Tehkää kannattajat ihmeessä striimi. Itse suunnittelin seuraavani striimiä, ottavani muutaman keppanan ja syöväni pyttipannua kotosalla, kun ei taida paikan päälle tänä vuonna ehtiä. Ja varmasti kiinnostusta on muillakin etäkerhoilaisilla.
Tälle peukku, niin sitä tuli istuttua viime kerrallakin striimin ääressä. Näissä asioissa toivoisi sitä eteenpäin menemistä seuralta. Aina ei ihmiset pääse hallille, mutta joku naamakirjan video, niin sillä voi saada yllättävästi katselukertoja. SaiPan valmentajan julkistuksella 36 000 katselukertaa, en tiedä miten ihmeessä tollaseen lukuun ovat päätyneet, mutta kyllä se silti antaa sitä osviittaa miten haluttua kamaa noi jutut on. Eikä sen videon tarvitse kaikkea sisältää, livenä vaikka juuri se joukkueen julkistus ja sen sisältämät hetket. Vaatimukset lähinnä tasoa kamera, tietokone ja internet yhteys sen jälkeen lapsikin osaa tehdä loput. (kattokaapa vaan montako tubettajaa on maailmassa, tai montako jotain minecraft videota maailmaa mahtuu)
Seuraava kehityskohde olisi sitten ne A:n pelit ja HPK:n harkkamatsit, niissä sama juttu, vaatimukset on tasoa kamera, läppäri ja internetyhteys. Peli kuvataan joka tapauksessa ja niistä voi vähän jopa tienata rahaa (A:n pelit), kun lähettää jonkun fanseatin tms. kautta. Edustuksenkin pelejä on jotain joskus striimattu, että ei sekään voi olla täysin mahdotonta sopimusteknisesti ja aina minä ainakin olen valmis niistä reenihöntsistä muutaman euron maksamaan, jos saan sillä katsella uusien otteita ja pelin kehitystä. Tähänkin riittää edelleen ihan halliäänet ja laadukas perustason kamera. Niitä maaleja pystyy sitten itse kelailemaan lennosta jos on toteuttava systeemi hyvä, ei tarvita edes mitään erillisiä leikkaajia yms. raskaita kulurakenteita, vaan kunhan suht pienellä zoomauksella ottaa vaan kuvaa pelistä. Siihen kun vielä lätkäsee vähän mainosta kylkeen, niin voi saada sponsorillekkin lisänäkyvyyttä, eli rahaa omaan kassaan.
Pieniä asioita, rahaa noilla tuskin tekee koskaan tonneja, mutta tarvitseeko? Se on sitä yleisön palvelemista, se maksaa itsensä takaisin, aina, se nostattaa pöhinää, se luo keskusteltavaa silloin kun kesäaurinko vielä paistaa ja jääkiekko on kaukainen haave ja toisaalta se mahdollistaa talven pimeinä tunteina, kun on tylsää, sen että se kannattaja tajuaa, että perhana sieltähän tulee Kerhon peli, olkoon vaan nuorten peli, minäpä katson sen silti.