Pariisin olympialaisten liveseuranta 7.8.2024

  • 44 571
  • 1 880

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä idea noilla keräilyerillä lopulta on? Onko kukaan ikinä voittanut kisoja keräilyerien kautta?
Saattaa olla, että olen ihan hakoteillä, mutta oliko nyt, että saadaan enemmän juoksuja yleisölle. Ns. suurta yleisöä kun näyttävät ennen kaikkea lyhyemmät juoksumatkat kiehtovan, eivät kenttälajit. Sprinttimatkat sopivat vieläpä nykyiseen TikTok-aikaan.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pertti Karppinen soudussa 1976. Souduissahan nämä ovat ihan peruskauraa, mutta yleisurheilussa tuntuu oudolta.
Mun mielestäni ne on kuin sääliplayoffit. No joo, ehkä jossain soudussa voi olla tarpeelliset esim. muuttuvien sääolosuhteiden takia, mutta jotenkin tuntuu oudolta idealta kenttälajeissa.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Saattaa olla, että olen ihan hakoteillä, mutta oliko nyt, että saadaan enemmän juoksuja yleisölle. Ns. suurta yleisöä kun näyttävät ennen kaikkea lyhyemmät juoksumatkat kiehtovan, eivät kenttälajit. Sprinttimatkat sopivat vieläpä nykyiseen TikTok-aikaan.
Vähän tulee jopa mieleen Nuori-Suomi projekti.
Näin ne heikoimmat pääsee myös juoksee pari juoksua. Ettei tarvi ekan juoksun jälkeen ottaa matkalaukkuja kainaloon ja lähtee lentokentälle
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Pertti Karppinen, Montreal -76
Ei kai Karppinen noissa voittamissaan olympialaisissa koskaan keräilyyn joutunut. Soulissa ja Barcelonassa kyllä sitten. Mutta Sanna Sten ja Minna Nieminen etenivät keräilyerien kautta finaaliin ja lopulta hopealle.

E. Ok, Montrealissa meni keräilyyn kautta. Olin taas väärässä.
 

Pekkis

Jäsen
Petra Felke never forget. Sai keihäs kyytiä.
Tasan 80 metriä. Joku skeptikko vois ajatella, että ois voinu jopa jäädä sentin pari vajaaks, mutta uskottavahan tuo on. Liitokeihäällä tosin, samanlaisella millä Seppo heitti Punkalaitumella naapuri-isännän pellolle. Sieltä hukkakauran seasta löytyi merkki, 96.96 metrin päästä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Muut lauloivat Rautavaaran biisejä, Sarah Lavin.
 

PtG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Edmonton, FC Pojat
Ei kai Karppinen noissa voittamissaan olympialaisissa koskaan keräilyyn joutunut. Soulissa ja Barcelonassa kyllä sitten. Mutta Sanna Sten ja Minna Nieminen etenivät keräilyerien kautta finaaliin ja lopulta hopealle.

Ainakin Wikipedian mukaan joutui.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rowing_at_the_1976_Summer_Olympics_–_Men%27s_single_sculls
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Ei kai Karppinen noissa voittamissaan olympialaisissa koskaan keräilyyn joutunut. Soulissa ja Barcelonassa kyllä sitten. Mutta Sanna Sten ja Minna Nieminen etenivät keräilyerien kautta finaaliin ja lopulta hopealle.
"Karppinen voitti ensimmäisen olympiakultamitalinsa Montrealin olympialaisissa 1976. Hän selviytyi loppukilpailuun keräilyerän kautta." -Wikipedia.

Tuomas Rajakin on maininnut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös