Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 431
  • 1 076
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko kellään tietoa millon Samsungin uutta 10" Galaxy tabia alkaa saamaan? Tulee olemaan oma valinta tabiksi ja surffilaudaksi. Venytetty Iphone (flashitön) ei kiinnosta..
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Onko kellään tietoa millon Samsungin uutta 10" Galaxy tabia alkaa saamaan? Tulee olemaan oma valinta tabiksi ja surffilaudaksi. Venytetty Iphone (flashitön) ei kiinnosta..

Jossain muistan nähneeni ajankohdaksi kesä-heinäkuun. Tiedä sitten missä päin maailmaa, mutta itsekin odotan samaa. Oikea kuvasuhde ja parempi OS ja ohuempi, ja ja ja...
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Jossain muistan nähneeni ajankohdaksi kesä-heinäkuun. Tiedä sitten missä päin maailmaa, mutta itsekin odotan samaa. Oikea kuvasuhde ja parempi OS ja ohuempi, ja ja ja...

Aivan, resoluutio tosiaan paremmalla kantimella ja kovat odotukset honeycombiin. Saksan ebay tuota näkyy myyvän hintaan 637e...Verkkokauppa.comissa lukee että 1499e mutta hinta ja saatavuus tarkentuu myöhemmin. Jos tuota ebayta tulkitsee niin suomen hinta tulenee sinne 700-800 nurkille.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Muile venytettyjen iPhonejen ystäville muistutus: Applen WWDC 2011 käynnistyy tänään, ja ilmeisesti Macin uuden Lion-käyttiksen & iCloud-palvelun lisäksi myös iOS 5 esitellään tarkemmin. Helvetin mielenkiintoista.
 

ysiyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Rams, Real Madrid
Terrrve, minkäslaista tabilaitetta minun kannattaisi harkita, kun pääpiirteinä laitteen käytössä ovat elokuvien katselu ja netissä surffailu.

Onnistuukos millään tablaitteella esim. änärimatsien katselu nettistriimin kautta?
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Terrrve, minkäslaista tabilaitetta minun kannattaisi harkita, kun pääpiirteinä laitteen käytössä ovat elokuvien katselu ja netissä surffailu.

Onnistuukos millään tablaitteella esim. änärimatsien katselu nettistriimin kautta?

Koska mun Galaxy S:llä onnistuu NHL-streamien katselu sulavasti niin kyllä noi Androidin 3.0-padit hoitaa saman ja varmaan vielä paremminkin. Kuvasuhdekin on leffakatseluun parempi mitä Applen padissa. Kohta tulee uudet Samsungin padit kauppaan, en ostais muita.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kirjoittakaa mielipiteitä, kun olette ostaneet Samsungin Galaxy Tab II:n. Olisi mukava lukea käytännön kokemuksia siitä kuinka hyvin laite toimii eri tilanteissa. Engadget arvosteli SGT II:n ja kehui laitetta vähintään parhaaksi Android-tabiksi tähän mennessä.
 

ysiyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Rams, Real Madrid
Joohs olen tuon Acerin Iconia A500 tabin ajatellut ostaa, onkos kellään kokemuksia kyseisestä tabista?

Hintakaan ei näyttäisi simple electronicksilla olevan paha noin. 100e halvempi kuin suomesta ostaessa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Asusin Android-tablettiin saa näppäimistön, luvassa jopa 16 tuntia toiminta-aikaa: Eee Pad Transformer
Asus Eee Pad Transformer on menestynyt hyvin ja sitä on myyty n. 300000-400000 kpl kuukaudessa sen 3 kuukauden ajan mitä se on ollut myynnissä. Suomesta täppäriä saa ilmeisesti heinäkuussa ja tietysti jo nyt, jos tilaa ulkomailta.
ASUS to ship 300,000 Eee Pad Transformers in June, surpass all non-iPad tablet sales -- Engadget

Tää on se laite, jota olen "kuolannut" pari päivää ja lukenut arvosteluja netistä. Eilen jo meinasin tilata Amazonista, mutta vielä skippasin. Parin viikon ulkomaanreissu on tulossa n. kuukauden kuluttua ja tuollainen tablet olisi sinne juuri omiaan ottaa mukaan.

Anyways, vaikuttaa testien mukaan parhaalta Android/Honeycomb-tabletilta, mitä markkinoilla nyt on. Toki Samsungin uusin 10.1 kuumottaa kanssa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
No niin eilen tipahti Samsung 10.1" saksan maalta. Muutamat ensi huomiot.

Honeycomb vaikuttaa nopealla käyttikselle ja Samsungin TouchWiz toimii myös hyvin tuossa yhteen. Ipadeista ei nyt ole muutamaa tuntia pitempää kokemusta mutta en haukkuisi paskemmaksi ainakaan. Personointia on työpöydissä huru mycket ja widgettejä valmiina laitettavaksi vaikka kuinka ja paljon. Android marketissa kaikkee krääsää niin paljon että ei tahdo löytyy sitä hyvää sovellusta.

Resoluutio on hyvällä tasolla, tässä selkeästi parannusta ipadiin esim. Mutta omaan silmään saisi olla vieläkin tarkempi, ruutu on niin hyvä vaan. Vakioselain tuntuu myös hyvälle ja kyllähän FLASH toimii :)

SIM kortin kanssa oli vähän aikaa ihmettelyä mutta menihän se sinne kun veitsellä tarjosi, menee muuten todella syvälle ennen kuin lukittuu.

Kyselkää jos jotain...Vielä alkuvaiheessa ollaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ketjun viimeisestä viestistä on lähes kuukausi, joten enemmän seuranneet voisivat valottaa, mitä tällä rintamalla on tapahtunut viime viikkoina? Tab-asiaan olen herännyt vasta viime päivinä, joten ketjukin on lukematta. Se täytyy tehdä heti, kun ehtii. Juuri näpräsin tuossa työkaverin Samsung Galaxy Tabia ja se vaikuttaa erittäin näppärältä vehkeeltä. Jos joku vaan jaksaa tehdä, niin olisi mukava lukea jonkinlaista yhteenvetoa tämän hetken laitteista, ominaisuuksista, hintalaatu-suhteista jne. Mikseipä jonkinlaista arvosteluakin, missä laitteissa mikä on hyvää ja mikä huonoa. Toki sitä taitaa jo ollakin tässä ketjussa pitkin poikin. Loppuun lyhyt ja ytimekäs:

Mikä olisi fiksuin laite, jos tärkeimmät tehtävät (näillä tiedoilla tässä vaiheessa) on nettisurffailu (videonkatseluineen) ja nettipokeri?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mikä olisi fiksuin laite, jos tärkeimmät tehtävät (näillä tiedoilla tässä vaiheessa) on nettisurffailu (videonkatseluineen) ja nettipokeri?

Ei ainakaan iPadit, kun laitteista puuttuu yhä edelleen flash-tuki. Jos tarkoitus on oikeasti nettipokeri- ja -surffailu, niin kannattaa katsoa myös miniläppäreiden uutuustarjonta. Kannattaa myös lukea tämä ketju alusta loppuun, kun se on niin lyhyt ja nopea luettava.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei ainakaan iPadit, kun laitteista puuttuu yhä edelleen flash-tuki. Jos tarkoitus on oikeasti nettipokeri- ja -surffailu, niin kannattaa katsoa myös miniläppäreiden uutuustarjonta. Kannattaa myös lukea tämä ketju alusta loppuun, kun se on niin lyhyt ja nopea luettava.

Kiitos vastauksesta! Taidan ainakin iPadit unohtaa juuri tuon flashin puutteen takia. En tosin ole tehnyt mitään varmaa hankkimispäätöstäkään vielä tässä vaiheessa. Mitä tuollaisesta Samsung Galaxy Tabista kannattaisi maksaa? Kuulin, että Elisalla olisi tarjolla 19,90e/kk x 24kk eli 477,60 e. Onko tuo järkevä hinta?

Entäs tuosta tuleva kakkosversio. Kuulin, että se olisi selvästi isokokoisempi kuin tämä ykkönen. Pitääkö paikkaansa? Sitä en kyllä jää odottelemaan, jos koko kasvaa. Ykkönen on aika passeli kooltaan ja tämän hetken minun (heikohkon) tietämyksen mukaan sisältää sen, mitä nuo laitteet nyt ylipäätään tällä hetkellä voi sisältää. Oikokaa, jos olen käsittänyt jotain väärin.

Edit. Lisätään tähän vielä, että en noita miniläppäreitä ole tarkastellut vielä ollenkaan, mutta sellainen mielikuva on, että niitä on perkeleesti erilaisia ja siksi vaikeammin vertailtavissa kuin nämä padit ja tabit, joita on vain muutamia.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mikä olisi fiksuin laite, jos tärkeimmät tehtävät (näillä tiedoilla tässä vaiheessa) on nettisurffailu (videonkatseluineen) ja nettipokeri?

Odota ensi kuun 15. päivään kun tabco julkaistaan. Siis mikäli sinulla ei ole kiire ja haluat katsastaa kaikki vaihtoehdot.

En minä osaa tosiasiassa mitään tabletia suositella, koska en niitä ole vielä tarvinnut tai ollut niistä kiinnostunut. Mutta tuo tabco itsessään herättää mielenkiintoa. Ovat mainostaneet itseään pääsääntöisesti netissä hämärästi ja nörtit arvailevat, kenen laite tuo on. Joissain lähteissä epäillään, että tuo on Nokian tabletti, mutta muitakin valmistajia veikkaillaan. Nokian puolesta puhuvat esim. se, että sivuilla mainitaan nimeltä kaikki muut valmistajat paitsi nokia. Ja tietysti muutkin asiat, joita en ala tähän listaamaan. Mainostivat itseään jossain applen nörttikokouspäivillä laittamalla taivaalle tekstin, jossa luki forget the fruit company tms.

Onko jollain parempaa tietoa tästä tabcosta? Jos se on meego-tabletti, se saanee ne muutamat nörtit käyttäjikseen, mutta tuskin suurempaa yleisöä tuekseen. Mikään windows-tabletti se tuskin vielä on. Mutta ainakin mun mielenkiinnon ovat herättäneet juuri tuolla hämärällä mainostuksellaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Odota ensi kuun 15. päivään kun tabco julkaistaan. Siis mikäli sinulla ei ole kiire ja haluat katsastaa kaikki vaihtoehdot.

Kiitos vinkistä. Tällä erää vaikuttaa kuitenkin, ettei tuosta olisi vaihtoehdoksi. Nokian laitteita mielellään suosin, mutta meegot ei kiinnosta ja kuten sanoit, luultavasti tuo ei ole Windows-laite. Jos edes Nokian laite.

Tuota uutta Samsungia olen miettinyt, mutta oman vähäisen käyttökokemuksen perusteella tuo 7" vehje oli juuri passeli fyysiseltä kooltaan. En oikein itsekään tiedä vielä, miten suuri painoarvo pitäisi antaa sille, että sitä olisi helppo kantaa mukana. Tuon 10" laite on kuitenkin lähes A4 -paperiarkin kokoinen, joten se on jo melko suuri. Kotioloissa varmasti hyvä, mutta tällä hetkellä tuntuu, että voisi olla aika hankala kanniskella mukana. Menee ehkä minulle liian isoksi, joten 7-tuumainen lienee sopivin minulle.

Netistä tilaamalla saisi tuon Samsung Galaxy Tabin 7" alle 400 euron. Se on reilusti halvempi vielä kuin tuo kuulemani Elisan tarjous. Ei pidä tässä kohtaa nyt kuitenkaan vielä hötkyillä. Täytyy harkita ja tutkailla vielä.


Edit. Piti vielä lisätä, että miten muut kokee tuon uudemman Samsungin koon suurentumisen? Tuleeko laite vain kotikäyttöön vai eikö muuten vaan tuo suurempi koko ole ongelma?
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vielä muutama hajanainen kysymys näistä laitteista. Otetaan vaikkapa tuo Samsung esimerkiksi.


-Onko vanhempaan malliin (Android 2.2) mahdollista päivittää myöhemmin tuo kolmosversio käyttöjärjestelmästä?

-Resoluutio: 7" on 1024x600 ja 10" on 1280x800. Onko merkittävää eroa huomioiden näytön koko?

-Kuvasuhde: 10" on 16:10 ja 7" on 16:9,375 (mikä on virallinen?). Onko suurta merkitystä ja missä tilanteissa?

-Prosessori: 10" on 1GHz tuplaydin ja 7" 1GHz ei tuplaydin? Suurta merkitystä?

-Muisti: 7" on 512 RAM ja 10" onko sama?

-Videotallennus: 10" 720p HD ja 7" 480p. Niihin tilanteisiin, missä tuolla kuvataan, ehkä riittävä tuo 480p.

-Still-kuvaus karvan verran parempi 10":ssa, ei varmasti suurta merkitystä.

-Paino: 10":n paino 1,5-kertainen. 380g vs. 570g.


Sekavaa kuraa, pahoittelut siitä. Arvostan, jos joku asioihin perehtynyt jaksaa vastailla ja kommentoida kysymyksiä.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Sekavaa kuraa, pahoittelut siitä. Arvostan, jos joku asioihin perehtynyt jaksaa vastailla ja kommentoida kysymyksiä.

Sen mitä itse olen muutaman kerran kaupassa räplännyt tätä 7" Samsungia niin olemus ja käyttöliittymä on kyllä omasta mielestä jo eilistä päivää. Uudesta tabista ei ole vielä oma kohtaista kokemusta mutta Honeycombia muutaman kerran kokeilleena voin sanoa sen olevan ihan toista maata tablet käytössä.

Uudessta tabissa taitaa olla muistia 1gb, ja tuplaydin pyörittänee honeycombia ihan sulavasti. Kameroilla tabeissa ei lienee niin väliä? Kaikilla on kuitenkin kännykkä mukana, missä on tod näk huomattavasti parempi kamera. Näyttökään ei juuri vanhemmassa tabissa pahemmin vakuuta, uudessa taas pitäisi olla huippuluokkaa.

Sampalta tulossa myös syyskuussa 8.9 tuumainen versio, josko tuo olisi kooltaa hyvä kompromissi sinulle? Itse suosittelen jo näkemättä / kokeilematta tuota uutta Samsungia, koska vanhempi tabi tuntui ja näytti jo ilmestyessään vanhalta.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sampalta tulossa myös syyskuussa 8.9 tuumainen versio, josko tuo olisi kooltaa hyvä kompromissi sinulle? Itse suosittelen jo näkemättä / kokeilematta tuota uutta Samsungia, koska vanhempi tabi tuntui ja näytti jo ilmestyessään vanhalta.

Kiitos vastauksesta. Ilman aiempaa kokemusta 7 tuumaisen käyttöliittymä vaikutti hyvinkin sulavalta. Onkohan tässä nyt kuitenkaan niin suuri ero lopulta?

Olen pistänyt merkille myös tuon 8.9 tuumaisen. Se voisi tosiaan olla hyvinkin kompromissi kokonsa puolesta tässä tapauksessa, mutta sitä saa odottaa vähintään sinne syyskuuhun. No ei tässä tietysti sinänsä kiire ole, vaikka hieman kuumetta pukkaakin. Tästä nyt tosiaan herää jo esitetty kysymys, että onko nämä tulevat uudet niin paljon sulavampia, nopeampia ja parempia, että niitä kannattaa odottaa ja niistä maksaa selvästi enemmän? Tuon 10 tuumaisen luultavasti unohdan, koska se on omaan käyttöön liian suuri.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Tästä nyt tosiaan herää jo esitetty kysymys, että onko nämä tulevat uudet niin paljon sulavampia, nopeampia ja parempia, että niitä kannattaa odottaa ja niistä maksaa selvästi enemmän?

Siinä mielessä ei ehkä täysin vertailukelpoisia, koska Honeycomb on myös selkeästi raskaampi pyörittää, mutta hyvin tuo 1gb / tegra siitä selviää, ainakin muilla 3.0 tabeilla. Galaxy tab 1 ostaessa kannattaa myös huomioida, että Gingerbread jäänee viimeiseksi viralliseksi android versioksi sille laitteelle, kun taas 10.1/8.9 nauttii uusista päivityksistä/ohjelmisto versioista seuraavat pari vuotta. Tosin jos se ei haittaa, niin silloin tuokaan ei ole uuden sukupolven edustajan valttikorttina. Honeycombia taitaa tosin saada epävirallisia teitä vanhukselle, mutten tiedä sitten toimivuudesta.

Itse arvon 10 tuumaisten sarjassa Galaxy Tabin (16gb 3G 619e cdon.com) ja Asus Transformerin (419e cdon.com ilman telakkaa/näppistä) välillä, mutta kiirettä en aio pitää ja ajatteiln myös odotella mikä tuo mystinen 'tabco' tulee olemaan. Ipad on flash puutteensa vuoksi ulkona kuvioista, vaikka mainio vehje varmasti muutoin onkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös