Paras päätös elämässäni

  • 7 671
  • 28

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Jokaiselle meistä tulee hetkiä jolloin tulee mietittyä mennyttä ja tulevaa vakavissaan ja siinä samalla punnittua elämän realiteetit, mutta mikä on Sinun paras päätös elämässäsi? Itse olen tyytyväinen ja tavallaan ylpeäkin yli 20 vuotisen röökinvedon lopettamisesta vaikka en ikinä uskonut siihen pystyväni (pikkusikari palaa toisinaan tosin) On toki jotain muutakin, mutta tämä tuli nyt ensimmäiseksi mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olen ylpeä lukioikäisenä tekemästäni päätöksestä, etten enää tee mitään tulevaisuuteen liittyviä päätöksiä. Siis päivä kerrallaan mennään, ja tuon päätöksen ansiosta onkin tullut koettua monia asioita (positiivisiakin), joita ei olisi varmasti kokenut, jos olisi orjallisesti noudattanut etukäteen laadittuja tulevaisuudensuunnitelmia.

Eli paras päätökseni on ollut päätös olla päättämätön.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eräs parhaista päätöksistäni oli jatkaa yhteistä taivalta nykyisen vaimoni kanssa myös silloin, kun se näytti vaikealta ja jonkin aikaa jopa mahdottomalta. Jälkikäteen ihmettelen että asiat kääntyivät tällä tavoin. Olemme käyneet kauan sitten sellaisia asioita läpi, etteivät ihan pienet murheet pahemmin perustuksia horjuta.

Huono päätös ei ollut sekään, etten hypännyt lukioikäisenä siihen yhteen autoon joka päätyi sinä iltana ulos tieltä. Oli jotenkin aavistus, ettei se olisi hyvä idea. Henki pois yhdeltä, muille vakavia vammoja.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Uskokaa tai älkää,mutta kohdallani yksi parhaista päätöksistäni elämässäni on ollut muuttaminen Turkuun=) siis työn perässä. Toinen parhaista päätöksistäni oli tupakoinnin lopettaminen 6 vuoden sauhuttelun jälkeen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Huono päätös ei ollut sekään, etten hypännyt lukioikäisenä siihen yhteen autoon joka päätyi sinä iltana ulos tieltä. Oli jotenkin aavistus, ettei se olisi hyvä idea. Henki pois yhdeltä, muille vakavia vammoja.

Mää hyppäsin. Nenä ei vieläkään osoita oikeaan suuntaan, kun meni ja iskeytyi...
Meitä oli kolme tenavaa. Sovittiiin, ettei nähä kolmekymppiä, sitä rataa eletään. Hauskaahan se oli, kun muut teki yläasteen juttuja ja me vaan tsiikattiin Slussenin touhuja..
Maailma kuljetti ja nainen minut kai pelasti, sillä en koskaan mennyt loppuunasti.
Olin ainoa kusipää, kuka ei vetäny ränniin, tai yleensäkään mihinkään ja ainoa, kuka täytti kolmekymppiä.
Kohta tulee kolmeviis täyteen ja olen jo yli kymmenen vuotta käyny jouluisin heidän haudoilla.
Vitun hyviä tyyppejä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Meinasin aikoinaan jättää yliopiston pääsykokeiden jälkimmäisen päivän väliin kun eka päivä meni niin perseelleen. Velipoika kannusti kuitenki käymään kokeilemassa ja sain rävittyä matematiikan kokeesta muutaman pisteen ja pääsin minimirajaa hipoen sisään. Nyt on paria kurssia vaille tutkinto valmis ja dippatyötäkin jo 50 sivua naputeltuna. Oli hyvin hyvin lähellä että olisin vaan nukkunut tuona aamuna ja mennyt suosiolla tekuun.

Ei tämä ulkomailla dippatyön tekeminenkään kyllä paskimmasta päästä ole. Aivan mahtava meininki!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yhtä ainoata hyvää päätöstä on vaikea mainita. Kyllä kai sekin menee peruskoulupäätöksiin että päätin lähteä opiskelemaan Kauhajoelle missä olen viihtynyt hyvin ja opinnot ovat menneet myös hyvin välillä jopa loistavasti. Huonoin päätös olisi paljon helpommin nimettävissä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Juuri tällä hetkellä tuntuu että paras päätös oli jättää ottamatta muutamia vuosia sitten tyrkyllä ollut duuni- ja todennäköinen lopputyöpaikka eräältä paperitehtaalta. Rahaa olisi tullut varmaan tuplat siihen verrattuna, mitä sain siitä duunista jonka valitsin siksi kesäksi. Ko. kesätyö poiki myös lopputyön ja nyt erittäin hienossa duunissa vakkarisopparilla. Toisessa vaihtoehdossa saattaisi olla vähemmän opinto- ja asuntolainaa jäljellä, mutta todennäköisesti taas työn haussa.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Nyt kun oman elämän vilistäminen silmissä on nähty, olen päättänyt etten enää korjaa sähkölaitetta laitteen ollessa kiinni verkkovirrassa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras päätös oli irtisanoutua entisestä vakituisesta tehdastyöstä ja aloittaa opiskelut uudelleen. Työterveyslääkärin synkkä lausunto tulevaisuuden uhkakuvista helpotti päätöksentekoa. Kolme vuotta tiukkaa opiskelua ja valmistun uuteen ammattiin. Vaikka nykyinen työ on (vielä) määräaikainen, ei päätös ole kaduttanut hetkeäkään.
 
K

kiwipilot

Tupakoinnin lopettaminen reilut kuusi vuotta sitten tulee ykkösenä. Toisena taas muutto ulkomaille toiselle puolelle maapalloa.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Rahapeliautomaattien pelaamisen lopetus, olin erittäin pahasti koukussa. Ei niistä voi voittaa, mutta eipä se tule siinä riippuvuudessa mieleen. Tuosta on jo melkein 10 vuotta ja varmaan kohtuu paljon on jäänyt menemättä hyväntekeväisyyteen. Varsinkin kun nyt on käynyt jo töissä pitkään, niin on rahaakin tullut eri tavalla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Rakastuminen vaimooni ja muuttaminen hänen luokseen Turkuun alkuvuonna 2005. Ilman häntä olisin varmaan "peräkylän" työtön alkoholisti poikamies....
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oman elämän paras päätös on ollut karistaa synnyinkaupungin tomut jaloistaan välittömästi kun se oli mahdollista. Melko surkeaa meininkiä kun käyn nykyäänkin joskus harvoin mummoa moikkaamassa ja näkee entisiä koulutovereita siellä. Yhtään kaveria ei sinne jäänyt, ne vähätkin tekivät saman päätöksen kanssani. Toinen elämäni hyvä päätös oli aikoinaan tutustua nimimerkki Kourujärven Ponnistukseen, jonka kautta enemmän tai vähemmän tunnenkin nykyään kaikki ystäväni.

Välillä sitä miettii itsekin että kuinka pienistä valinnoista se on kiinni, että elämä onkin tällä hetkellä sitä mitä se on. Itse olen kovasti tyytyväinen omiin valintoihini.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikea sanoa mitään yksittäistä parasta päätöstä, mutta parhaita on varmasti ollut se, että lukion jälkeen päätin aidosti kuunnella itseäni, miettiä, mitä haluan ja sitten rauhassa, itseeni uskoen (välillä vähemmän, välillä enemmän) pyrkiä tavoitettani kohden. Tänä vuonna tuo vihdoin palkittiin ja sain haluamani opiskelupaikan alalta, jonne on aika kova tunku, kilpailu ja vaikea päästä sisälle. Nyt saan opiskella tiedettä, joka aidosti kiinnostaa ja motivoi, paikkakunta on sellainen, jossa uskon viihtyväni ja kaikki opintotukikuukaudetkin ovat vielä käytettävissä tutkintoa varten. Ei huonosti verrattuna siihen, että jotkut lähtevät paineen alla vain lukemaan jotakin, koska on vain "pakko" päästä jonnekin kouluun ja välivuodet ahdistavat, kun ei uskalleta toteuttaa itseä. Kuunnelkaa ihmiset itseänne älkääkä vain miettikö, mitä muut tekevät, siinä minun neuvoni.

Tosin, kaikesta ylläolevasta huolimatta, on pakko sanoa, että eräs toinen ala kolkuttelee välillä melko kovasti takaraivossa, vaikka nyt olenkin unelmapaikassani sisällä. Mutta otan tämänkin rauhassa ja aloitan nyt nämä opinnot kunnolla ja innolla. Jos tuo kolkutus voimistuu parin vuoden sisällä kovastikin, niin sitten täytyy varmasti vähän harkita asioita.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se, etten lähtenyt ammattikoulun jälkeen "helpon rahan" takia työelämään, vaan hain ja pääsin ammattikorkeakouluun. Nyt kun miettii, että nykyisessä työssä pääsee kehittymään, matkustelemaan, opiskelemaan jne. ja vertaa siihen työhön, mitä olisi ollut tarjolla ilman amk-tutkintoa, niin pirun tyytyväinen saan päätökseeni olla.

Toki amk-opiskeluaikakin oli muutamia hajotuksen hetkiä lukuunottamatta hienoa aikaa.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
1981 vaihdoin pesiksestä baseballiin - enkä ole katunut. Tuskin olisin matkannut pesiksen takia näinkin paljon ympäri maailmaa.

Ja hyvien ystävien lisäksi matkoiltani löytyi Se Oikea.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Oman elämän paras päätös on ollut karistaa synnyinkaupungin tomut jaloistaan välittömästi kun se oli mahdollista.

Näin minustakin tuntui yli kymmenen vuotta sitten. Tällä hetkellä voin taas sanoa, että elämäni paras päätös oli muuttaa takaisin kotikaupunkiin. Enkä tarkoita, että sinulle kävisi niin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Nyt kun oman elämän vilistäminen silmissä on nähty, olen päättänyt etten enää korjaa sähkölaitetta laitteen ollessa kiinni verkkovirrassa.

On muuten karmea tunne. Pikkujätkinä kaivettiin älytön tunneli lumikasaan ja fiilisteltiin siellä, mutta romahduksen jälkeen Le Bannerkin näki elämän vilistävän filminä silmissä ja havahtuminen lapion iskuun vatsassa oli saatananmoinen helpotus.
 

Outsider

Jäsen
Kyllä kai se on se, että tupakan polttoa ei ole tullut aloitettua, eikä edes ikinä maistettua. Eipä tuo nyt niin ihmeellistä ole, mutta itse pidän sitä kuitenkin tärkeänä asiana. Harvassa ne muut hyvät päätökset sitten onkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viitisentoista vuotta sitten kolme kaveria ja yhden heistä koira lähtivät veneilemään pikkupäissään, pyysivät mukaan. En lähtenyt, muista nyt mihin vetosin... Ei vaan tuntunut siltä.

Vene kaatui. Kaksi hukkui, yksi ui koiran perässä luodolle, jossa värjötteli toista vuorokautta. Olen huonohko uimari, joten tuskin olisin kauas räpiköinyt. Kyseinen järvi on iso.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ehdottomasti muuttaa ulkomaille.

Peesaan.

Ja toinen, vielakin isompi, oli kun lahdin toisille treffeille nykyisen vaimoni kanssa, vaikka heti ekalla kerralla ei iskenytkaan "sata lasissa". Halusin tietaa enemman vaikka ekat treffit eivat olleetkaan mitaan "ilotulitusta".
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ehdottomasti Counter Striken ja mIRC:in poistaminen koneelta noin 4 vuotta sitten. Niihin meinasi kusta koko sosiaalinen elämä sekä opiskelut. Counter Strike:ä vastaavia pelejä nykyään uskallan jo pelata, mutta ikinä en enää avaa "ircciä". Ainut internetissä nykyään pitävä voima on jatkoaika.com, kaiken näköiset tälläiset "netti manageroinnit" sekä työn puolesta email.

Lisäksi tupakan poltto on nykyään jo aika minimissä 10 vuoden sauhuttelun jälkeen. Haaveissa siintää, etten enää vuoden vaihteessa polttaisi yhtään savuketta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös