Jeps, omasta mieliaiheesta tässä keskustellaan, vesitän keskustelua omalla panoksellani:
Loimaalla, tuolla pitserioiden luvatussa pikkumaassa, on mahtavasti 2paikkaa: Ata-kebab - siellä missä on s-markettikin ja sitten pitseeria Benin - torilla.
Pitsat paremmat benininissä, oma erikoiseni kebabliha-katkarapu-aurajuusto, on aina hyvä (paitsi jos ne käyttävät homejuustona jotai sellaista helvetin väkevää paskaa, mikä pilaa koko pitsan.. tätä joskus tuppaa olemaan..) ja muutenkin pitsat ovat maittavia.
Tosin, jos tykkää puolen kilon juustomötistä siinä lätyn päällä, niin kannattaa mennä Ataan...
Palvelu on Benininissä jotain erinomaisen ja ala-arvoisen välimaastosta, mistä sitten tykkää... Muutamat myyjät tuntuvat aina olevan joko kännissä, tai sitten muutenvaan sekaisin - toisaalta, itsekään tuolla käydessäni en taida kovin selväjärkisen oloinen olla..
Kebabbei.. hmm, beninin rullakebaa on mainio, ja SUURI! kyl siitä nälkä lähtee, ja jää vielä kerrottavaa lapsenlapsillekkin (ehkä tuo sanonta ei sopinut tuohon?) Ja Iskender beninissä on mainio! ja muutenkin sellaista perushyvää kebabbia..
Itse en siedä kebabbia ranskalaisilla, niitä ilmapaskoja on tullu syötyä muutenkin tarpeeksi.. ja festareilla kebabit riiseillä on tuoneet ikuisen yökötys-vaikutuksen, joten näistä "suosituimmista" en voi omaa arviotani antaa..
Mutta yleisesti sanoisin, että atan ja beninin kebabit ovat aika tasavertaisia..
Joten kaikki loimaalla matkailevat:
jatkakaa matkaa!
Porissa kokeiltuna ainakin Chili, mikä on ollut miellyttävä tuttavuus..
pitääkin kysyä tuosta mestasta enemmän tietäville, kallein listassa on 9.50€ YÖMAKKARA... Mikä tälläinen hurmaavan nimen omaava juttu oikein on? en uskaltanut kysyä edes selostusta niin peloittavasti hymyilevältä karvakäsipitsanpaistajalta :|
Raumalla olin joskus syömässä yhden elämäni parhaista pitsoista, löysin paikan eksymällä kaupunkiin, ja en muista nimeä.. luulen että toistakertaa en sinne mene, ikävä kyllä :(
Kotkassa, Efes tekee hyviä pitsoja (jos nyt muistan edes paikkojen nimiä oikein) mutta kestää sitten ihan hitosti niiden tuleminen!
Erkan kebab leipoo pitsat jotenkin omituisesti, ja ne maistuukin hauskoilta -aluksi... kebabit täällä mainioita..
ja sitten oli joku seylands? outo paikka, mukava myyjä (vai oliskohan ollu mukava paikka ja outo myyjä? olin vähän kännissä tuolloinKIN) kebab-patonki oli aikas maittava...
Muuta ei nyt tule mieleen, turussakin tullut käytyä muttei siitä halua puhua, tampereesta ei muista mitään ja loput paikat muutenvaan hämäriä..
Mutta parasta pitsaa kysyttiin, oma lemppari on kotipitsan kanakotzone, tuplakanalla... Se ON hyvvööö...