksi minä nostaisin valmennuksen. Mansikka ei parin SaiPassa viettämänsä kauden aikana onnistunut vakuuttamaan. Mälkiää tuli moneen kertaan ikävä, mutta onneksi nyt Lappeenrannassa puhaltavat uudet tuulet.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Re: Sulovilenille

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Aika mittavasti olet Jarkko Gladin uraa seurannut kun kuvasi perustuu 11 ensimmäiseen liigaotteluun vuodelta 93-94 kun mies Ilveksessa pelasi.

Kyllähän Glad Ilveksessä kaikkiaan viitisenkymmentä ottelua pelasi, ennen kuin siirrettiin divarikierrokselle. Vaikka ei silloin Ilves-paidassa vakuuttanutkaan, ei niin kaukaisia otteita luulisi kenenkään vakavalla naamalla argumentteina käyttävän.

Nykyään liigatasoa, enkä hirvittävästi kauhistuisi, vaikka joskus Ilves-paidan vielä päälleen pukisi. (kunhan ei olisi ykköspakin saappaisiin hankittu)

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mr. T:lle Pirneksestä

Enpä kylläkään Esa Pirneksestä käyttäisi termiä, "Suoritusvarma"...mies oli aika pehmeä viime kaudella, ei paljoa pisteillä mässäillyt, ja oli pahiten joukkueesta pakkasella....oliko peräti -17. Että ei se nyt ehkä ihan niitä kaikista suoritusvarmimpia ole. Potentiaalia varmasti löytyy....montakohan kertaa olen tuonkin sanonut milloin kenestäkin....

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
J

jb007

Kaveri tunnusti olevansa sama, joka laittoi sen tänne Jatkoajan palstalle eli "clairvoyant" ja "sulovilen" ovat sama henkilö

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy