Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 318 743
  • 1 751

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Social Distortionin versio Rolling Stonesin Under My Thumb kappaleesta toimii aina vain paremmin. Suosittelen hankkimaan käsiinne ja kuuntelemaan, erittäin hyvä cover.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jj kirjoitti:
Onko jollekin tuttu sellainen cover-yhtye kuin Big Daddy?
Kyyllä on, levyhyllystä taitaa löytyä parikin oikein hauskaa vinyyliä kyseiseltä poppoolta. Bändin idea oli se, että soitetaan nykyajan hittejä sovitettuina 50-luvun tyyliin. Ajoittain toimi oikein mainiosti.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eräs karmeimmista cover-versioista joita olen viime aikoina kuullut, on Scorpionsin Still lovin you´sta tehty omituinen väännös. Joku nainen siinä kiekuu ja rytmiksi on valittu omituinen bossa nova - tyyppinen komppi. Haitarikin taitaa olla säestyksessä mukana. Kukahan se esittäjä mahtaa olla?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Rattlehead kirjoitti:
Sorry, mutta tällekin löytyy voittaja. Harmi, ettei ole kuvattua pätkää, mutta kuitenkin... Avril Lavigne raiskaa System of a Downin Chop Sueyn:

http://www.youtube.com/watch?v=PfM1U74tMJw
Tämä taitaa olikeasti olla huonoin cover, jonka ikinä olen kuullut. Ainakin ns. oikean artistin tulkitsemana. Tuo kuulosti kuin asialla olisi ollut jokin 12-vuotiaiden kellaribändi.
 

Erik Loka

Jäsen
morningstar kirjoitti:
Tämä taitaa olikeasti olla huonoin cover, jonka ikinä olen kuullut. Ainakin ns. oikean artistin tulkitsemana. Tuo kuulosti kuin asialla olisi ollut jokin 12-vuotiaiden kellaribändi.

Järkyttävää! Saatana. Piti tuokin mennä raiskaamaan.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Huonoimmat:
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes: Karmea raiskaus The Whon klassikosta.
Britney Spears - Satisfaction: Järkyttävä. Tältä kuulostaa, kun kissaa tapetaan.

Parhaat:
Dave Matthews Band - All Along the Watchtower: Paras versio Dylanin klassikosta ikinä. Jep, parempi kuin Hendrixin.
Rush - Heart Full of Soul: Feeback-albumin helmi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
kristian kirjoitti:
Huonoimmat:
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes: Karmea raiskaus The Whon klassikosta.
Tätä LB:n coveria näkee morkattavan jatkuvasti, mutta itse olen kovasti eri mieltä. Se on itse asiassa alkuperäistä parempi, vaikkei The Whon versiossa sinänsä mitään vikaa ole. Itse pidän kuitenkin enemmän Limp Bizkitin tulkinnasta.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Simon kirjoitti:
Tätä LB:n coveria näkee morkattavan jatkuvasti, mutta itse olen kovasti eri mieltä. Se on itse asiassa alkuperäistä parempi, vaikkei The Whon versiossa sinänsä mitään vikaa ole. Itse pidän kuitenkin enemmän Limp Bizkitin tulkinnasta.

Samaa mieltä. Limp Bizkit on vääntänyt orggiksesta oikein mukavan version. Yhtälailla kuuntelen mieluummin Kornin versiota "Word Up" -laulelmasta kuin alkuperäisvesiota, jonka esitti Cameo.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gianfranco kirjoitti:
Yhtälailla kuuntelen mieluummin Kornin versiota "Word Up" -laulelmasta kuin alkuperäisvesiota, jonka esitti Cameo.
Mites uppoaa Gun-yhtyeen versio, joka on mielestäni noista paras? Tai no, en tiedä, pärjääkö alkuperäiselle, mutta Kornin versio on ehkäpä noista kolmesta huonoin. Hieno biisi kyllä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Kieltämättä Heathenin versio Rainbown kappaleesta Kill the King on hyvinkin onnistunut tekele. Mielestäni jopa parempi kuin alkuperäinen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyviä covereja:

Täällä onkin varmaan jo mainittu HIM:in coveri neili Dimandoin Solitary Manista. Lisäksi Siiri Nordin "Sydämeni Osuman Sai" on aivan loistava tulkinta "Something's Gotten Hold Of My Heart" by Gene Pitney. Lisäksi Wallflowersin "Heroes" ja Rasmuksen "Ghostbusters" upoaa meikäliseen paremmin kuin alkuperäiset versiot.

Mutta tää Martin Kariyan eiku Jake Shimabukuro versio Beatlesin "While My Guitar Gently Weeps" biisistä on kyllä musta aika hyvä.
http://www.youtube.com/watch?v=puSkP3uym5k
 

Tep

Jäsen
Love on the Rocks by Jonathan Davis. Itse pidän, mutta KoRnin ollessa suosikkibändi se on aika selvä juttu. http://youtube.com/watch?v=f6jk5h_qJJQ

Mitä sitten raiskauksiin tulee, Amy Leen (Evanescence) versio KoRnin kappaleesta Thoughtless nostaa karvat pystyyn. Ja ei todellakaan hyvässä mielessä.

Tää Avril Lavignen veto oli kyllä jo omassa luokassaan, ei jumalauta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mun mielestä toi edelliselle sivulle linkitetty Shakiran versio AC/DC.n Back in blackista on ihan hyvä. Itse en Shakiran äänestä tykkää, enkä muutenkaan hänen tuotannostaan, mutta toi on mun mielestä kova veto. Piti oikein pariinkin kertaa katsoa. Voihan se olla että ton Shakiran konserteissa on yleisössä monia nössöjätkiä, jotka eivät tosta laulajasta tykkää, mutta ovat tulleet esimerkiksi tyttöystävän mukana tonne, niin niille toi voi iskeä, siis jos vaan tykkää.

Ja mun mielestä se Celine Dionin ja Anastacian live-veto AC/DC.n You shook me all night longista on ihan ok. Celine Dion on vaan niin erityylinen laulaja, että moni tyrmää tuon idean jo heti kättelyssä, mutta toi veto on kuitenkin rohkea, ja mun mielestä onnistunutkin. Tuskin häneltä näitä biisejä missään levyillä kuulee, vaan enemmänkin esimerkiksi yllätysvetona tolla yhdellä keikalla, jolla tavallaan ehkä hieman pitikin esittää hittejä ja myös erityylisiä biisejä.

Ja itse kun olen suuri Rolling Stones fani, niin tuo edelliselle sivulle linkitetty Social Distortionin coveri rollareiden Under my thumb -biisistä kiinnosti kovasti, varsinkin kun sitä kehuttiin. Pakko sanoa että hyvä veto, ja onnistunut rockimpi versio kuin se alkuperäinen ikivanha. Mun mielestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös