Koiran koulutuksessa ei ollut mitään vikaa. Vanhemmiten siitä tuli vain hiukan kärttyisä. Mutta kuten tuolle koiralle, Myllyniemelle on tuossa vaiheessa ihan turha enää opettaa uudelleen mitään perusasioita, kuten esim. poikittaisliikettä, jos se on päässyt erinäisten kremppojen takia hiipumaan. Pitää vain hyväksyä tosiasiat. En kuitenkaan vielä veisi Myllyniemeä piikille. On sillä vielä hyviä vuosia jäljellä. Mutta korkeintaan ihmisenä, ei ehkä enää pelaajana.
Pahoittelut, mutta mielestäni olet todella väärässä. Vanha koirakin oppii uusia temppuja, jos se haluaa. Myllyniemen kohdalla on isoin ongelma, että tässä tuntuu olevan joku ihmeen "maan pinnalle palautus" touhu menossa oikeen kunnon steppeineen. Tässä oikein kunnolla on suruprosessin vaiheet verrattavissa, kieltäminen, viha, kaupankäynti, masennus ja viimeisenä hyväksyminen. Nyt ollaan päästy jo sinne viha asteelle, ainakin siis twitter juttujen perustella.
Ennen kuin Myllyniemi itse tajuaa, pelaavansa väärin ja että se johtuu, jostain, ties mistä, niin sitä parantumista ei voi tapahtua. Reenaamalla kyllä Mylläristä voi tulla vielä ihan hyvä veskari Liigaan, tai mihin vaan, mutta jos asenne on, että vika on muissa kun itsellä on imu päällä ja mikään ei muutu, niin miten se voi edes muuttua, jos pelaaja ei itse tajua mitään muuttaa? Jos ei tiedosta, tai suostu tiedostamaan, että itse tekee väärin, niin vaikea sitä on korjatakaan.
Ennemminkin se Mylläri vois pikkuhiljaa alkaa katsoon siihen peiliin ja tajuta, että nyt on jossain jotain vikaa, sitten joko leikkauspöydälle, jos se on fyysistä/sillä korjattavissa (onhan noita lonkkaleikattuja jne. huippuveskoja muitakin), tai lisää, lisää ja vielä lisää sitä reeniä, jos se on jotain opittua/vanhaa/ei tarkoituksellista. Kyllä se sapluuna on kuitenkin ihan hyvä ja Mylläri vetelee välillä sellasia pelastuksia ja seisoo päällään, että siellä on pohjalla oikeasti ihan hyvä aihio maalivahdille. Nyt vaan se tuntuu olevan tuossa surutyössä unohtunut. Minä ainakin olen valmis antamaan mahdollisuuden Myllärille, jos siellä oikeasti pelaaja itse tajuaa että nyt ei mee ihan putkeen. Niin kauan kuin sitä mentaalista muutosta omaan tekemiseen ei tapahdu, niin sitten arvon Leon, olen kanssasi samoilla linjoilla.