Paljonko rahaa kuluu joululahjoihin?

  • 5 983
  • 62

Paljonko rahaa kuluu joululahjoihin?

  • 0 - 50

    Ääniä: 88 29,3%
  • 50 - 100

    Ääniä: 81 27,0%
  • 100 - 150

    Ääniä: 49 16,3%
  • 150 - 300

    Ääniä: 38 12,7%
  • 300 ja yli

    Ääniä: 44 14,7%

  • Äänestäjiä
    300

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Tänä jouluna mennyt normaalia vähemmän rahaa, n.200 euroa. Muina vuosina on tullut osteltua enemmänkin. Tänä vuonna panostin laatuun ja lahjat ostin omille muksuille ja kummilapsille. Sekä mieheni sisaren että veljeni lapsille. Sitten siskolle annan tavaran, jota itse en käytä mutta hänelle siitä on hyötyä. Muina vuosina on tullut ostettua lahjat myös kummilasten vanhemmille, ystäville ja ystävien lapsille...

Joka vuosi pyrin siihen, että kummilapset saavat suurin piirtein jokainen saman arvoisen lahjan ja yleensä hyvinkin käytännöllisen. Omille lapsille tulee ostettua sellaista, mitä he muutenkin tarvitsisivat. Harvemmin tulee ostettua leluja. Enempi tykkään ostella kirjoja, vaatteita tms. Esim. yksi kummilapsista saa tänä vuonna Marimekon pyyhkeen. Tiedä sitten ilahtuuko siitä (=

Vanhemmille on tullut ostettua joka joulu jotain. Tänä vuonna ei tullut hankittua mitään kallista, vaikka ajatuksena oli ostaa Arabian yhtä sarjaa kun sitä heiltä puuttuu. Mutta sekin nyt jäi. Ehkä sitten synttärilahjaksi.

Miehelleni ja veljelleni en ole vielä ostanut mitään. Kai heille pitäisi jotain keksiä, mutta nää on aina ne vaikeimmat lahjahankinnat. Näihin kahteen lahjaan sais mennä maksimissaan 80 euroa. Tai vielä vähemmän mielummin.

Jep, oikein mukavaa Joulua kaikille. Lahjoilla tai ilman. Itse olen aattoillan, Joulupäivän aamun ja Tapaninpäivän töissä =(
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Tähän mennessä rahulia on palanut himpun päälle 200€. Porukoille ja pikkubroidille on lahjat jo hankittu (jotain pientä). Tyttöystävälle ja hänen lapsille on myös jo jotain hankittuna. Vielä pitää suorittaa hankintoja. Hemmetti kun joku "keksis" valmistaa halvempia Arabian astoita ja Legoja...
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Tänä vuonna on mennyt hieman yli 100 euroa lahjoihin. Tänä vuonna tuli ihmeen vähän käytettyä siihen nähden että oli taas yksi enemmän lahjan saajia mukana listassa. Lahjoja ostan ainoastaan omalle perheelle ja tietysti kummipoika saa lahjan. Kummipoika on kahden vanha joten sen ikäselle on aina helppo ostaa oikeastaan mitä vain. Pikkusisko oli tänä vuonna kova pala kun ei millään meinannut löytyä sellaista mitä oli toivonut. Toinen isosisko oli suhteellisen helppo kun tiedän suunnilleen mitä haluaa. Vanhin isosisko saakin koko perheeltä yhteisen lahjan, enkelin haudalleen. Porukat(äippä ja isukki) olivat todella helpot! Äippä kylläkin kielsi ostamasta mitään, tosin joka vuosi se on ilahtunut perinteisestä lahjastaan.
Kolme viimeistä lahjan saajaa jääköön mysteeriksi. Sen voin mainita että nekin tulevat enemmän ja vähemmän tarpeeseen...
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Emännälle, siskolle ja veljelle ostin lahjat. Meni hieman päälle 300 €. Isälle ja äidille myös lähtee lahjat, mutta ne ovat itsetehtyjä (= emännän tekemiä), eli melkeinpä ilmaisia.

Kyllä se on kerran vuodessa mukava muistaa läheisiään joululahjoilla. Eritoten on mukava yllättää oma emäntä jollain sellaisella lahjalla, jota hän ei ole osannut toivoa, mutta jonka tietää miellyttävän häntä. Siinä on jouluaattona kiva katsoa yllättynyttä ja iloista ilmettä - joskus jopa onnenkyyneleitä.

Siinä nyt ei mitään järkeä olekaan, että esim. oma vaimo pyytää lahjaksi jotain tiettyä esinettä ja sitten mies käy sen ostamassa ja laittaa pakettiin. Kyllä lahjassa täytyy olla mukana se yllätys.
 

peikko#13

Jäsen
Reilu satanen. Vaikka montaa lahjaa ei ole tullut ostettua niin rahaa saa menemään mukavasti kun ostaa jotain laadukasta ja kekseliästä eikä mitään halparihkamaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
JimmyMac kirjoitti:
Siinä nyt ei mitään järkeä olekaan, että esim. oma vaimo pyytää lahjaksi jotain tiettyä esinettä ja sitten mies käy sen ostamassa ja laittaa pakettiin. Kyllä lahjassa täytyy olla mukana se yllätys.
Äl ny. Teimme tänä jouluna ensimmäistä kertaa niin, että valitsimme Akateemisesta kirjat itsellemme, jotka sitten paketoimme toisillemme. Toki aion laittaa pakettiin jotain pientä lisuketta, mutta käytännössä siis tiedämme lahjamme. Tylsän kuuloista, mutta toimivaa. Muilta saan kuitenkin sen verran lahjuksia, että niitä saa jänskättää ihan riittävästi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuli mieleeni, kun jotkut ystäväni ja muutamat tällä palstalla avautuneet nimimerkit valittavat krääsän paljoutta, notta minkälaisia lahjoja teille oikein ostetaan ylipäätään? Yksi ystäväni ihmetteli aivan vilpittömästi muutama vuosi sitten saamiani vähäisiä, mutta sitäkin käytännöllisempiä lahjoja, hän kun oli saanut äidiltään sähköhammasharjan, jolle ei todellakaan keksinyt mitään käyttöä. Tuntuu erikoiselta, että joidenkin on vain ostettava vaikka mitä tilpehööriä säkkikaupalla. Itse yritän ostaa mielummin jonkun laadukkaan tai varmasti tarpeellisen tuotteen, kuin paljon jotain näyttävää krääsää. Arvostan toki sitä, että joku muistaa minua, vaikka lahja itsessään ei minua sytyttäisi, mutta kaikkein hienointa on, kun joku oikeasti osuu nappiin lahjallaan, vaikkei se olisi hintava tai pramea. Esimerkiksi itse kudotut lapaset ovat yksi parhaista lahjoista, mitä olen viime jouluina saanut. Toki tässä iässä mitään tavaran paljoutta ei muutenkaan yleensä tule, mutta kai sitä järkeä voi käyttää lapsille ja nuorillekin lahjoja ostaessa.

edit: vilppömästi-->vilpittömästi
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
sampio kirjoitti:
Tuli mieleeni, kun jotkut ystäväni ja muutamat tällä palstalla avautuneet nimimerkit valittavat krääsän paljoutta, notta minkälaisia lahjoja teille oikein ostetaan ylipäätään? Yksi ystäväni ihmetteli aivan vilpittömästi muutama vuosi sitten saamiani vähäisiä, mutta sitäkin käytännöllisempiä lahjoja, hän kun oli saanut äidiltään sähköhammasharjan, jolle ei todellakaan keksinyt mitään käyttöä. Tuntuu erikoiselta, että joidenkin on vain ostettava vaikka mitä tilpehööriä säkkikaupalla. Itse yritän ostaa mielummin jonkun laadukkaan tai varmasti tarpeellisen tuotteen, kuin paljon jotain näyttävää krääsää. Arvostan toki sitä, että joku muistaa minua, vaikka lahja itsessään ei minua sytyttäisi, mutta kaikkein hienointa on, kun joku oikeasti osuu nappiin lahjallaan, vaikkei se olisi hintava tai pramea. Esimerkiksi itse kudotut lapaset ovat yksi parhaista lahjoista, mitä olen viime jouluina saanut. Toki tässä iässä mitään tavaran paljoutta ei muutenkaan yleensä tule, mutta kai sitä järkeä voi käyttää lapsille ja nuorillekin lahjoja ostaessa.

edit: vilppömästi-->vilpittömästi

No mikä on laadukkaan lahjan hintahaitari? Alle kaksikymppiä,kaksikymppiä-kolmekymppiä,neljäkymppiä,viiskymppiä...?
Itse olen ostanut tänä vuonna omasta mielestäni ihan laadukkaita lahjoja, hinta keskimäärin kaksikymppiä, ehkä vähän yli.
Mutta oikeastaan ei laadukasta lahjaa rahalla saa. Laadukas lahja on lahja, minkä antaa täydestä sydämestä, vaikka olisi tikkukaramelli...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
vilperi kirjoitti:
No mikä on laadukkaan lahjan hintahaitari? Alle kaksikymppiä,kaksikymppiä-kolmekymppiä,neljäkymppiä,viiskymppiä...?
Itse olen ostanut tänä vuonna omasta mielestäni ihan laadukkaita lahjoja, hinta keskimäärin kaksikymppiä, ehkä vähän yli.
Mutta oikeastaan ei laadukasta lahjaa rahalla saa. Laadukas lahja on lahja, minkä antaa täydestä sydämestä, vaikka olisi tikkukaramelli...
Ei kai sitä tarvitse rahalla mitatakaan, kuten itsekin tuossa jäljempänä kirjoitit. Sama se on, maksaako lahja sen vitosen tai vaikka 150, jos se tulee tarpeeseen ja annetaan vilpittömin mielin. Ja toki laadukuuden voi mieltää ihan imagokysymyksenäkin, eli tottakai arvostaisin sitä, jos vaimoni ostaisi minulle vaikka Calvin Kleinin bokserit vrt. mummolta saatuihin säästöporssikalsareihin.
 

scholl

Jäsen
En tiedä paljonko menee kun en keksi mitä ostaa lahjaksi. Toistaiseksi löytänyt vasta broidille lahjat. Mennyt ehkä 70e. Jos tässä nyt jotain ostettavaa vanhemmille keksisi niin eiköhän se yhteissumma mene johonkin pariin sataan.
 

X-Hearted

Jäsen
Liian paljon väkeä eli liikaa kului ja kuluu. Yli 300€ on mennyt rikki aikaa sitten. Tuleehan siitä sitten hyvä mieli, kun on saanut jotain ostettuakin rakkaimmailleen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nonni, nyt on kaikki lahjat ostettu ja vähän yli kolmesataa euroa meni. No joulu on kerran vuodessa vaan, ja juhannus joka vuosi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa oikeasti koko joululahja-juttu. Itse ostin viime vuonna ensimmäistä kertaa elämässäni joululahjoja, koska olin niitä joka vuosi saanut porukoilta ja siskolta, vaikka aina yritin vihjailla, etten tarvitse mitään. Koska tänäkin vuonna saan kyseisiltä instituutioilta taas jotain, oli pakko väkisin koettaa keksiä jotain vastalahjan tynkää.

Helvetti, kun oli taas vaikeaa! Helvetti, niillähän on jo kaikkea, mitä ne tarvitsevat! Tai jos ei ole, niin ei meikäläisellä ole sellaiseen varaa! Jotain mukeja tai muita kippoja on turha ostaa, kun niitä on jo kaapit täynnä. Jos vaatteita taas ostaisi, ei valittu kuosi kuitenkaan miellyttäisi lahjan saajaa. Pahimmassa tapauksessa se järkyttäisi niin pahasti, ettei lahjan saaja itsensä nolaamisen pelossa uskalla näyttäytyä ulkosalla kyseisessä vetimessä. Minullekin on käynyt näin monet kerrat. Sitten taas saa tuntea syyllisyyttä, kun "hyvää hyvyyttä ostettu lahja" ei kelpaakaan...

Suklaa olisi helppo lahja, mutta sitä tulee kuitenkin monta boksia jouluksi jo muutenkin, eikä kukaan sitä halua enää lisää. Viinaksia voisi muuten viedä, mutta siskolla on outo maku ja isällä kuitenkin on kaappi täynnä joulujuomia jo valmiiksi... ja kun täytyy kuitenkin jo omakin joululoma-pullo ottaa matkaan, niin pahimmassa tapauksessa meikäläistä luultaisiin alkoholin väärinkäyttäjäksi kun sellaisen viinalastin kanssa liikkuisi Pirkanmaa - Kanta-Häme -akselilla.

Pitkällisen pähkäilyn jälkeen päädyin ostamaan siskolle eräänlaisen koristetaulun jossa roikkuu pieni snapsilasin kokoinen lasituoppi. Porukoille roudaan kolme pussia (en tee-pussia) erikoisempia tee-laatuja. Ei sieltä maalta kuitenkaan tuollaisia laatuja saa. Onpahan ainakin sitten joksikin aikaa turvattu tee-nautinnot kun vierailee siellä. Rahaa meni peräti 15€... taisi olla meikäläisen ennätys...

Ja sitten taas saa tuntea itsensä aattona tunteettomaksi mulkuksi, kun itse saa varmaan kymmenkertaisen summan arvosta lahjoja... no tunteeton mulkku minä olenkin... kaiketi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuli ostettua tänään noin 26%lahjoista ja rahaa mennyt noin. 13euroa, olen tyytyväinen tällä erää. Vielä vähän krääsää Säästö-Pörssistä ja joululahjat on hoidettu!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
No jo pelkästään se että sattuu olemaan viisi lasta laittaa budjetin koville. Kaksi isointa saivat yhdessä jo 150E lahjan ja lisäksi pari pienempää. Laskuista jäi vielä muijan lahja pois, koska sen tilaan vasta joulun jälkeen vaikka se joululahja onkin...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
70 euroa, siinä on katto.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Itsellä kuluu se joku 70-80 euroa/vuosi, joku vuosi oli jo satasen hujakoilla, mutta kohtuus kaikessa, kun tuolla ostoshelveteissä pyörii. Vähemmälläkin voisi päästä, mutta näillä mennään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänä vuonna täytyy selvästi alentaa joululahjoihin kuluvaa rahaerää muun muassa työttömyyden vuoksi.

Kuitenkin veikkaisin, että joululahjoihin tulee uppoamaan vähintään tuollainen 150 euroa. Se kertyy aika nopiasti kun on niin monta, jolle täytyy kuitenkin lahja ostaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Noin 150-200 euroa tulee laitettua yhteensä vaimon kanssa lahjoihin ja ruokiin ehkäpä 50 euroa tai hieman päälle. Käydään kuitenkin meikäläisen ja vaimon vanhemmilla syömässä parina päivänä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Välille 50-100€ se summa tullee sijoittumaan. Kahdelle 2,5-vuotiaalle kummilapselleni (arvio 43% kok. summasta), pikkuveljelle (24%) ja vanhemmille (33%) ostan lahjat. Onneksi ei tarvitse ostaa useammille henkilöille lahjoja.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
100-150e. Pikkuveljelle oon lahjat ostanu ja jos siskolle vielä jottai löytys. Sit yhelle kaverille haen vielä lahjan ja siihen panostanki vähä. Isälle vois kipasta alkosta jonku "paremman" pullon brandya.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös