Mainos

Paljonko ansaitset bruttona/kk?

• 31 992
  • 138

Bruttotuloni €/kk

• 0 - 1500 €/kk

Ääniä: 114 24,3%
  • 1500 €/kk - 2500 €/kk

Ääniä: 156 33,2%
  • 2500 €/kk - 3500 €/kk

Ääniä: 109 23,2%
  • 3500 €/kk - 4500 €/kk

Ääniä: 48 10,2%
  • 4500 €/kk - 6000 €/kk

Ääniä: 16 3,4%
  • 6000 €/kk - x

Ääniä: 27 5,7%

• Äänestäjiä
    470
  • Poll closed .

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Vapaassa keskustelussa on käyty kovaa vääntöä hoitajien yleiskorotuksesta ja palkkatasosta. Tehdäänpä nyt palkkatutkimus jatkoaikalaisille. Paljonko sinun noin bruttoansiosi/kk on?

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Bruttopalkka näyttää olevan keskimäärin 2005€/kk, työsarkana mielisairaanhoitajan työt ja työaikana kolmivuorotyö.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Sattuipa sopivasti, kun juuri huomenissa istutaan pomon kanssa vastakkain ja väännetään aiheesta. Palataan sitten asiaan täällä, vitutus-, tai työhaastatteluketjussa.

Aika suuret haarukat muuten äänestysvaihtoehdoissa.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Aika suuret haarukat muuten äänestysvaihtoehdoissa.
No tuskin sinäkään palkkaruinauksissasi otat edes esille mitään 50€ kuukausikorotusta vaan puhut sadoista euroista. 1000 €:n haarukka on ihan hyvä jako, koska haitari on suhteellisen iso.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kävimpä oikein katsomassa. Kk-palkka näyttää olevan 3384,72€ + matkapuhelinetua 20€/kk. Toisaalta vuoden alusta on kertynyt hieman alle 33k€, joten päivystyskorvaukset, vuorolisät ja lomarahat nostavat palkan juuri ja juuri yli äänestysrajan 3 500€. Alkuvuodelta siis n. 3650€/kk, mutta sisältää siis jo lomarahat. ATK-hommissa matalapalkka-alalla olen.

t. hanu

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kela maksaa tämänkin opiskelijan palkan. Ja voitte olla varmoja, että puhutaan kovista summista...

No joo, oikeammin sanottuna menee tuohon alimpaan kategoriaan.

Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Rapiat alle 2700€/kk melko normi ammattimiehen palkka teollisuudessa. Vuorossa tosin tienaisi ~30% enemmän, mutta jäähän nyt illat/yöt/pyhät ihan omaan käyttöön.

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri tuli tilinauha kotiin, ja menee juuri yli 2500€:n, jota pidän hyvänä, kun ottaa huomioon n. kuudentunnin työpäivät ja kymmenen viikon kesäloman+viikko syyslomaa+viikko hiihtolomaa+11päivää joululomaa. Vieleä kun ottaa huomioon että on tehtävään ainoastaan "ulkomuodollisesti" sopiva, eli ei ole tutkintoa.

Kätöseen jää aika tasan 2040€, josta lyhentelee 750€ asuntolainaa + n.250€/kk yhtiövastiketta. Paljoa ei jää ns. tuhlailuvaraa, mutta riittää ruokaan, kahden pojan lätkävarusteisiin, enkä mielestäni kulje halvoissa vaatteissa.

Mieluummin tulen kahden jälkeen kotiin ja menen kolme kertaa viikossa poikien kanssa yleisökiekkoon ja harkkoihin tai neppailen niiden kanssa pihassa, kuin tienaisin tonnin pari enenmän kuussa ja kiertäisin myynti tai muissa hommissa yötä myöten ympäri suomea tai kauempana, kuten ennen tein.

Onneksi vaimo tienaa enenmän ja autokin on sen nimissä, joten ei tarvitse maksaa kuin bensat.

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Rapiat alle 2700€/kk melko normi ammattimiehen palkka teollisuudessa. Vuorossa tosin tienaisi ~30% enemmän, mutta jäähän nyt illat/yöt/pyhät ihan omaan käyttöön.

Melkein rupesi vituttamaan et amisviikset tienaavat noin paljon. Itse tienaan keskiarvoltaan noin 2400€/kk (n. 140h), mut onneksi iso osa tulee kuitenkin verottomana.

Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Melkein rupesi vituttamaan et amisviikset tienaavat noin paljon. Itse tienaan keskiarvoltaan noin 2400€/kk (n. 140h), mut onneksi iso osa tulee kuitenkin verottomana.

Amisviiksistä en tiedä, enemmän nämä turpajouhet muistuttavat playoffspartaa.
Täytyy näitä palkkoja vertaillessa muistaa esim. se että minullakin on pitkä työhistoria (17v) samassa ammatissa, tosin työpaikka vaihtunut pari kertaa. Elämähän on valintoja. Itse olen ajatellut näin, että mieluummin olen arvostettu ammattijanari kuin tavallinen tusinainsinööri (anteeksi kaikille insinööreille kielikuvasta).
Tämä herättikin pienen ajatelman, joista juuri menneenä viikonloppuna vaahdottiin kavereiden kanssa pikkusievässä. [yleistys] Miksi nykynuoriso haluaa kouluttautua esim. IT-alalle insinööriksi, kun ihan oikeasti nykyisin olisi huutava pula meistä "amisviiksistä" [/yleistys]. Joku putki-, metalli-, automaatio- tai sähköala olisi semmoisia jossa duunia riittää (ainakin täällä Etelä-Suomessa) senkun tehdä kerkeää ja palkat ei todellakaan ole mitään heikkoja.

P.S. Taidat olla reissuhommissa jos osa tuloista tulee verottomana? Sekin on valinta.

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Opiskelijana ei mahdottomia pääse tienaamaan. Onneks kesätöihin pääsi ja painamaan pitkää päivää.. Kuukausituloiks tulee jotain päälle 1500 euroa. 4kk tuli kesällä painettua vajaan 3000 euron kuukausipalkalla ja siihen muutamat tuet päälle ja ne muutamat eurot mitä ehtii osa-aikasena töissä saamaan.

Mitä tähän amis/insinööri keskusteluun tulee, niin insinööri pitäs meikäläisestä tulla, mutta monta kertaa oon harmitellu etten amikseen menny. Kummastakin löytyy hyvät ja huonot puolet.

Johnny Freak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Popa, sympatiat Alfred Oerterille
Täyttä viikkoa painetaan jo kohta viidettä vuotta..tilinauha näyttää netto 700 eukkoo..ei oikeen viitti retostella missään palkkakeskusteluissa..noh duuni on kuitenkin "kiva"..

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Nyt taas opiskelijana on tulot suunnilleen 1500 e, kun illat tulee tehtyä hommia. Kesällä taasen olin opiskelemani alan duuneissa teollisuudessa ja parhaana kuukautena (heinäkuussa) pääsin likelle tuota 6000 euroa. Ylityötä siinä kuussa tuli luonnollisesti painettua aikalailla, mutta kyllä minulle tuollainen palkka maistuisi ihan ympärivuotisesti. Ihmetyttää joidenkin ihmisten ruikutus siitä kun duunari tienaa. Amikseen pääsee ihan joka jantteri, viiksillä tai ilman ja varmasti pääsee läpi jos vaan haluaa. Jos on valmis tekemään hommia tehtaalla ja muistaa että paska lähtee pesemällä, niin sinne amikseen sitten vaan, niin ei tarvi ruikuttaa. Ihme juttu jos joku kynänpyörittelijä tienaa, niin se tuntuu sopivan kaikille ihan hyvin, mutta jos haalarit päällä kulkeva skaiffari ottaa isoa tiliä, näkee osa ihmisistä punaista. Mikähän siinä on? Sinne amiksen penkille vaan joka ainoa rutisija ja lässytys seis. Ei se oo niin vaikeeta...

Mikähän siinä mahtaa olla niin vaikea käsittää, että verottomat kulukorvaukset eivät ole palkkaa.

passenger

Jäsen
haalarihommia teollisuudessa ja brutto vaihtelee 2500-3500, riippuen vähän miten on viittinyt ylitöitä tehdä. Lopetin juuri insinööriopinnot kesken ihan vaan koska vakituinen työpaikka työssä mitä tykkään tehdä tuntuu mukavammalta kuin koulussa istuminen. työ on toisinaan fyysistä mutta tykkään ajatella työtä vähän kuin urheiluna ja urheileminenhan on mukavaa...
Ylioppilas olen, mutta usein tulee ajateltua että ammattikoulu olisi ollut mukavampi vaihtoehto. No olen kuitenkin elämäänsä tyytyväinen lukion käynyt duunari. Tällä hetkellä ilman viiksiä.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ihmetyttää joidenkin ihmisten ruikutus siitä kun duunari tienaa. Amikseen pääsee ihan joka jantteri, viiksillä tai ilman ja varmasti pääsee läpi jos vaan haluaa. Jos on valmis tekemään hommia tehtaalla ja muistaa että paska lähtee pesemällä, niin sinne amikseen sitten vaan, niin ei tarvi ruikuttaa. Ihme juttu jos joku kynänpyörittelijä tienaa, niin se tuntuu sopivan kaikille ihan hyvin, mutta jos haalarit päällä kulkeva skaiffari ottaa isoa tiliä, näkee osa ihmisistä punaista.

Pitkähkö lainaus, mutta todettakoon nyt tämä. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Ehkäpä tämä on nyt seurausta siitä, että korkeakoulutusta on hypetetty ja hypetetty varsinaisena tienä onneen ja suureen palkkaan. Totuus vaan onkin sitten vähän toinen.

Minusta on päinvastoin hienoa, että rehellistä työtä arvostetaan muutenkin kuin toteamalla kaunopuheisesti "hienoa että joku sitäkin tekee".

Tällä hetkellä yhtä sijaisuutta tehdessä kk-liksa sijoittuu 1700-2000 euron tietämiin, riippuen siitä minkä verran ilta- ja viikonlopputöitä osuu. En valita. Työ on todella antoisaa ja tarkalla taloudenpidolla rahat riittävät hyvin. Sääli, että vakipaikat ovat kiven alla..

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Joku putki-, metalli-, automaatio- tai sähköala olisi semmoisia jossa duunia riittää (ainakin täällä Etelä-Suomessa) senkun tehdä kerkeää ja palkat ei todellakaan ole mitään heikkoja.

Vakavasti harkitsen omille lapsille suosittelua opiskella LVI-alaa (siis "putkari") tai muurarin ammatti => todellisia ammattilaisia noilla molemmilla "jakkaroilla" tarvitaan aina ja liksat ovat vähintäänkin kohtuu hyvät!

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Amisviiksistä en tiedä, enemmän nämä turpajouhet muistuttavat playoffspartaa.
Täytyy näitä palkkoja vertaillessa muistaa esim. se että minullakin on pitkä työhistoria (17v) samassa ammatissa, tosin työpaikka vaihtunut pari kertaa. Elämähän on valintoja. Itse olen ajatellut näin, että mieluummin olen arvostettu ammattijanari kuin tavallinen tusinainsinööri (anteeksi kaikille insinööreille kielikuvasta).

P.S. Taidat olla reissuhommissa jos osa tuloista tulee verottomana? Sekin on valinta.

Pyydän jo valmiiksi anteeksi päivällistä viestiäni. Huono päivä.

Arvostan myös "duunareita" ei siinä mitään, mut näin vain sieluni silmin pari vanhaa luokkakaveria joita en arvosta. Tottakai elämä on valintoja. Itsekin olen tehnyt paljon valintoja, joista viimeisimmät alkavat olla järkeviä. Joo olen töissä joissa oon reissussa noin 50% työajasta.

Ja kyllä Ohmi tiedän ettei se ole varsinaista palkkaa vaikka itse miellänkin sen palkaksi.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän siinä mahtaa olla niin vaikea käsittää, että verottomat kulukorvaukset eivät ole palkkaa.

Eivätkö verottomat kulukorvaukset kuulu mielestäsi bruttotuloihin?

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei todellakaan kuulu. Kulukorvaus on nimensä mukaisesti korvaus niistä todellisista kuluista, joita työn tekeminen on tavalla tai toisella jo aiheuttanut. Sillä voi tietenkin spekuloida, että jos ajaa 8 vuotta vanhalla pieniruokaisella dieselillä karvalakki päässä hillittömästi työkilometrejä, jotka vielä merkkaa yläkanttiin ja syö aina toisella paikkakunnalla itse kalastamiaan silakoita, niin jäähän siinä voitolle. Bruttotulojen kanssa asialla on tässä yhteydessä (ks. aloitusviesti) yhtä paljon tekemistä kuin Keno-voitolla.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tulot tippuivat noin 15% kun siirryin haalareista "semihaalariin" toimiston ja kentän puolelle. Ja ei siinä mitään, uskon että se tästä vuosien myötä nousee joka tapauksessa korkeammalle, kuin haalareissa. Lisäksi minulla on sellainen pieni perversio, että haluaisin jotenkin olla hyödyksi firmalle, joka maksaa palkkaa ja uskon, että tästä duunista suurempi kontribuutio tulee. Niille haalareille löytyy kuitenkin aina päteviä täyttäjiä.

Niin ja tuohon toisiksi alimpaan luokkaan osuu ja taitaa myös aika kauan pysyä.

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
16-vuotiaana aloitin kirvesmiehen hommat. Koko ajan ollaan tehty samalla kolmen hengen porukalla urakkana työmaita. Aloitetaan tyhjältä työmaalta ja lähdetään kun 14-20:ssä asunnossa/talossa on asukkaat muuttovalmiita. Kovalla tahdilla ja välillä todella pitkällä päivällä painetaan duunia. Jokainen tietää tehtävänsä valmiiksi, joten rutiinilla menee hyvin. Palkka on itselle erittäin mieluisa, mutta sen eteen saa tehdäkin. Fyysinen työ spii hyvin mulle. On mukava päivän päätteks tietää tehneensä jotain, sekä omaa kädenjälkeä on aina mukava katsella.

En ymmärrä ollenkaan miten insinöörit yms. dissaavat duunareita ja muitakin raskaan työn raatajia. Vastavetona: Kannattaa tutustua myös käytännössä asioihin, ettei aina saa olla korjailemassa.

Palkka-asioista ei ole tapana puhua, joten brutto jääköön nyt mainitsematta.

Edit: Jos joku ihmettelee, mitä teen koneella tähän aikaan päivästä niin kuntouttelen tässä revähtänyttä alaselän lihasta.

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Tämän vuoden keskiansioksi näyttäisi muodostuvan tuollaiset vähän about 3600 euroa/kk. Teollisuudessa työskentelen ja koulutus pk.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy