sneak, ekoja liigamatseja varmasti, sillä ainakin minun muistini mukaan Tomppa aloitti liigauransa juuri kaudella 95-96. Sitä ennen takana oli kuitenkin useampi vuosi divarissa, joten ei mies ihan ensimmäistä kertaa ollut luistimia jalkaansa vetänyt.
Jeda, itse en tuollaista muista, mutta voi pitää paikkansakin. Grönmanin maine Suomen "ykköspoliisina" taisi syntyä pitkälti edelliskevään finaaleissa Niinimaata vastaan käydyn tappelun tuloksena ja oli sikäli hivenen hataralla pohjalla jo alun perin.
En erityisemmin tappeluista perusta, mutta kunnioitetaan nyt silti ketjun aihepiiriä. Itse muistan tuon Oskun ja Tompan koitoksen jälkeen Tepsin ja Hifkin peleistä ainakin seuraavat tappelut:
97-98: Jarkko Ruutu vs. R-P "jalat jalat" Lehtonen Turussa. En huonolta paikaltani nähnyt, kumpi oli niskan päällä, mutta tuskin tuossa mitään epäselvää oli... kuriositeettina mainittakoon, että itse peli päättyi futiksesta tuttuun maalittomaan tasapeliin.
98-99: Miika Elomo vs. Joku (Santeri Heiskanen??) sekä Peter Ahola vs. Toni Mäkiaho Helsingissä viimeisessä runkosarjan kohtaamisessa (pisteet kotijoukkueelle 3-2). Ilmapiiri kuumeni jo ottelun alussa Aki Bergin tarjoiltua kyynärpäätä Jan Calounille. Elomon ja Hifkin miehen tappelu taisi mennä lähinnä painiksi, sitä tunnetumpaa ei tarvinne muistella. Loppuotteluissa ei varsinaisia tappeluita nähty, vaikka ottelusarja melko kuumana aiheellisesti muistetaankin.
00-01: Martti Järventie vs. Lasse Pirjetä Helsingissä (HIFK voitti 3-0). Hetkeä aikaisemmin nähdystä kotijoukkueen avausmaalista tulistunut Fredrik Norrena ilmeisesti katsoi Iso-Lassen lähestyneen vihellyksen jälkeen turhan aggressiivisesti ja tuuppasi tätä taaksepäin (lue: Norre provosoi itse koko tilanteen), minkä johdosta Järventie katsoi aiheelliseksi puolustaa omaa maalivahtia. Pirjetä jäi täysin altavastaajaksi.
01-02: ainakin Mäkiaho vs. Peter Schaefer sekä seuraavassa ottelussa isompi rähinä Chris Josephin ajeltua Riksmanin yli. Inttivuoden takia ei juuri muistikuvia.
Viime kaudella pudoteltiin hanskoja ja jossiteltiin.