Vieläkö on sellainen lehti kuin Buster? Pikku poikana tuli luettua paljon. Se oli pääosin futisaiheinen lehti, Benny kultajalka, Kanuuna-Keen ja mitä lie.
Kävin hakemassa tänään kirjakaupasta uuden kovakantisen Fingepori-albumin. Arvostelu täällä
Meikä repesi aamulla tälle:Tänään olikin taas todellinen klassikko-Fingerpori Hesarissa. "Hei, Irma! Katsellaan juuri naisten telinevoimistelua... ...Jorma pullottaa alushousuissa".
http://www.hs.fi/fingerpori/1135243953038
Jonkun verran on Henk tuttu, pidän kyllä tuollaisesta absurdismista. Kaikki jutut ei nyt lähde, mutta parhaimmat mihin olen törmännyt, on kyllä aika älytöntä, eli parasta.Mun ehdottomat suosikit on Fingerpori ja aivan sekopäinen ja jonkun mielestä varmasti täyttä skeidaa oleva Cowboy Henk. Toki monet jutut ovatkin vain hölmöjä ilman yllättävyyttä tai sen nokkelampaa ideaa. Suosittelen kuitenkin jokaiselle "mitä v*ttua mä just luin"-huumorin ystävälle! Henkiä on tehty valitettavasti vain kolme albumillista.
Tex Willeriä täytyy vielä hehkuttaa tässä ketjussa. Hornan kekäleet!
Onkohan keskuudessamme Tex Willer -keräilijöitä? Omasta hyllystäni löytyy kaikki pokkarimalliset Tex Willerit viimeisten noin 35 vuoden ajalta, ja tätäkin edeltävältä ajalta enin osa. Kaksoiskappaleet päälle. Kaikki Maxi-Texit ja melkein kaikki Tex-juhlakirjat on myös haalittu. Aikoinaan 50-60 -luvuilla julkaistuja Tex-liuskalehtiä olen myös hankkinut jonkin verran, mutta valtaosa puuttuu. Kyllä noista reilusti yli 600 nidettä tulee yhteensä, varmaan lähemmäs 100 kiloa hyvää luettavaa...
Pitäisi jossain vaiheessa aktivoitua täydellistämään kokoelmaa, kun tähänkin asti olen päässyt. Hyväkuntoisten vanhojen numeroiden metsästäminen vaatii kyllä pitkäjänteisyyttä ja jonkin verran kapitaaliakin.
Jopas! 22 vuotta aikaa tästä viestistä! Justhan mä sen kirjoitin…Olen joskus itsekin avannut otsikon ko. aiheesta, ja silloinkin oli olemassa ainakin pari ketjua jotka oli aloitettu ennen minua. Anyway, sarjikset ovat sellainen aihepiiri ettei yhtään haittaa vaikka muistia virkistääkin säännöllisin väliajoin.
Joka tapauksessa supersuosikkeja ovat:
Aku Ankka (tietenkin) - Barksit ja Rosat ovat ykkösiä. Kaikki kymmenen juhlasarjaa löytyvät, samoin kaikki neljä Rosan kovakantista teosta. Van Horn on... surkea. Vicar kelvollinen johtosarjojen tekijä, Jippes mukiinmenevä Barksin matkija.
Älli ja Tälli. Kaikki 24 vanhaa albumia löytyvät, samoin kaikki neljä "uutta" albumia (a la Egmont), kuin myös kaikki 14 pokkaria. Supersarjis, jossa paljon kuolemattomia lohkaisuja. Tarkkailkaa allekirjoituksiani.
Cocco Bill. Kaikki kymmenen albumia löytyvät.
Frank Millerin neliosainen Yön Ritari on ehkä upein sarjiskokonaisuus joka on maassamme julkaistu. Ja nyt tarkoitan sitä vanhempaa, alkuperäistä. Uuden piirrosjälki on LIIAN tyylitelty.
Muita hyviä ovat Dilbert, Gary Larsonin jutut, Lassi ja Leevi, vanhat Karviset, Harald, Masi, Asterix, Lännentie, Ken Parker, Viivi ja Wagner, B.Virtanen, Kamut, Conan... Hitto, melkein kaikki!
Lainataan vanhaa viestiä, koska Raakaa Lihaa <3 "Yksikään mies ei ole saari, mutta monesta ruumistaa saa kasattua kätevän lautan"Niitä on vaikka kuinka mutta yksi ylitse muiden. Red Meat by Max Cannon
Mikään ei ole pyhää..
Red Meat