Sitten tyhmän miehen kysymysosioon:
Sain viime viikolla "veret seisauttavan" tarjouksen ja hommasin perheeseen Samsung Galaxy Tab II:n. Kauppoja hierottiin puhelinoperaattorin kanssa puhelimessa ja kysyin myyjältä, että miten pystyn näyttämään tabin kuvaa tai kuuntelemaan tabin musiikkia tv:n kautta. Tv on siis reilu viisi vuotta vanha LG, jossa ei ole verkkoa, mutta USB- ja HDMI-paikkoja löytyy. Olin itse satavarma, että ei onnistu kuin jonkun kalliin, tv:seen ostettavan lisäpalikan kautta. Myyjä varmisti vielä joltakin asiantuntijalta, mutta vakuutti että onnistuu kotonani olevan Elisa Viihteen digiboksin ja langattoman verkon kautta. Nooo, laite tuli ja kun itsellä ei ollut aavistustakaan mitä kautta lähteä tabia digiboksiin liittämään, kävelin Elisa Shoppiin. Eivät olleet kuulleetkaan tuollaisesta mahdollisuudesta :)
Tämä ei siis yllättänyt minua mitenkään, olin jo etukäteen varma ettei tule onnistumaan. Mutta kun tuo myyjä sen vakuutti onnistuvan ja puhelu nauhoitettiin, niin tottahan minä nyt yritän tingata asiassa. Luvattiin onnistuvan ilman mitään lisälaitteita/lisäkustannuksia ja eihän se siis onnistu.
Mutta te, jotka olette tuon virityksen tehneet, kertokaapa miten? Toinen paikallinen elektroniikkaliike eilen neuvoi, että on olemassa jotain tv:seen kiinnitettäviä "multimediakeskuksia", joihin langattoman yhteyden voi virittää. Hintaa epäili olevan 70 - 90 euroa, mutta heillä ei sellaisia ollut. Onko teillä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ottaa, miten se kiinnitetään telkkuun ja toimiiko se kaikissa telkkareissa? Mitä yhteystapaa se käyttää tabletin kanssa? Tämä viimeksi mainittu kiinnostaa siksi, että onko se uusi langaton verkko kotiin => pystyykö tabletti olemaan yhtäaikaa kahdessa langattomassa verkossa? Jos siis etsin tabletilla kivan pätkän YouTubesta käyttäen Elisa Viihteen verkkoa, pystynkö esittämään sen muille toista langatonta verkkoa käyttäen tv:n välityksellä?