Pariisin olympialaisten liveseuranta 4.8.2024

  • 53 731
  • 2 096

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kaivakaa se Raimo Piltz nyt naftaliinista. Eihän nämä ranskalaiset osaa edes alan alkeita. Nytkin pyöräilyn mitalikamppailu näytettiin suoraan edestä. Todella heikkoa suorittamista läpi kisojen, lajissa kuin lajissa.

Teksti-tv:ssä nämä kuvakulmat eivät aiheuta huolta
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei suomalainen urheilu ja sen moniportainen yhteisö tule saavuttamaan yhtään sen enempää vaikka komitean jäsenet kieriteltäisiin tervassa ja höyhenissä. Koko yhteiskunta on vastuussa siitä, miten meillä urheiluun ylipäätään suhtaudutaan. Meillä on prioriteettilistan kärjessä kokolailla paljon lajeja, joita tuolla ei urheilla. Poliittinen päätöksenteko, käytettävissä oleva taloudellinen tuki ja kattava sekä laadukas moniportainen valmennus.

Tämän päälle pitäisi nyt vaikkapa yleisurheilun puolella saada rajusti enemmän harrastajia. Suomella on huipputalentteja monessa lajissa kasvamassa, joista osa urheilee jo nyt Pariisissa.

Työtä tehdään tällä hetkellä resurssien ylärajoilla ja isoin osin talkootyönä. Sitä voi sitten miettiä millaista se on siellä, missä tukea ja ammattitaitoa on jaossa aina tarpeen mukaan. Menestyminen paremmin vaikka nyt yleisurheilussa, vaatii samalla isoa yhteiskunnallista muutosta ajattelu- ja toimintatavoissa.

Ja en mielestäni missään väittänyt tähän helppoja vastauksia olevan. Mutta samaa mieltä ja ehkä tässä jotain herätystä voidaan saada yhteiskunnallisen keskustelun kautta, joka auttaisi näitä talentteja ottamaan sen viimeisen askeleen huipulle. Oli se sitten jonkun toimivamman rahoitus/sponsoriyhteistyön kautta tai miten saadaan nostettua urheilun asemaa ruohonjuuritasolla.

Itse olen viime vuodet nostanut paikallisen urheiluseuran suunnistusjaostoa kymmenien vuosien tauon jälkeen henkiin ja onhan tuo aikamoisen duunin takana saada siihen vapaaehtoisia avuksi, jotta saadaan junioreillekin rasteja järjestettyä. Pahoittelut offtopicista.
 

MegaForce

Jäsen
En usko, että Korea pelaa tässä lajissa reilua peliä. Eiköhän sieltä melkoisia luurankoja löytyisi, jos alettaisiin puolueettomasti tutkimaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Koko yhteiskunta on vastuussa siitä, miten meillä urheiluun ylipäätään suhtaudutaan. Meillä on prioriteettilistan kärjessä kokolailla paljon lajeja, joita tuolla ei urheilla. Poliittinen päätöksenteko, käytettävissä oleva taloudellinen tuki ja kattava sekä laadukas moniportainen valmennus.
Minua kiinnostaisi tietää ihan mahdottomasti jonkun laajan ja laadukkaan tutkimuksen kautta, että miten paljon suomalainen kesäolympiamitali merkitsee suomalaiselle kansalle verrattuna johonkin valtalajin mestaruuteen, kuten jääkiekon maailmanmestaruuteen. Uskallan väittää, että yllättävän paljon johtuen jääkiekkoon liittyvistä negatiivisistakin aiheista sekä hieman ähkyisestä olemuksesta kansallisesti/kansainvälisesti.

Se on tutkittu kyllä, että suomalaisille arvokisoissa menestyminen on tärkeää maan tunnettavuuden, perinteiden, itsetunnon ja yhteisöllisyyden myötä, mutta jos en väärin muista, niin muissa Pohjoismaissa mitalit arvotettiin vieläkin korkeammalle.
 

Raspatin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HPK
Minua kiinnostaisi tietää ihan mahdottomasti jonkun laajan ja laadukkaan tutkimuksen kautta, että miten paljon suomalainen kesäolympiamitali merkitsee suomalaiselle kansalle verrattuna johonkin valtalajin mestaruuteen, kuten jääkiekon maailmanmestaruuteen. Uskallan väittää, että yllättävän paljon johtuen jääkiekkoon liittyvistä negatiivisistakin aiheista sekä hieman ähkyisestä olemuksesta kansallisesti/kansainvälisesti.

Se on tutkittu kyllä, että suomalaisille arvokisoissa menestyminen on tärkeää maan tunnettavuuden, perinteiden, itsetunnon ja yhteisöllisyyden myötä, mutta jos en väärin muista, niin muissa Pohjoismaissa mitalit arvotettiin vieläkin korkeammalle.
Noh kyl itse ainaki arvostan kesäolympiamitalin paljon korkeammalle ku jääkiekon MM, jossa ei pelaa ees parhaat ja on pieni laji.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mulla on KIA joten olen sponsoroinut Korean poikaa matkalla kohti kultaa!

Mitalikahvit tippumaan!

a) Kivojen Ihmisten Auto
b) Koottu Ilman Aivoja
c) Kyrpien Ihmisten Auto
d) Köyhien Ihmisten Auto

Itse on tullut ajettua n. 5 vuoden aikana about 400 tkm Optimalla. Muuten ihan kiva, mutta automaattilaatikko paska
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
a) Kivojen Ihmisten Auto
b) Koottu Ilman Aivoja
c) Kyrpien Ihmisten Auto
d) Köyhien Ihmisten Auto

Itse on tullut ajettua n. 5 vuoden aikana about 400 tkm Optimalla. Muuten ihan kiva, mutta automaattilaatikko paska
Vastaan a.

T. Ceed
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös