Vaikka peli nyt onkin ollut aika karmeaa kakkendaalia ja ukot selvästi melkoisen ulapalla, niin kyllä täällä mopo karkailee käsistä itse kullakin. Ja mä olen sentään aivan yltiökriittinen ja negatiivinen kitisijä!
Selviöhän on, että siellä on nyt hirveä määrä alisuorittajia jengissä ja toisinaan tuo näyttää siltä, että asennepuolellakin on jotain häikkää. Joku Perseland vetää 0+1 tehoilla ja on jokaisen vastustajan mylläkän aikana pääsyyllinen kaikkeen pahaan. Sitten kärkiketjujen äijät, pl. Palve, Turunen ja varauksin Paajanen eivät tee yhtään mitään - ei haastoja, ei vääntöä, ei liikettä, ei mitään. Raivo ja kivekset puuttuu täysin. Se mua vähän huolettaa.
Silti, kautta on pelattu noin 1/6, 11 peliä, joista kuusi tämän hetken top-4 jengejä vastaan. Tietenkin Pelicans ja Ässät olisi pitänyt pystyä voittamaan, samoin kuin vähintään haastaa Lukko tosissaan. Pisteitä on silti kasassa mm. yksi vähemmän kuin HIFK:lla. Eli ei se helppoa ole kaikilla muillakaan. Joukkueen tärkein lenkki Lehtivuori oli poissa kolme viikkoa, eikä ihan parhaimmillaan paluuottelussaan. Siinä jo yksi iso tekijä.
Mulla on edelleen vahva luotto valmennukseen ja tuohon pelaajanippuun - ei ehkä mestaruuteen asti tällä kaudella, mutta playoff-paikkaan kyllä. Vaikka nyt on muutama peli tullut turpaan ja näyttää toisinaan aivan hirveältä, en yllättyisi vaikka Ilvestä, KooKoota ja Sportia vastaan paiskottaisiin tauluun rumat (voitto)lukemat. Se on lopulta niin pienestä kiinni ja kyllä siellä jonkinlaista oppimisprosessia on käynnissä. Kun nyt kärkiäijät pääsevät edes omalle tasolleen, niin hyvä tästä tulee.
Mihinkään valmennusjohdon skismoihin en usko hetkeäkään. Tuttu porukka siellä kasassa ja lähinnä epäilen että nyt on joku tehnyt kärpäsestä härkäsen jonkun kuulohavainnon tms. perusteella. Olihan aikoinaan esim. Jukka Jalonen ja Timo Lehkonen lähes toistensa riveleissä kiinni harvasepäivä, mutta niin vaan homma toimi ja oikesti tulevat vallan hyvin toimeen keskenään.