Viestin lähetti 1897
Jääkiekon seuraajia kidutetti henkisellä väkivallalla myös Urpo H. (nimi muutettu yksilösuojan vuoksi) todettuaan tässä Janeckyn potkun yhteydessä, ettei videoita voida käyttää jaettaessa tuomiota. Lapsikin sen tosin tietää, että Urpon sana piti.:rolleyes:
Viestin lähetti Roku
Ehkä kaikkein törkein teko mitä olen jääkiekko-ottelussa nähnyt tapahtui viime kaudella Lukko-JYP-ottelussa, viimeisessä pelissä ennen joulutaukoa.Peliä oli jäljellä noin viisi minuuttia ja Lukko johti 2-0. Allan Measures luistelee omaa vaihtopenkkiä kohti mennääkseen huilaamaan, kun takaa tulee JYPin Tomi Hirvonen ja taklaa vaihtoon menevän, kiekottoman pelaajan selästä laitaan.Siihen loppui yksi hieno pelaajaura. Hirvonen selvisi kolmen ottelun pelikiellolla.
Viestin lähetti Köpi
Samalla kierroksella (?) HIFK:n Tom Laaksonen ja Tuomas Grönman tappelivat rajusti, mutta reilusti, molemmille rapsahti neljän matsin huili. Että näin.
Onko tämä se tappelu, jossa Laaksonen pieksi Grönmannin ja itki myöhemmin radiossa, että alasarjoista (K-kissat) tuodaan mies hänet hakkaamaan?
Viestin lähetti modano
Siis kumpi itki radiossa? (Laaksonenko)Viestin lähetti Köpi
Onko tämä se tappelu, jossa Laaksonen pieksi Grönmannin ja itki myöhemmin radiossa, että alasarjoista (K-kissat) tuodaan mies hänet hakkaamaan?
Viestin lähetti Köpi
Sitten kun tuosta Levosesta puhuttiin, muistuu mieleen eräs Korpisalon tempaus, oliko viime kaudella vai jo aikaisemmin, kun mies näytti kansainvälistä käsimerkkiä paareilta jollekin pelaajalle, en muista kuka. Jos joku Ässä-kannattaja voi kertoa, mistä oikein oli kyse.
Viestin lähetti Köpi
Zdenek Sedlakin taklaus Teemu Virkkusen selkään oli todella raju ja törkeä, joten siitä saatu pelikielto oli ansaittu. Mutta sen pituus..kahdeksan matsia oli minusta hiukan liian kova. Hirvonen päätti Measuresin pelaajauran, kolme ottelua pelikieltoa, Virkkuselle ei muistaakseni käynyt juuri mitenkään, kahdeksan ottelua Sedlakille. Toivottavasti uusi kurinpitopäällikkö Tervonen saa jotain logiikkaa näihin pelikieltojen pituuksiin.
Viestin lähetti RB77BR
Grönman kyllä myönsi aivan suoraan, ettei ikinä ole saanut niin pahasti kyytiä keneltäkään.
Minä taas muistan, että luistimien terät kävivät jossain rintalastan korkeudella. Jos Kuusisto olisi kumartunut samaan aikaan, ei osuma kaulaan olisi ollut kaukana. Mutta, mielestäni Janeckyn luistimet eivät osuneet, vaan haroivat ilmaa. Se ei kuitenkaan tee tekoa millään tavalla hyväksyttävämmäksi.Viestin lähetti Power
hull16, itse ainakin muistan Oton potkun osuneen Kuusistoa suunnilleen rinnan korkeudelle; ulottumisvaikeuksia (kaulaankaan) ei ollut
Viestin lähetti hull16
Eikä laiteta Villeä väliin...
Olen lueskellut tätä ihan kiinnostavaa ketjua ja silmiin pistävää on ollut miten asia painuu unholaan ajan myötä. Ottoahan ei tuomittu sen vuoksi, koska silloiset säännöt eivät sallineet puuttua rangaistuksin jälkikäteen jos ottelun tuomaristo ei asiasta raportoinnut. Asian vakavuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta minun mielestäni tilanne ei ollut mitenkään vaarallinen vaan lähinnä erittäin epä-asialiinen Oton suunnalta.
Onhan täällä joku väittänyt Oton potkaisseen Kuusistoa kaulaankin, mutta ei Kuusisto ihan niin lyhyt ole, että Otto selällään maaten olisi kaulaan asti ylettynyt. Vatsan tienoille kuitenkin ylettyi, mutta kuitenkin tämän päivän suojukset pitivät huolen siitä että vammoja ei tullut, onneksi. Toisaalta Itsellenikin on epäselvää täyttyikö siinä potkun määritelmät vai työnsikö Otto vain Kuusiston sivuun??? No luistimilla kuitenkin. Olen sitä paitsi varma siitä, että tilanne ei jäännyt tuomarilta huomaamatta, mutta todennäköisesti antoi tilanteen mennä koska Kuusisto oli asiokkasti roikkunut Otossa ennen ko. tilannetta. Saihan Otto sitten seuraavan kauden alussa rangaistuksen Harkkapelin aloituksessa sattuneesta osumasta Savolaisen jalkaan, joka oli kyllä vahinko. taisi tulla vain asiat kuitatuksi korkojen kera?!
Viestin lähetti Roku
No nythän tämä on jo kinastelua, mutta kyllä ne luistimet osuivat Kuusiston rintaan, mikäli Maukan omiin sanomisiin on uskominen. Onneksi suojukset täyttivät tehtävänsä.
Se oli merkillinen tapaus kaikenkaikkiaan, sillä mahtoiko kukaan muu hallissa ollut huomata tapausta kuin Janecky ja Maukka? Itse nimittäin olin silloin ensimmäisen ja ainoan kerran Hartwall Areenalla, ja en huomannut tapahtunutta, vaan koko huomioni kiinnittyi siihen, että Jokerien pelaaja, kuka lieneekään, jyräsi vain sekunteja ennen Fredrik Norrenan kumoon. Norrena liukui taklauksen jälkeen kauas maaliltaan, kiekko oli jossain kulmassa, monta pelaajaa sen kimpussa, ja maalin toisella kulmalla Janecky potkaisee Kuusistoa (tämä näkyy siitä videosta). Itsekin vain muistelen sen jotenkin näin menneen, onhan tapauksesta jo kulunut kohta neljä vuotta aikaa.
Taisipa Haajanenkin seurata sillä hetkellä sitä maalivahtiin kohdistuneen taklauksen jälkipuintia (jota ei tullut), koska ei huomannut sitä potkua. Mutta kuten sanoin, mahtoiko kukaan muukaan huomata? Ainakaan Lukon vaihtopenkki ei tiennyt asiasta, ennen kuin Kuusisto sinne mennessään sen kertoi.
Pelin jälkeenhän sitten Janecky pyysi Maukalta tapahtunutta anteeksi, ja Maukan mukaan Janecky oli itsekin vasta potkunsa jälkeen tajunnut, että siinä olisi voinut pahastikin käydä.