Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 318 195
  • 1 749
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Löysin epäkiitollisen sattuman kautta tällaisen kammotuksen kuin Milevska Trio, joka on... kuunnelkaa itse.

Milevska Trio "Human Nature"

Harppu lavalla on yleensä aina kamalaa kuultavaa. Erityisen kamalaa se on silloin, jos se ei itse laula vaan sitä pitää vielä soittaa.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Puscifer - Rocket Man. Siinäpä on toimiva cover kauniista Elton Johnin kappaleesta.

Kiitokset tästä. On muuten äärimmäisen kova coveri. Näin vastikään Pusciferin löytäneelle on tämä aikamoinen fiiliksen nostattaja. Ompa muuten William Shatnerkin tehnyt tuosta biisistä coverin, varsin erikoisen, kuten arvata saattaa (linkki Youtubeen).

Heitetään vielä jonon jatkeeksi hieman fyysisempää osastoa. Children of Bodom coveraa biisiä Just Dropped In, joka on minulle tuttu ainoastaan The Big Lebowski elokuvasta. Itse tykkään.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kiitokset tästä. On muuten äärimmäisen kova coveri.

Ole hyvä. Lisätään vielä parhaimpien coverien listalle Maynardin toisen "sivuprojektin" eli A Perfect Circlen tekele Marvin Gayen klassikosta What´s Going On. On hieman eri tunnelma tässä kuin alkuperäisessä, mutta mielestäni erittäin onnistunut versio on kyseessä:

What´s Going On?

..Father, father
We don't need to escalate
You see, war is not the answer
For only love can conquer hate
You know we've got to find a way
To bring some lovin' here today..
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tarja Turusen nimi alkaa olla lähestulkoon 100% takuu täydelle paskalle, mitä musiikkiin tulee.

Jos mahdollista, cover-osastolla Tarja on vieläkin huonompi. Tässä raiskauksen kohteena Nirvanan Smells Like Teen Spirit.

Tarjan versio Whitesnaken Still Of The Nightista on vieläkin hirveämpi, mutta sitä en voi linkittää, koska en halua ottaa vastuuta kuuntelijoiden terveydestä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ruotsalaisen Hellsongsin toinen levy Minor misdemeanors on edellistäkin parempi, aivan nerokkaita loungeversioita, mm. Skeletons of society tai I wanna be somebody.

Tuupissa hieno video Heaven can waitista
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Lissie - Bad Romance

En tiedä onko hyvä vaiko paras, mutta taisin rakastua.
Ei ole ollenkaan huono. Tykkäsin. Parempi kuin alkuperäinen.

Covereista puheenollen, mielestäni yksi parhaimpia cover artisteista on Igor Presnyakov. Mies soittaa akustisella kitaralla pääosassa instrumentaaleina monia eri genren biisejä ja saa ne toimimaan hyvin. Jotkut ovat jopa parempia sovituksia kuin alkuperäinen biisi.

Muutama esimerkki:

Smooth Criminal
Russian Roulette
Thunderstruck
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nopeasti tulee mieleen kaksi:

Hyvä

- Freud, Marx, Engels & Young; Metsän poika tahdon olla (Black Sabbathin Paranoidista)

Karmea

- Samuli Edelmanin Pitkä kuuma kesä (Popedan ap.)
 
Lissie - Bad Romance

En tiedä onko hyvä vaiko paras, mutta taisin rakastua.
Tuosta tulikin mieleeni Cira Las Vegas. Olen löytänyt useasti itseni juutuubista tuijottamasta Ciran kauniita silmiä. Ja onhan biisitkin useimmiten hyviä. Tässä samainen Bad Romance. Omat suosikkini ovat Amazing Horse ja Die Toten Hosenin Alles aus Liebe.

Tuo Pakkiparin postaama Igor Presnyakov vaikutti hyvältä, ellei jopa erittäin hyvältä, pitää jossain välissä katsella paremmalla ajalla äijän videoita.

Ja loppukevennyksenä toimikoon Highway to Hell, jos tuosta ei tule hyvälle tuulelle niin ei sitten mistään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itse tykkään syystä tai toisesta tästä The Ukulele Orchestran Teenage Dirtbag-coverista. Itse alkuperäinen biisihän oli aika kamalaa teinipoprockia.

Lisäksi suuresti inhoamina Jipun Tuonelan koivut toimivat jostain syystä.
 

Sambody

Jäsen
Red Hot Chili Peppers kesytti punk-musiikin pioneereihin kuuluneen Ramonesin Havana Affair biisin Peppersin tyylille ominaiseksi ja mielestäni teki tuosta kipaleesta hienon coverin. Toki punk-fanit voivat sanoa, että tekivät biisistä tylsän tasoittamalla pahimmat särmät pois, mutta minä Peppers-fanina pidän coveria varsin hienosti onnistuneena.

Tässäpä vielä kummatkin versiot:
Ramones - Havana Affair

Red Hot Chili Peppers - Havana Affair
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Brother Firetriben versio Top Gun leffasta tutusta Cheap Trickin biisistä Mighty wings on aika uskollinen alkuperäiselle mutta silti sen verran erilainen ja tuoreen kuuloinen että toimii erittäin hyvin. Yksi iso syy on loistavan Pekka Heinon laulusuoritus joka on jopa parempi kuin alkuperäisessä.


Brother Firetribe - Mighty wings

Cheap Trick - Mighty wings
 
Suosikkijoukkue
Ässät
On TODELLA harvinaista, että cover versio päihittää alkuperäisen biisin, mutta itselle tulee mieleen kaksi tällaista tapausta:

Spiderbait - Black Betty: http://www.youtube.com/watch?v=ckPfk3Lu8PU

Ram Jam - Black Betty: http://www.youtube.com/watch?v=3pH-tNGS5MQ

Ei alkuperäinenkään huono ole, mutta kyllä tuo Spiderbaitin versio on vaan niin kova.

Dark Tranquillity - My Friend Of Misery: http://www.youtube.com/watch?v=s070Znoifck

Metallica - My Friend Of Misery: http://www.youtube.com/watch?v=_98Gyg1er-k

Metallican tusinabiisi on erittäin onnistuneesti versioitu Dark Tranquillityn toimesta. Kappale sopii yhtyeelle hyvin ja on heittämällä parempi kuin alkuperäisversionsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös