Paras nuuska

  • 159 246
  • 503

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,3%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,4%

  • Äänestäjiä
    627

Jindebyne

Jäsen
Kyllä Ettania käytän ihan päivittäin, mutta nyt sain frendiltä kolme kiekkoa Röda Lacketia niin pakko sanoa, että vaihtelu tosiaan virkistää. Pidän erittäin paljon tästä Rödasta.
 
Viestin lähetti lintu
Älä juo enään!

Joo, apteekkiin vaan kysymään ja tykkiä tulee. Tosin kaikissa apteekeissa ei ruiskuja myydä.

Kiitoksia vaan vastauksesta mutta en kyllä ymmärrä miksi edes kysyin koko kysymyksen kun kerran tiesin siihen jo vastauksen ? :D Ehkä kyseessä oli "itsestä riippumaton taho"...
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Swift
Kerran kokeilin, enkä silloin vielä tiennyt tiivistämisestä mitään. Kohta olikin sitten suu makeana.

Niin ja joku täällä jossain kohtaa sanoi, etteivät tytöt edes kokeile nuuskaa.
Itse en tiivistä koskaan joten en ymmärrä oletko vain sormilla yrittänyt heittää sitä jonnekin suuntaan?? Ei ole vain mulla ikinä levähtänyt tiivistämättä ja jos tiivistää niin ruiskun tiivisteet hajoaa ja pian sitä nestettä on kaikkialla.

Kukahan lie niin sanonut mutta esimerkiksi oma tyttöystäväni käyttää välillä mocca:n mini minttu/anis pusanuuskaa.

Viestin lähetti Lintu
En ole koskaan kuullut, että Rödania olisi pussissa. Sama kuin väittäisi kokeilleensa Tre Ankare-irtonuuskaa.
Rödaa olen kokeillut mutten pussista ole ikinä kuullutkaan, Tre Ankarea en ole käyttänyt mutta en myöskään kuullut että olisi irtona.

Olipas Viikkarilla laaja valikoima, ihan yllätyin: Ettan irto ja pussi, General (/mustakulta) irto, pussi&white-pussi, Gustavus original ja kvalitet pussina ja löössana, Granit original ja xxl-original(mallia pussi), Grant stor pussia, catch licorise (pussia) ja vielä mocca minttu ja anis (pussia). Kyllä oli ilo tehdä ostoksia. ;)

Wewe
 

Tuamas

Jäsen
Jos jollakin olisi varastossa Mocan minttua, Granitin pienempää (sinistä?) pussia tai vaikka Generalin whitea, niin yv:llä voisi lähestyä.
Toki jos edukkaasti löytyy irtotavaraa vaikkapa torni-pari, niin sama homma.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Patera#14
Laittaaks joku mulle taas nuuskaa tulemaan? nuuskat loppu ja hermot on kireellä :(
Täältä pitäisi pystyä tilaamaan suhteellisen helposti.

Wewe
 

LKM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Cairns
pojat pojat, irtonuuska potkii kun pistää muutaman tipan tabascoa tykkiin/palloon... huhhuh, itse laitoin tykin molemmista päistä tippoja - myös kesken pökäleen tekoa sinne keskelle vähän tabascoa - nyt on juhlat mun huulen alla!!!!

Piti kokeilla. Generaliin tuli uutta ytyä ja turtunut ylähuuli heräsikin eloon! Loistava idea Cairnsilta!
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti ÄLKOOÄM
Piti kokeilla. Generaliin tuli uutta ytyä ja turtunut ylähuuli heräsikin eloon! Loistava idea Cairnsilta!
General potkii muutenkin todella hyvin joten en ole viitsinyt ainakaan vielä kokeilla tuota Cairnsin keksintöä (Cairns: Kannattaa varmaan hakea patenttia tuolle keksinnöllesi) ;) pötköistä puheenollen, minä leikkaan aina ruiskuni silleen epätasaisesti jotta siihen jää niin sanottu terävä kulma joka ikäänkuin tekee pienen vekin huuleen/ikeneen jolloin tämä jumalainen tuote puskee limakalvojen läpi todella tuntuvasti. ;) Kannattanee tuotakin kokeilla ainakin te jotka ruiskulla biittinne teette.

Wewe
 

Olarii

Jäsen
Viestin lähetti Flegu
EY-tuomioistuin alkaa sitten huomenna käsittelemään nuuskan myyntikiellon laillisuutta ja päätös on odotettavissa vuoden loppupuolella. Toivotaan että siellä oltaisiin tultu järkiin ja saataisiin musta kulta takaisin lailliseen kauppaan Suomessakin.


Voiko tän jutun etenemistä seurata mistään? Kiinnostaisi kuitenkin tietää että mikä on homman nimi :)
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Olarii
Voiko tän jutun etenemistä seurata mistään? Kiinnostaisi kuitenkin tietää että mikä on homman nimi :)

Jutun etenemistä on aika vaikea seurata, en usko että kuulemisia enään on jäljellä. Seuraavaksi tehdään siis päätös, ja se tehdään 7 tai 9 syyskuuta.

Suomihan oli ainoa maa joka vastusti nuuskan levittämistä. Vituttaa tuollainen helvetin pelleily. Pitäisikö sitä sitten syöpään kuolla mielummin?
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti lintu
Suomihan oli ainoa maa joka vastusti nuuskan levittämistä. Vituttaa tuollainen helvetin pelleily. Pitäisikö sitä sitten syöpään kuolla mielummin?
Aivan, mä en ainakaan halua jonkun tommosen asian vastustamisen takia kuolla mihinkään helvetin keuhkosyöpään!!

On muutes ihan totta mitä tolla yhellä sivulla luki, en muista kuka kirjoitti mutta heti kun nuuskan myyminen kiellettiin niin tupakointi yleistyi rajusti ja keuhkosyövän määrä lisäänty!!

Järki käteen siellä tuomioistuimessa!!

Wewe
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Wewe
Itse en tiivistä koskaan joten en ymmärrä oletko vain sormilla yrittänyt heittää sitä jonnekin suuntaan?? Ei ole vain mulla ikinä levähtänyt tiivistämättä ja jos tiivistää niin ruiskun tiivisteet hajoaa ja pian sitä nestettä on kaikkialla.

Kukahan lie niin sanonut mutta esimerkiksi oma tyttöystäväni käyttää välillä mocca:n mini minttu/anis pusanuuskaa.

Niin, kun itselläni on varmaan sitten huono huuli, kun tiivistämättä tuppaa samantien alkaa valumaan kielen päälle joten omalla kohdalla tiivistäminen on lähes välttämätöntä parhaan mahdollisen nautinnon aikaansaamiseksi. Tuolloin en tietysti oikein osannut sitä ruiskua laittaa edes oikeaan asentoon könön tykitys-vaiheessa, joten se levisi väistämättä ympäri meikäläisen suuta.

Tykki ei ole kärsinyt toistaiseksi, vähäisen käytön ansiosta.

Jossain kohdin tässä ketjussa taisi tälläinen väite lukea, jos ei niin sitten olin väärässä. Jostain kuitenkin kuulin, jos en tästä ketjusta.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carcki
Mä en voi sanoa että nuuskaan koska
a) Olen nainen (tytöthän ei nuuksaa!!)
b) Merkki mitä käytän on niin laimeeta, ettei sitä lasketa ees nuuskaksi. Kyseessä on tämä Mocca:n mintunmakunen pussinuuska.

jee-jee

Ei muuta kuin rispektiä myöntämisestä kehiin. Nuuskaaminen, kuten ei moni muukaan asia tässä mailmassa ole fiksua, mutta miten moralisoida asiaa, jota itse teen, kuten lukuisat muut paheet. Pahinta tosin on paheidensa kieltäminen:)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti #77
Kaverit käyttää tykkinuuskaa ja on sanoi ,että "potkasee" paljon enemmän ,kuin pussi.
Tiedä sitten.Itse vedän pussinuuskaa ja hyvin kolisee.
Röda on hyvä ja Ettankin menee laivalla kivasti.
Kannattaa käydä hakemassa Ruotsista kunnon "nöjt" kerralla.
Turhaa hakea hyvää nuuskaa laivalta tai Suomesta.

Enpä ole lukenut ketjua ja tulevia vastauksia, mutta itse väitän, että pussi "potkasee" enemmän, samaa sanoo kaverini, joka on jo puoli ammattilainen, tosin käyttää irto nuuskaa. Itse turvaudun tosin nykyään 2 pusiin kerralla, kai se on sitä turtumista ;)
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka
Enpä ole lukenut ketjua ja tulevia vastauksia, mutta itse väitän, että pussi "potkasee" enemmän, samaa sanoo kaverini, joka on jo puoli ammattilainen, tosin käyttää irto nuuskaa. Itse turvaudun tosin nykyään 2 pusiin kerralla, kai se on sitä turtumista ;)

En ymmärrä miten voi olla teoriassa edes mahdollista. Pussinuuskassa on niin paljon vähemmän nikotiinia ettei se voi vaikuttaa samalla tavalla. Pussinuuska ei myöskään imeydy verenkiertoon yhtä nopeasti eikä näin vaikuta heti, niin kuin irtonuuska tekee.
 

Olarii

Jäsen
Samanverran siinä gramman pussissa on nikotiinia kuin gramassa irto tavaraa? Ainakin näin olen käsittänyt, tosin irtotavaraa on helpompi laittaa enemmän, näin ollen siis enemmän nikotiinia yleensä. Jos sellainen valinnanvapaus löytyy, eikä joudu käyttämään mitä tarjolla on, niin valitsen pussin sen siistiyden ja helpomman käytön takia.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Olarii
Samanverran siinä gramman pussissa on nikotiinia kuin gramassa irto tavaraa? Ainakin näin olen käsittänyt, tosin irtotavaraa on helpompi laittaa enemmän, näin ollen siis enemmän nikotiinia yleensä. Jos sellainen valinnanvapaus löytyy, eikä joudu käyttämään mitä tarjolla on, niin valitsen pussin sen siistiyden ja helpomman käytön takia.

Samaa kamaa se kyllä taitaa olla, mutta pussinuuskallisessa on about gramma nuuskaa kun taas irtonuuskaa käytetään 3 ml kerralla, grammamäärästä ei tietoa, mutta lähentelee 5g.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Olarii
Samanverran siinä gramman pussissa on nikotiinia kuin gramassa irto tavaraa? Ainakin näin olen käsittänyt, tosin irtotavaraa on helpompi laittaa enemmän, näin ollen siis enemmän nikotiinia yleensä. Jos sellainen valinnanvapaus löytyy, eikä joudu käyttämään mitä tarjolla on, niin valitsen pussin sen siistiyden ja helpomman käytön takia.

Varmaan tuossa se totuus on, mutta henkilökohtaisten havaintojen perusteella uskon kantaani, että pussi kolisee enemmän, kuin irto tavara, syytä en tiedä, mutta molemmista on kokemusta. Itse käytän pussia nimenomaan siisteyden perusteella.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Swift
Niin, kun itselläni on varmaan sitten huono huuli, kun tiivistämättä tuppaa samantien alkaa valumaan kielen päälle joten omalla kohdalla tiivistäminen on lähes välttämätöntä parhaan mahdollisen nautinnon aikaansaamiseksi. Tuolloin en tietysti oikein osannut sitä ruiskua laittaa edes oikeaan asentoon könön tykitys-vaiheessa, joten se levisi väistämättä ympäri meikäläisen suuta.

Tykki ei ole kärsinyt toistaiseksi, vähäisen käytön ansiosta.

Jossain kohdin tässä ketjussa taisi tälläinen väite lukea, jos ei niin sitten olin väärässä. Jostain kuitenkin kuulin, jos en tästä ketjusta.
Mulla taas biitti jostain kumman syystä kusee jos alan tiivistelemään ja ei se ruisku siitä niin paljon tykkää, kun tiivisteet vain menee. (taisipa olla mun väitteeni ja näkemykseni), en tiedä kannattaako ottaa vakavasti. ;)

Pussi ei potkaise paremmin kuin irtonuuska, tosin on kyllä baarissa tai yleensäkin ryyppäämässä puhtaampi vaihtoehto.

Täältä lähtee myös rispektejä Carckille :)

Sain muutes oman tyttöystävänikin ottamaan osaa nuuskaamisen jaloon taitoon kun toin noita special pusanuuskia tuolta laivalta. Nyt jo yrittää lopettaa tupakoimista ja harkitsee siirtymistä vain nuuskaan. Irtonuuskaa ei käytä mutta valittelee kun pussi ei enää potki kunnolla. ;)

Wewe

Edit: Minä käytän nykyään vain reilu 1ml verran/annos ja 2ml ruiskulla ja se itseasiassa riittää.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Wewe

Sain muutes oman tyttöystävänikin ottamaan osaa nuuskaamisen jaloon taitoon kun toin noita special pusanuuskia tuolta laivalta. Nyt jo yrittää lopettaa tupakoimista ja harkitsee siirtymistä vain nuuskaan. Irtonuuskaa ei käytä mutta valittelee kun pussi ei enää potki kunnolla. ;)

Wewe

Edit: Minä käytän nykyään vain reilu 1ml verran/annos ja 2ml ruiskulla ja se itseasiassa riittää.

Sinähän olet oikea nuuskan lähettiläs ja puolesta puhuja.
Sopisit hyvin jonkun nuuskafirman myynti- /markkinointiosastolle.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti vellinaama
Sinähän olet oikea nuuskan lähettiläs ja puolesta puhuja.
Sopisit hyvin jonkun nuuskafirman myynti- /markkinointiosastolle.
Kiitos ystävällisestä kommentistasi, täytyy varmaan harkita ihan vakavasti tuota asiaa.

Wewe
 
Paljon Jatkoajan väki sitten laittaa sitä "biittiä" huulen alle? Itellä menee ehkä 1 ml ja tiivistykset päälle. Tuota vähemmät määrät eivät enää "potkaise"...
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Pullamössö
Paljon Jatkoajan väki sitten laittaa sitä "biittiä" huulen alle? Itellä menee ehkä 1 ml ja tiivistykset päälle. Tuota vähemmät määrät eivät enää "potkaise"...
Mun mielestä tästä on jo keskusteltu jollain sivulla (3-5)? no mun käyttömäärä riippuu ainakin siitä että milloin laitan ja miten paljon mieli tekee, esim joskus aamuisin menee molemmille puolille 1ml verran ja edelleen tiivistämättä. Luullakseni aika moni täällä käyttää joko 5ml ruiskua tai leipoo käsin.

Wewe
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös