Paras hampurilaisravintola?

  • 60 656
  • 438

Paras hampurilaisketju?

  • Hesburger

    Ääniä: 235 30,9%
  • McDonalds

    Ääniä: 250 32,9%
  • Rolls

    Ääniä: 38 5,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 237 31,2%

  • Äänestäjiä
    760

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Parhaita hampurilaisia ei saa mistään näistä geneerisistä ketjuista, vaan pieniltä yksityisiltä grilleiltä. Sellaiset asuntovaunutyyppiset "Ykän Grillit" ovat paikkoja, joita kannattaa tuntemattomalle paikkakunnalle saapuessa bongailla, mikäli roskaruoan himo sattuisi iskemään. Pöperöt ovat järestään parempia, annokset isompia ja usein edullisempiakin kuin näillä tasapäistämisfirmoilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Parhaita hampurilaisia ei saa mistään näistä geneerisistä ketjuista, vaan pieniltä yksityisiltä grilleiltä. Sellaiset asuntovaunutyyppiset "Ykän Grillit" ovat paikkoja, joita kannattaa tuntemattomalle paikkakunnalle saapuessa bongailla, mikäli roskaruoan himo sattuisi iskemään. Pöperöt ovat järestään parempia, annokset isompia ja usein edullisempiakin kuin näillä tasapäistämisfirmoilla.
No en tiedä, osittain kai näinkin. Minulla on kuitenkin sellainen luulo, että monilla koppisnägäreillä hyödynnetään yhä enemmän samoja puolivalmisteita ja muita tukkukamoja.

Varmasti on edelleen poikkeuksia, sitä en kiellä. Etenkin jos toiminnasta vastaa vanhan kansan omistaja-yrittäjä, jolle rasvan käryttäminen on paitsi työ niin myös harrastus ja koko elämä. Sitten on näitä innovaattoreita, jotka kehittelevät jatkuvasti uusia tuotteita eivätkä kaihda epäkaupallisia kokeilujakaan. Tuollaisia kokeilen välillä mielelläni, vaikka en snagarisafkan aivan paras ystävä olekaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Varmasti on edelleen poikkeuksia, sitä en kiellä. Etenkin jos toiminnasta vastaa vanhan kansan omistaja-yrittäjä, jolle rasvan käryttäminen on paitsi työ niin myös harrastus ja koko elämä.
Meerin Grilli Torniossa tulee ensimmäiseksi mieleen. Siellä jättihampurilaiset on suunnilleen koripallon kokoisia ja aivan tajuttoman maukkaita. Laatu on pysynyt korkealla; muistan käyneeni ensimmäisen kerran 80-luvulla ja viime kesänä viimeksi, ja aina on vähintään yhtä hyvää ellei vieläkin parempaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
No en tiedä, osittain kai näinkin. Minulla on kuitenkin sellainen luulo, että monilla koppisnägäreillä hyödynnetään yhä enemmän samoja puolivalmisteita ja muita tukkukamoja.
Juuri näin. Olen aina (rajallisien) mahdollisuuksien mukaan pyrkinyt maistelemaan rehellisten snagarien hampurilaisia ympäri maata mutta yhteenkään erityisen positiiviseen makuelämykseen en ole vielä törmännyt. Poikkeus löytyy onnekseni tuosta parin kilometrin päästä Lappeenrannasta Tuen Grilliltä.

Kokoa on toki löytynyt monestakin paikkaa mutta se maku on jäänyt kehnoksi. Pohjanoteerauksen koin viime vuonna Seinäjoella, jossa Grilli Äiteeltä nappasin jonkin paikallisen erikoisuuden. Helvetillisen kokoinen ja silkkaa paskaa, josta jäi yli puolet syömättä. Toki tämä on vain yksittäinen kokemus mutta ei kannustanut uusiin testeihin..

Ketjuissa parasta on se, että tietää mitä saa. Nykyään tulee hyvin harvoin käytyä McDonaldsissa saati Hesessä mutta kyllä Mäkin safkat aina silloin tällöin maistuu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Poikkeus löytyy onnekseni tuosta parin kilometrin päästä Lappeenrannasta Tuen Grilliltä.

Voi sinua onnellista Murmelia. Pari kertaa olen Tuen Grillillä syönyt burgerin silloin kun oli vielä entisessä paikassaan. Eikös tuo muuttanut isompiin tiloihin? Tuen Grillin olen kai täällä aikaisemmin maininutkin. Erittäin mukavat neitoset (äiti ja tytär?) antoivat aivan loistavaa palvelua. TOP 3 burgeripaikat tällä hetkellä:

1. Tuen Grilli, Lappeenranta
2. Jossun Grilli, Säkylä
3. 55 Burger jos pitää valita maassamme toimivasta ketjumestasta
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
55 Burger jos pitää valita maassamme toimivasta ketjumestasta
Tänään muuten kävin tuolla FiftyFivessä syömässä. Se kerroshampurilainen (double decker tms.) oli maukas. Majoneesia oli suht paljon, mutta se ei kuitenkaan pursunut yli. Lihakin maistui sieltä välistä hyvin. Ja salaattia oli suht reilusti. Tää kyseinen paikka sijaitsi siellä Malmin lähellä olevassa uudessa S-Marketissa. Asiasta tehden oikein sinne matkasin. Itse asiassa eilen jo tuonne menin ja tarkoitus oli tuota testata, mutta sorruin siihen Kotipizzan tarjoukseen. Samaa puljua vissiinkin ovat. Kerran aiemmin olin tuon ketjun paikassa syönyt ja se oli jollakin huoltoasemalla kun pohjoiseen reissattiin.

Ja toissapäivänä kävin ensimmäistä kertaa Snacky-hampurilaispaikassa (ellei sitten joskus penskana käyty). Sekin kerroshampurilainen oli ihan hyvä. Itse hampurilainen oli suht samanlainen kuin vaikkapa Hampuris-grillillä, mutta juusto maistui hieman enemmän kun tuossa niitä taisi olla kaksikin viipaletta. Ja niiden pihvien päällä oli ehkä hieman enemmän maustetta kuin vaikkapa McDonaldsissa tai Hesessä. Salaattia tuossa oli melko vähän ja majoneesikin oli hieman ehkä vetistä, mutta ihan suht hyvä hampurilainen kuitenkin. Ja ne ranskalaiset olivat sellaisia "maalaisranskalaisia". Hyviä olivat ne. Tämä kyseinen paikka sijaitsi siellä Viikin Prisman ja Pihlajamäen välissä.

7.20 maksoivat molemmat kerrosateriat. Tietenkin ainahan eri paikoissa / eri ihmiset saattavat tehdä noista hampurilaisista hieman erilaisia...
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Länsinaapurin Göteborgiin koskaan eksyville voi ihan huoletta suositella kahden In Flames -jäsenen perustamaa, Rushin klassikkoalbumin mukaisesti nimettyä 2112-ravitsemusliikettä. Loistava miljöö, loistava palvelu, loistavat oluet (mm. Brewdog hyvin edustettuna) ja ennen kaikkea loistavat hampurilaiset. Takaan, ettette kadu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oulussa löytyy Kauppuri 5, jossa voi nauttia ainakin "Teurastajan". Tässä ketjussa on vain yksi ravintola, mutta se on jo sinänsä syy käydä Oulussa. Muita syitä en kyllä keksikään. ;-)
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Grilli, kebab, pizza, kaikki menevät yhtä hyvin erityisti kosteiden iltojen päätteeksi. Paikan valitsen ihan sen mukaan mikä sattuu olemaaan lähellä ja onko paljon jonoa. Jos kuitenkin McDonaldsiin eksyn, niin ehdoton kännisuosikki on Bic Bacon ateria ja joku hyvä dippi. Hemmetin hyvät kastikkeet ja pekoni-slicet siellä purilaisen sisällä ja kookas Mäkkärin hampurilaiseksi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Oulussa löytyy Kauppuri 5, jossa voi nauttia ainakin "Teurastajan". Tässä ketjussa on vain yksi ravintola, mutta se on jo sinänsä syy käydä Oulussa. Muita syitä en kyllä keksikään. ;-)

Täysin samaa mieltä. Ei noista Kauppurin lätyistä voi oikein puhua edes samana päivänä isojen ketjujen tai hikisten nakkiputkien tuotosten kanssa. Oman kokemuksen perusteella ihan suvereeni paikka allallaan Suomessa. Kauppuri on todella aito ja täälläkin ehkä ainoa syy miettiä Oulun matkan uusimista, niin hyvät muistot tuosta paikasta jäi. Tosin näyttäisivät ikävä kyllä pudottaneen ne kaksi tulisinta chiliburgeria listoiltaan, josta hieman miinusta.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tänään viimeksi purilaista kävin Hesburgerissa syömässä, niin täytyy sanoa Mäkkärin vievän kuitenkiin voiton. Kumpaankin kyllä niin tympääntynyt että en käy hampurilaismestassa ainakaan vuoteen. Hyi!
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näistä suurimmista ketjuista preferoin ehdottomasti Burger Kingiä. Ei mikään Whopper, mutta siellä on se joku todella erinomainen, vähän pitkänmallinen hamppis con keso. En muista nyt just nimeä, mut todella hyvä.

Suomessa käyn todella harvoin missään hampurilaisravintoloissa, koska Heseen oleen totaalisen kyllästynyt ja MCD julistaa myyvänsä jotain halal-lihaa. Ulkomailla käydessä Burger King on mun mielestä ihan tarpeeks hyvä paikka. Saas kattoo, tuleeko BK:iin myös kyllästyminen, jos Turkuun tulee.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Suomessa käyn todella harvoin missään hampurilaisravintoloissa, koska Heseen oleen totaalisen kyllästynyt ja MCD julistaa myyvänsä jotain halal-lihaa. Ulkomailla käydessä Burger King on mun mielestä ihan tarpeeks hyvä paikka. Saas kattoo, tuleeko BK:iin myös kyllästyminen, jos Turkuun tulee.

Mikähän lienee BK:n linja halal-lihaan? Minulla ei ainakaan ole halua syödä tietämättäni tai muutenkaan eläinrääkkäyksellä ja kidutuksella valmistettua lihaa, jossa eläimen ylimääräistä kärsimystä perustellaan primitiivisellä taikauskolla ja ties millä muinaisten tapojen kunnioittamisella.

Suomessa ainakin on syytä noudattaa omia lakeja, asetuksia ja suomalaisia tapoja eläinten teurastusten suhteen eikä antaa minkään monikulttuurisuuden nimissä periksi millekään uskonnolliselle vimmalle kiduttaa tai silpoa. Ei tarvitse leikata eläinten kurkkuja lennossa, ei tarvitse silpoa tyttöjen sukuelimiä eikä tarvitsisi silpoa ainuttakaan poikien esinahkaa.

Jumala tai jumalolento, jonka taipumuksiin kuuluu sairaalloinen viehtymys pikkulasten jalkovälien silpomiseen sekä eläinten kiduttamiseen kuulostaa lähinnä kosmiselta sosiopaatilta, joka pitäisi palvomisen sijaan tappaa jos sellainen olisi olemassa.

Halal-lihaa ei hampurilaisen väliin kaivata, hampurilainen on länsimainen sivistynyt keksintö. Jos se ei kelpaa verenhimoisille, taikauskoisille oikuttelijoille, niin sopii muuttaa vain takaisin hevonvittumaihin, jossa saa silpoa vaikka naapurin kurkun auki Allahin nimessä, jos moinen teko alkukantaisen kehitysmaan asukkia niin paljon miellyttää.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä nyt lasken tähän pikaruokaketjut enkä pelkästään hampurilaisia myyviä paikkoja. Täten valintani on KFC eli Kentucky Fried Chicken. KFC myy myös hampurilaisia, mutta päätuoteryhmä on kanakorit tai oikeastaan ämpärit.
 
Suosikkijoukkue
KK
Minä nyt lasken tähän pikaruokaketjut enkä pelkästään hampurilaisia myyviä paikkoja. Täten valintani on KFC eli Kentucky Fried Chicken. KFC myy myös hampurilaisia, mutta päätuoteryhmä on kanakorit tai oikeastaan ämpärit.
Siis hyi yök. Itse en näistä K-(Kentucky) tai S-(Southern) fried chickeneistä tykkää kummastakaan. Makunsa kullakin, mutta ei ne mitään hampurilaisravintoloita ole vaikka siellä niitä myydään. Vähän sama kuin sanoisi Amarilloa hapurilaisravintolaksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Burger King Elielin tilalle. Seuraavaksi Kentucky Fried Chicken Ateneumin tiloihin?

On kyllä suhteellisen härski veto BK:lta muuttaa Eliel hamppariravintolaksi, toisaalta ei taida olla Eliel enään edes sitä mitä oli vielä 80-90 luvulla. Ja jääkö se takaseinänkokoinen taulu sinne vai onko se jo siirretty Ateneumiin.

Periaatteessa peukkua BK:lle.

Mitkä on tilat mannerheimintie 12:sta, tuskin varmaan Bakers? Iguana?
En ole vähään aikaan tuosta ainakaan ajatuksen kanssa ohi liikkunut että muistaisi mestoja.

_
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Pubi.fi:n Big Boy Burger on kyllä aika mahtava. Tuplapihvi, cheddarjuustoa, pekonia, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, valkosipuli- ja chilikastiketta puolen lautasen kokoisella sänpylällä. Ja ranskikset päälle. Kun suoritin tilausta, niin tarjoilija mittaili katseellaan ja kysyi, että oletko nyt ihan varma (allekirjoittaneella kuitenkin pituutta yli 6 jalkaa ja painoa reilu 100 kg). Tilasin, söin purilaisen ja pari ranskalaista ja tarjoilija tuli hämmästelemään, että oho jaksoit sittenkin, pannaanko ranskalaiset doggy bagiin (kyllä kiitos - ei jaksanut millään enään purilaisen lisäksi). Muutama ravintola kulkee tuolla nimellä täällä Lapissa. En ihan ketjuksi sanoisi - oliko 4 ravintolaa.

Perusketjuista Hese on pesee selvästi Mäkkärin. Burger Kingistä olen pitänyt, erityisesti Tripple Whopperista juustolla, mutta katsotaan rauhassa jahka noita ravintoloita aukeaa Suomeenkin. KFC olisi myös makuuni, mutta eipä näy eikä kuulu.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perusketjuista Hese on pesee selvästi Mäkkärin.
Millään osa-alueella ei Hese voita Mäkkäriä. Ainoastaan ihmisten omissa virheellisissä mielikuvissa. Tai no voihan paskakin maistua jonkun suussa hyvältä. Mua ainakin ällöttää ne Hesen mätöt. Varsinkin ne ylirasvaiset kemikaaliburgerit ja ne valheellisesti ranskalaisiksi perunoiksi kutsuttavat riisijauho-maissitärkkelys-sahanpuru-lisäaine -pötkylät. Ja Mäkkärissähän on aina kiva istua, viihtyisät tilat jne, mutta entä Hesessä? Ahtaat ja rimpulat lasten kokoa olevat kalusteet, pöydällä ankea muovikukka, seinillä markalla toteutetut saatanan ankeat mainokset, asiakaskuntakin on ylipainoista junttia ja kaiken kruunaa se paska ruoka.

Onhan noilla paikoilla eroa kuin yöllä ja päivällä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Onhan noilla paikoilla eroa kuin yöllä ja päivällä.

No enpä tiedä. Muutenhan menyyt on samantapaiset, mutta Hesellä vaan kaikki maistuu paremmalta. Kaikki. Johtunee paremmista kastikkeista. Ainoa M'kkärin tuote, joka on ok on Big Mac, eikä sekään oikeastaan ole kauhean hyvää, mutta menee kuitenkin jos ei vaikka ole Heseä lähettyvillä. Rollsillakin on muuten paremmat mätöt kuin M'kkärillä, mutta Rollseja on toistaiseksi sen verran vähän, että harvemmin tulee käytyä. Oikeastaan parhaat M'kkärin tuotteet olen syönyt Israelissa, jossa on ihan omat tuotteet, kun Kosher syistä ei ole juustoja ja kaikki kastikkeet on jouduttu pistämään uusiksi. Siellä ei esim saanut Big Macia vaan oli joku Manhattan-niminen isohko purilainen - varsin maukas kyllä. Eli Macdonaldsin pitäisi kai ottaa kosher tuotteet valikoimaan, jos haluavat maussa kilpailla. Muuten ei ole mitään jakoa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
pannaanko ranskalaiset doggy bagiin (kyllä kiitos).

Ei avaudu. Mikrotitko himassa ja oliko hyvääkin?

-

Kaupungin parhaille paikoille ja perinteisten ravintoloiden paikalle tungetaan jotain BK:ta Restelin toimesta. Jotenkin mä toivoin että tästä olisi päästy jo Suomessa ohi, mutta niin vain Starbucks keräsi jonot ja niin tekee varmasti myöskin BK. Surullista paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös