Pantera

• 36 061
  • 232
Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Mites muut koki jonotuksen ennen keikkaa? Yleensä olen permannolla keikoilla ja tulen ajoissa paikalle, nyt katsomossa ja olin noin tunti ennen Panteraa jonossa ja ikävän pitkään sai pihalla pönöttää. Vai onko tuo sitten ihan normi jos et tule reilusti ajoissa?

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Onko Nordiksen talvikeikoilla ollut aina noin perseestä tuo narikka? Jonotin tunnin takkiani ja narikkaporukalla oli jopa ongelmia löytää jengin vaatteita naulakoista. Toi ihan vääriä jengin eteen.

Ei muistaakseni näin ennen ja on sitä loppuunmyydyllä keikalla oltu ennenkin.

Kankee meno...
Joo se jono seisoi eikä permannon tienoilta päässyt kukaan läpi edes rotsi kädessä kuten en minäkään. Piti ojentaa pariakin tyyppiä melko tylysti kun idiootteina tunkivat jengin niskaan. Lopulta näin että päädyn ns röökiovet olivatkin auki joista pääsi vihdoin ulos. Kun halli on talvella täynnä niin siitä olisi hyvä infota jengiä jotta narikattomat pääsisi ulos ja täten ruuhka helpottaisi tuota kautta.

Viimeksi muokattu:

SetäTuomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Oli se kova. Ai jumalauta. Ei voi pahemmin valittaa, paitsi samaa istumapaikkaongelmaa kuin muillakin. Jos vielä tulevat niin uusi kierros.

ipaz

Jäsen
Periaatteessahan tämä bändi on Pantera-tribute ja siksi soittavat pääasiassa vain suosituimmat biisit lyhyehkön settinsä aikana. Anselmo keikan aikana välispiikeissään muutamaankin kertaa mainitsi että kuinka on hienoa että 90-luvun nuoret ovat tuoneet jälkikasvunsa mukanaan keikalle ja että jos nuoret ette tiedä miten biisissä lauletaan, niin seuratkaa vaan vieressä olevaa "vanhusta" niin se kyllä muistaa kaikki sanat. Vanhuksille siis klassinen sisältö ja nuorille ne kovimmat radiohitit, että pääsevät tutuksi bändin kanssa.

Hallissa oli mielestäni kiitettävän paljon nuoria, jopa alle parikymppisiä faneja Pantera-paidat päällään ja varsinkin Power Tripin pitissä pyöri pääasiassa todella nuorta jengiä. Ja melko sekaisin ollut Renne Korppila törmäili siellä holtittomasti ihmisiin ja muutaman kerran sieltä nosteltiin pienempiä ylös tuon uunon jäljiltä.

Itse olin nähnyt Panteran viimeksi 1998 Nummirockissa, mutta niistä festareista ei ole enää juurikaan muistikuvia. Harmi koska bändikattaus on ollut melkoisen kova. Siksi oli hieno nähdä vanhat parrat (Rex on 60 ja Phil 56) kavereidensa kanssa laittamassa kuuloelimet koville. Wylde on kyllä huikea kitaristi ja sekin oli hienoa, ettei matki Dimebagia orjallisesti vaan vetelee osittain omalla tyylillään.

Mutta samaa mieltä kuin joku tuossa edellä, että eiköhän tämä ollut tässä omalta kohdaltani. Hieno closure itselle. Mutta menkää ihmeessä katsomaan jonnekin, jos ette ole tätä uutta tulemista livenä nähneet.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Mites muut koki jonotuksen ennen keikkaa? Yleensä olen permannolla keikoilla ja tulen ajoissa paikalle, nyt katsomossa ja olin noin tunti ennen Panteraa jonossa ja ikävän pitkään sai pihalla pönöttää. Vai onko tuo sitten ihan normi jos et tule reilusti ajoissa?
Mä olin n 19.30 jonossa ja ihan hemmetin nopeasti tuo jono meni. Mutta sitten ihmiset pakkaantuivat tuohon sisäänkäyntien eteen ja esimerkiksi vessajonot siinä oli ihan tolkuttomat (keikan sukupuolijakaumasta kertoi että miesten vessaan oli enemmän jonoa kuin naisten). Sitten kun käveli sivummalle pääsi vessaan jonottamatta ja juoman sai heti käteen.

Kiertueen ekan keikan kirous vaivasi kyllä siinä että soundit olivat hiukan tuhnut ja vaihtelivat kesken keikan. Esimerkiksi Cowboysissä tuli joku volan tason nosto kesken biisin. Ja välillä Anselmon spiikeistä ei saanut mun paikalle selvää kun taas joissain kohtaa olivat hyvinkin selkeitä.

Mut kokonaisuudessaan olen tyytyväinen. Keikka oli ehkä lyhyt, mutta ns kovista biiseistä ei jäänyt mitään soittamatta. Abbottin veljesten korvaajat ovat molemmat luokassaan aika helvetin kovia. Benantekin jaksoi takoa tuplia yhtenä kyrpänä. Kelpais varmaan Absurdahiin (jos vanha vitsi ei aukea niin googleta).

Ainoa miinus tuli siitä kun keli oli karmea varsinkin Helsingin suuntaan tullessa. Meillä meni melkein neljä tuntia ja välillä ajettiin seitsemääkymppiä. Takaisin onneksi alkumatka oli jo hyvässä kelissä.

EDIT: Ja toinen miinus vielä noista paitojen hinnoista. T-paita oli 45€. Turhan tyyristä alkaa olemaan.

Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Kiertueen ekan keikan kirous vaivasi kyllä siinä että soundit olivat hiukan tuhnut ja vaihtelivat kesken keikan. Esimerkiksi Cowboysissä tuli joku volan tason nosto kesken biisin. Ja välillä Anselmon spiikeistä ei saanut mun paikalle selvää kun taas joissain kohtaa olivat hyvinkin selkeitä.

Mut kokonaisuudessaan olen tyytyväinen. Keikka oli ehkä lyhyt, mutta ns kovista biiseistä ei jäänyt mitään soittamatta. Abbottin veljesten korvaajat ovat molemmat luokassaan aika helvetin kovia. Benantekin jaksoi takoa tuplia yhtenä kyrpänä. Kelpais varmaan Absurdahiin (jos vanha vitsi ei aukea niin googleta).

Ainoa miinus tuli siitä kun keli oli karmea varsinkin Helsingin suuntaan tullessa. Meillä meni melkein neljä tuntia ja välillä ajettiin seitsemääkymppiä. Takaisin onneksi alkumatka oli jo hyvässä kelissä.

EDIT: Ja toinen miinus vielä noista paitojen hinnoista. T-paita oli 45€. Turhan tyyristä alkaa olemaan.
Ääni näköjään vaihteli hallissa - F-katsomossa kuului kaikki selkeästi enkä huomannut volan vaihtumista. Pidin tosin korvatulppia ja heiluin koko ajan niin kaikkia nyansseja ei varmasti aistinut :-).

Narikkajono oli kieltämättä pitkä ja hidas - hyvä, kun otin takin katsomoon (permantolaisilla ei toki tätä mahdollisuutta olisi ollut). Muistissa vielä Metallican +100 metrinen jono. Silloinkin onneksi ohikävelijänä, kun hieman lannistaisi fiilistä jonottaa +30 min keikan jälkeen.

T-paitojen hinnat nousseet 5 euroa kesän keikoilta, mutta Manowar pyysi jo toissa vuonna 50 euroa, joten halvalla meni inflaatiosta huolimatta.

Tulisi vielä Megadeth, Cavalera Conspiracy ja Backstreet Boys Suomeen niin sitten taitaa olla miltei kaikki vielä mahdolliset näkemättä jääneet ysärisuosikit nähty.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Tulisi vielä Megadeth, Cavalera Conspiracy ja Backstreet Boys Suomeen niin sitten taitaa olla miltei kaikki vielä mahdolliset näkemättä jääneet ysärisuosikit nähty.
Ainakin Megadeth ja BB on ihan viime vuosina olleetkin ja eiköhän nuo taas kohta tule kun on Suomalainen kitaristikin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy