Mainos

Pahimmat erheenne konsertissa ?

• 8 066
  • 34

HemmoP

Jäsen
Oma:

Vuonna 1989 Rolling Stonesin konsertissa ( siis bändin jonka tiesin vielä silloin niin ja näin, nykyään paremmin ) ne soitti biisin Brown Sugar jonka Clifters mainiosti kopsasi ( ja jonka version jostain syystä omin päähäni ) paitsi, että Clifters lauloi Wou Wou Jee ( lyödään kädet yhteen ) ja Stones Wou Wou Wou Yeah ( kädet yhteen ) eli taputin yhtä tahtia ennen kun piti.

Uskon, että kaikki muut 51999 taputtivat oikein.

Anteeksi MJ ja KR, ja varsinkin CW. Anteeksi.

HP

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän hyvin että tämä virhe on kalvanut sinua kaikki nämä 16 vuotta. Sympatiat.

Isäni kertoi kerran ollessaan soittajana jossain kaupunginorkesterissa, että kerran ison konsertin aikana musiikissa tuli yllättäen hiljainen, lähes äänetön osuus. Juuri silloin joku vanhempi rouvashenkilö totesi kovaan ääneen vierustoverilleen "Minä kyllä paistan sen voissa!". Oli kuulemma muu yleisö ollut vähän hämillään ja rouva tomaatinpunaisena.

Omista jo jääneistä soittohommista kamalimmalta tuntuu ainoaksi jäänyt Lutakon-keikka, joka oli tod.näk. noloin keikka kaikista ikinä. Kyseessä oli eräs opiskelijatapahtuma, johon pääsimme jonkun ihmeellisen syyn takia soittamaan. Viimeksi tänään harmitti koko homma, vaikka aikaa on vierähtänyt jo puolisen vuosikymmentä.

Syynä olivat ne perinteiset jännitys ja sitä hillitsemään nautittu alkoholi. Soitto meni päin vittua ja koko orkesteri näytti lavalla aivan vitun typerältä. Silloisen yhtyeen keulahahmokin olisi voinut hieman älykkäämmin käyttäytyä.

Enempää en kehtaa tunnustaa, jos joku vaikka pian tunnistaa. Ei meitä siellä tosin kyllä juuri kukaan katsonut, vaikka tupa oli lähes täysi. Baariin lähtivät opiskelijabileitään jatkamaan "lämppäribändin" (joka oli oikeasti n. 1000x meitä parempi, vaikka paskaa musaa soittavatkin) jälkeen ja jättivät urpot lavalle kaatuilemaan. Ymmärrän heitä täysin. Kauheaa.

Lukuisia erheitä sitä on tullut keikkakatsojanakin tehtynä. Yleensä syynä on se yksi ylimääräinen tuoppi, jonka jälkeen kuvittelen osaavani tanssia ja vieläpä näyttäväni hyvältä sitä tehdessäni. Totuus on kuitenki toinen. Se on hirveää katsottavaa, kun hintelä läski heiluu käsiään viuhtoen naama punaisena keskellä yleisöä.

Sitten pitää aina mennä "laulamaan" bändin hittikappaleen kertosäkeistöä lähimmän kaverin (joka on mukana ihan oikeasti keikkaa katsomassa) korvaan täysillä. Kaveri vain hymyilee voimakasta myötähäpeää tuntien ja yrittää hellästi töniä pois. Sitten taas takaisin "tanssaamaan".

Saispa porttikiellon kaikkiin Jyväskylän keikkapaikkoihin.

Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Lievästi otsikosta huti, mutta yleisesti ottaen keikoilla pistää vituttamaan yleisön kollektiivinen "ööö/jeee"- mölinä mihin tahansa artistin esittämään välispiikkiin.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Helmut Steiger kirjoitti:
Lievästi otsikosta huti, mutta yleisesti ottaen keikoilla pistää vituttamaan yleisön kollektiivinen "ööö/jeee"- mölinä mihin tahansa artistin esittämään välispiikkiin.

Sama. Ylimääräinen hälinä pilaa rock-konsertin, saati hevikeikan. Yleisön pitäisi sen verran kunnioittaa bändiä, että olisi edes keikan ajan hiiren hiljaa.

Nim. Kirkossa on parhaat keikat!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Fläppis kirjoitti:
Sama. Ylimääräinen hälinä pilaa rock-konsertin, saati hevikeikan. Yleisön pitäisi sen verran kunnioittaa bändiä, että olisi edes keikan ajan hiiren hiljaa.

Yleisö voisi kunnioittaa omaa älykkyyttään sen verran, että ei huuda kyllä, kyllä koko ajan, kun eihän ne edes ymmärrä niitä spiikkejä. Pääsääntöisesti yleisön voisi haukkua ihan miksi tahansa ja vastaus on innostunut jeeee.

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä olin kerran Tampere-talossa kuuntelemassa Tampere Filharmonian konserttia. Aina kun musiikissa tuli tauko, yleisö rupesi köhimään ja kakomaan. Kuulosti suhteellisen huvittavalta kun puoli salia rykii ja röhii vimmatusti ennenkuin soitanta taas alkaa.
Joko Tampereella on helvetin räkäistä porukkaa, tai sitten ne kakoivat vaivaantuneena kun eivät tienneet pitikö siinä välissä taputtaa vai ei...
En mäkään tiennyt, taputin vasta sitten kun kaikki muutkin taputti.

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Tapahtui kyllä veljelleni. mutta koska näytämme pitkälti samalta niin ulkopuolinen tarkkailija voisi luulla tämän tapahtuneen minulle...

Lepakossa '94 kun stagedivingista oli tullut vastikään kiellettyä ja sen yrittäminen oli muodissa, niin pikkubroidi hyppäsi lavalle kesken Amorphiksen keikan järkkärien ollessa täystyöllistettyjä. Kiersi rumpalin, haki vauhtia...
Ja hyppäsi 'liito-orava' asennossa yli koko yleisön. Betonilattialle mahalankulla!!

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Helmut Steiger kirjoitti:

- "Onks teil hyvä meininki?"
- "Ööööööööööööööö"
- "ONKS TEIL HYVÄ MEININKI?"
- "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ"

Tuo todellakin ärsyttää yli kaiken.

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
-OO- kirjoitti:
Tuo todellakin ärsyttää yli kaiken.

- *asiantunteva hiljaisuus*
- *lisää hiljaisuutta*

Bändi varmasti arvostaisi!

-paze-

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
paze17 kirjoitti:
- *asiantunteva hiljaisuus*
- *lisää hiljaisuutta*

Bändi varmasti arvostaisi!

-paze-

Tarkoitinkin nimenomaan että ärsyttää tuo kysely bändin taholta. Kuluneempaa repliikkiä tuskin on olemassa. Olisi ihan oikein että yleisö joskus reagoisikin mainitsemallasi tavalla.

Anton

Jäsen
Lihaani:
"Taputin Mikko Alatalon esitykselle."

Ai saakeli, tuosta ei oikein voi pistää paremmaksi/pahemmaksi.

Olen nukkunut sunnuntaikonserteissa. Nukun hiljaa ja huomaamatta, eikä sitä kovin moni edes huomaa. Kotona on kyllä verbaalinen pesäpallomaila heilunut ahkerasti ja ankarasti. Miksi sitten edes pyytää minua tuonne, en minä siellä viihdy! En minäkään pakota ketään vasten tahtoaan jääkiekko- tai jääpallomatsiin.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseltäni pahin erhe olisi käyttää korvatulppia. "Jos se on liian äänekästä, olet liian vanha."

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Blackie kirjoitti:
Itseltäni pahin erhe olisi käyttää korvatulppia. "Jos se on liian äänekästä, olet liian vanha."
Näin on. Kyllä se kuulon heikyntyminen hoitaa tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä ihan itsestäänkin (vähän kuin evoluutio). Jos et usko, niin kysy vaikka vanhalta muusikolta (muista kysyä kovalla äänellä).

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
dana77 kirjoitti:
Näin on. Kyllä se kuulon heikyntyminen hoitaa tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä ihan itsestäänkin (vähän kuin evoluutio). Jos et usko, niin kysy vaikka vanhalta muusikolta (muista kysyä kovalla äänellä).

Kyllä mä uskon. En silti ala käyttämään korvatulppia :).

Cube

Jäsen
Blackie kirjoitti:
Kyllä mä uskon. En silti ala käyttämään korvatulppia :).
Vitun tyhmää. Faija on ollut mukana musiikkikuvioissa vuodesta x ja aina muistuttaa ennen kaikkea tulppien käytöstä ja kuulon varjelemisesta. Oman kuulon tuhoamisessa ei ole mitään siistiä, eikä se tee kenestäkään "kovaa jätkää", mutta kaipa tiedät mitä teet.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuulon suojaamiseen liittyen tein erheen joskus syksyllä. Olin Kotiteollisuuden klubikeikalla n. 2 metrin päässä kaiuttimesta ja vasen korvani kuuroutui lähes täysin moneksi päiväksi. Ehdin jo pelästyä, että tässäkö tää nyt oli. En koskaan enää perkele tee samaa ilman korvatulppia.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olen kuullut että jotkut ihmiset olisivat valmiita antamaan minkä tahansa raajansa pois jos sillä saisi tinnituksen pois. NÖSSÖT!!!

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cube kirjoitti:
Vitun tyhmää. Faija on ollut mukana musiikkikuvioissa vuodesta x ja aina muistuttaa ennen kaikkea tulppien käytöstä ja kuulon varjelemisesta. Oman kuulon tuhoamisessa ei ole mitään siistiä, eikä se tee kenestäkään "kovaa jätkää", mutta kaipa tiedät mitä teet.

Jokaisen oma valinta. Kyllä mä tiedän mitä teen ja otan siitä vastuun. Korvatulpat ei vaan ole mun juttu.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Korvatulpista

Ihmisten korvathan ovat hyvin yksilöllisiä - toisten korvat sietävät melua paremmin kuin toisten. Itse olen yleensä käynyt keikoilla ilman tulppia, eikä siitä ole jälkikäteen ainakaan toistaiseksi aiheutunut kummempaa haittaa. Joillakin kavereillani taas korvat alkavat tinnittää helpommin, ja he käyttävätkin aina tulppia keikoilla käydessään.

Kuulon kanssa leikkiminen on toki helvetin typerää, ja varmasti rupeankin käyttämään tulppia, mikäli keikkojen jälkeiset olotilat jatkossa antavat siihen aihetta. Eivät korvatulpat meikäläiselle kuitenkaan mikään "kova jätkä" -kysymys ole - kyllä niitä tuli käytettyä esimerkiksi koko viime kesä, kun olin KOFFilla duunissa. Ei vain ole yleensä tullut käytettyä, kun en ole kokenut tarpeelliseksi.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rok kirjoitti:
Ihmisten korvathan ovat hyvin yksilöllisiä - toisten korvat sietävät melua paremmin kuin toisten.

Minulla on uskomattoman heikosti kestävät korvat. En tosin käy juurikaan keikoilla, ainoastaan jotain isoja nimiä meiningin vuoksi ja sitten lähiöbaareissa.

Suomessa onneksi soitetaan musiikkia niin hiljaa esim. yökerhoissa, että siitä ei ole haittaa. Englannissa olen joskus joutunut lähtemään kesken pois, kun en yksinkertaisesti ole pystynyt olemaan.

Mietenkin tässä, että saako keikkapaikoilta yleensä korvatulppia, jos joskus tulee mentyä? Apteekista luulisi ainakin saavan.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
pernaveikko kirjoitti:
Mietenkin tässä, että saako keikkapaikoilta yleensä korvatulppia, jos joskus tulee mentyä? Apteekista luulisi ainakin saavan.

Riippuu paikasta. Esim. Tavastialta (muistaakseni 1e) ja Nosturista saa, mutta pienemmistä heikommin.

EAReissa on ikävänä puolena se, että puolet soundeista häviää ja kuullostaa itseasiassa aika paskalta. Silti joskus on joutunut turvautumaan kun on kaappien vieressä/edessä seissyt.

Imhotep

Jäsen
dana77 kirjoitti:
Olen kuullut että jotkut ihmiset olisivat valmiita antamaan minkä tahansa raajansa pois jos sillä saisi tinnituksen pois. NÖSSÖT!!!

HEP!

Tai en nyt ehkä ihan raajojani luovuta, mutta kyllä olisi niin v*tun kiva saada hetken rauha pään sisään hiljaisuudessa.

Nykyisin kun teen esm järkkärikeikkoja festareille on tulpat aina mukana.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muistaakseni kyseessä oli 1991/1992 vuodenvaihde ja Guns'n'roses -yhtyeen konsertti Miamissa jossain urheilupyhätössä ja me piippuhyllyllä nukahdimme varmaan konsertin kolmasosan ajaksi jetlagin johdosta.

Toinen tapaus oli samoihin aikoihin, kun Vanhalla esiintyi Neljä Ruusua ja kuppilassa tapahtuneen filosofoinnin johdosta pääsimme vasta encoren kohdalla salin puolelle.

EDIT: Miamissa siis oltiin Joe Robbie Stadiumilla

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy