Black Adder
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, The Original Six
Vapaassa keskustelussa on käyty kovaa vääntöä hoitajien yleiskorotuksesta ja palkkatasosta. Tehdäänpä nyt palkkatutkimus jatkoaikalaisille. Paljonko sinun noin bruttoansiosi/kk on?
No tuskin sinäkään palkkaruinauksissasi otat edes esille mitään 50€ kuukausikorotusta vaan puhut sadoista euroista. 1000 €:n haarukka on ihan hyvä jako, koska haitari on suhteellisen iso.Aika suuret haarukat muuten äänestysvaihtoehdoissa.
Rapiat alle 2700€/kk melko normi ammattimiehen palkka teollisuudessa. Vuorossa tosin tienaisi ~30% enemmän, mutta jäähän nyt illat/yöt/pyhät ihan omaan käyttöön.
Melkein rupesi vituttamaan et amisviikset tienaavat noin paljon. Itse tienaan keskiarvoltaan noin 2400€/kk (n. 140h), mut onneksi iso osa tulee kuitenkin verottomana.
Melkein rupesi vituttamaan et amisviikset tienaavat noin paljon. Itse tienaan keskiarvoltaan noin 2400€/kk (n. 140h), mut onneksi iso osa tulee kuitenkin verottomana.
Ihmetyttää joidenkin ihmisten ruikutus siitä kun duunari tienaa. Amikseen pääsee ihan joka jantteri, viiksillä tai ilman ja varmasti pääsee läpi jos vaan haluaa. Jos on valmis tekemään hommia tehtaalla ja muistaa että paska lähtee pesemällä, niin sinne amikseen sitten vaan, niin ei tarvi ruikuttaa. Ihme juttu jos joku kynänpyörittelijä tienaa, niin se tuntuu sopivan kaikille ihan hyvin, mutta jos haalarit päällä kulkeva skaiffari ottaa isoa tiliä, näkee osa ihmisistä punaista.
Joku putki-, metalli-, automaatio- tai sähköala olisi semmoisia jossa duunia riittää (ainakin täällä Etelä-Suomessa) senkun tehdä kerkeää ja palkat ei todellakaan ole mitään heikkoja.
Amisviiksistä en tiedä, enemmän nämä turpajouhet muistuttavat playoffspartaa.
Täytyy näitä palkkoja vertaillessa muistaa esim. se että minullakin on pitkä työhistoria (17v) samassa ammatissa, tosin työpaikka vaihtunut pari kertaa. Elämähän on valintoja. Itse olen ajatellut näin, että mieluummin olen arvostettu ammattijanari kuin tavallinen tusinainsinööri (anteeksi kaikille insinööreille kielikuvasta).
P.S. Taidat olla reissuhommissa jos osa tuloista tulee verottomana? Sekin on valinta.
Mikähän siinä mahtaa olla niin vaikea käsittää, että verottomat kulukorvaukset eivät ole palkkaa.