Tuus nyt vittu Pennanen selittään tää Kerhon normaali avauskuvio, missä ekana luistelee 3 hyökkääjää vastustajan siniselle, sitten pakki pudottaa punaselta alaspäin sille toiselle pakille ja itsekkin pysähtyy sinne siniselle ja sitten se ainoa liikkeessä oleva pakki yrittää löytää jonkun vapaan miehen sieltä kentältä, joka ei sitten menetä sitä kiekkoa, tai ehtii päätyy ekana kun 4! pelaajaa jo seisoo tumput suorina.
Sitten tätä saatanan paskaa toistetaan 40x per peli ja ihmetellään kun ei tuu tulosta. Joo joo toi on hyvä kuvio kun pelataan ylivoimalla, silloin se saa neliön putoon alueelle ja se mahdollistaa ylöstuonnin. Mutta kun SE EI TOIMI 5v5!!! Se on ihan itsemurhaa! Noista jos se ainoa pakki menettää niin siellä on sitten 4 omaa seisomassa ja naama väärään suuntaan, samalla kun vastustaja lähtee iskeen vastaan.
Mä luovutan, mä en enää ymmärrä alkuakaan että mitä helvettiä tuolla edes yritetään toteuttaa. Tossa touhussa ei ole järjen hiventä, ei edes sen poikaista. Puol kautta on treenattu treeneissä miten haetaan omista, syöttösuuntia ja vapaita mailoja ja sitten peli näyttää tolta! Toi ei millään ajotuksilla parane, kun koko kuvio on täysin paska jo lähtökohtaisesti. Mä vielä ymmärtäisin jos siellä haettaisiin väkisin niitä 3 kaistaa ja syöttöä, pakotettaisiin niitä ja tulisi pitkiä, mutta kun tulee vain menetyksiä vastustajan sinisellä tai kiekosta luopumisia vatustajan päätyyn. Ei mitään jakoa. Mun pelikäsitys loppui tähän iltaan, mä kuvittelin ymmärtäväni kiekosta jotain, en toki kovin paljoa, mutta nyt vedetään sellasissa sfääreissä, että mun rahkeet kommentoida tätä hokia ei vaan riitä. Hyvin sä Pendo vedät! Jaat tai kahdet päivässä ja jostain elokuusta asti, nin tekee noin 120 treeniä ja *10-20 toistoa per kentällinen ja yksikään ei pysty tuolla sun pelillä saamaan mitään aikaiseksi. Ei tuolla näy kertaakaan koko helvetin pelissä edes mitään pilkahdusta siitä, että se mitä on treenattu (en todellakaan tiedä mitä on treenattu) loisi voittavia kenttäasetelmia joukkueelle! Ja ihan se ja sama ketä on vastassa. E-junnutkin treenaisi tossa ajassa jonkun perus lähdön missä olisi 3 kaistaa, syöttösuunnat, sentterin haku jne. Ja vaikka ne vastustajat on kuinka saamarin kovia ja ne kuinka perhanasti katselee videoita, niin silti, myös Kerhoa vastaan ne hei joskus onnistuu tuleen siitä trapista läpi. Paitsi Kerho, kun ei ole mitään syöttösuuntia tai peli-ideaa.
Tähän saitten kakkuun kuorrutukseksi tuo oman alueen peli. Ihme aluepuolustuksen, paikkapuolustuksen ja miehen pidon sekametelisoppaa. Nyt sais jo pikkuhiljaa Pennanen alkaa tajuta mennä sieltä roskista kaivaan sen meidän pelin peruskirjasen ja alkaan tavata sieltä niitä perusasioita! Ei tää ole niin vaikeeta hei!
Haetaan alhaalta, pelataan kiekkoa vauhtiin ja kärkeen. Ei se ole sen kummallisempaa. Annetaan pakille ne 3 syöttösuuntaan ja viimeisenä hätävarana se palautus sille toiselle pakille. Sitten ne pakit laittaa sen kiekon liikkeelle, tai ne itkee ja laittaa sen kiekon liikkeelle ja jos ei onnistu niin sitten pudotetaan ja lähdetään uudestaan. Soita vaikka sille Salolle, jos et ite osaa!