Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 317 252
  • 1 749

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tässäpä Tuppu & Co.
Tunne jotain 80% mutta sitä lisää niin on noi jätkät tehny hyvää duunia.
Aussi, Ruåttålainen, Espanjalainen ja Fransmanni. Kuka laulaa?
Tottakai Suomalainen eli Tuppu.

Video vie juutuubiin. Joo ja jaa kyllä mä laulajan tunnen...



 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Laitetaanpas vielä toinen Cavanaghin veljesten Anatheman Pink Floyd -coveri tänne. Omasta mielestäni ja myös YouTubelle kommentoineiden käyttäjien mielestä tämä on paras coveritulkinta "Comfortably Numb" -biisistä.


 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Laitetaanpas vielä toinen Cavanaghin veljesten Anatheman Pink Floyd -coveri tänne. Omasta mielestäni ja myös YouTubelle kommentoineiden käyttäjien mielestä tämä on paras coveritulkinta "Comfortably Numb" -biisistä.

[MEDIA=youtube]BVr8IBBpmLo[/MEDIA]
Erinomaisesta biisistä, ok versio. Puuttuu omiin nimiin tehty muokkaus, ja kitara on jäänyt liian taustalle. Mutta livenä varmasti kuuluu paremmin, ja on olisi hyvä fiilis olla yleisössä.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässäpä Tuppu & Co.
Tunne jotain 80% mutta sitä lisää niin on noi jätkät tehny hyvää duunia.
Aussi, Ruåttålainen, Espanjalainen ja Fransmanni. Kuka laulaa?
Tottakai Suomalainen eli Tuppu.

Video vie juutuubiin. Joo ja jaa kyllä mä laulajan tunnen...



Niin oliko tämä nyt siis paras vai heikoin biisi coverina? Itse kallistun tuon jälkimmäisen puolelle.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tämä voisi mennä myös yhden hitin ihmeisiin, sillä cover oli suosittu ympäri Eurooppaa. Yazoon kappaleesta Only You tehty a cappella versio on varsin onnistunut, myös mainio video alakuloisesta miehestä nuhjuisessa pubissa täydentää tunnelmaa.



 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Hectorin Vanhan kirkon puisto on malliesimerkki kappaleesta, joka on reilusti alkuperäistä versiota parempi. Jotenkin Hectorin sanoitukset iskevät syvälle sieluun ja lujaa. Suosittelen myös Pentti Hietasen tulkintaa. Yksinkertaisesti uskomattoman kauniin haikea kappale, suoranainen mestariteos:
...
Makuasioista voidaan kiistellä, vaikkei ehkä pitäisi, mutta uskallan olla vahvasti eri mieltä kanssasi Hectorin versiosta alkuperäiseen Richard Harrisin versioon v. -68.
Usean (suomalaisen) mielestä tietysti suomenkielisyys ja onnistunut sanoitus voivat olla se ydin, joka kaataa vaakakupin puolelleen, mutta henk.koht. olen mieltynyt kovasti alkuperäiseen aika kryptiseen sanoitukseen, jota nuorena teininä yritin kovasti ymmärtää.
Kappaletta on sittemmin versioita laajalti aina Frank Sinatrasta Liza Minelliin, mutta tunnetuin lienee kuitenkin Donna Summerin discoversio v. -78, josta itse asiassa pidän myös.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho

Hieno cover Dire Straitsin Sultans of Swingistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Whamin Careless Whisper tukevan Nickelback-filtterin läpi vedettynä. Kyllä siitä tukevaa kakkia tulee.

George Michael kääntyisi haudassaan, jos eläisi.

Ja se alkuperäinen on kyllä oikeasti helvetin hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat




Whamin Careless Whisper tukevan Nickelback-filtterin läpi vedettynä. Kyllä siitä tukevaa kakkia tulee.

George Michael kääntyisi haudassaan, jos eläisi.

Ja se alkuperäinen on kyllä oikeasti helvetin hyvä.


Eiköhän George kuullut tuon jo eläessään, kuitenkin julkaistu 2007 ja George Michael kupsahti 2016.

Tuo versio on kyllä paska.
Siinä oli kyllä (miesten-)mies ja ääni, ei voi kieltää! En tiedä, mikä fiksaatio mulla on noihin gay-laulajiin, kuten Freddie Mercury, sir Elton John ja George Michael, varmaankin heidän ylivertainen musiikillisuutensa.
Kun nyt otin esille näitä ko. kategorian kavereita, pannaan framille myös pari tuttua coveriakin George Michaelilta, jotka liittyvät mainittuihin herroihin ja kuuluvat kategoriaan "helevetin upeat":





PS. Tuota ääntä voisin kuunnella maailman tappiin... helposti...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En tiedä, mikä fiksaatio mulla on noihin gay-laulajiin, kuten Freddie Mercury, sir Elton John ja George Michael, varmaankin heidän ylivertainen musiikillisuutensa.
No ratkaiseva tekijä ei liene tässäkään seksuaalinen suuntaus. Sattuvat vain olemaan helvetin hyviä laulajia kaikki.

Itselleni noista kovin on Sir Elton. Sen äijän 70-luvun tuotanto on ihan timanttia. Kaikki toimii balladeista raakaan rockiin. Sir Eltonilla on melko tavanomainen ääni, toisin kuin esimerkiksi Freddiellä, mutta se on äärimmäisen lämmin, ja rockbiiseissä sitten suorastaan polttava. Siinä on valtavasti fiilistä, kun Sir Elton laulaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös