Paras hampurilaisketju?

  • 64 264
  • 352

Paras hampurilaisketju


  • Äänestäjiä
    811
K

Kiekkokatsoja

Omatekemä on paljon parempaa, kuin noiden kaupallisten ketjujen kurat. Itse tehden voi vaihdella raaka-aineita mielin määrin. Ei ole pullasämpylöitä, taikka heikkolaatuisia pihvejä.
Tällähetkellä paras versio mulla, kun ottaa kuitupitoisen leivän, kuten ruis taikka kauraleivän (kauraleipä paras). Lämmittää paahtoleipäkoneessa. Siihen paistaa tuoreen broilerifilepihvin. Maustaa pihvin. Chiliä pitää olla mausteena hieman, joskus enemmänkin, jotta tulee potkua. Muita täytteitä, kuten salaattia, suolakurkkua, sipulia, ehkä ketsuppia, ym, tilanteen mukaan. Hyvää on.

Onko jatkoajassa ruokaohje ketjua? Pitäisi olla.

Perrr.... Juusto unohtui välistä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Omatekemä on paljon parempaa, kuin noiden kaupallisten ketjujen kurat. Itse tehden voi vaihdella raaka-aineita mielin määrin. Ei ole pullasämpylöitä, taikka heikkolaatuisia pihvejä.
Tällähetkellä paras versio mulla, kun ottaa kuitupitoisen leivän, kuten ruis taikka kauraleivän (kauraleipä paras). Lämmittää paahtoleipäkoneessa. Siihen paistaa tuoreen broilerifilepihvin. Maustaa pihvin. Chiliä pitää olla mausteena hieman, joskus enemmänkin, jotta tulee potkua. Muita täytteitä, kuten salaattia, suolakurkkua, sipulia, ehkä ketsuppia, ym, tilanteen mukaan. Hyvää on.

Onko jatkoajassa ruokaohje ketjua? Pitäisi olla.

Sä syöt kanaleipää siis ketsupilla. Okei.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-
K

Kiekkokatsoja

Sä syöt kanaleipää siis ketsupilla. Okei.
Tavallaan, mutten kuitenkaan. Mikäli et ole huomannut, niin luettelon mukaisissa hampurilaispaikoissa, sitä voitaisiin kutsua kanahampurilaiseksi.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin monella tavalla on mukava yhdistellä ja vaihdella raaka-aineita.
Joka ei tykkää, niin voi vaikkapa valita valmiin aterian jostain lueteltuista hampurilaisketjusta.
Itselleni niistä sapuskoista, jää einesmäinen paskanmaku suuhun pidemmäksi aikaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eli itsetehty on paras hampurilaisketju. Missä tällä ketjulla on ravintoloita?
Tiedän yhden kivan paikallisen. Käyn siellä monta kertaa vuodessa. Ruokalista on pysynyt vuosia samana, välillä tarjolla on päivän erikoisia. Niiden taso vaihtelee, välillä hittejä mutta on ollut myös huteja. Ketjun konsepti on uutta osallistuvaa keittiötä eli ruuan valmistukseen pitää itse osallistua. Joskus erikoistilanteissa voi tulla myös valmiiseen pöytään eikä siitä joudu oikeastaan maksamaan mitään lisää. Ravintola on myös viihtyisä sisustukseltaan. Ei siellä oikeastaan paljon yleensä ruokailijoita käy ja ehkä minäkin käyn vain tottumuksesta ja tunnesyistä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joka taloudessa, jossa löytyy edes yksi ihminen, joka viitsii tehdä ruokaa. Voisi muutes olla melkosen iso ketju se.
Ketju nimeltään koti. Vaikka kyseessä on ketju niin ruokalistat ja ruuan laatu vaihtelee kovasti... mennään varmaan vähän konseptilla jokaiselle jotakin. Suurimmalle osalle löytyy varmaan ketjusta ravintola josta saa hyvää ruokaa. Kaikki ketjun ravintolat eivät kyllä edes tarjoa hampurilaisia tai jos tarjoavat niin tyylinä on mikrossa lämmitetty eineshampurilainen omilla mausteilla (siinä kohti voi kysyä että mikä on vaatimustaso konseptin mukaiselle "itse tehty", riittääkö että on itse lämmitetty ja maustettu).

Itse suosin paikallisessa koti-ketjun ravintolassa ihan juustohampparia... paikallista kyyttöä pihvinä, rouheiset sämpylät välillä jopa suoraan uunista, maustekurkut suoraan kellarista, itse tehty paprikamajoneesi (ravintola käyttää välillä valmismajoneesia mutta maustaa aina itse), sulajuustoviipale (cheddar) yms lisukkeet. Ei pysty nyt enempää miettimään kun tulee vesi kielelle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
In-N-Out tulee Burger Lovers Festivaleille kesäkuun puolivälissä. Tuskin maistuu yhtä hyvälle kuin Atlantin toisella puolella, mutta aion käydä kokeilemassa silti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
In-N-Out tulee Burger Lovers Festivaleille kesäkuun puolivälissä. Tuskin maistuu yhtä hyvälle kuin Atlantin toisella puolella, mutta aion käydä kokeilemassa silti.
Aprillia aprillia.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Onkos kukaan käynyt suht lähiaikoina sekä Oulun että Tampereen Kauppuri 5:ssä? Lueskelin joskus viime kesänä jotain kommentteja, että tuo Tampereen toimipiste ei ehkä olisi samantasoinen kuin alkuperäinen. Viime kesänä kävin Tampereen ravintolassa (ennen noiden kommenttien lukemista) ja kieltämättä tuntui siltä, että purilainen ei olisi ollut niin hyvä, mitä Oulun perusteella muistin. Oulun ravintolan edellisestä visiitistä kyllä taitaa olla jotain viitisen vuotta, niin ehkä aika kultasi muistot, kun kuitenkin viimeisen viiden vuoden aikana nuo "parempia hampurilaisia" myyvät paikat ja ketjut ovat yleistyneet aika lailla. Mutta kyllä se Tampereen Kauppurin tuotoskin oli varsin hyvä.

Lyhyen seitsemän ja puolen vuoden tauon jälkeen tuli vierailtua Oulun Kauppurissa ja kyllähän paikan purilainen vain toimii. Ei nyt ehkä täysin omassa luokassaan, mutta kyllä tuotoksensa allekirjoittaneella menee sinne parhaisiin syötyihin hampurilaisiin. Tampereen haarakonttorissa kävin vuosi sitten, petyin ja en ihmettele, että näyttää sulkeneen ovensa.

Pelkäsin myös pahasti, että aika olisi kullannut muistot alkuperäisenkin kanssa, mutta kerrankin näin ei ollut käynyt. Oulussakin on siis jotain hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Social Burgerjoint on aika hyvä ketju.

Erityisesti olen tykästynyt tuohon Little Italy kampanjaburgeriin.

Ainoa mikä häiritsee on se, että limuja saa vain 0,25 litran pulloissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Social Burgerjoint on aika hyvä ketju.

Erityisesti olen tykästynyt tuohon Little Italy kampanjaburgeriin.

Ainoa mikä häiritsee on se, että limuja saa vain 0,25 litran pulloissa.
Täällä on kyllä parhaat pihvit burgereissa. Lounas on tosin vaan aika kallis kun pitää maksaa vedestä 2,5 euroa.

Kauppuri5:ssa sain ainakin Oulussa kuivan ja kypsän pihvin. Muuten oli ok.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Suomessa olevista ns. isoista pikaruokaravintolaketjuista on sanottava että oma suosimisjärjestykseni on BK > McDonalds > Hese. Rollsin ruoka nyt on keskimäärin hinta-laatu-suhteeltaan niin ala-arvoista että siitä ei tarvinne edes mainita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on kyllä parhaat pihvit burgereissa. Lounas on tosin vaan aika kallis kun pitää maksaa vedestä 2,5 euroa.
Yleensä otan sen lounasburgerin, maksaa 11 euroa, sisältää perunat. Vedestä en ole maksanut, vaan ottanut ihan ilmaista hanavettä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yleensä otan sen lounasburgerin, maksaa 11 euroa, sisältää perunat. Vedestä en ole maksanut, vaan ottanut ihan ilmaista hanavettä.
Missä burgerjointissa näin? Ainakin alkuvuodesta Kallion toimipisteessä myytiin vain pullovettä. Lounasaikaan en ole muissa toimipisteissä käynyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä burgerjointissa näin? Ainakin alkuvuodesta Kallion toimipisteessä myytiin vain pullovettä. Lounasaikaan en ole muissa toimipisteissä käynyt.
Citykäytävän jointti
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lahteen aukeaa muuten Social Burger Joint, jossa yrittäjänä toimii Lahden Pelicans.

Vaimo oli nähnyt Lahti-facebookryhmässä keskustelua social burger jointista ja siellä ketjua haukuttiin, koska purilaisten pihvit tarjotaan raakoina.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Minun papereissa Rooster on mennyt Kauppurin ohi jo aikoja sitten. Toki Roosterissa suppeampi valikoima, mutta ne vähäiset burgerit pieksävät Kauppurin vastaavat helposti. Tuba päihittää parhaimmillaan myös Kauppurin, mutta Tubassa taso vaihtelee aika kovasti, olen syönyt aivan loistavan burgerin, ja vastaavasti perseeltä maistuvan burgerin.

Kauppuri on jämähtänyt aikalailla paikalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös