Noh, mä en ole koskaan ollut mitenkään erityisen innostunut drinkeistä. Väkevät ovat mulle enemmänkin "paukkuja", olut on olutta, ja drinkeistä tulee sitten mieleen jotain muuta, ja näistä ehkä gin&tonic on sellainen jota mä olen viime vuosina eniten juonut.
Mä oon muutaman kerran törmännyt sellaisiin tilanteisiin, että kaverit esimerkiksi baarissa ihmettelee kun mä en tiedä jotain drinkkejä. Ei mua kiinnosta mitkään ville vallattomat, maija mehiläiset, nalle puhit tai pelle hermannit. Mä otan mielummin oluen tai viskipaukun.
Monesti mä olen ihmetellyt kun monet tuntuvat juovan esimerkiksi kalliita viskejä tai rommeja, tai vaikkapa yrttilikööreitä siten, että laittavat siihen sellaista blandista joka saa esimerkiksi sen alkuperäisen "viinan" makua mahdollisimman paljon pois. Pari kertaa oon baarissa harmitellut sellaista drinkkiä juodessa, että hitsi kun menee tavallaan hukkaan hyvän makuinen aine. Varsinkin jos miettii että sen tietyn "viinan" tekeminen on ollut pitkä ja monimutkainen prosessi, ja sen lisäksi sitä on esimerkiksi vanhetettu tynnyreissä useita vuosia tuomaan siihen juuri sen tietyn maun, mistä siis itse kovastikkin tykkää.
Toinen asia mikä mua joskus kanssa ihmetyttää, on se että monet juovat "viinat" kerralla huiviin -tyylillä. Silloinkin se on melkein sama juoko halvinta 13 euron viskiä vai kalliimpaa esim. 40 euron viskiä, kun ei siinä paljoakaan voi tai ehdi nauttia sen mausta. Tietenkin joskus voi olla tilanteita että haluaisi nopeammin humaltua tms.
Ohhoh, ihmetyttääpä mua taas tänään monikin asia. Myöskin se, että jotkut puhuu esimerkiksi tavallisia viskejä ja rommeja sellaisenaan juodessa, että se on "raakaa". Eihän se mitään raakaa ole, vaan kypsää ja valmista. Toi kypsää sana kyllä sinänsä kuulostaa hassulta, kun monet juomat paranee mitä vanhempia ne ovat, mutta tarkoitan siis sitä, että ne juodaan ilman että niitä sekoitetaan veteen tai limsoihin yms. Pihvi voi olla raaka, jos sitä ei ole paistettu kunnolla. Mehutiiviste voi olla raakaa, jos sitä pitää sekoittaa vaikkapa yksi osa sitä ja kolme osaa vettä. Tavalliset viskit ovat valmiita nautittavaksi sellaisenaan. Tietenkin jokainen voi sekoittaa niitä mihin ikinä haluaakin, mutta toi sana "raakaa" pistää ärsyttävästi korvaan.