Pantera

  • 25 773
  • 178

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
En löytänyt, että olisi ketjua vielä tälle mainiolle yhtyeelle, joka ei tietenkään enää ole aikoihin ollut kasassa. Bändistä Abbotin veljekset on ikävästi jo menehtynyt.

Panterahan aloitti tekemällä glam ja hard rock vaikutteista metallia. Neljä tämän tyylin levyä bändi ehti julkaista, kunnes vaihtoi aivan täysin tyyliään. Vokalisti Phil Anselmo liittyi bändiin ja oli ensimmäistä kertaa mukana Power Metal(1988) levyllä mukana. Tämä siis viimeinen Panteran levy, josta bändi on sanonut myöhemmin, että eivät tunnusta näitä levyjä omiksi teoksikseen ja häpeävät varhaista musiikkityyliään.

Panteran ensimmäinen uuden tyylisuunnan levy Cowboys From Hell(1990) oli aivan täysikäännös vanhaan materiaaliin. Levy on raskaiden kitarariffien juhlaa sekä Dimebagin mahtipontisten kitarasoolojen ilotulitusta sekä groovaavaa menoa, jossa tietysi rumpali Vinnie Paul ja basisti Rex Brown on pääosassa. Phil Anselmon laulutyyli on myös aiempaa huomattavasti aggressiivisempaa. Panterahan otti paljon vaikutteita yhtyeeltä nimeltä Exhorder, joka teki hieman ennen osittain samanlaista musiikkia, vaikka mielestäni paljon eroja bändien väliltä löytyykin.

Panteran levy Vulgar Display of Power(1992) on vielä entistä raskaampaa ja aggressiivisempaa menoa, kuin edeltäjänsä Cowboys from Hell. Tämä taitaa olla monelle juuri se Panteran levy mikä on kaikkein rakkain.

Ehkä kaikkein raskainta menoa Pantera esittää sitten Far Beyond Driven(1994) levyllä tai seuraavalla The Great Southern Trendkill(1996). Itse ehkä pidän juuri näitä kahta levyä Panteran parhaimpina, vaikka Cowboys From Hell ja Vulgar Display of Power on aivan maagisen hyviä myös! Vielä Pantera julkaisi viimeisenä levynään Reinventing the Steel(2000), josta löytyy monta kovaa biisiä.

Mites jatkoaikalaiset kuuntelee Panteraa? Oliko aikanaan kova juttu ja onko vielä tänä päivänä kova juttu? Itselle kaikkein rakkain bändi 2000-luvun puolessa välissä. Nyt olen taas palannut bändin materiaaliin ja pakko vaan arvostaa miten kovaa musaa tämä onkaan. Joskus oli kovakin kiista itselläni, että onko Pantera nyt sitten plagioinut Exhorderia vai ei, mutta sanoisin että vaikutteita on otettu, mutta kuitenkin osaltaan niin erinlaista musiikkia Pantera teki kuitenkin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aihe, jolla saan edelleen tietyissä piireissä rispektiä on, että olen nähnyt Panteran livenä. Onpa mulla Dimebagin plektrakin. Tai samanlainen. Niitä heiteltiin Nummirockin keikan jälkeen satoja yleisöön.

Mutta kyllä bändi on edelleen suht aktiivisesti kuuntelussa. Eikä ole kovinkaan kauaa kun katselin Home videos-juttuja. Se on mukavaa viihdettä varsinkin kaljoitellessa.

Oman genrensä uranuurtajia ja parhaita bändejä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aihe, jolla saan edelleen tietyissä piireissä rispektiä on, että olen nähnyt Panteran livenä.
Helsingin jäähalli 1992 ja tuo miltei myyttisiin mittoihin noussut Megadethin lämppäys. Olihan se kova keikka juu mitä minä siitä muistan. Mustainen retkuetta tietysti olin minäkin menossa kuuntelemaan, mutta jos ei ollut Taavi Mustonenkaan huono, niin Pantera räjäytti pankin. Pantera ei jostain syystä kuulu nykyään ihan omien kuuntelulistojen kärkipäähän, eli äänimuodossa suoritettu turpiinveto on jäänyt viime vuosina vähemmälle. Herkkinä teinivuosina kulutus oli kovempaa ja ne kaksi ekaa albumia tietty, mutta Far Beyond Driven taitaa ainoana fyysisenä Pantera-albumina löytyä puolestaan hyllystä.

Paras biisi?
Primal Concrete Sledge (mahdollisesti)
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Erittäin tärkeä bändi itselleni. Livenä tuli todistettua Judas Priestin lämppärinä 1991 jäähallissa. (+Annihilator) Glamilevyt ei ole kyllä kiinnostanut yhtään. Hyllystä löytyy levyä, paitaa, deeveedeetä, kirjaa jne. Merkkareiden taso ei kyllä päätä huimaa ja senpä takia tuli teetettyä itselle lippis jossa "101 proof" merkki. Positiivista kommenttia on tullut ihan tuntemattomiltakin ja tulipahan työllistettyä ompelijafrendiä.

Dimen Nimeen/Dimebag Far Beyond keikat Stadissa olen todistanut kaikki joista ensimmäinen VR:n makasiineilla on toki se tärkein. Ikimuistoinen hetki kun hikinen laulaja Hartonen tuli lavalta alas ja katseet kohtasivat Planet Caravanin soidessa taustalla. Kautta linjan noi on ollu soittajistoltaan ja meiningiltää erittäin kovatasoisia.

Ensi viikonloppuna olisi tarjolla Philip H. Anselmo & The Illegals; A Vulgar Display of Pantera livestreemi mutta saas nähdä jaksaako valvoa ja maksella. Herran veto Tuskassa vuonna 2014 oli hyvinkin perseestä eikä esim New Level parantunut yhtään fiilistä parin muun Panteran lainan ohella. Illegalsin omat biisit on aikamoista huttua.
 
Viimeksi muokattu:

Spire

Jäsen
Pantera oli iso juttu minulle kun olin teini. Dimebag ammuttiin lavalle 8.12.2004, pari kuukautta sen jälkeen kun olin löytänyt bändin. Herran kitaroinnin innoittamana skeba löysi tiensä myös omiin kätösiini ja taisinpa viidentoista vuoden kypsässä iässä uhota, että Vulgar Display of Power on kaikkien aikojen kovin metallilevy. Noh, en ole samaa mieltä enää, mutta onhan tuo nyt ihan järkyttävän kova ja energinen platta.

Pantera näytti ja tuntui vaaralliselta, mikä ei johtunut ainakaan vähiten nokkamies Phil Anselmosta. Aivan sekopää jätkä lavalla, niin kuin myös sen ulkopuolella. Melkoista sekoilua oli muidenkin soittajien elämä tietysti, ainakin ysärillä.

Sittemmin en ole jaksanut bändiä enää kuunnella kuin satunnaisesti, mutta täytyy myöntää että CFH:sta lähtien Pantera julkaisi melkoisen värisuoran albumeja. Laitetaan oheen vielä kova styge vuodelta '96, ihan vain koska kuuntelin tämän taas pitkästä aikaa kännissä toissapäivänä.



 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeah olin myös tuolla 1992 Megadeth/Pantera-keikalla. Olihan se aika villiä menoa ja voin sanoa että Anselmo heitti mua puolityhjällä tuopilla kupoliin. Johonkin nurkkaan se mun puupäästä kimposi eli en saanut edes talteen.

Cowboys oli se ensimmäinen levy mitä tuli kuunneltua todella paljon. Myöhemmät levyt omistan myös kaikki ja kyllä noita tulee pyöriteltyä tasaisin väliajoin.

On kyllä tullut rispektiä kun on nuorempien hevijannujen kanssa jutellut ja sanonut nähneensä Panteran livenä.

Mulle se yksi kaikkien aikojen kovimmista ja aion varmistaa että hautajaisissani ei soi virret vaan Pantera.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eka havainto Panterasta oli Judas Priestin lämmittely, siitä jäi mielenkiinto ylle, vaikkei soittoaika tainnut olla edes puolta tuntia.

Toisella kerralla Megadethin kanssa olikin jo kovaa settiä alusta loppuun ja yksi niistä harvoista kerroista kun lämppäri soittaa pääbändin suohon. Vaikka Megadethkin oli kova.

Viimeiseksi kerraksi jäi bändin oma show, joka sekin oli hyvä, mutta en tykännyt Anselmon jaaritteluista kappaleiden välissä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pari vuotta kerkesin Panterasta ja Damageplanista nauttimaan ennen Dimebagin ampumista.
Se on hauskaa että bändin albumit muuttuivat kokoajan raskaammaksi vuosien vieriessä kun muilla se on päinvastoin.
Far Beyond Drivenin kohdalla jo ajattelee että ollaan tapissa mutta sitten seuraava albumi alkaa näin:




Tai no Trendkilliä rankemmaksi albumi ei voi enää tulla mutta Reinventing the steel ei ainakaan ottanut askelta taaksepäin ja kuten jo avausviestissäkin todettiin niin omaa muutaman huippubiisin.

Dimebag-tatuointikin koristaa ruumiintemppeliäni.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Pari vuotta kerkesin Panterasta ja Damageplanista nauttimaan ennen Dimebagin ampumista.
Se on hauskaa että bändin albumit muuttuivat kokoajan raskaammaksi vuosien vieriessä kun muilla se on päinvastoin.
Far Beyond Drivenin kohdalla jo ajattelee että ollaan tapissa mutta sitten seuraava albumi alkaa näin:




Tai no Trendkilliä rankemmaksi albumi ei voi enää tulla mutta Reinventing the steel ei ainakaan ottanut askelta taaksepäin ja kuten jo avausviestissäkin todettiin niin omaa muutaman huippubiisin.

Dimebag-tatuointikin koristaa ruumiintemppeliäni.


Joo Metallica esim tuli ajansaatossa vaan rauhallisemmaksi ja laiskemmaksi. Panteralla ei tosiaan onneksi näin käynyt vaan ihan toisinpäin! :D Kahdella vikalla Panteralla Phil Anselmon ääni on niin maaninen, että sitä on ihana kuunnella. :D


Jatketaan nyt tässä. Onko porukka täällä kuunnellut koskaan Exhorder nimistä yhtyettä? Jos olette, niin näettekö Panteran miten paljon ottaneen heiltä vaikutteita ja muutenkin yhtymäkohtia kyseiseen yhtyeeseen. Linkkaan pari biisiä alle, jos joku ei ole kyseistä yhtyettä kuunnellut.




(1990)



(1992)
 
Viimeksi muokattu:

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Lainataan nyt tähän oikeampaan ketjuun näkyväksi, mitä muualle tuosta Pantera/Exhorder -vertailusta hetki sitten kirjoittelin:

Mutta niin, ymmärrykseni aiheesta on, että Pantera & Exhorder ovat pyörineet keskenään paljon ennen 90-lukua ja Anselmo on ilmeisesti käynyt jopa kääntymässä epävirallisesti Exhorderin laulajan tontilla. Exhorderilla on ollut jo groove metal -tyylinsä tässä vaiheessa, kun taas Pantera on lähtenyt vasta muovautumaan glam metallista thrashin ja lopulta grooven suuntaan. On mielestäni täysin selvää, että Pantera on ottanut selkeitä / suoria vaikutteita Exhorderista. Mutta missä sitten menee vaikutteiden ja kopioimisen raja, niin se onkin hyvä kysymys.

Selkein yhtymäkohta näiden bändien välillä on tosiaan tuo Anselmon tulkinta. Power Metallilla Phil laulaa lähinnä kovaa ja korkealta, kun taasen Vulgar Display of Powerille edetessä tulkinta on muuttunut erittäin kovasti Kyle Thomasin suuntaan. Ja onhan tuossa välissä Anselmon habituskin kokenut aikamoisen muutoksen. Tuohon puoleen taasen on tainnut vaikuttaa suuresti ainakin Suicidal Tendenciesin Mike Muir, kun ovat yhdessä Panteran kanssa kiertäneet Cowboys from Hellin jälkeen.

Tavallaan hyvin pitkälti esikuvien kopioimistahan nämä musiikkihommat tuppaavat olemaan... Ainakin itsekin ajattelen, että minulla ei ole edes mitään suuria tavoitteita kuulostaa kauhean omaperäiseltä. Haluan vain luoda musiikkia, joka kuulostaa mielestäni hyvältä. Ja sitten jos esim. sen Panteran kuunteleminen aiheuttaa suurta mielihyvää, niin toki ne omat sävellys-ideat lähtevät kovin helposti lainaamaan hyväksi havaittuja kaavoja sieltä Dimebagin riffikynän suunnalta. Ja Panteran kohdalla taasen Exhorder on selvästi iskenyt bändin jäsenien makuun. Vaikutteiden ottamista, kunnianosoitusta vai kopioimista? Hankala sanoa.

Panterasta nyt voisi kirjoitella vaikka kuinka paljon, kun on sen verran rakkaasta yhtyeestä kyse, mutta saa jäädä toistaiseksi ainakin tekstit muhimaan, kun NHL-studiokin on jo alkanut.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Tossa Exhorderin aikaisemmassa klipissä on fiiliksiä Sepulturan aikaisemmasta tuotannosta Panteran lisäksi. Kokonaiskuva hieman levoton kun taas Panteran 90-luvun levyt groovaa tykimmin.

Ei noi Panteran "epäviralliset" levyt nyt mahdottoman huonoja ole mitä Youtubesta niitä olen kuunellut. Anselmon ekalla ja tuon aikakauden vikalla levyllä oli jo tekemisen meininkiä. Anselmo on tietenkin helvetin mulkku jätkä, mutta omalla panoksellaan varmasti sysäsi Texasin veljekset oikeaan suuntaan.

The Great Southern Trendkill oli mun eka ostettu CD-levy. Luokkaretkellä Helsingissä. Kovia juttuja! Silloin oli Kampin kauppakeskuksen tilalla asfalttikenttä ja muistan käyneeni Keltaisessa Jäänsärkijässä, mutta en ostanut kyllä levyä sieltä vaan mielestäni Forumista jostain. Kova levy tosiaan on, Anselmo lauloi osuutensa erillään toisessa studiossa kun välit oli jo silloin tulehtuneet. Levyltä löytyy paljon nopeaa aggressiota ja hitaampaa synkistelyä. Omat suosikit juuri Suicide note pt1 ja Floods.

Tämä pätkä kannattaa myös fiilistellä ja nosti myös omaa arvostusta Anselmon taitoja kohtaan:



 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä olen erilainen Panteran kuuntelija. Aloitin orkesterin kuuntelemisen vasta joskus tyyliin 2013. Toki olin viisuja kuullut ja tunnistanut Panteraksi, mutta jostain syystä Pantera jäi minulta teiniaikoina välistä.
 

Spire

Jäsen
Onpa The Great Southern Trendkill vaan mahtava levy! Tässä on synkintä Panteraa ainakin ja muutenkin todella kova meno. Phil Anselmo on tainnut näihin aikoihin olla aika sekaisin. Ps. Taitaa olla aika mulkku jätkä noin muuten.



Jos jotain nykyään Panteralta kuuntelen, niin tätä. Albumin raskaus ja synkkyys iskee jostain syystä kovaa :D.

Anselmo oli sekaisin, päihteitä kului ja miehen itsensä mukaan heroiinikin oli jossain määrin kuvioissa. Aggressiivinen mulkkuhan tuo on juttujen mukaan ollut aina, vaikka mukaan mahtuu myös seesteisempiä kausia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Livenä tuli todistettua Judas Priestin lämppärinä 1991 jäähallissa. (+Annihilator)
Tällä keikalla olin minäkin ja tajunta räjähti nimenomaan Panteran vedon ansiosta.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Jos nyt en aivan väärin muista niin Aselmo tais daivata legendaariseen R1 katsomoon. Annihilatorin keikka lämmitti myös fanin mieltä oikein kovasti. Alison Hell!

Vähimmille kuunteluille on jäänyt "oikeista" levyistä viimeiseksi jäänyt Reinventing the Steel. Sinänsä turhaan kun nykyään on ymmärtänyt tiettyjen biisien arvon kuten "Yesterday Don't Mean Shit", "Goddamn Electric" sekä "Revolution Is My Name".

Trendkill oli suht shokeerava alkuun rankkuuden ja tinkimättömyytensä takia. Enää ei edellisten levyjen helposti tarttuvia kertsejä oikein löytynyt. Omia suosikkeja "Drag The Waters", "13 Steps To Nowhere" ja Suicide Note Pt II.

Hell/Power/Driven kolmikko on todella pyhä albumikokonaisuus. Ehkä se tärkein biisi nykään on kumminkin "Hollow" vaikka ennen vannoin "Fucking Hostile" ja "I`m Broken" nimeen. GETCHA` PULL!!


 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jos nyt en aivan väärin muista niin Aselmo tais daivata legendaariseen R1 katsomoon. Annihilatorin keikka lämmitti myös fanin mieltä oikein kovasti. Alison Hell!
Daivasi joo ja taisi päätyä lattialle, ei vaikuttanut muistaakseni kovin tyytyväiseltä. Annihilator oli kova, tuolta keikalta ostettu t-paita on edelleen tallessa.
 

FatSam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aihe, jolla saan edelleen tietyissä piireissä rispektiä on, että olen nähnyt Panteran livenä. Onpa mulla Dimebagin plektrakin. Tai samanlainen. Niitä heiteltiin Nummirockin keikan jälkeen satoja yleisöön.

Mutta kyllä bändi on edelleen suht aktiivisesti kuuntelussa. Eikä ole kovinkaan kauaa kun katselin Home videos-juttuja. Se on mukavaa viihdettä varsinkin kaljoitellessa.

Oman genrensä uranuurtajia ja parhaita bändejä.

Nummirokissa olin myös. Minulla oli reissussa mukana hieno Mäkkäristä saatu Mikki Hiiri -hansikas. Yritin heittää sitä lavalle jo Sentencedin keikalla, mutta se lensi no man's landille, josta sen surffasin ja daivasin hakemaan. Panteran keikalla sitten sain hanskan lavalle, Rex poimi sen, soitti sillä hetken aikaa ja heitti pois :)

Ei Panteraa kovin usein tule nykyään kuunneltua, mutta pirun tärkeä bändi ollut itsellekin kyllä. Kun bändihommia vielä oli, soitettiin livenä välillä Panteran tuotantoa, mm. Cowboys, Hostile, Mouth For War, Strength Beyond Strength, Trendkill... Floods ja Cematarykin kerran ainakin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Anselmo oli sekaisin, päihteitä kului ja miehen itsensä mukaan heroiinikin oli jossain määrin kuvioissa. Aggressiivinen mulkkuhan tuo on juttujen mukaan ollut aina, vaikka mukaan mahtuu myös seesteisempiä kausia.
Sellaista juttua luin Wikipediasta että jotain selkä ongelmia oli ja sitä sitten lääkittiin pillereillä, alkoholilla ja heroiinilla. Nykyään ei ilmeisesti juo edes alkoholia. Anselmollahan on erilaisia projekteja ollut ihan järjetön määrä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Anselmollahan on erilaisia projekteja ollut ihan järjetön määrä.
Nämä ovat monesti myös ihan hyvää tavaraa. Down, Superjoint Ritual ja Scour nyt nopeasti mietittynä toimii erittäinkin hyvin.

Minulla on kaksi erittäin rakasta kissaa ja niiden nimet ovat sattumoisin "Anselmo" ja "Dime"
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Sellaista juttua luin Wikipediasta että jotain selkä ongelmia oli ja sitä sitten lääkittiin pillereillä, alkoholilla ja heroiinilla. Nykyään ei ilmeisesti juo edes alkoholia. Anselmollahan on erilaisia projekteja ollut ihan järjetön määrä.

En muista onko Anselmo itse tämän joskus kertonut jossakin haastattelussa vai mistä sen olen kuullut, mutta juttu meni, että Hurrikaani Katrina vastasi lopullisesti vieroituksesta kovempien aineiden suhteen, kun New Orleans joutui veden valtaan ja ei diilerit päässeet tuomaan enää uutta satsia. Sittemminhän mies on kyllä alkoholia ja kannabista kuluttanut enemmän tai vähemmän julkisesti. Esim. se white power -kohu tapahtui, kun oli aika kostea meininki keikalla. Joskus pari vuotta sitten Phil skarppasi ihan kunnolla ja tiputti mm. vanhaan nyrkkeilyharrastukseensa palaten painoaan reippaasti. Mutta sittemmin on kyllä vaikuttanut taas välillä siltä, että vähintään sitä kannabista kuluu runsaamman puoleisesti ja yleiskunto / paino on mennyt takaisin sinne skarppausta edeltävään aikaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nämä ovat monesti myös ihan hyvää tavaraa. Down, Superjoint Ritual ja Scour nyt nopeasti mietittynä toimii erittäinkin hyvin.

Minulla on kaksi erittäin rakasta kissaa ja niiden nimet ovat sattumoisin "Anselmo" ja "Dime"
Superjoint on joo kova ja Scour toimii aika hyvin. En Minorin viime vuonna julkaistu levy oli ainakin mielenkiintoinen kun se oli pitkälti akustinen. Arson Anthem oli kanssa kanssa hauska yhden levyn kokeilu.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Anselmo-pohdintaa jatkaakseni, päihteet ja Pantera on kyllä ollut aika erottamaton yhdistelmä. Ja tämä ei varmasti ole jäänyt huomaamatta ainakaan keneltäkään, kuka on bändin legendaarisia kotivideoita katsellut.




Abbottin veljeksille on maistunut parhaiten alkoholi. Dimebagista kertovassa Karjapaimen Helvetistä -kirjassa käytiin jonkun verran läpi viimeisiä vuosia miehen elämässä ja homma oli edennyt siihen pisteeseen, että aina ennen nukkumaanmenoa viereen piti väsätä viskikola, jotta aamupala on yöpöydällä valmiina odottamassa heräämistä. Kohtalaisen sekavassa tilassa miehen kuvailtiin yleensä olleen jossain vaiheessa päivää ja tämä ei ehkä ole kauhean ihme, jos vetää aamusta iltaan viinaa, 24/7. Vuodesta toiseen.

Vinniestä jäi mieleen Dimen kuoleman jälkeen etenkin grillikemunsa, joista aina välillä näkyi somessa materiaalia. Ei siellä ainakaan korkkia oltu kiinni pistetty.

Rexistä taasen tulee nykyhabitukseltaan mieleen vanhan koulukunnan hippi. Veikkaisin, että muutamat tötsyt (ja siinä sivussa vähän muutakin) on tullut elämän aikana vedettyä. Wikipedia: Fact or fiction? -jaksonsa jäi vahvasti mieleen "öhm...I can't remember" -kommenteistaan.

Anselmon osuutta tuossa pari viestiä ylempänä jo kävinkin läpi. Tosiaan ne selkäkivuthan sysäsivät miehen lopulta vahvempien aineiden pariin.

Pantera on yksi viimeisiä metallin / raskaamman rockin bändejä, jotka nousivat kunnon megakokoluokkaan. Ja päihteidenkäyttö oli kyllä ihan yhtä holtintonta kuin niillä edeltäneillä 70- ja 80-lukujen bändeillä.

Ja ne päihteet eivät varmasti ole myöskään kauheasti auttaneet bändin sisäisiä jännitteitä. Anselmo vs Abbottin veljekset -tarinan tietävät kaikki. Lisäksi Rexin kirja pääsi yllättämään sillä, että Rex taasen tuntui olevan erittäin katkeroitunut puolestaan Vinnien suuntaan. Vaikka siis kaikki jäsenet olisivat edelleen hengissä, niin ei se ihan kitkatonta olisi saada porukkaa kasaan. Mutta toisaalta jos mulkku-Gale ei olisi Dimeä tappanut, niin kyllähän jonkinlainen reunion olisi ollut varmasti erittäin todennäköinen johonkin väliin.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Panterahan aloitti tekemällä glam ja hard rock vaikutteista metallia. Neljä tämän tyylin levyä bändi ehti julkaista, kunnes vaihtoi aivan täysin tyyliään. Vokalisti Phil Anselmo liittyi bändiin ja oli ensimmäistä kertaa mukana Power Metal(1988) levyllä mukana. Tämä siis viimeinen Panteran levy, josta bändi on sanonut myöhemmin, että eivät tunnusta näitä levyjä omiksi teoksikseen ja häpeävät varhaista musiikkityyliään.
Näitä ensimmäisiä levyjähän ei ole esim. Spotifyssä ollenkaan, vaan vasta Cowboys From Hellistä eteenpäin.

Itse olen sen verran nuori, että Panteraa ei ollut edes mahdollista nähdä junnuna ja nyt se harmittaa että jää näkemättä. Itse aloitin kuuntelemaan Panteraa vasta lukiossa, eli joskus 2004. Edelleen tulee kuunneltua ja ketjun bongattuani laitoin Reinventing the Steelin soimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös