Mikä on suurin ero iPad 1:seen? Onko huomattavasti nopeampi? Koska itselläni ipad1 tökkii aina välillä webbiselailussa (kaistaa pitäisi olla).
Tuplasti muistia ja nopeampi prosessori auttavat tuohon asiaan, mutta ei varmuudella, koska minulla ei ollut tuota ongelmaa ykkösen kanssa kuin Nordiksella, jonne pihi-Harry Bogomoloff ei tilaa Jääkenttäsäätiön piikkiin kaistaa riittävästi katsojien käyttöön lätkämatseissa. Asun melko lähellä Helsingin keskustaa, joten täällä lienee riittävästi tukiasemia Elisalla ja Soneralla, joiden molempien micro sim-cardeilla surffailin ekallakin Ipadilla netissä ilman ongelmia.
Kakkonen on hieman kevyempi kuin ykkönen, painaa n. 640gr. Se on kolmanneksen ohuempi kuin ykkönen. Kakkosessa on jo kamerakin, kehno ketale, mutta kuitenkin on kamera tilanteiden tallentamiseen ja videopuheluihin lähiverkon kautta, jos jollain toisella on niihin kykenevä laite ja lähiverkko käytettävissään. On tämä kakkonen jo hieman valmiimpi ja ajatellumpi kapistus, kaikin puolin, kuin ykkönen, mutta en tiedä suosittelenko vaihtamista ykkösestä kakkoseen muuten kuin, että ykkösestä saa paremman hinnan jälleenmyynnissä takuuajan aikana kuin sen loputtua. Itse olen tyytyväinen kyllä, että hankin iPad2-laitteen ja sain jo myytyä ykkösen uudelle omistajalle. mutta en suosittele mitään, puolesta tai vastaan.
iPad 2 review -- Engadget
Engadget.com arvio iPad2-laitteesta.
Edit. Uusin MikroBitti-lehti kirjoittaa tiivistelmänä iPad2-laitteesta, että "Modernien tablet-laitteiden kuningas on luonut nahkansa ja on valmiina puolustamaan paikkaansa auringossa. Ei ole vaikea ennustaa, että sen iPad2 tulee myös tekemään. Varsinkin, kun hinnat pysyivät ennallaan."
Skeptikoiden iloksi iPad kakkosesta puuttuu edelleen Flash-tuki...
Viimeksi muokattu: