Jukan takahiukset
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
100€-150€
Yllättävän paljon sitä menee.
Yllättävän paljon sitä menee.
Äl ny. Teimme tänä jouluna ensimmäistä kertaa niin, että valitsimme Akateemisesta kirjat itsellemme, jotka sitten paketoimme toisillemme. Toki aion laittaa pakettiin jotain pientä lisuketta, mutta käytännössä siis tiedämme lahjamme. Tylsän kuuloista, mutta toimivaa. Muilta saan kuitenkin sen verran lahjuksia, että niitä saa jänskättää ihan riittävästi.JimmyMac kirjoitti:Siinä nyt ei mitään järkeä olekaan, että esim. oma vaimo pyytää lahjaksi jotain tiettyä esinettä ja sitten mies käy sen ostamassa ja laittaa pakettiin. Kyllä lahjassa täytyy olla mukana se yllätys.
sampio kirjoitti:Tuli mieleeni, kun jotkut ystäväni ja muutamat tällä palstalla avautuneet nimimerkit valittavat krääsän paljoutta, notta minkälaisia lahjoja teille oikein ostetaan ylipäätään? Yksi ystäväni ihmetteli aivan vilpittömästi muutama vuosi sitten saamiani vähäisiä, mutta sitäkin käytännöllisempiä lahjoja, hän kun oli saanut äidiltään sähköhammasharjan, jolle ei todellakaan keksinyt mitään käyttöä. Tuntuu erikoiselta, että joidenkin on vain ostettava vaikka mitä tilpehööriä säkkikaupalla. Itse yritän ostaa mielummin jonkun laadukkaan tai varmasti tarpeellisen tuotteen, kuin paljon jotain näyttävää krääsää. Arvostan toki sitä, että joku muistaa minua, vaikka lahja itsessään ei minua sytyttäisi, mutta kaikkein hienointa on, kun joku oikeasti osuu nappiin lahjallaan, vaikkei se olisi hintava tai pramea. Esimerkiksi itse kudotut lapaset ovat yksi parhaista lahjoista, mitä olen viime jouluina saanut. Toki tässä iässä mitään tavaran paljoutta ei muutenkaan yleensä tule, mutta kai sitä järkeä voi käyttää lapsille ja nuorillekin lahjoja ostaessa.
edit: vilppömästi-->vilpittömästi
Ei kai sitä tarvitse rahalla mitatakaan, kuten itsekin tuossa jäljempänä kirjoitit. Sama se on, maksaako lahja sen vitosen tai vaikka 150, jos se tulee tarpeeseen ja annetaan vilpittömin mielin. Ja toki laadukuuden voi mieltää ihan imagokysymyksenäkin, eli tottakai arvostaisin sitä, jos vaimoni ostaisi minulle vaikka Calvin Kleinin bokserit vrt. mummolta saatuihin säästöporssikalsareihin.vilperi kirjoitti:No mikä on laadukkaan lahjan hintahaitari? Alle kaksikymppiä,kaksikymppiä-kolmekymppiä,neljäkymppiä,viiskymppiä...?
Itse olen ostanut tänä vuonna omasta mielestäni ihan laadukkaita lahjoja, hinta keskimäärin kaksikymppiä, ehkä vähän yli.
Mutta oikeastaan ei laadukasta lahjaa rahalla saa. Laadukas lahja on lahja, minkä antaa täydestä sydämestä, vaikka olisi tikkukaramelli...