Parhaimmat HPK-muistot?

  • 32 309
  • 126

Ralph

Jäsen
Kun 2010-luku päättyy ja kaikenlaisia tämän aikakauden muistelmia on harrastettu, niin rakensin 2010-luvun HPK:n tähdistöjoukkueen. Joukkueeseen pääsee siis 2010-luvulla HPK:ssa annetuilla näytöillä. Eli vanhemmat näytöt tai näytöt muualla eivät auta. Liian vähän pelanneet jätin kylmästi sivuun.

Hyökkäyksen rakentaminen oli vaikeaa, kun vaihtoehtoja oli monia, vaikka supernimiä ei monia olekaan. Puolustuksen rakentaminen oli vähän helpompaa ja maalivahdit pässinlihaa.

Sakari Manninen - Otto Paajanen (C) - Teemu Turunen
Jere Innala - Ville Viitaluoma (A) - Borna Rendulic
Jesse Saarinen - Robert Leino - Eetu Tuulola
Philippe Cornet - Oula Palve - Joonas Vihko

(Eric Fehr, Niko Kapanen, Juha Koivisto, Cody Kunyk, Janne Laakkonen, Janne Lahti, Jyrki Louhi, Niclas Lucenius, Valtteri Puustinen, Markus Nenonen, Jere Sallinen, Eero Somervuori, Kristian Vesalainen, Marek Viedensky)

Marko Tuulola (A) - Petteri Nikkilä
Joonas Lehtivuori - Craig Schira
Niklas Friman - Mathias Porseland
Jukka-Pekka Laamanen

(Elmeri Eronen, Johan Larsson, Mikko Mäenpää, Tuukka Mäkelä, Joni Tuulola)

Emil Larmi
Juuse Saros

(Mika Järvinen, Teemu Lassila)
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Muistaako joku tarkemmin, että milloin ja kuinka pitkään Sladen "Run Runaway" oli Kerhon maalibiisiniä? Muistelisin, että se ei ollut vielä tämän nykyisen liigastintin ensimmäisellä kaudella 1988-89 (silloin muistaakseni vielä Final Countdown), vaan kaudella 1989-90. Jotenkin semmoinen fiilis, että se olisi ollut myös vielä koko runkosarjan kaudella 1990-91, mutta vaihtui "lennosta" vuoden 1991 pleijarihuumassa takaisin "Se on siellä" -ralliin.

Saattaa olla, että muistan väärin. Olin silloin aika juniori.

Itse biisistä sen verran, että toimi silloin mielestäni hyvin maalibiisinä ja tämmöiselle klassisen hard rockin ystävälle se putoaa edelleen varsin hyvin.

Ao. videolla "pitkä versio" biisistä. Video on loistava :)


 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Se on kuulkaa tänään viimeisimmän mestaruuden vuosipäivä.

Tähän aikaan aamusta oltiin vuosi sitten Wetterillä odottelemassa busseja ja matkaan oli tarkoitus startata klo 08.15. Takaisin Oulusta oltiin noin viiden aikaan aamulla. Olipahan reissu ja kyllä se parhaimpiin HPK-muistoihin menee. Takastulomatkasta ei ihan täysiä muistikuvia ole.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Se on kuulkaa tänään viimeisimmän mestaruuden vuosipäivä.

Tähän aikaan aamusta oltiin vuosi sitten Wetterillä odottelemassa busseja ja matkaan oli tarkoitus startata klo 08.15. Takaisin Oulusta oltiin noin viiden aikaan aamulla. Olipahan reissu ja kyllä se parhaimpiin HPK-muistoihin menee. Takastulomatkasta ei ihan täysiä muistikuvia ole.
Kyllähän sitä on kuvat ja videot plärätty useampaankin kertaa läpi. Taustalla soi Kotiteollisuuden Helvetin hieno matka.
Voi jospa saisin tuon päivän elää uudestaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kuka oli paikalla? Yksi parhaista omista muistoista!!
Löysin vanhoja leikkeitä, jotka otin nöösinä talteen sanomaledestä...












Tuolla olin minäkin ja ihan ylivoimaisesti huikein muisto Kerhon peleistä on tuo, vaikka sen jälkeen on tullut koettua livenä mm Palon jatkoaikamaali ja viimeisin mestaruus Raksilassa. Saattaa sen aikainen nuori ikäkin hiukan kullata muistoa.

Tuossa Kerhon Liiganousussa oli sellainen meteli ja tunnelma ettei ikinä koskaan ja missään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuka oli paikalla? Yksi parhaista omista muistoista!!
Löysin vanhoja leikkeitä, jotka otin nöösinä talteen sanomaledestä...


















Kovia! Löytyy kanssa vanhoja lehtijuttuja 60-luvulta lähtien ja töiden kautta pääsen niihin päivittäin käsiksi. Pitää alkaa tänne niitä julkaisemaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mulla on myös kolmen eri kauden leikekirjat 70-80 lukujen taitteesta, joissa on suunnilleen kaikki lehtileikkeet, mitkä vaan paikallislehdistä oli silloin Kerhosta saatavissa.
Pitää joskus kuvailla ja postailla.
Onkohan meillä jo täällä sellanen historiaketju, mihin noita vois postilla?

Edit. Kiinnostaisko ne ketään?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200822_193903.jpg
    Screenshot_20200822_193903.jpg
    251,4 KB · kertaa luettu: 246
Viimeksi muokattu:

WhoisJohnny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins (Liigassa HPK, TPS)
Mulla on myös kolmen eri kauden leikekirjat 70-80 lukujen taitteesta, joissa on suunnilleen kaikki lehtileikkeet, mitkä vaan paikallislehdistä oli silloin Kerhosta saatavissa.
Pitää joskus kuvailla ja postailla.
Onkohan meillä jo täällä sellanen historiaketju, mihin noita vois postilla?

Edit. Kiinnostaisko ne ketään?

kiinnostaa ehdottomasti! Olisikohan se paikallaan tehdä oma ketju?
 

Selostaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Missä olit 13.3.2014, kun Kerho pelasi pudotuspelipaikasta runkosarjan viimeisessä ottelussa Helsingin IFK:ta vastaan? HPK ja Ilves olivat tasapisteissä, mutta etu Ilveksen puolella ja heillä kotipeli Lukkoa vastaan. Eli yksi piste enemmän piti saada.

Itse olin Rinkelinmäellä, ja oli yksi jännittävimpiä ottelukokemuksia ikinä. Peli itsessään ei muistaakseni tarjonnut mitään kiekkoilun riemujuhlaa(päättyi 3-1 Kerholle). Mutta se jännitys Ilveksen pelin takia. En tiedä, oliko kaikki muut hallissaolijatkin kännykällä netissä mutta itsellä ei toiminut yhteydet ollenkaan. Eli et pääse netistä katsomaan tilannetta ja kaiken lisäksi taulullakaan ei näytetä mitään. Kauhea paine kunnes, olikohan toisen erän lopulla, kuulutetaan Lukon tasoittaneen. Jengi hurraa sille enemmän kuin Kerhon maaleille. Ja sitten kolmannessa erässä alkaa kuulua 2-1 Lukolle, 3-1 Lukolle... aina aivan hirveä huuto. Ja toki se riemun määrä ottelun päätyttyä, kun huikea voittoputki päättyi pudotuspelipaikkaan. Oli se huikeaa, aika huono jääkiekko-ottelu, mutta mahtava siitä huolimatta t. bubi
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Missä olit 13.3.2014, kun Kerho pelasi pudotuspelipaikasta runkosarjan viimeisessä ottelussa Helsingin IFK:ta vastaan? HPK ja Ilves olivat tasapisteissä, mutta etu Ilveksen puolella ja heillä kotipeli Lukkoa vastaan. Eli yksi piste enemmän piti saada.

Itse olin Rinkelinmäellä, ja oli yksi jännittävimpiä ottelukokemuksia ikinä. Peli itsessään ei muistaakseni tarjonnut mitään kiekkoilun riemujuhlaa(päättyi 3-1 Kerholle). Mutta se jännitys Ilveksen pelin takia. En tiedä, oliko kaikki muut hallissaolijatkin kännykällä netissä mutta itsellä ei toiminut yhteydet ollenkaan. Eli et pääse netistä katsomaan tilannetta ja kaiken lisäksi taulullakaan ei näytetä mitään. Kauhea paine kunnes, olikohan toisen erän lopulla, kuulutetaan Lukon tasoittaneen. Jengi hurraa sille enemmän kuin Kerhon maaleille. Ja sitten kolmannessa erässä alkaa kuulua 2-1 Lukolle, 3-1 Lukolle... aina aivan hirveä huuto. Ja toki se riemun määrä ottelun päätyttyä, kun huikea voittoputki päättyi pudotuspelipaikkaan. Oli se huikeaa, aika huono jääkiekko-ottelu, mutta mahtava siitä huolimatta t. bubi
Paikalla oltiin. Matsihan oli etukäteen pedattu Tuuskin viimeiseksi peliksi. Matsin jälkeen Tuuski tekee kunniakierroksen, ja koko halli huutaa. Tuuskin kumarrusten jälkeen kuulutetaan Lukon johtavan 3-1 ja meteli nousee vielä entisestään. Huikea fiilis.

Tästähän on muuten Youtubessa videokin:
Tuuskin kunniakierros

Linkki vie youtubeen
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Missä olit 13.3.2014, kun Kerho pelasi pudotuspelipaikasta runkosarjan viimeisessä ottelussa Helsingin IFK:ta vastaan? HPK ja Ilves olivat tasapisteissä, mutta etu Ilveksen puolella ja heillä kotipeli

Rinkelinmäellä olin ja olihan se mahtava ilta jo Tuuskin viimeisen runkosarjapelin nostattaman huuman vuoksi.

Ja on kyllä yksi huikeimpia elämyksiä, kun tuo Kerhon käsittämätön nousu palkittiin oikeasti säälipaikalla.

Tää on kyllä siitä harvinainen matsi, että ikimuistoisuudestaan huolimatta, en kyllä muista itse pelistä mitään. Muistan vain Tuuskin, sekä omat ja yleisön reaktiot Tampereen tapahtumiin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Rinkelinmäellä olin ja olihan se mahtava ilta jo Tuuskin viimeisen runkosarjapelin nostattaman huuman vuoksi.

Ja on kyllä yksi huikeimpia elämyksiä, kun tuo Kerhon käsittämätön nousu palkittiin oikeasti säälipaikalla.

Tää on kyllä siitä harvinainen matsi, että ikimuistoisuudestaan huolimatta, en kyllä muista itse pelistä mitään. Muistan vain Tuuskin, sekä omat ja yleisön reaktiot Tampereen tapahtumiin.

Olin paikalla opiskelukaverin kanssa joka sattui olemaan HIFK:n kannattaja. Lyötiin voittajasta vetoa, panoksena viinapullo.

Kerhon pelistä ei juuri mitään muistikuvia, mutta sen muistan, että Otto Honkaheimo taisi tehdä Lukon tasoituksen Ilvestä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Missä olit 13.3.2014, kun Kerho pelasi pudotuspelipaikasta runkosarjan viimeisessä ottelussa Helsingin IFK:ta vastaan? HPK ja Ilves olivat tasapisteissä, mutta etu Ilveksen puolella ja heillä kotipeli Lukkoa vastaan. Eli yksi piste enemmän piti saada.

Itse olin Rinkelinmäellä, ja oli yksi jännittävimpiä ottelukokemuksia ikinä. Peli itsessään ei muistaakseni tarjonnut mitään kiekkoilun riemujuhlaa(päättyi 3-1 Kerholle). Mutta se jännitys Ilveksen pelin takia. En tiedä, oliko kaikki muut hallissaolijatkin kännykällä netissä mutta itsellä ei toiminut yhteydet ollenkaan. Eli et pääse netistä katsomaan tilannetta ja kaiken lisäksi taulullakaan ei näytetä mitään. Kauhea paine kunnes, olikohan toisen erän lopulla, kuulutetaan Lukon tasoittaneen. Jengi hurraa sille enemmän kuin Kerhon maaleille. Ja sitten kolmannessa erässä alkaa kuulua 2-1 Lukolle, 3-1 Lukolle... aina aivan hirveä huuto. Ja toki se riemun määrä ottelun päätyttyä, kun huikea voittoputki päättyi pudotuspelipaikkaan. Oli se huikeaa, aika huono jääkiekko-ottelu, mutta mahtava siitä huolimatta t. bubi

Polvillani seurasin tulospalvelua Ilves-Lukko pelistä. Kyllä siinä pieni tunteellinen hetki oli. Tuostahan päästiin sitten tekemään jonkin sortin historiaa. Peli Hartwallilla tuli nähtyä paikanpäällä ja olihan se hieno peli!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Muistaako joku tarkemmin, että milloin ja kuinka pitkään Sladen "Run Runaway" oli Kerhon maalibiisiniä? Muistelisin, että se ei ollut vielä tämän nykyisen liigastintin ensimmäisellä kaudella 1988-89 (silloin muistaakseni vielä Final Countdown), vaan kaudella 1989-90. Jotenkin semmoinen fiilis, että se olisi ollut myös vielä koko runkosarjan kaudella 1990-91, mutta vaihtui "lennosta" vuoden 1991 pleijarihuumassa takaisin "Se on siellä" -ralliin.

Saattaa olla, että muistan väärin. Olin silloin aika juniori.

Kiinnostaa itseänikin kovasti, miten maalibiisit menivät kronologisesti. Jännästi menee vuodet sekaisin, kun näitä miettii pitkän ajan jälkeen. Sellainen on mielikuva, että Sladea on luukutettu C-kasetilta kavereiden kanssa.
 

Hokkarit

Jäsen
Kiinnostaa itseänikin kovasti, miten maalibiisit menivät kronologisesti. Jännästi menee vuodet sekaisin, kun näitä miettii pitkän ajan jälkeen. Sellainen on mielikuva, että Sladea on luukutettu C-kasetilta kavereiden kanssa.
Sellainen mielikuva jäänyt, että Teppo tai Peksi halusi tuon Sladen biisin maalilauluksi...voin olla väärässä?
 
Viimeksi muokattu:

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Helposti nää muistiasiat menee väärin, mut olisin sitä mieltä et Sladea soitettiin ennen Europea, joka alkoi joskus 86-87. Ja mun mielestä Europe vaihdettiin sitten siihen ”omaan kerhoklassikkoon” maalilauluna ennen Kujua. Jäiköhän joku välistä?

Eli Itse muistelen et Slade ei ole soinut liigassa maalilauluna. Otan toki faktat vastaan, olisko jossain jotain radioselostuksia josta asiaa voisi penkoa?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Helposti nää muistiasiat menee väärin, mut olisin sitä mieltä et Sladea soitettiin ennen Europea, joka alkoi joskus 86-87. Ja mun mielestä Europe vaihdettiin sitten siihen ”omaan kerhoklassikkoon” maalilauluna ennen Kujua. Jäiköhän joku välistä?

Eli Itse muistelen et Slade ei ole soinut liigassa maalilauluna. Otan toki faktat vastaan, olisko jossain jotain radioselostuksia josta asiaa voisi penkoa?

En nyt osaa sanoa varmaksi, että onko fakta, mutta Wikipedia kertoo näin.

"HPK:n maalilauluna on toiminut vuosina 1981–1986 ja uudestaan vuodesta 1992 lähtien Vexi Salmen ja Kassu Halosen kirjoittama ja Kai Hyttisen esittämä ”Se on siellä”. Vuosina 1988–1992 maalilauluna toimi Juhani Sysiharjun sävellys ”HPK-tunnari”. Muina maalilauluina ovat toimineet EuropenThe Final Countdown” (1986–1987) sekä SladenRun Run Away” (1987–1988)."

Edit: myös Final Countdown -artikkelissa mainitaan, että oli Kerhon maalilauluna kaudella 86-87
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HPK
Missä olit 13.3.2014, kun Kerho pelasi pudotuspelipaikasta runkosarjan viimeisessä ottelussa Helsingin IFK:ta vastaan? HPK ja Ilves olivat tasapisteissä, mutta etu Ilveksen puolella ja heillä kotipeli Lukkoa vastaan. Eli yksi piste enemmän piti saada.

Itse olin Rinkelinmäellä, ja oli yksi jännittävimpiä ottelukokemuksia ikinä. Peli itsessään ei muistaakseni tarjonnut mitään kiekkoilun riemujuhlaa(päättyi 3-1 Kerholle). Mutta se jännitys Ilveksen pelin takia. En tiedä, oliko kaikki muut hallissaolijatkin kännykällä netissä mutta itsellä ei toiminut yhteydet ollenkaan. Eli et pääse netistä katsomaan tilannetta ja kaiken lisäksi taulullakaan ei näytetä mitään. Kauhea paine kunnes, olikohan toisen erän lopulla, kuulutetaan Lukon tasoittaneen. Jengi hurraa sille enemmän kuin Kerhon maaleille. Ja sitten kolmannessa erässä alkaa kuulua 2-1 Lukolle, 3-1 Lukolle... aina aivan hirveä huuto. Ja toki se riemun määrä ottelun päätyttyä, kun huikea voittoputki päättyi pudotuspelipaikkaan. Oli se huikeaa, aika huono jääkiekko-ottelu, mutta mahtava siitä huolimatta t. bubi
Hotellissa Siuntiossa jossain koulutuksessa. Kuuntelin radiosta kierrosta. Olin ainoa Kerhon ukko siellä ja yksin huoneessani. Kierros kun päättyi niin hotellin baarissa ekana kurssikaverit sanoivat: "joo Kerho varmaan pleijareissa, kuultiin sun huuto ***:n huoneeseen. " huone sijaitsi toisessa päässä hotellikäytävää. Huikeeta oli. Itku pääsi. Hymiö.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Missä olit 13.3.2014, kun Kerho pelasi pudotuspelipaikasta runkosarjan viimeisessä ottelussa Helsingin IFK:ta vastaan? HPK ja Ilves olivat tasapisteissä, mutta etu Ilveksen puolella ja heillä kotipeli Lukkoa vastaan. Eli yksi piste enemmän piti saada.

Itse olin Rinkelinmäellä, ja oli yksi jännittävimpiä ottelukokemuksia ikinä. Peli itsessään ei muistaakseni tarjonnut mitään kiekkoilun riemujuhlaa(päättyi 3-1 Kerholle). Mutta se jännitys Ilveksen pelin takia. En tiedä, oliko kaikki muut hallissaolijatkin kännykällä netissä mutta itsellä ei toiminut yhteydet ollenkaan. Eli et pääse netistä katsomaan tilannetta ja kaiken lisäksi taulullakaan ei näytetä mitään. Kauhea paine kunnes, olikohan toisen erän lopulla, kuulutetaan Lukon tasoittaneen. Jengi hurraa sille enemmän kuin Kerhon maaleille. Ja sitten kolmannessa erässä alkaa kuulua 2-1 Lukolle, 3-1 Lukolle... aina aivan hirveä huuto. Ja toki se riemun määrä ottelun päätyttyä, kun huikea voittoputki päättyi pudotuspelipaikkaan. Oli se huikeaa, aika huono jääkiekko-ottelu, mutta mahtava siitä huolimatta t. bubi
Paikalla oltiin. Matsihan oli etukäteen pedattu Tuuskin viimeiseksi peliksi. Matsin jälkeen Tuuski tekee kunniakierroksen, ja koko halli huutaa. Tuuskin kumarrusten jälkeen kuulutetaan Lukon johtavan 3-1 ja meteli nousee vielä entisestään. Huikea fiilis.

Tästähän on muuten Youtubessa videokin:
Tuuskin kunniakierros

Linkki vie youtubeen
Juhlaotteluaan pelaava Tuuski ja täpötäysi (?) Rinkelinmäki tuulettamassa Lukon 4-1-johtoa on kyllä priceless-kamaa. :D
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Juhlaotteluaan pelaava Tuuski ja täpötäysi (?) Rinkelinmäki tuulettamassa Lukon 4-1-johtoa on kyllä priceless-kamaa. :D
Absurdiltahan tuo vaikuttaa kun sen noin sanoo. Silti ihan huikea muisto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös