Aina 20e käyttötilillä, jos tarvii nostaa rahaa. Maksan kaiken aina muuten luottokortilla, koska on jotenkin helpompi seurata, että paljon sitä kyhnyä taas meni kuukauden aikana.
Vähän off-topiccia, mutta paljonko tuossa tulee lisäkustannuksia kun tulee luottokorttilasku, jonka sitten maksaa pois? Itsellä ei ole ko. korttia niin en tosiaan tiedä, vai kuuluuko siihen joku muutaman viikon koroton maksuaika?
käyttötilillä n. 500€ ja säästötilillä 10k€.
Vähän off-topiccia, mutta paljonko tuossa tulee lisäkustannuksia kun tulee luottokorttilasku, jonka sitten maksaa pois? Itsellä ei ole ko. korttia niin en tosiaan tiedä, vai kuuluuko siihen joku muutaman viikon koroton maksuaika?
Ot mutta eihän tuollaista (siis jälkimmäistä) summaa kannata olemattomankorkoisella pankkitilillä makuutaa. Osakkeet, rahastot etc.
Ot mutta eihän tuollaista (siis jälkimmäistä) summaa kannata olemattomankorkoisella pankkitilillä makuutaa. Osakkeet, rahastot etc.
Pitäisi kirjastosta joku viikonloppu käydä hakemassa joku kirja sijoittamisen perusteista ja syventyä huolella niin varmasti tuollekkin summalle tai ainakin osalle siitä löytyisi järkevä kohde.
Ot: osakkeet all time high, korot nollassa, joten mihin osakkeisiin ja rahastoihin ne rahat kannattaa mielestäsi tässä markkinassa laittaa?
Kyllä täällä palstalla on varmasti joku taksikuski, joka voi antaa sijoitusvinkkejä.Puhut varmasti asiaa. Olen usein ajatellut asiaa, mutta periaatteesta en lähde temppuilemaan asioilla joihin en ole ehtinyt perehtymään etenkin kun omat säästöt kyseessä. Pitäisi kirjastosta joku viikonloppu käydä hakemassa joku kirja sijoittamisen perusteista ja syventyä huolella niin varmasti tuollekkin summalle tai ainakin osalle siitä löytyisi järkevä kohde.
En ole alan asiantuntija mutta olen saanut omasta pankistani ihan hyvää palvelua aiheen tiimoilta. Itselläni jonkin verran kahdessa eri rahastossa. Ne kyllä heittelevät jonkin verran mutta vuositasolla tuotto on kuitenkin selvästi säästötiliä parempi.
Hyvää tekstiä. Omat lappuni on ostettu noin 4-5 vuotta sitten noin pääasiassa ja näyttävät +25 - +60% joten saavat olla, mutta lisää en ole ostanut juuri mainitsemistasi syistä. Irtoraha on viimeisen 5 vuoden aikana sijoittu ns arvokelloihin. Hankintahinta vs reaalihinta jos nyt myisi käytettynä on noin +25% ja nämä tuntuvat pitävän arvonsa ja nousevat.Periaatteessa olen ihan samaa mieltä, että pitemmän päälle ei kannata makuuttaa ylimääräisiä käteisvaroja nollakorolla käyttelytilillä.
Inflaatio makaa pohjamudissa, joten itseäni ei haittaa pitää rahoja tilillä odottamassa parempia sijoitusmahdollisuuksia. Nämä nyt vaan omia fiiliksiä ja markkina-ajoitusta nyt ei saa kukaan oikein kuin tuurilla, mutta kallista on tällä hetkellä.
Olen kade. Mulla päinvastoin, ei ikinä tarpeeksi.Vastaus kysymykseen: tarpeeksi.