PoS vetää paljon coveroidusta biisistä sen parhaan version, ehkä Jeff Buckleyn ohella. Mainio!
On mainio, on! Muutenkin olen sitä mieltä, että Daniel Gildenlöw on aivan järjettömän kova hevivokalisti. Uskaltaisin miltei väittää, että jopa aliarvostettu.
The Baseballs - Umbrella Rihannan oma veto ei ole mitään tämän rinnalla! Mukavan letkeä meno.
...
Jos sitten mennään aivan toiselle alueelle covereissa, olen suorastaan ihastunut Club for Five:n uuteen levyyn. Sen todellinen helmi ja itse asiassa koko levyn alkuun pannut kappale on Mark Knoplerin/Dire Straits:n "Brothers in Arms" - sitä on jo aiemminkin kommentoitu täällä ja se tekee kunniaa niin kappaleen sanomalle kuin säveltäjälleenkin.
Nää jätkät, Baseballs, ovat ammattitaitoisia, (teddy?)tyylilleen uskollisia ja sovitukset ovat suorastaan nerokkaita.
Nämä jätkät ovat kolme "laulajaa" jotka saksalainen levy-yhtiö keräsi joulumarkkinoiden rahankeruutuotteeksi. Yksikään ei soita yhtään soitinta tai tee yhtään sovitusta.
Lisäksi tyyliuskollisuutta tuosta on paha löytää. Enemminkin korvat vuotaa verta.
Mutta menihän Smurffit, Dr. Bombayt ja muut läpi Suomessa niin miksei tämäkin muovipaska.
Jos sitten mennään aivan toiselle alueelle covereissa, olen suorastaan ihastunut Club for Five:n uuteen levyyn. Sen todellinen helmi ja itse asiassa koko levyn alkuun pannut kappale on Mark Knopflerin/Dire Straits:n "Brothers in Arms" - sitä on jo aiemminkin kommentoitu täällä ja se tekee kunniaa niin kappaleen sanomalle kuin säveltäjälleenkin.
Olen aikaisemminkin tuohon Pesäpallot-yhtyeen musiikkiin vastineena linkittänyt Big Daddya, mutta tehdään se vielä kerran. Cutting their own groove levy kokonaisuudessaan kuultavissa.
No aivan. Kyseessä ei ole oikea musiikki.Pakko tähän soppaan on oma lusikkansa survaista ja kehua myös noita pesäpalloja. Tietenkään oikeat musiikinystävät eivät voi tästä pitää, kun eihän se ole "oikeaa" musiikkia eivätkä "soittajat" ole sormet verillä reenanneet extraordinäärisiä kitarariffejä nöösipojasta lähtien.
No aivan. Kyseessä ei ole oikea musiikki.
Mutta kuten todettua, Suomessa menee läpi Smurffit, Kikka ja Matti Nykäsen levyt. Tämä menee samaan mauttomaan kategoriaan.
Ihan piristävä juttu, ja propsit sille, kuka ikinä älysikin että edellisestä tämän genren suosiosta on jo riittävästi aikaa kulunut. Listaykkösenä käsittääkseni?
Nyt herääkin kysymys, mikä mahtaapi olla Halmelan mielestä sitä "oikeata" musiikkia ja missähän maassa sitä sitten kuunnellaan - vain ja ainoastaan?
Oikeaa musiikkia on kai se, missä yhtye (hyvä tai huono tai mitä tahansa siitä väliltä) soittaa musiikkia. Jostain syystä en laske tätä baseballsia tai smurffeja oikeaksi musiikiksi vaan viihteeksi. Tottakai saa viihtyä, ja pitääkin. Mutta kyseisten asioiden nostaminen neroudeksi tai hienoiksi sovituksiksi on jotenkin absurdia.
Ihan mielenkiinnosta, mikä mahtaa olla se "genre" mihin lasket kyseisen saksalaistuotteen?