Parhaat pudotuspelimuistot

  • 4 878
  • 42

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
1 : HIFK sarja sulkukaudelta
2: Välierät 1995-1996 TPS - Lukko ( 1 pelin voitto Turussa nosti toiveet kattoon )
3: Jokerit sarja 2012 - 2013
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
1. Jokerit sarja 2013.
2. KalPa sarja 2011.
3. HIFK sarja 2005.

Siihen päälle 2011 Pronssiottelu Jypinkylässä. Oli komea meininki ja pitkä mitaliton putki poikki.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Olin paikan päällä ensimmäisessä pelissä Turussa, tuostakin tuli jo 25 vuotta. Muistan hyvin tuon Peltolan voittomaalin ja tuuletuksen.

Täällä tuli oltua. Oli vissiin ensimmäinen kerta, kun tuli Typhoonissa käytyä.

Pari muuta hyvää muistoa paikanpäältä.

JA-maali Tapparaa vastaan ja siitä 3-1 otteluvoittoon. Huonostihan siinä kävi.
JA-maali Jokereita vastaan ja siitä 3-1 otteluvoittoon. Hyvinhän siinä kävi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No tuollahan ne tepsin peräänhuutelemat Lukkokasvatit kaikki on iloisesti tepsinutussa:D

Tuosta pari vuotta eteenpäin, niin oli Sahlstedt TPS:n kapteenina ratkaisemassa mestaruutta.

JA-maali Jokereita vastaan ja siitä 3-1 otteluvoittoon. Hyvinhän siinä kävi.

Olin silloinkin paikan päällä. Jokerit johti 3-1 ja hallitsi peliä, mutta niin vain Lukko punnersi tasoihin Azevedon ja Vehasen avulla. Ennen Tukosen tekemää voittomaalin Jokereilla oli vielä hyvä pyöritys Lukon päässä. Makein voitto, mitä ikinä nähnyt.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Olin silloinkin paikan päällä. Jokerit johti 3-1 ja hallitsi peliä, mutta niin vain Lukko punnersi tasoihin Azevedon ja Vehasen avulla. Ennen Tukosen tekemää voittomaalin Jokereilla oli vielä hyvä pyöritys Lukon päässä. Makein voitto, mitä ikinä nähnyt.

Juu, siellä oli jollain vastustajan pelaajalla periaatteessa tyhjä maali mihin kiekko laittaa, mutta laukoi muistaakseni liian keskellä ja Vehasen syliin.

edit: Jani Rita

 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
1990-luvun puolivälin sarjat pronsseineen ja katkerine pettymyksineen.

'Haista vittu, Pentti'-sarja. Muutaman mainitakseni.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Olin paikan päällä ensimmäisessä pelissä Turussa, tuostakin tuli jo 25 vuotta. Muistan hyvin tuon Peltolan voittomaalin ja tuuletuksen.



Jep!
kylmät väreet siitä fiiliksestä vieläkin vaikka ihan juniori silloin oltiin.
Siinä oli 2 niin ikimuistoista kautta ja väännöt ´kulta on värimme` TPS kanssa 2 kautena välierissä.
Yhä seison sen takana että hieman paremmalla tuurilla ja ilman Lehdon loukkaantumista kannua olisi nosteltu.
RD:n aikana oltiin lähellä mutta ei niin lähellä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sanotaan tähän nyt, että ehdottomasti sarjojen katkaisupelit paikanpäällä, sekä ne voitetut pronssipeli paikanpäällä.

2010-2011 Lukko - KalPa 4-3
2013-2014 Lukko - Blues 4-3
1993-1994 Lukko - Tappara pronssimatsi
2013-2014 Lukko - Saipa pronssimatsi

Ja tottakai Kärpät ja Jokerit sarjat keväällä 2013, kun jatkoon Lukko meni ns. puskista vaikka ratkaisuhetkiä en päässyt kuuntelemaan edes radiosta. Lisäksi kevään 2005 HIFK-sarja kaikkine HIFK:n koomailuijen kera ei kyllä tule unohtumaan. Lisäksi 1988 pudotuspelit lähinnä radiosta kuunneltuna saivat silloin kahdeksan vuotiaan pojan lopullisesti kallelleen jääkiekon suuntaan. Tuli tuolloin yhdessä finaalipelissäkin Raumalla oltua, mutta siitä ei mitään sen kummempia muistikuvia/tuntemuksia jäänyt muuten kuin että kentälle en juuri mitään nähnyt kun oli niin pirusti porukkaa ja että Lukko hävisi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jep!
kylmät väreet siitä fiiliksestä vieläkin vaikka ihan juniori silloin oltiin.
Siinä oli 2 niin ikimuistoista kautta ja väännöt ´kulta on värimme` TPS kanssa 2 kautena välierissä.
Yhä seison sen takana että hieman paremmalla tuurilla ja ilman Lehdon loukkaantumista kannua olisi nosteltu.
RD:n aikana oltiin lähellä mutta ei niin lähellä.

Lehdon lisäksi Lukolta puuttui 2-ketjussa sentterinä hienon kauden pelannut Lönnberg. Tepsiltä sivussa oli Ari Vuori ja Antti Aalto, kumpikaan ei tuolla kaudella ykköskorin miehiä. Maalin pelejä olivat kaikki, ottelut ratkesi viimeisen 5 minuutin aikana.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Laitetaan muistoja, jotka olen paikan päällä nähnyt. En tiedä ovatko parhaita, mutta nämä ovat jääneet mieleen.

1. Lukko - HIFK playoff 2005. Toporowski - Petrell ja muut kahinat. Hurja tunnelma Äijänsuolla.

2. Eepi Hämäläisen alivoimamaali läpiajosta. Lukko - Jokerit playoff 2000.

3. Joni Lehdon 2 jatkoaikamaalia. Lukko - Kiekko-Espoo playoff 1995. Peter Ahola oli tuolloin hirveässä iskussa, jäänyt mieleen.

4. Juhamatti Yli-Junnilan maali. Lukko - HIFK playoff 2005.

5. Honkaheimo - Laakso tappelu. Lukko - KalPa playoff 2011

6. Lukko - KalPa game 7 vuonna 2011. Hieno tunnelma Äijänsuolla ja kotijoukkue hurmiossa.

7. Toni Koiviston jatkoaikamaali vs Tappara playoff 2015

8. Lukko - Jokerit playoff 2013, game 6. Lukko oli pahasti vajaamiehinen, mutta alussa jopa Roni Viirlas pöllytti maaliverkkoja. Teemu Nurmi oksensi kesken ottelun, mutta pelasi silti. Mahtava tunnelma ja pelin jälkeen Vehasen paita huutokaupattiin isolla summalla. Lukko roiski 2 erää roikkuja pois alueelta ja Vehanen seisoi päällään.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
8. Lukko - Jokerit playoff 2013, game 6. Lukko oli pahasti vajaamiehinen, mutta alussa jopa Roni Viirlas pöllytti maaliverkkoja. Teemu Nurmi oksensi kesken ottelun, mutta pelasi silti. Mahtava tunnelma ja pelin jälkeen Vehasen paita huutokaupattiin isolla summalla. Lukko roiski 2 erää roikkuja pois alueelta ja Vehanen seisoi päällään.

Tämä sama. Muistanko oikein, että Ruutu filmaili niin, että sille nauroivat jo molempien joukkueiden kannattajat? Tunnelma hallissa oli loistava ja pelin ollessa selvä alkoi melkoinen kannustushuuto kaikua.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
1. Hifk-sarja 2005
2. KalPa-sarja 2011
3. 2014 Tappara-sarjan 5. ottelun jatkoaika Tampereella
4. Jokeri-sarja 2013

90-luvun Joni Lehdot ja kumppanit ikuisesti mielessä muttei ihan tarkkoja muistikuvia.
 

Jorrikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Parhaat muistot vuodelta varmaan -88,kun olin useasti Raumalla tuttujen luona ja hiukan yllättävät voitot Ilveksestä ja pääsy loppuotteluun Tapparaa vastaan.
En ollut peleissä,mutta Raumalla kuitenkin ja mm . Myllys asui siinä lähialueilla ja pikkupojat siellä ovellä kävivät pikku hurmoksessa oven takana ennen loppuotteluja.
Tunnelma oli korkealla,korkeammalla kuin nyt ?
Myllys ja monet muut olivat huippuja.Tappara oli silloin liian kova,mutta hopea oli kyllä loistava.
Tämän muistan aina lämmöllä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kyllähän ne kahden ennakkosuosikin kaadot on jäänyt mieliin. Jokereita ja HIFK:ta tarkoitan. Sekä sarja myös ylivoimaista Ilvestä vastaan.

Peli Hartwallilla on jäänyt mieleen myös, jossa Lukko oli häviöllä 3-1 ja josta jatkoerävoitto tuli. Siellä päädyssä muutaman sadan Lukkokannattajan kanssa huudettiin äänemme käheäksi. Ei ole ikinä lätkäpelin jälkeen tuntunut olo niin kevyeltä. Olisin voinut leijua ovista ulos ja siitä paikallisjunan kyytiin. Raumalla sitten todistettiin lopullista voittoa narreista. Pelin jälkeen minäkin ujosti huusin muutamaa satasta Vehasen paidasta, mutta "ei ihan" riittänyt. Muistaakseni 4000€ se maksoi, kun pari heppua siitä kilpaa huusi joko itselleen tai edustamansa firman puolesta.

Pari vuotta sitten olin Hartwallilla katsomassa jotain Jokereiden KHL peliä. Erätauolla Jani Rita tuli moikkaamaan seuruettamme. Oli pakko kysyä Ridalta, että mihinkä se sarja heillä kaatui kuin olivat ennakkosuosikki ja kaikkea? Rita totesi minulle jotenkin näin että:

"Vastassa oli niin tiivis nippu, joka Azevedon ja Vehasen johdolla meni vastustamattomasti välieriin. Meillä ei ollut vaan keinoa pysäyttää Azevedoa ja ohittaa Vehasta ja Lukko ansaitsi paikkansa jatkoon. Raumalla meillä ei ollut enää mitään mahdollisuuksia voittaa".

Lukon ja TPS:n väännöt ovat hyvin muistissa vieläkin ysäriltä. Päässäni on valokuva edelleen Lehdon loukkaantumisesta.

Lukko-Ilves sarjakin on jollain tasolla muistissa. Seurasin sitä sarjaa radiosta ja osittain telkkarista. Lukkoa pidettiin ihan vastaantulijana, mutta niin vain Ipa lähti lauluun. Pojankloppina en vaan uskaltanut lähteä katsomoon, kun vähän pelkäsin sitä jumalatonta meteliä. Olin toki sillä kaudella ja jo aiemminkin Äijänsuolla seisoskellut isäni kanssa ja katsellut pääosin jonkun äijän selkää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukko-Ilves sarjakin on jollain tasolla muistissa. Seurasin sitä sarjaa radiosta ja osittain telkkarista. Lukkoa pidettiin ihan vastaantulijana, mutta niin vain Ipa lähti lauluun. Pojankloppina en vaan uskaltanut lähteä katsomoon, kun vähän pelkäsin sitä jumalatonta meteliä. Olin toki sillä kaudella ja jo aiemminkin Äijänsuolla seisoskellut isäni kanssa ja katsellut pääosin jonkun äijän selkää.
Olin kyseisellä kaudella armeijassa enkä montaa kertaa runkosarjan aikana päässyt peleihin. Tai olisin päässyt, mutta en viitsinyt sunnuntain kotipeleihin mennä ja siitä sitten melkein samaa kyytiä suunnata Säkylään vaan pysyttelin mieluummin kotona. Pari peliä syksyllä ehdin katsoa, runkosarjan aikana yhden Ässäpelin olin katsomassa kun Säkylästä oli kuljetus ja sitten sen ensimmäisen finaalipelin Tapparaa vastaan Tampereella kun Lukko voitti 4-1. Kuntsaria nääs pukkasi hyvälle ammuskelijalle jo syksyllä ja pitihän se viimein käyttää hyvään tarkoitukseen.

Mä en muista tarkkaan, mutta sellainen kuva on päässä, että olisin ollut myös sen Ilves-sarjan kotipelin katsomassa. Sen missä Heiskanen tai Vuori teki pari minuuttia ennen loppua voittomaalin ja Lukko siirtyi 2-0 johtoon sarjassa. Voi olla että en ollut, vaan sekoitan sen johonkin muuhun tuon aikakauden eli 80-luvun lopun peliin. Ja olisko ne lomatkaan sitten sopineet, jos se arkipeli oli?

Sen muistan että Lukon voittaman sarjan jälkeen vittuilu oli kovaa puolin ja toisin Ilveksen kannattajien kanssa. Niitäkin Säkylässä oli, en tiedä olivatko Tampereelta vai jotain lähiseudun harhautuneita. "Ette ole mitään voittanu ettekä mitään tule voittamaankaan, maalivahtikin teillä on muualta ja Ilveksen kasvatti sekin on, ja ihan paska se Myllys kuitenkin on mutta nyt kävi vaan tuuri" jne. Vähän samanlaista kuin nykyään täällä jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko-Ilves sarjakin on jollain tasolla muistissa. Seurasin sitä sarjaa radiosta ja osittain telkkarista. Lukkoa pidettiin ihan vastaantulijana, mutta niin vain Ipa lähti lauluun. Pojankloppina en vaan uskaltanut lähteä katsomoon, kun vähän pelkäsin sitä jumalatonta meteliä. Olin toki sillä kaudella ja jo aiemminkin Äijänsuolla seisoskellut isäni kanssa ja katsellut pääosin jonkun äijän selkää.

Itse olin paikan päällä katsomassa kaikki pelit, kovin selviä muistikuvia itse peleistä ei ollut. Osin siksi ettei tuolloin nöösipojille ollut mitään näköalapaikkoja varattuna. Tunnelma on kuitenkin vielä täysin muistissa, silloin oli joukkueella oikein kunnon flow päällä, joka stoppasi sitten kolmannen Tampereen reissun jälkeen.

Finaaleja seurasin ainoastaan Äijänsuolla ja muistan kuinka siinä toisessa Rauman pelissä kävi selväksi myös alle 10-vuotiaalle että bensa oli auttamattomasti loppu.

Ilves-sarjasta on myös jäänyt valmentaja Möllin maneerit mieleen. Möllihän jutteli lehdistölle jotenkin ettei koko sarjaa kannattaisi edes pelata kun on niin selvää että runkosarjavoittaja pyyhkii yllättäjällä lattiaa. Siinä taisi Tampereella aueta rotsinnappi jos toinenkin. Tämä kannatta pitää mielessä nykyiselläkin kaudella. Ennen jotain Ilves-peliä kerrotaan Möllin tsempanneen joukkuetta lähinnä kalajutuilla (valeilla), eli ei puhunut joukkueelle itse pelistä sanaakaan ennen ottelua.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Möllihän vei nuorta ja kokematonta Sakari Pietilää valmentajien taistossa niinkuin litran mittaa. "Tuurilla voitettiin kaksi peliä, kolmatta ei enää voiteta eli kyllä Ilves tässä koko ajan on suosikkina" ja mitä kaikkea muuta lämpimää Mölli juttelikaan. Joka tapauksessa Pietilä ja Ilves nieli kalajutut uistimineen päivineen.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Tämä ei liity playoffseihin mutta legenda ottelu !
Väkeä taidettiin ottaa erikoisjärjestelyillä lisää sisään.
Aika namuttelua NHL ukkojaan vastaan.



 

Raato55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota wild
Oma ykkös muisto 2005 Ifk-Lukko Helsingissä josta välieriin voitoin 1-4. Dwayne Rolosonin ylivertaisuus Hifkin Tomáš Vokouniin verrattuna eritoten!! Btw. Milloin toi loppui, että koko joukkue meni juhlimaan jokaista maalia?
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Oma ykkös muisto 2005 Ifk-Lukko Helsingissä josta välieriin voitoin 1-4. Dwayne Rolosonin ylivertaisuus Hifkin Tomáš Vokouniin verrattuna eritoten!! Btw. Milloin toi loppui, että koko joukkue meni juhlimaan jokaista maalia?
Hyvä, että loppui. Näin juniorin silmin näyttää typerältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös