Kuka muistaa Hollywood Beatin? Aivan huikee.
Minä muistan. Oli todella huikea ja harmitti, kun se loppui heti. Sitähän tehtiin vain yksi kausi, samoin kuin toista aikalaistaan
Katuhaukkaa. Noiden kahden lisäksi muistan ala-asteikäisenä katselleeni vahvasti vaikuttuneena
Ritari Ässää,
Ihmemiestä ja
Miami Vicea.
Seuraava suuren vaikutuksen tehneistä sarjoista oli sitten
Simpsonit. Niitä ensimmäisiä kausia 1-10 on tullut katsottua aivan lukemattomia kertoja uudestaan. Todettu jo tässäkin ketjussa, että taso alkoi sen jälkeen laskea, mutta kyllä mä viihdyin vielä hyvin tämän sarjan parissa ehkä suunnilleen kauteen 20 asti. Sen jälkeen en ole enää katsonut kuin satunnaisia jaksoja. Vieläkin tulee kyllä joskus kaivettua kaapista joku alkuvuosien DVD:istä katseluun.
Sen jälkeen tulivat
X-files ja komediasarjat
Frendit ja
Frasier. Komediasarjoista vähän samat sanat kuin simpsoneista, mutta näissä ei samanlaista tasonlaskua tapahtunut. Lopetettiin ajoissa? Kestävät ehdottomasti edelleen katselua molemmat. Frendit tuli viimeksi viime vuonna katseltua alusta loppuun. X-filesissa puolestaan tykkäsin enemmän niistä yksittäisistä jaksoista, missä oltiin jonkun yksittäisen kummajaisen perässä, enkä niinkään ollut innostunut siitä jatkuvasta taustatarinasta.
2000-luvulla alkaneista sarjoista vahvimman vaikutuksen on tehnyt
Lost. Se on tullut katsottua useamman kerran ja varsinkin ne ensimmäiset 3-4 kautta, joita katseli uudestaan ja uudestaan kun odotteli jatkoa. Samaa mieltä siitä, että sarjan lopetus jäi aika vaisuksi ja oudoksi, mutta kyllä mä tän nostan silti 2000-luvun vaikuttavimmaksi sarjakseni.
Palkintosijoilla Lostin takana tulee sitten
How I Met Your Mother, CSI Las Vegas ja
Criminal Minds. Ehkä vielä tuo
Moderni Perhe.