Itse olen kokeillut suunnilleen kaikkia tässä ketjussa mainittuja lääkkeitä, joskin Hollannin yrtit jääköön omalta kohdaltani hollantilaisten jutuiksi.
Seuraavan reseptin olen huomannut jotakuinkin toimivaksi, kannattaa kokeilla:
Ennen juopottelua:
- Kunnon känni on urheilusuoritukseen verrattava rasite kropalle. Parin päivän roiskimisen aikana kroppa kuivuu aikalailla ja suolatkin tulee kuseksittua hangille. Näin ollen kannattaa juoda tavallista runsaammin jo etukäteen. Varsinkin vissy toimii hyvin.
Juopottelun aikana:
- Jokaisen alkoholiannoksen jälkeen kannattaa pyrkiä juomaan vettä, kahvin kulutusta kannattaa pienentää, samoin kuin colajuomien lantrinkeina. Olen huomannut, että jostain syystä viski pahentaa seuraavaa aamua huomattavasti.
- Ja kyllä, jos mitenkään mahdollista, kannattaa yrittää olla ottamatta ihan hirveitä umpilärvejä. Tämä vain menee niin, että mitä kovempi humala, sitä korkeampi hinta. Itselleni ainoa toimiva tapa edes vähän kontrolloida baarissa juomista on tilata rohkeasti iso tuopillinen vettä juomisen välillä (kts. edellinen kohta).
Juopottelun jälkeen:
- Kotona on fiksua napata jotain murenaa rinnan alle, ylensyödä ei pidä. Samoin kannattaa päättää ilta ottamalla pari reipasta lasillista vettä. Samoin burana jo nukkumaan mennessä on ok, kuten myös närästyslääke, jos siihen suuntaan on taipumusta. Vesilasi kannattaa varata sängyn viereen ja mahdollisuuksien mukaan käväistä jo illalla suihkussa tai pestä ainakin kasvot, kädet ja hampaat. Tästä on se ilo, että aamulla ensimmäinen tuoksu ei ole baarin löyhkä. Mikäli se on fiksusti mahdollista, kannattaa ikkuna pitää yön yli auki.
Krapulapäivänä:
- Aamu alkaa parhaiten sillä, että nousee suht reippaasti ylös. Alkuun kannattaa väkertää puuroannos reilulla voisilmällä. Kyytipojaksi sopii yli kaiken napsaus Fernet Brancaa ja vettä. Mikäli kahvi tuntuu hyvältä ajatukselta, kannattaa antaa mennä vaan. Lääkitykseksi buranaa ja närästyslääkettä. Aktiviteeteiksi suosittelen ehdottomasti mahdollisuuksien mukaan haravointia/muita pihatöitä. Tällöin saa raitista ilmaa ja mieli kohenee kun jotain saa tehtyä. Noiden ohessa voi ottaa oluen, jopa pari. Mikäli morkkis on kauhea, parasta lääkettä on hankkiutua ihmisten pariin ja nimenomaan niiden ihmisten, joiden kanssa edellisilta tuli vietettyä.
- Morkkikseen jeesaa myös se, kun muistaa että rahaa painetaan koko ajan koneet punaisena, ja ihmisillä noin keskimäärin menee omia mokia miettiessä niin paljon aikaa, ettei heillä ole aikaa miettiä sinun tekemiäsi mokia.
Hauskaa krapuloimista kaikille!