Tuli tuo iOS 4.2 päivitys, jota itse olin odotellut, koska Apple oli lupaillut moniajoa. Noh, tulihan sieltä "moniajo" eli voit näennäisesti vaihtaa ohjelmia, mutta mikään ei jää taustalle pyörimään.
Esim.
Jos laitat Youtubesta-musiikin päälle, niin siinä vaiheessa kun vaihdat ojhelmaa, niin musiikki sammuu. En tiedä johtuuko se siitä, että youtube-applikaatiota ei ole päivitetty, mutta onhan toi aika perusjuttu, että sulla on kunnollinen moniajo eikä vain apple-moniajo.
Perus-apple "käyttäjäystävällien" päivitys siis.
Ellos myy jo nyt IPadia..halvimman 16 G 3G wifin hinta 750 ja kalleimman vastaavan 64 G hinta 1050 €. Suolaisen hintaista vielä, jumaleissön.
No joo, omalla miniläppärillä tulee lähinnä surffattua ja tsekkailtua esim videopätkiä tms, harvoin kirjoiteltua tai muuta. Ja jos vaan tollaseen sais kiinni USB:llä rautanäppiksen, niin sehän olis sillä jo melkein parempi.
Aika läppä. Tilasin omani juuri torstaina ranskalaisesta nettikaupasta (fnac.com). Hinta postikulujen kanssa 620 euroa.
Minulla on miniläppäri, joka toistaiseksi palvelee huomattavasti iPadia paremmin. Käyttöni on kuitenkin paljon muutakin kuin kevyt surffailu, joten iPadin puutteet pitävät sen poissa repustani toistaiseksi. Tarvitsen sen USB:n. Haluan siirtää tavaraa suoraan kovalevylle ilman mitään synkkaushelvettiä.Itselleni iPad olisi aika oiva laite. Minulla on tosin jo miniläppäri jolla käyn FB:ssä luen uutisia ja muuta kevyttä surffausta. En tuota juurikaan tekstia joten virtuaalinäppis ei haittaa ja jos siihen on tarvetta tuo yllämainittu näppis löytyy jo.
Miltä operaattorilta muuten mikrosimo-korttia saa ja paljon on kuukausihintaa esim. rajattomalle datalle?
Miltä operaattorilta muuten mikrosimo-korttia saa ja paljon on kuukausihintaa esim. rajattomalle datalle?
Tuli tuo iOS 4.2 päivitys, jota itse olin odotellut, koska Apple oli lupaillut moniajoa. Noh, tulihan sieltä "moniajo" eli voit näennäisesti vaihtaa ohjelmia, mutta mikään ei jää taustalle pyörimään.
Esim.
Jos laitat Youtubesta-musiikin päälle, niin siinä vaiheessa kun vaihdat ojhelmaa, niin musiikki sammuu. En tiedä johtuuko se siitä, että youtube-applikaatiota ei ole päivitetty, mutta onhan toi aika perusjuttu, että sulla on kunnollinen moniajo eikä vain apple-moniajo.
Ymmärränkö oikein, että IPadilla ei samaan aikaan pysty siis kuuntelemaan esim. IPadille ladattua musiikkia ja surffaamaan netissä?
Nyt on vahvoja huhuja, että iPadin virallinen Suomi-myynti alkaisi 30.11. klo 7.
http://macmaa.fi/
http://shop.humac.fi/
Tuo nyt on onnistunut ensimmäisestä iPhonen versiosta saakka.
Eli kyllä, voit kuunnella musiikki millä vaan ohjelmalla, jos se on toteutettu oikein. Esimerkiksi Spotify on ja Youtube -sovelluksellakaan ei pitäisi olla mitään estettä soittaa musiikkia taustalla. Käytännössä tuo Applen tapa toteuttaa multi-tasking rajoittaa tiettyjä toiminnallisuuksia, mutta siinä on myös hyviä puolia.
Tuo nyt on onnistunut ensimmäisestä iPhonen versiosta saakka.
Tässä netistä poimimani tieto asiasta:
Eli kyllä, voit kuunnella musiikki millä vaan ohjelmalla, jos se on toteutettu oikein. Esimerkiksi Spotify on ja Youtube -sovelluksellakaan ei pitäisi olla mitään estettä soittaa musiikkia taustalla. Käytännössä tuo Applen tapa toteuttaa multi-tasking rajoittaa tiettyjä toiminnallisuuksia, mutta siinä on myös hyviä puolia.
Se "kallis" laite Suomen virallisesssa myynnissä on kuitenki juuri nyt Samsung Galaxy Tab, koska sen kytkyhinta on Soneralla 39 euroa/kk, liittymän kanssa. Oma iPadini maksaa minulle, jos ajatellaan käyttöajaksi 2 vuotta, 599/24 kk = n. 25 euroa + 10 euroa = 35 euroa/kk, tarjouksesta hankitusta rajattoman tiedonsiirron täysnopeus-mokkulasta micro-sim korttiin vaihdetusta, iPadiin sopivasta 3g-liittymästä.
Juu, hankin ZTE Bladen Saunalahdelta ja vaihdan jossain vaiheessa sen sim-kortin micro-sim kortiksi ja sitten iPadin käyttäminen on vielä edullisempaa kuin nyt.
Ellos myy jo nyt IPadia..halvimman 16 G 3G wifin hinta 750 ja kalleimman vastaavan 64 G hinta 1050 €. Suolaisen hintaista vielä, jumaleissön.
On kyllä ihanan kallista. Onkohan tuohon nyt laskettu mukaan jo jotain osamaksueriä?
Applen omat hinnathan ovat varsin kohtuulliset. Linkki vie Applen sivuille, joista voi tilata iPadin Suomeen, toimitus 24 h.
Se "kallis" laite Suomen virallisesssa myynnissä on kuitenki juuri nyt Samsung Galaxy Tab, koska sen kytkyhinta on Soneralla 39 euroa/kk, liittymän kanssa. Oma iPadini maksaa minulle, jos ajatellaan käyttöajaksi 2 vuotta, 599/24 kk = n. 25 euroa + 10 euroa = 35 euroa/kk, tarjouksesta hankitusta rajattoman tiedonsiirron täysnopeus-mokkulasta micro-sim korttiin vaihdetusta, iPadiin sopivasta 3g-liittymästä.