Viestin lähetti cobol
Toki on syytä oikaista lapselliset väittämänne Jokeri-pelaajien pelkuruudesta, joita tässäkin ketjussa viljelette? Mun puolesta saatte kirjoittaa historianne vaikka kuinka kauniisti ja moneen kertaan uusiksi, mutta jos se tapahtuu noin virheellisin väittämin Jokereista, kai siihen voi sentään yleisellä palstalla reagoida?
Voi toki. Tosin jos reagointi tapahtuu täsmälleen samalla tavalla kuin mitä itse on juuri päässyt kritisoimasta ("HIFK-fanit käyvät meidän osastolla provoamassa"), niin eikö se merkitse vain alentumista samalle tasolle niiden kanssa, joita itse yrität osoitella sormella?
Mitä tuohon hanskauksien puuttumiseen tulee, niin kyllähän se pitää täysin paikkansa. Kaudella 1999-2000 Gagnon kolhi DDR-hallissa pelitilanteen ulkopuolella IFK-tähti Jan Calounin kasvot mailalla verille. Mitään ei asiasta seurannut. Kaudella 2002-2003 Jokerit kolhi neljä IFK-pelaajaa kaukalosta ulos samassa ottelussa, mutta mitään ei asiasta seurannut. Ei siinä ottelussa eikä myöhemminkään. Ja tässä vain pari esimerkkiä keskinäisistä otteluista. Listaa voisi täydentää mm. viime kauden HIFK-TPS peleillä.
Tottakai saat asiat näyttämään juuri sellaisilta kuin haluat, jos otat mukaan vain tarkkaan valitsemiasi ajanjaksoja ja nostat jalustalle pari yksittäistapausta.
Kenelläkään ei varmasti ole vaikeuksia myöntää, että viime kaudella tappelut todellakin loistivat poissaolollaan, kuten myös taklaukset ja kaikki muukin, mikä olisi saattanut tuoda väriä peliin. Tiedät itsekin, mistä tämä johtui ja tiedät myös sen, ettei sitä linjaa tukenut kukaan, ei katsomoissa eikä seuran sisällä. On siis jotakuinkin naurettavaa yrittää esittää, että HIFK:n koko historia on yhtäkuin Alpo Suhosen aika. Tuolla peruslähtökohdalla saat vaan itsesi näyttämään 13-vuotiaalta räkänokalta, jonka lajituntemus rajoittuu Suomen maailmanmestaruuteen ja Hjalliksen broidin koostamiin videokasetteihin. Tiedän, ettei totuus ole tämä, joten älä esitä tyhmää.
PS, todettakoon vielä, että minulla ei ole mitään vaikeuksia tunnustaa tuota Stolk-Halkidis -vääntöä harvinaisen hyväksi tappeluksi, vaikka oma suosikki päihinsä ottikin. Enkä muista oikeastaan kenenkään tuntemani fanin tuota tappelua vähätelleen.