Mainos

Pahimmat erheenne konsertissa ?

• 8 069
  • 34

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Olin aikoinaan U.D.O:n keikalla muistaakseni 1990-luvun puolivälissä tavastialla. Tämän ensimmäisen keikkakokemukseni muisto liittyy siihen, että meteli sattui korvissa aika ajoin ja keikan jälkeen en kuullut omaa ääntäni kunnolla. Kaikki kova ääni särkyi puuroksi jne. Nuorena ja tyhmänä piti tönöttää kuitenkin koko keikka alusta loppuun saakka. Tämä siis ilman minkäänlaista kuulosuojausta.

Tuonkin jälkeen olen tahattomasti onnistunut vaurioittamaan kuuloani siten, että kuulen kevyttä tinnitusta korvissani, kunhan on tarpeeksi hiljaista. Elämääni se ei juurikaan haittaa, mutta ärsyttää aika ajoin.

Nykyisin käytän kuulosuojaimia kaikissa sitä edellyttävissä tilaisuuksissa, sillä en halua kuuloani menettää. Esityksen äänimaailma kärsii, mutta se on pieni hinta siitä, ettei muun elämän äänimaailma kärsi.

Kukin tekee, mitä haluaa ja tuntee omat rajansa, mutta suosittelen ennemmin käyttämään kuulosuojausta kuin olemaan käyttämättä.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Fläppis kirjoitti:
Riippuu paikasta. Esim. Tavastialta (muistaakseni 1e) ja Nosturista saa, mutta pienemmistä heikommin.

EAReissa on ikävänä puolena se, että puolet soundeista häviää ja kuullostaa itseasiassa aika paskalta. Silti joskus on joutunut turvautumaan kun on kaappien vieressä/edessä seissyt.

Jos harrastaa enemmänkin keikoilla käyntiä niin kannattaa hommata hifi-korvatulpat, jotka ovat kyllä melko kalliit, mutta saundit ei kärsi ainakaan niin pahasti kuin tavallisilla.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pahin moka lienee se klassinen, "muutama" tuoppi liikaa..aamulla yrittää sitten miettiä mitäköhän biisejä ne soitti...? Itselläni viimeiset "överit" Turmion Kätilöt Mikkelissä ja Puustockin päätöspäivä jolloin Kotiteollisuus ja Apulanta menivät täysin ohi vaikka niitä sinne lähdettiin katsomaan..

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pahin moka lienee se klassinen, "muutama" tuoppi liikaa..aamulla yrittää sitten miettiä mitäköhän biisejä ne soitti...? Itselläni viimeiset "överit" Turmion Kätilöt Mikkelissä ja Puustockin päätöspäivä jolloin Kotiteollisuus ja Apulanta menivät täysin ohi vaikka niitä sinne lähdettiin katsomaan..

Kyllä vain. Kuningas alkoholi on hyvä rentouttaja silloin tällöin, mutta osaa myös pilata keikkakokemuksia.
2007 Provinssirockissa jäi Velvet Revolver näkemättä, kun aloittivat perkele tuntia aikaisemmin kuin olisi pitänyt ja satuin tulemaan ns. encore vaiheessa vasta päälavan kupeeseen, vaikka eivät varsinaisesti encoreita edes vetäneet. Olin monttu auki ja katselin hämilläni kovassa hiprakassa aikataulua Mr. Browstonen soidessa taustalla. Kyllä muuten vitutti aamulla. Samaisilla festareilla sai vielä kuulokin vähän liikaa desibelejä, taisi olla Kotiteollisuuden keikka.

Vesku

Jäsen
Vain kanssakatsojat tekevät virheitä (töniminen, riidan haastaminen, turha kysely jne.), en minä. ;) Siksi en oikein keikoilla enää viitsi käydä tai jos käyn, hakeudun kauas lavasta.

Okei, yksi omaan nilkkaan kopsahtanut virhe tulee mieleen. Maaliskuussa 2004 olin taas yhdellä vanhan Peer Güntin keikalla Tampereella, silloin Senssillä. Olin vahvaa juomaa nauttinut ja menin jammailemaan lähes koko keikan ajaksi eturiviin - ilman korvatulppia. Ja tiedättehän te, miten lujaa PG soittaa. "When Peer Günt plays, people fly around and trees fall down" (keikka-arvostelu vuodelta 1986).

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mahtuuko tämä aivan sanatarkasti otsikon alle, sillä tämä ei mikään erhe ollut. Tarkoituksellinen "moka":

Joskus peruskoulun 5 tai 6 luokalla menimme koulun kanssa johonkin pääsiäis/joulukirkkookonserttiin, en muista nyt kumpi oli kyseessä.
Anyway, konsertti alkoi näillä "vakiovirsillä" ja lopuksi me pienet oppilaat saimme ehdottaa jotain tylsiä yhteislauluvirsiä, mitä haluaisimme lauleskella.

"mitäs jumalan lapset haluaisitte laulaa", kysyi pappi

nousen seisomaan ja huudan "v*ttu Soittakaa Paranoidi!!"
jälki-istuntoa tunti

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Matkustimme kerran poikain kanssa junalla Helsingistä Tampereelle osallistuaksemme yleisönä soittotapahtumaan Pakkahuoneella. Paikalla oli lukuisia hevibändejä.

Illan pääesiintyjä oli mielestämme "ihan OK", mutta meille (ja varsinkin minulle) reissun tarkoitus oli nähdä eräs lämppäribändeistä. Vaikka bändi oli kotoisin pääkaupunkiseudulta, sen bongaaminen oli työn takana, koska se ainakin tuohon aikaan oli aika laiska keikkailemaan. Siksipä oli raahauduttu aina Tampereelle asti.

Jostain, en edelleenkään tiedä mistä, olimme saaneet päähämme että kyseinen lämppäri, meidän pääesiintyjämme, ei aloita ennen klo sitäjasitä. Päätimme mennä nauttimaan oluita tien toisella puolella sijaitsevaan olutravintolaan.

Loppu onkin sitten helppo arvata. Kun viimein saavumme keikkapaikalle, päsemme parahiksi kuulemaan viimeiset tahdit suosikkimme setin viimeisestä biisistä. No ainakin se pubin kalja oli kai hyvää.

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Tuli tosiaan mielenkiintoinen kämmi puolisen vuotta sitten kun Rotten Sound oli vierailemassa Turussa paikassa nimeltä Klubi. Viikkoa ennen olin sopinut muutaman serkkupojan kanssa, että käydäänpäs tarkistamassa poikien nykyinen taso. Sattuipas sopivasti, että yksi serkkupojista ilmoitti keikkapäivänä ettei paikalle pääse tulemaan ja täten käteen jäikin yksi ylimääräinen lippu, sanoin ottavani sen mukaan keikalle ja myyväni sen eteenpäin jollekkin, joka ei ennakkoon olisi lippua hankkinut.

Aikani kun siinä ulkopuolella suht viileässä ilmassa olin seisoskellut ja odotellut, että ensimmäiset innokkaat fanit ilmestyisivät paikalle niin paikalle kirmasi muutama metallimusiikin ystävältä vaikuttava sälli ja kysäisinkin, että olivatko matkalla keikkalle. Ilmeet olivat varsin hämmästyneet ja totesivat hyvinkin olevansa. Siinä sitten ilmoitin tyhmyyksissäni ostaneeni ylimääräisen lipun jos vaikka herrat olisivat kiinostuneita. Skeptisen oloisina totesivat, että ehkeivät he niitä osta. Totesin lippujen olevan aidot ja tarvitsisi heidän kuitenkin liput ovelta sitten ostaa. Takaovelle suunnatten kaverit sitten ilmoittivat etteivät usko kuitenkaan tarvitsevansa.

Hetken päästä eräs serkuistani reilusti humaltuneena sanoikin erään kyseisistä kavereista olleen harvinaisen tutun näköinen ja oli varmasti nähnyt tuon henkilön jossain. Sisälle päästäessä hehkulamppu hänen päässään syttyi ja naurultaan pystyi jotenkin toteamaan sällin olleen Infernon viimeisimmän numeron kannessa, kyseessähän oli Rotten Soundin uusi, juuri bändiin liittynyt, rumpali. Suomeksi sanottuna tuli kaupiskeltua lippua Rotten Soundin jäsenelle heidän omalle keikalleen.

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Joskus vuonna x Vaasan Rantarockissa esiintyi Eppu Normaali, jota lähdettiin Vantaaalta asti katsomaan. Paikan päällä huomasimme kaverin kanssa etteivät muut esiintyjät kiinnostaneet tippaakaan, joten päätimme lähteä autoilemaan.

Löysimme lopulta itsemme Vaskiluodosta, joka osoittautui saareksi (doh!), josta pääsi pois vain lossilla, jonne oli tietysti kaupungin suuntaan pitkät jonot. Noh, pitkällisen odottamisen jälkeen pääsimme takaisin mantereen puolelle ja suuntasimme takaisin festarialueelle, koska alkuperäisen aikataulun mukaan oli vielä hyvin aikaa ennen Eppuja.

Perillä sitten selvisi jonkun turhake-artistin (olisiko ollut Mr. President?) olleen myöhässä ja Eppujen aloittaneen soitannan heidän paikallaan. Niinpä näimme keikasta varmaan pari viimeistä kappaletta. Sen jälkeen vitutti sen verran, ettei paikkakunnalle jäänti enää napannut, joten ajoimme yötä myöten kotiin Vantaalle.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos harrastaa enemmänkin keikoilla käyntiä niin kannattaa hommata hifi-korvatulpat, jotka ovat kyllä melko kalliit, mutta saundit ei kärsi ainakaan niin pahasti kuin tavallisilla.

Kyllä. EARit, eli ne keltaiset peruspötkyt sopivat kyllä raksalle tms. mutta konserteissa ne puurouttavat äänen. Ne kun tuhoavat kaikki taajuudet. Hifi-tulpilla ääni vaimenee, mutta pysyy selkeänä. Kannatan vahvasti sellaisten hankkimista.

On olemassa korvatulppatehtailijoita, jotka "valavat" jollakin vahalla yksilökohtaisesti tulppien tilaajan korvakäytävistä sapluunat, joiden mukaan sitten rakentavat tulpat.

Eppu Normaali Club Teatrialla. Otettiin kaverin kanssa liian vähän pohjia, ja sorruttiin keikan aikana napsimaan teräviä. Rahaa paloi ihan vitusti. Eput saivat soittaa aidan takana ihan meiltä rauhassa, keskityimme ryyppäämiseen.

Eräässä vaiheessa pöytään tuli pari lesboepäilyttävää naista - noin 38 - 42-vuotiaita. Mulla oli päässäni ns. alistajalasit ja rumempi, miesmäinen nainen alkoi vittuilla mulle niistä laseista.

No koska olen verbaalisesti varsinkin kännissä aika vikkelämielinen, tuli puhetta rekkalesboudesta ja vitun päähän vetämisestä ja vuorelle pakenemisesta. Akka pamautti nyrkillä silmäkulmaan, lasit menivät paskaksi: kaveri hyppäsi toiselta puolelta pöytää puolustamaan meikäläistä, ja sai sillä matkallaan nyrkistä nekkuun tuntemattomalta äijältä.

Lesboslaiset ja herra x häippäsivät paikalta nopeasti. Mehän kuitenkin olimme voiman oikealla puolella. Etittiin sitä kaveriani lyönyttä äijää varmaan kaksi tuntia puhisten kuin vain suomalainen mies voi änkyröissään puhista...

Kaverilla tuli verta nenästä ja mulla oli ruhje silmäkulmassa. Oltiin hurjannäköistä joukkoa. Portsarillekin käytiin narppimassa ja kertomassa tilanteesta. Poliisiakin oltiin soittamassa, mutta jäi tekemättä.

Lopulta oltiin puoli viiden aikaan aamulla hytisemässä toivottomassa tilanteessa ankarassa laskuhumalassa. Taksijono oli noin 50 metriä pitkä.

Epuista ei jäänyt muuta muistoa kuin pääsylippu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy