Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 371
  • 1 076

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pystyykö iPadilla katsomaan mitenkään ilmaisia striimejä? Hieman houkuttelisi katsoa jotain matsia illan UCL tarjonnasta, mutta en saa mitään striimejä auki tällä Applen paskalla.

Tämä kysymys minua myös mietityttää. Olen harkinnut jospa joskus tabletin hankkisi mutta olen kuullut saman suuntaista kritiikkiä että suorien streamien toiminta ei ole itsestäänselvyys.

Tarvitaanko niihin joku oma sovellus? Vai onko kriitikot vaan kädettömiä näiden laitteiden kanssa?? Samsung olisi tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Onko toivoa streameista?
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mulla kyllä iPhone 4 sekä iPad mini toistaa suoria streamejä ilman mitään kikkailua. NHL, EHT, MM, Liiga. Missään ei ole ollut ongelmaa ja on suoraan auennut Safarilla.
 

DefenceX

Jäsen
Mulla kyllä iPhone 4 sekä iPad mini toistaa suoria streamejä ilman mitään kikkailua. NHL, EHT, MM, Liiga. Missään ei ole ollut ongelmaa ja on suoraan auennut Safarilla.
Ilmeisesti ei kuitenkaan toista näitä ns. laittomia ilmaisia striimejä? Kyllä itselläkin pyörii varsin hyvin mm. Ruudun ja Viaplayn striimit.
 

Juzbe#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, HPK
Ilmeisesti ei kuitenkaan toista näitä ns. laittomia ilmaisia striimejä? Kyllä itselläkin pyörii varsin hyvin mm. Ruudun ja Viaplayn striimit.
Riippuu tietysti sivustosta. Kyllä itse olen lähes aina löytänyt striimisivustoja jotka toimivat Ipadilla. Luulisi että noita UCL-matsejakin striimaa sen verran monta eri sivustoa että joku pelittää.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Skyfire hankintaan. Selaimena susi mutta streameja olen sillä jonkun verran katsonut.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gigantista saa näköjään Galaxy Tab 3 10.1 Wifi hintaan 249€ (norm. 349€). Onko hyvä diili?

Samsung Galaxy Tab 3 10.1 Tablet Wi-Fi - Gigantti

Olisi nimittäin hakusessa tabletti lähinnä leffojen katseluun, lukemiseen ja netissä pyörimiseen. Hintaa mielellään max 400€. Androidia on tullut käytettyä aika paljon ja sitä hakisin myös tähän. Pelkkä Wifi riittää ja kokoa tulisi olla se noin 10 tuumaa. Onko muita ehdotuksia? Kiitos jo etukäteen, ja hyvää joulua!
 

SikaPossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Gigantista saa näköjään Galaxy Tab 3 10.1 Wifi hintaan 249€ (norm. 349€). Onko hyvä diili?

Samsung Galaxy Tab 3 10.1 Tablet Wi-Fi - Gigantti

Olisi nimittäin hakusessa tabletti lähinnä leffojen katseluun, lukemiseen ja netissä pyörimiseen. Hintaa mielellään max 400€. Androidia on tullut käytettyä aika paljon ja sitä hakisin myös tähän. Pelkkä Wifi riittää ja kokoa tulisi olla se noin 10 tuumaa. Onko muita ehdotuksia? Kiitos jo etukäteen, ja hyvää joulua!

Ei varmasti ole huono diili mutta jos olet valmis lisäämään n. 100e budjettiin, niin Sonyn Xperia tablet Z on hyvä vaihtoehto. Itsellä juurikin samaisessa käytössä kuin mitä itse haet ja päivääkään en ole katunut. Kuvan tarkkuudessa pesee Galaxyn satanolla ja muutenkin mielestäni tyylikkäämpi ja laadukkaamman oloinen laite. Miinuksena lisävarusteiden heikko saatavuus verrattuna galaxyihin. Toki eBaysta löytää kaikkea tarpeellista ja tarpeetontakin sopu hintaan.
 

MVP8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Gigantista saa näköjään Galaxy Tab 3 10.1 Wifi hintaan 249€ (norm. 349€). Onko hyvä diili?

Samsung Galaxy Tab 3 10.1 Tablet Wi-Fi - Gigantti

Olisi nimittäin hakusessa tabletti lähinnä leffojen katseluun, lukemiseen ja netissä pyörimiseen. Hintaa mielellään max 400€. Androidia on tullut käytettyä aika paljon ja sitä hakisin myös tähän. Pelkkä Wifi riittää ja kokoa tulisi olla se noin 10 tuumaa. Onko muita ehdotuksia? Kiitos jo etukäteen, ja hyvää joulua!

Bongasin tuon saman tarjouksen ja kävin eilen hakemassa Porin Gigantista tuon laitteen. Vasta kassalla sain tietää että saan kaupan päälle ilmaiseksi ruutu+ pro-palvelun kolmeksi kuukaudeksi. Ihan kiva yllätys :)

Itse laite on juuri niin hyvä kuin odotin, paitsi yksi ongelma kyllä ilmeni. Flash playeria (tai joku semmonen) ei ilmeisesti saa suoraan ladattua tähän? Mutta jostain englanninkieliseltä keskustelupalstalta luin että jollain monimutkaisella systeemillä sen saisi? Kertokaa joku joka näistä tietää, mä kun oon melko kädetön näiden kanssa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ruutu.fi-ketjusta kainattua. Noilla ohjeilla sain flashin toimimaan omissa laitteissa:

Tuolla on ohjeet flashin asentamiseen Android 4.1-> Vanhempiin taitaa löytyä yhä Google Playstä.

[GUIDE] [HOW-TO] Install Adobe Flash Player on Android 4.1 Jelly Bean - xda-developers

Työpöytänäkymä on eri selaimissa eri paikassa ja eri nimellä.

Dolphin:
Settings -> User Agent
Valitse Desktop

Chrome:
Rasti ruutuun "Käytä sivuston tietokoneversiota"

Firefox:
Rasti ruutuun "Sivuston työpöytäversio"

Androidin oma selain:
Rasti ruutuun "Käytä sivuston tietokoneversiota"
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Itse laite on juuri niin hyvä kuin odotin, paitsi yksi ongelma kyllä ilmeni. Flash playeria (tai joku semmonen) ei ilmeisesti saa suoraan ladattua tähän? Mutta jostain englanninkieliseltä keskustelupalstalta luin että jollain monimutkaisella systeemillä sen saisi? Kertokaa joku joka näistä tietää, mä kun oon melko kädetön näiden kanssa.

Ite laitoin näitten Androidsuomesta löytyvien ohjeiden mukaan Flashin kuntoon Adobe Flash on kuollut Kauan eläköön Flash | Androidsuomi.fi.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joululahjaksi saatu Samsung on galaxy tab3 7" täällä käytössä. Voisiko joku selventää tyhmälle tuota flash asiaa. Kävin ruutu.fi sivustolla ja videot pyöri chromella kuin vettä vaan. Mutta onko näin, että mikäli yritän katsoa esim. tänään JYP-Tappara matsin livenä, niin homma ei toimikaan? Koitin googletella tuota flash asiaa, mutta en tullut hullua hurskaammaksi..
 

nixon74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Broad Street Bullies, Nuotit
Onkos kellään kokemuksia iPad Airista? Tuollainen olisi tarkoitus käydä poistamassa ja mietin että onko ostamisen arvoinen. iOS-ympäristö on sen verran tuttu, että Applen tuotteeseen päädyin tässä tapauksessa. Eroaako juurikaan aikaisemmista versioista?
 

Bärtschi

Jäsen
Onko kenelläkään täällä tietoa tai kokemusta miten Samsung tab 3:lla onnistuu Viaplayn katselu? Viaplay-sovelluksella yrittäessä ruutu menee mustaksi ja hetken kuluttua heittää vain takaisin aloitusnäytölle. Selaimella taas Viaplay kehottaa vain käyttämään mobiilisovellusta eikä selainversion katselukaan onnistu. Tuntuu hieman omituiselta, sillä aiemmissa Android-laitteissa ohjelma on toiminut moitteetta sekä selaimessa että sovelluksen avulla.
 

nc6

Jäsen
Onko kenelläkään täällä tietoa tai kokemusta miten Samsung tab 3:lla onnistuu Viaplayn katselu? Viaplay-sovelluksella yrittäessä ruutu menee mustaksi ja hetken kuluttua heittää vain takaisin aloitusnäytölle. Selaimella taas Viaplay kehottaa vain käyttämään mobiilisovellusta eikä selainversion katselukaan onnistu. Tuntuu hieman omituiselta, sillä aiemmissa Android-laitteissa ohjelma on toiminut moitteetta sekä selaimessa että sovelluksen avulla.

Oletkos koittanut Asetuksista sitä "Käytä sisäänrakennettua videosoitinta" -täppää vaihdella?

Edit: Niin, itellä rupes toimimaan "On" asennossa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Bongasin tuon saman tarjouksen ja kävin eilen hakemassa Porin Gigantista tuon laitteen. Vasta kassalla sain tietää että saan kaupan päälle ilmaiseksi ruutu+ pro-palvelun kolmeksi kuukaudeksi. Ihan kiva yllätys :)

Itse laite on juuri niin hyvä kuin odotin, paitsi yksi ongelma kyllä ilmeni. Flash playeria (tai joku semmonen) ei ilmeisesti saa suoraan ladattua tähän? Mutta jostain englanninkieliseltä keskustelupalstalta luin että jollain monimutkaisella systeemillä sen saisi? Kertokaa joku joka näistä tietää, mä kun oon melko kädetön näiden kanssa.

Itse lähdin myös hakemaan samaa laitetta, mutta kun myyjä kysyi että otatko 32GB kokoisen hintaan 269 euroa, niin tuli sitten ostettua tämä musta.

Ite laitoin näitten Androidsuomesta löytyvien ohjeiden mukaan Flashin kuntoon Adobe Flash on kuollut Kauan eläköön Flash | Androidsuomi.fi.

Mulla tökkäs noissa ohjeissa jo kohta kakkoseen. Mikä versio nosta pitäisi valita?
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Mulla tökkäs noissa ohjeissa jo kohta kakkoseen. Mikä versio nosta pitäisi valita?

Siellä on semmonen kohta kuin Flash Player for Android 4.0 archives (olettaen, että laitteessa on 4.X Android, alempaa löytyy myös 3.x versioille). Siitä vaan lataa ensimmäisen (eli uusimman) tiedoston laitteeseen. Tässä on vielä suora linkki uusimpaan versioon http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/installers/archive/android/11.1.115.81/install_flash_player_ics.apk.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Siellä on semmonen kohta kuin Flash Player for Android 4.0 archives (olettaen, että laitteessa on 4.X Android, alempaa löytyy myös 3.x versioille). Siitä vaan lataa ensimmäisen (eli uusimman) tiedoston laitteeseen. Tässä on vielä suora linkki uusimpaan versioon http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/installers/archive/android/11.1.115.81/install_flash_player_ics.apk.

Kiitoksia näistä. Tarviiko latauksen jälkeen enää tehdä mitään? Katsos kun olen ladannut ja painan "avaa" niin sivulle tulee palikka jonka alla lukee "sivun avaamiseen tarvitaan liitännäisiä". Ja ei ruutu.fi ala toimimaan vaan puskuroi eikä etene.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oletko lataamisen jälkeen asentanut sen Flash-paketin laitteelle? Itse käytin tähän File Manageria jolla menin sijaintiin johon Flash oli tallennettu, sieltä asennus käyntiin. Kun Flash on asennettu, täytyy käytettävistä selaimista käyttää vielä työpöytäversioita ja laittaa Flash asetuksista erikseen päälle (näin ainakin Dolphin-selaimessa jolla olen Flashia käyttänyt). Chromea ei käsittääkseni voi asettaa työpöytätilaan, eli sillä Flashia ei saa käyttöön. Mutta Chromella olen ainakin itse Ruutu.fi:n livelähetyksiä katsonut ongelmitta, ne pyörivät vaan HTML5:lla eikä Flashilla.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Chromea ei käsittääkseni voi asettaa työpöytätilaan, eli sillä Flashia ei saa käyttöön.
Chromen voi asettaa työpöytätilaan erillistä sovellusta (esim. Chrome UA Switcher) käyttämällä. Tästä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä Flashin suhteen, kun Chrome ei suostu sitä käyttämään.

EDIT: Ymmärtääkseni Flash ei toimi Android 4.4.x (KitKat) -versioissa noilla edellisten viestien ohjeilla vaan siihen tarvitaan muokattu Flash-sovellus ja Dolphin-selain. Ohjeet (XDA Developers)
 
Viimeksi muokattu:

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Galaxy Tab 2

Mulla on vuoden vanha Galaxy Tab 2 10.1 Wifi. Ongelma on, että laite ei enää tahdo latautua. Onkohan vika laturissa vai onko näissä ollu jotain muuta vikaa? Kävin kyselemässä paikallisista liikkeistä, niin yhdestäkään ei ko laitteen latureita löytynyt. Samoin verkkokaupat tuntu myyvän eioo:ta. Ilmeisesti täs on joku yhden laitteen kokeilu versio tuo latausliitin, joten sitä ei tietenkään pidetä enää vanhentuneena varastossa. Toisaalta laitteessa pitäs olla takuu voimassa joten viisainta lienee viedä tabu sinne, mistä ostin ja koittaa takuuseen saada. Ei jaksais vain viikko kaupalla odotella. Kokemuksia? Ajatuksia?
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos kellään kokemuksia iPad Airista? Tuollainen olisi tarkoitus käydä poistamassa ja mietin että onko ostamisen arvoinen. iOS-ympäristö on sen verran tuttu, että Applen tuotteeseen päädyin tässä tapauksessa. Eroaako juurikaan aikaisemmista versioista?
Airista ei kokemusta ole, mutta ehdottomasti parin vuoden iPad2 kokemuksella suosittelen. Varsinkin jos iVärkkejä löytyy, on toi ihan must. Mobiilisoftat (Ruutu,Katsomo etc.) tulevat omenavehkeille ihan kärjessä, ei tarvi fläshskeidan kanssa taistella. T:Olli omena suussa
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Mulla on vuoden vanha Galaxy Tab 2 10.1 Wifi. Ongelma on, että laite ei enää tahdo latautua. Onkohan vika laturissa vai onko näissä ollu jotain muuta vikaa? Kävin kyselemässä paikallisista liikkeistä, niin yhdestäkään ei ko laitteen latureita löytynyt. Samoin verkkokaupat tuntu myyvän eioo:ta. Ilmeisesti täs on joku yhden laitteen kokeilu versio tuo latausliitin, joten sitä ei tietenkään pidetä enää vanhentuneena varastossa. Toisaalta laitteessa pitäs olla takuu voimassa joten viisainta lienee viedä tabu sinne, mistä ostin ja koittaa takuuseen saada. Ei jaksais vain viikko kaupalla odotella. Kokemuksia? Ajatuksia?

Kokeileppa ladata tietokoneen USB liittimestä, mikäli ei siitäkään lataa, niin ongelma on joko piuhassa tai Tabissa
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suositelkaapa tablettia (hinta max 500e) käyttöön, jossa tarkoituksena on normaalin nettiselailun lisäksi katsoa tarvittaessa ruutu.fi kautta sm-liigaa ja vlc playerin kautta nhl:ää. Kannattaako nykyään enää ostaa 3g laitetta vai sijoittaako enemmän ja hankii 4g:n? Tarkoituksena on kuitenkin hankkia laite, jota voi käyttää useamman vuoden ajan.
Harkinnassa ollut Tab 3 10" 4g versio, joka gigantissa maksaa 499e, mutta taas toisaalta "viisaat" kertoo, että Tab 3 8" olisi teho/hinta/laatu suhteeltaan parempi. Onko tuo 10" ylihintainen verrattuna laitteen suorituskykyyn?

Tableteista muutenkin aika vähän kokemuksia, niin millainen laite pitäisi minimi vaatimuksiltaan olla, että nuo ruutu ja vlc streamit pyörivät?
Jotku kehuu sitä Lenovon S6000 mallia, joka maksaa 3g versiona 300e. Tuossa houkuttelisi taas hinta, mutta toisaalta ilman 4g:tä.

Kannattaisiko tilata joku kiinan tabletti, jolla pyörisi streamit, mutta nämähän on sitten usein ilman 3g:tä, varsinkin 900/2100 taajuuksilla olevaa. Tuolla menisi pahimman kuumeen yli ja ostaa sitten myöhemmin paremman, jos hyvä tarjous sattuu kohdalle.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suositelkaapa tablettia (hinta max 500e) käyttöön, jossa tarkoituksena on normaalin nettiselailun lisäksi katsoa tarvittaessa ruutu.fi kautta sm-liigaa ja vlc playerin kautta nhl:ää. Kannattaako nykyään enää ostaa 3g laitetta vai sijoittaako enemmän ja hankii 4g:n? Tarkoituksena on kuitenkin hankkia laite, jota voi käyttää useamman vuoden ajan.
Harkinnassa ollut Tab 3 10" 4g versio, joka gigantissa maksaa 499e, mutta taas toisaalta "viisaat" kertoo, että Tab 3 8" olisi teho/hinta/laatu suhteeltaan parempi. Onko tuo 10" ylihintainen verrattuna laitteen suorituskykyyn?

Tableteista muutenkin aika vähän kokemuksia, niin millainen laite pitäisi minimi vaatimuksiltaan olla, että nuo ruutu ja vlc streamit pyörivät?
Jotku kehuu sitä Lenovon S6000 mallia, joka maksaa 3g versiona 300e. Tuossa houkuttelisi taas hinta, mutta toisaalta ilman 4g:tä.

Kannattaisiko tilata joku kiinan tabletti, jolla pyörisi streamit, mutta nämähän on sitten usein ilman 3g:tä, varsinkin 900/2100 taajuuksilla olevaa. Tuolla menisi pahimman kuumeen yli ja ostaa sitten myöhemmin paremman, jos hyvä tarjous sattuu kohdalle.

Tilaa Nexus 7 hintaan 299€. Parempaa hintalaatusuhdetta saa hakea. Linkki expertin sivulle: Asus - NEXUS 7 32GB 4G tablet - Expert.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös