Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 318 630
  • 1 749

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tämä on onnistunut cover, kas tässä. Turmion Kätilöt toimii aina.
 

30/30150

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Hanna Pakarinen - Enter Sandman

Ehkä hirvein coverointi koskaan.

Tässä ollaan kyllä todella lähellä hirveintä coveria ikinä. Niitä soundeja kuunnellessa tuli ennen laulau mieleen, joku smurffilevy tai pikkuoravien laulu. Hanna Pakarisen pisteet on nyt niin pahasti miinuksella, että ei taida plussan puolelle päästä, ellei se keksi lääkettä aidsiin ja vähän äkkiä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Herra Ylppö ja Ihmiset: Rusketusraidat

Ihan menevä ralli ja herkkää tulkintaa. Sanat kuulostaa vähän hassuilta miehen suusta.

Lyriikan osalta sama meininki tässä: Indica - Kersantti Karoliina. Popedan biisi siis alunpitäen. Eihän tuo biisi mikään kurko ole alunpitäenkään ja vähän pliisuksi se jää Indicankin esittämänä. Ainoa erikoisuus on noissa lyriikoissa hyvännäköisen naisen laulamana.

Tuo Vintsukan linkittämä Rusketusraidat-biisi on mun mielestä hyvä esimerkki hyvästä tavasta tehdä cover-biisi. Alkuperäinen on tunnistettavissa, mutta siitä on kuitenkin tehty selkeästi omanlainen versio. Ei siitä aina hyvää biisiä seuraa, mutta jotain omaperäistä kuitenkin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Vintsukan linkittämä Rusketusraidat-biisi on mun mielestä hyvä esimerkki hyvästä tavasta tehdä cover-biisi. Alkuperäinen on tunnistettavissa, mutta siitä on kuitenkin tehty selkeästi omanlainen versio. Ei siitä aina hyvää biisiä seuraa, mutta jotain omaperäistä kuitenkin.

Tuo on ihan totta. Jos coveria lähdetään tekemään niin kyllä siihen pitäisi aina pyrkiä löytämään joku uusi lähestymistapa, eikä tehdä ihan 1:1 -kopiota kun se yleensä kalpenee kuitenkin alkuperäisen rinnalla. Tekemällä sopivasti erilaisen version välttää enimmän vertailun ja pystyy parhaimmillaan puhaltamaan ihan uutta henkeä vanhaan biisiin.

Tässä pari päinvastaista cover-versiota samalta tribuuttilevyltä:
Hyvä: Mariska - Poika nimeltä Päivi
Huono: Viikate - Teuvo, maanteiden kuningas

Minä olen aikamoinen Viikate-fani mutta tuo cover oli kyllä iso pettymys, kun taas tuo Mariskan "yökerho-jazz" -versio Päivistä oli erittäin positiivinen yllätys. Ja minä en yleensä voi sietää Mariskan musiikkia. Mutta siinä missä Viikate tekee ihan 1:1 -kopion lisäten vaan särökitarat, niin Mariska löytää biisiin ihan uuden lähestymistavan.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Hanna Pakarinen - Enter Sandman

Ehkä hirvein coverointi koskaan.

Täydellinen nöyryytys. Sekä soitannallisesti, että laulultaan. Pyhäinhäväistys.

Ja kun kuuntelin putkeen tuon Avril Lavignen Fuelin, niin olihan se tuohon nähden sentään parempi. Bändi edes soitti koko lailla hyvin, mutta neidon ääni ei tuohon kappaleenseen vain yksinkertaisesti sovi, sen tiesi jo etukäteen. Mitäköhän Metallican äijät olisivat reagoineet tuohon Pakarisen vetoon?
 

Schadowan

Jäsen
Tuo on kyllä aivan loistava biisi, jotenkin se joka kerta herkistää kun sen kuulee. Itse löysin tuon jo jokunen kuukausi sitten.
Ja kuten nimimerkistä voinette arvata en normaalisti ole tämän tyylisuunnan musiikin kuuntelija, mutta tämä biisi saa melkein tipan linssiin.

Edit:Pistetään nyt oma suosikki coverinikin tänne, en jaksa selata ketjua läpi joten luultavasti postattu jo.

Mutta jokatapauksessa CoB:n - Ooops! i did it again http://www.youtube.com/watch?v=D1sguF2D1UA räjäyttää pankin kyllä joka kerta

Omastakin mielestäni Hurt on hyvä coveri, mutta kyllä alkoi ärsyttämään kun kaikki bb-julkkikset,gimmelin tytöt,popstarstähdet selittävät, että kuinka heitäkin tämä biisi kosketti todella syvältä jne, jep jep. Hurt on semmonen biisi, joka on kiva laittaa sinne omalle "kaikkien aikojen top-10 videot"-listalle, ei tule keneltäkään sanomista:) Ja tämä ei ole mitenkään Stam1na-nimimerkille pottuilua tms, tuli vaan mieleen, kun asiasta mainitsit. Uskon ihan täysin, että biisi on koskettanut ja onhan se hieno coveri.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onnistuneiden covereiden osastolle menee ihan ehdottomasti Brian Setzerin versio Griegin Vuorenpeikkojen tanssista: Brian Setzer Orchestra - One more night with you (live)

Muutenkin nuo Setzerin big band -sovitukset ovat kautta linjan varsin onnistuneita.
 

Mitämitä? Odotin yleisen närkästyksen perusteella jotain herkullisen hirveää mitä saisi kauhistella ihan paskat housussa, mutta sieltähän tulikin ihan metkasti "rautalankarokiksi" sovitettu ja kevytpsykedelialla kuorutettu versio Metallican ehkä kaikkien aikojen paskimmasta biisistä. Tai no ei, Nothing Else Matters on vielä huonompi. Ja koko ReLoad.

Melko köpöinen laulaja tuo Hanna tosin on.

Olen ollut jo päiväkausia koukussa Ruotsin omaan Elvikseen Eilert Pilarmiin. Nerokasta sontaa!
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Enpä tiiä, onko tänne jo tuupattu tätä, enkä jaksanu kahlata koko ketjua läpi. Kyseessä siis Fugees - Bohemian rhapsody. En ole vielä päättänyt mitä mieltä olen. Toisaalta taas, nää pitäis olla koskemattomia. Tiiä sit.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisaalta taas, nää pitäis olla koskemattomia. Tiiä sit.

Minun mielestäni ei ole mitään koskemattomia biisejä, hyvä biisi kestää kyllä monenlaisen käsittelyn jos tuo käsittely tehdään vaan hyvin ja riittävän omaperäisellä tyylillä.

Tässäpä muuten toinen varsin omaperäinen näkemys Bohemian Rhapsodysta: Molotov - Rap Soda Y Bohemia. Joku voi sanoa raiskaukseksi mutta minusta jopa yllättävän toimiva, on uskallettu lähteä riittävän paljon omille linjoille.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Tässä eräs parhaista covereista minun listoillani.

Pain of Salvation - Hallulujah

On tuo laulaja-Gildenlöw vaan huikea kaveri. Kappale kasvaa koko ajan ja lopussa onkin sitten jo todella massiivinen meininki. Kyseinen video on joltakin bändin bonus-Live-DVD julkaisulta, tai jotain vastaavaa.

Pointsit myös aivan hatusta nykäistyltä kitarasoololta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös