Paras nuuska

  • 159 052
  • 503

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,3%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,4%

  • Äänestäjiä
    627

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Viestin lähetti Speeed
Nojoo! Huomaa taas äänestyksessä Ettanin suosion (aikaisempi viestini). Mistä se johtuu Suomessa?!? Siis se on ihan paskaa ja jopa Ruotsalaisetkin tietää sen! :confused:
Eli ketkä käyttää biittiä ja viel ettania niin kertokaa.

Oletko käynyt koskaan laivalla? Kun sinne menet niin katsoppas sinne kylmäkaappeihin ja saat selville, että Ettania siellä eniten on ja sitä menee tietysti eniten kaupaksi. Näin Ettania on myös eniten saatavilla "tiskin alta" Suomen puolella. Syytä Ettanin suosioon en tiedä, sillä kun olen muita merkkejä kokeillut niin on Ettan sieltä huonoimmasta päästä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Asiantuntijat taas ottaa kantaa. Hohhoijaa...

Vai että nuuskankäyttäjät tyhmännäköisiä? No silloin kyllä, kun kyseessä on joku amatööri jolla nuuska valuu pitkin hampaita, tai jolla ei ole huuli syöpynyt vielä niin, että huulessa olisi nuuskalle sopiva kolo. Minä voin lyödä koska vaan vetoa, että kukaan ei näe, että onko minulla nuuska huulessa vai ei (nykyään ei kylläkään ole). Onhan syöminenkin sottaisen näköistä jos katselee vauvan ruokailua, mutta kun sen oppii niin ei se enää niin sottaista olekaan. Nuuska kuuluu huuleen! Ja jos tuntuu ettei nuuska millään pysy huulessa, niin sitten kannattaa varmaan siirtyä pussinuuskaan.

Ja vai vielä suusyöpä. Auheuttaako nuuska syöpää? Miksei sitä olla voitu todistaa? Miksikäs purkeista poistettiin se "Orsakar cancer"-tarra?

Ja usein kuulee myös väitteen "Naiset ei tykkää nuuskaajista". Tässä pätee sama sääntö: "Jos pidät sitä nuuskaa hampaissa, niin ei varmaan tykkää koiratkaan". Minun muoria ei ainakaan haittaa tippaakaan jos minulla on nuuska huulessa, koska minä en haise (siis ainakaan nuuskalle tahi tupakalle), nuuska ei näy, eikä hän kuulemma maista mitään outoa vaikka kuinka vetäisimme kielikoukkua.

Nyttemmin olen nuuskan käytön lopettanut ja olen ylpeä siitä. Ai miksikö lopetin? Vaikkei siitä syöpää saisikaan, niin hampaat kärsivät ja rahaa palaa, eikä se nikaattikaan niin kovin hieno tunne ole.
 

karttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Teki tiukkaa päättää Generalin ja Ettanin väliltä. Ettan on aavistuksen verran vahvempaa joten sitä piti äänestää. Ai miksikö nuuskaa käytetään? Nikotiini aiheuttaa riippuvuutta, joka on joidenkin lähteiden mukaan jopa heroiiiniriippuvuutta kovempi. Nikotiiniriippuvuuden voi saada tupakasta, josta sitten ei pääse eroon kuin nuuskalla. Nuuskariippuvuuden kun on saanut hankittua, ei siitä pääse irti mitenkään, paitsi ehkä kirveellä.

edit: sekavuus
 
Viimeksi muokattu:

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Palasin käyttäjäksi vuoden tauon jälkeen (minkä aikana tupakkia meni 1-2 askia päivässä). Käytän Ettania. Olen nuuskannut vuodesta 95 ja joskus pienempänä oli hienoa kokeilla kaiken maailman nuuskia mutta kokeilusta viisastuneena olen palannut juurilleni Ettanin pariin. Syyni Ettanin käyttöön on sopiva vahvuus, tuoksuttomuus ja ennen kaikkea sopiva kiinteys.
Muutama sana muista nuuskista:

Karkeat nuuskat kuten Grov ja Stjärn-snus ovat aivan liian karkeita mielestäni, ei pysy paikoillaan tarpeeksi kauaa ja tuntuu siltä kuin olisi kahvinpuruja suussa, lisäksi Grov on hieman parfymoitu ja maistuu aivan hirveälle valuessaan.

Parfymoidut nuuskat kuten general, rallar, göteborgs rapé jne.. ovat se kaikkein kauhein kasti jotka lasken sarjaan "teini-nuuskat", olin itsekkin näiden perään kovasti joskus pienempänä kun ne mielestäni haisivat niin "hyvälle". Vähän sama kuin Menthol-tupakki, ei oo mun juttu.

Röda lacket onkin sitten oma kastinsa. Kiva leikkikalu kun sitä on niin helppo muovailla, eikä varmasti valu. Mutta hyi helvetti, sehän on kuin pitäisi kiveä huulessa. Ei sitten minkäänlaista efektiä, korkeintaan tulee huuli kipeäksi.

Kaikkia nuuskia en varmastikkaan ole kokeillut mutta varmaan reilua pariakymmentä on laitettu huuleen joten jotakin asian tiimoilta tiedän.

Pussinuuskaa jos joku on joskus vahingossa minulle laivalta tuonut niin olen antaumuksella purkanut pussit rasiaan perinteiseen muotoon.

Ja kyllä Ettan on käsittääkseni ruotsinkin myydyin merkki? Suomessa se vain on vielä yleisempi kun se on edellä mainitusta syystä otettu aikoinaan laivoille myyntiin. Hyvä näin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti V-man
Asiantuntijat taas ottaa kantaa. Hohhoijaa...

Vai että nuuskankäyttäjät tyhmännäköisiä? No silloin kyllä, kun kyseessä on joku amatööri jolla nuuska valuu pitkin hampaita, tai jolla ei ole huuli syöpynyt vielä niin, että huulessa olisi nuuskalle sopiva kolo. Minä voin lyödä koska vaan vetoa, että kukaan ei näe, että onko minulla nuuska huulessa vai ei (nykyään ei kylläkään ole). Onhan syöminenkin sottaisen näköistä jos katselee vauvan ruokailua, mutta kun sen oppii niin ei se enää niin sottaista olekaan. Nuuska kuuluu huuleen! Ja jos tuntuu ettei nuuska millään pysy huulessa, niin sitten kannattaa varmaan siirtyä pussinuuskaan.

Ja vai vielä suusyöpä. Auheuttaako nuuska syöpää? Miksei sitä olla voitu todistaa? Miksikäs purkeista poistettiin se "Orsakar cancer"-tarra?


No, ilmaistaan asia sitten näin; ei se nyt järin fiksun näköistä ole, kun huuli pullottaa. Jos osaat jemmata, niin uskon toki. Vastaan tulee usein kuitenkin niitä amatöörejä. Eikä tuo syöpäjuttu mikään salaisuus ole; olen jututtanut lääkäriä aiheesta, ja ainakin hänen mukaansa nuuska aiheuttaa suusyöpää. Ja onhan aiheesta ollut juttua yleisestikin, joten. Ehkä uudet tutkimukset todistavat toisin?? Anyway; meikäläiselle nyt on aivan sama, mitä kukin käyttää, mutta kantaa saanen silti ottaa?
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti V-man
Asiantuntijat taas ottaa kantaa. Hohhoijaa...

Vai että nuuskankäyttäjät tyhmännäköisiä? No silloin kyllä, kun kyseessä on joku amatööri jolla nuuska valuu pitkin hampaita, tai jolla ei ole huuli syöpynyt vielä niin, että huulessa olisi nuuskalle sopiva kolo.

Vaikka ei käyttäisikään niin kait sitä voi kommentoida miltä asia näyttää ei-käyttäjän silmin? Mielestäni se näyttää typerältä, mutta jos kerta se ei ammattilaisen käyttämänä edes näy ulkopuolelle niin silloin asia on tietysti toinen. Toistaiseksi kaikkien tuntemieni käyttäjien huulet ovat kyllä olleet paksuna sitä nuuskaa.

Toinen seikka sitten on se, että jos huuleen syöpyy kerta joku hemmetin kolo niin tuskin se mitenkään terveellistä on?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä kyllä. Typerää touhua se on joka tapauksessa ja varmasti epäterveellistä. Tuskin se mahallekkaan kovin hyvää tekee, että vuosikausien ajan nielee nikotiinipitoista möhnää. Onneksi olen päässyt irti (toistaiseksi) moisesta aineesta.

Timi: "Toistaiseksi kaikkien tuntemieni käyttäjien huulet ovat kyllä olleet paksuna sitä nuuskaa. "

Monenkohan ihmisen kanssa olet jutellut huomaamatta että hänellä onkin ollut nuuska huulessa. Nuuskasin itsekin alaikäisenä kotona pitkin päivää, ilman että vanhempani huomasivat mitään. Ei sitä kuitenkaan mitään pepsodent-hymyä viitsinyt heittää :)

Eli pointtini on että nuuskaaminen on epäterveellistä ja kallista, mutta ei välttämättä sottaisen näköistä!
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti V-man
Monenkohan ihmisen kanssa olet jutellut huomaamatta että hänellä onkin ollut nuuska huulessa. Nuuskasin itsekin alaikäisenä kotona pitkin päivää, ilman että vanhempani huomasivat mitään. Ei sitä kuitenkaan mitään pepsodent-hymyä viitsinyt heittää :)

Niin, voihan olla, että en ole huomannut kaikkia nuuskan käyttäjiä. Kaverini ja broidi ovat ehkä sitten sen verran amatöörejä, että niiltä sen huomaa heti. Kuinkakohan paljon nuuskaa käytetään Suomessa? Onkohan siitä missään ollut tilastoja?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näistä suusyöpäjutuista tuntuu olevan suomalaiset lääkärit ja lääkis-opiskelijat aina parhaiten perillä...

Tosin en tiedä kuinka monta kymmenentuhannen ihmisen otosta he ovat tutkineet....:rolleyes:

Ruotsalaiset ovat ainakin yhden tuonlaisen testin tehneet. Sen perusteella katosi purkeista "orsakar cancer"-tjsp tarrat.... :confused:
 

Miguel

Jäsen
En käytä nuuskaa, ellei joku tarjoa jotain erikoisempaa. Eikä siinä mitään erityisen hienoa ole, tulee vain jännä olo päähän.

Todella pitkästä aikaa otin pussin huuleen toissapäivänä, kun halusin kokeilla lakritsiaromista nuuskaa. Eipä ollut erikoista. Lähitulevaisuudessa tuskin käytän ollenkaan ellei joku tarjoa esim. eukalyptysnuuskaa, joka kuullostaa mielenkiintoiselta. Erikoisin kokeilemani on kaverin Ruotsista ostettu viskinuuska.

Nuuskavien kavereiden olen eniten kuullut kehuvan eniten Röda Lacketia.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Miguel
En käytä nuuskaa, ellei joku tarjoa jotain erikoisempaa. Eikä siinä mitään erityisen hienoa ole, tulee vain jännä olo päähän.

Todella pitkästä aikaa otin pussin huuleen toissapäivänä, kun halusin kokeilla lakritsiaromista nuuskaa. Eipä ollut erikoista. Lähitulevaisuudessa tuskin käytän ollenkaan ellei joku tarjoa esim. eukalyptysnuuskaa, joka kuullostaa mielenkiintoiselta. Erikoisin kokeilemani on kaverin Ruotsista ostettu viskinuuska.

Nuuskavien kavereiden olen eniten kuullut kehuvan eniten Röda Lacketia.

Tuo eucalyptus nuuska maistuu ihan mynthonille, mutta sitä ei taida saada kuin minipusseissa, joten kun niitä laittaa 3 kerralla huuleen niin purkki tyhjenee varsin äkkiä. Eiköhän kyseisellä "karkkinuuskalla" saada kuitenkin houkuteltua paljon nuoria tämän jalon harrastuksen pariin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti OneBigRed

Ruotsalaiset ovat ainakin yhden tuonlaisen testin tehneet. Sen perusteella katosi purkeista "orsakar cancer"-tjsp tarrat.... :confused:

Juu, ja saihan ne senkin selville, että sipsit tappaa. :D
 

Rize

Jäsen
General ja Ettan ovat suosikkejani, ja olen myöskin kerran kokeillut Rallarsnusia, joka on vahvin kaikista. Oli aika hyvää. Siirtyisin mielellään käyttämään sitä, jos Rallarsnusia löytyisi Suomesta.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Nostetaan tämä jalo keskustelu ylemmäs pitkän ajan tauon jälkeen.

Itse olen kohta 3kk käyttänyt Ettania, sekä pussi- että irtomuodossa. Kertaalleen kokeillut Generalin perussettiä joka oli varsin mainio tapaus.

Laivalta ei löytynyt näitä laku- ja viskimalleja ollenkaan... joten jos joku osaa auttaa neuvotonta asiassa, ottakoon yhteyttä esim. yv:llä.

Pari ekaa kertaa kun pisti biittiä huuleen, niin olo oli aivan tajuton, parempi ku nousuhumala [/narkomaanipuhe]. Harmi ettei efekti toistu enää :(
 

Shades

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Devils
Sanotaanko näin, että tuo Probe on parasta, koska siinä on suurin määrä nikotiinia. Ihan ok maultaankin. Ettan taistelee tasaväkisesti vastaan - molemmat mallia irto. Ei kiitos pusseille.

Jos nikotiinia vielä käyttäisin, käyttäisin luonnollisestikin mieluummin nuuskaa kuin tupakkaa, koska nuuskalla on huomattavasti pienempi välitön vaikutus fyysiseen kuntoon. Nikotiini itsessään ei ole kovinkaan haitallinen aine, muutoin kuin riippuvuutta aiheuttavana asiana.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Sistis
... ettei käy niin kuin joskus lukioaikoina 90-luvun puolivälin jälkipuolella kävi yhdelle kaverille, joka ekaa kertaa kokeili nuuskaa. Hän nielaisi tuon biitin.:D

Vähän myöhässä maurille... tämä on tyhmää:) Ja voin lyödä kyllä sata euroa vetoa, että et erota nuuskan käyttäjää tavallisesta kaverista, jos kyseessä ei ole mikään himokäyttäjä.... jos saan itse valita esimerkki tapauksen:)

niin...itseasiassa himokäyttäjä varmaan piilottelisi palluraisen paljon paremmin huuleensa kuin tavallinen tallaaja...



btw. on muuten aika tyhmän näköistä jos joku tupakoi... ja niitten henkin vasta haiseekin, toisin kuin nuuskaajien, KOSKA jos et sitä tiennyt niin hengen haiseminen johtuu kielestä ja kun röökiä vedetään, niin savu menee sitä kautta alas ja tulee myös ylös, missä kieli pitelee kotiaan (tai siis siittä ohi) ja kun mietitään näin konkreettisesti yhtä asiaa, eli sitä, että vain aniharvat tekevät samalla tavalla kuin tuo lainattu hlö niin voitaneen todeta, että henki ei haise....

kaikki mikä ei käy kielessä ei jää haisemaan....
 

Langkow#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK
Vannon Röda Lacketin nimeen, johtuen sen hyvästä rakenteesta. Huomattavasti helpompi, ainakin minun mielestä, on siitä pyörittää esim. käsillä palloa kuin Grovista ym Generaleista.

Pois heittäminenkin onnistuu huulta hieman nostamalla. Esimerkiksi Grov tässä em. tapauksessa on tuonut minulle pelkästään huonoja kokemuksia.

Tällä hetkellä taskussa pullottaa purkki Ettania, joka tulee hyvänä kakkosena.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Niin vähän käytän nuuskaa ,että olen juuttunut tuohon Ettan pussiin=).Tykkinuuskan käyttö on rasittavaa hommaa kun ei osaa.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tästä ketjusta nousi itselleni mieleen eräs kauhea mielikuva: Hyi saatana, että olisi epäeroottista suudella tyttöä, joka on laittanut nuuskaa huuleen. Eipä muuta, paskaa huuleen vaan.
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma käyttöni alkoi nelisen kuukautta sitten Ahvenanmaalta. Oltiin majoituttu Mästar-cupenin aikaan samaan hotelliin IFK:n joukkueen kanssa, ja koska huomasin aulassa chillailleen Jeren huulen pullottavan, niin tottakai seurasin idolini esimerkkiä.. ;)

Langkown sanoin 1. Röda Lacket 2. Ettan
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Perhana kun ainakaan Stadista ei tunnu saavan kuin Ettania tai Generalia. Laivoilta tulee sitten frendien kanssa dilkattua muita merkkejä. Vai tietääkö joku mestoja, jotka myy muutakin? Laittaaka vaikka yv:nä. Ei kai niitä mestoja kannata tässä paljastaa, vaikka ainakin se kioski mitä minä käytän on sellainen, mistä poliisitkin biittinsä hakevat.

Ja siitä suusyövästä. Asiaa on tutkittu ja ruotsalainen nuuska ei sitä aiheuta, koska valmistusmenetelmänä käytetään iskukuumennusta. Siinä lähtee pahimmat syöpäkarsinogeenit tai jotkut. Jenkkinuuska valmistetaan taas käymisprosessilla, eli niistä aineista pysyttelen erossa.

Ok, en ole lääkäri, mutta allekirjoitan kyllä nuo väitteet. Nuuska on sitäpaitsi siitä hyvä, että sitä ei huomaa eikä se haise. Oikeesti. En ole vielä saanut valituksia edes vaimon suunnalta. Ja se kyllä haistaa mun hengityksestä jopa edellisviikolla juodun keskiolutpullon.

Niin se nuuska mitä kaipaisin: Gustavus.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Minun vastauksesni on Röda Lacket! Itse pidän sen mausta ja rakenteesta. Hyvää tavaraa kertakaikkiaan.

Ettanin suosioon vaikuttaa varmasti myös sen saatavuus.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Ettania, pussissa ja löössana, ihan miten sattuu, mutta pussiin on viimeaikoina jälleen painottunut. General on myös ihan ok tavaraa, joskin siitä puuttuu sitä jotain.

Göteborgs rapèa testasin, mutta ei mitään mieltä ylentävää tavaraa, ei. Muitakin merkkejä on hajanaisesti testattu, mutta selkeää ettanin voittajaa ei ole löytynyt, ainakaan vielä.

Suomessa Ettan on ylivoimaisesti saatavinta, joten sen suosio on sen mukaan selkeää, tosin itse tavarakaan ei kokeilujen mukaan ole huonoimpia mahdollisia, kaukana niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
ILVES
Ettania käytellään. Tällä hetkellä jääkapissa on 23 täyttä purkkia, olisi toki enemmänkin ellei Rebel olisi lauantaina verottanut meikäläisen purkista niin paljoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös