Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 509
  • 1 076

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ellos myy jo nyt IPadia..halvimman 16 G 3G wifin hinta 750 ja kalleimman vastaavan 64 G hinta 1050 €. Suolaisen hintaista vielä, jumaleissön.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hesarin sunnuntai-numeron kannessa on mainos, jossa mainostetaan Soneran välityksellä ZTE:n Light-tabletia ja Samsungin Galaxy Tabia. Edelleen ihmetyttää Galaxy Tabin kova hinta kahden vuoden Sonera-sopimuksessa, joka on 39 euroa/kk. ZTE:n laite on jo hinnaltaan sellainen, parikymppiä kuussa/24 kk, jonka luulisi sopivan jo opiskelijankin kukkarolle, jos vaan laite on kelvollinen. En ole tutustunut ZTE Lightiin, joten en osaa suositella tai vastustaa laitteen hankintaa, mutta on se ainakin edullinen ostos verrattuna esim. omaan iPadiini.

Nyt on vahvoja huhuja, että iPadin virallinen Suomi-myynti alkaisi 30.11. klo 7.
http://macmaa.fi/
http://shop.humac.fi/
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tuli tuo iOS 4.2 päivitys, jota itse olin odotellut, koska Apple oli lupaillut moniajoa. Noh, tulihan sieltä "moniajo" eli voit näennäisesti vaihtaa ohjelmia, mutta mikään ei jää taustalle pyörimään.

Esim.
Jos laitat Youtubesta-musiikin päälle, niin siinä vaiheessa kun vaihdat ojhelmaa, niin musiikki sammuu. En tiedä johtuuko se siitä, että youtube-applikaatiota ei ole päivitetty, mutta onhan toi aika perusjuttu, että sulla on kunnollinen moniajo eikä vain apple-moniajo.

Perus-apple "käyttäjäystävällien" päivitys siis.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuli tuo iOS 4.2 päivitys, jota itse olin odotellut, koska Apple oli lupaillut moniajoa. Noh, tulihan sieltä "moniajo" eli voit näennäisesti vaihtaa ohjelmia, mutta mikään ei jää taustalle pyörimään.

Esim.
Jos laitat Youtubesta-musiikin päälle, niin siinä vaiheessa kun vaihdat ojhelmaa, niin musiikki sammuu. En tiedä johtuuko se siitä, että youtube-applikaatiota ei ole päivitetty, mutta onhan toi aika perusjuttu, että sulla on kunnollinen moniajo eikä vain apple-moniajo.

Perus-apple "käyttäjäystävällien" päivitys siis.

Tätä en itse ymmärrä. Minusta tab-laitteiden perusominaisuuksiin pitäisi kuulua moniajo, sen puute tappaa aika paljon käyttäjäkokemuksesta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ellos myy jo nyt IPadia..halvimman 16 G 3G wifin hinta 750 ja kalleimman vastaavan 64 G hinta 1050 €. Suolaisen hintaista vielä, jumaleissön.

Aika läppä. Tilasin omani juuri torstaina ranskalaisesta nettikaupasta (fnac.com). Hinta postikulujen kanssa 620 euroa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käänsin kelkkani lahjakkaasti tässä tablettiasiassa ja heittäydyin jonottamaan ZTE lightia. Saa nyt nähdä, millaiseksi kk-maksu muodostuu ja kuinka pitkään laitetta saa odottaa, eihän tuo jonotus mihinkään sido. Ajattelin kuitenkin, että siinä on kakkoskone surffailuun ja pidemmille matkoille lapsille ajanvietettä. Jotain tykkiä puhelinta kun ei viitsi antaa muiden käsittelyyn.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
No joo, omalla miniläppärillä tulee lähinnä surffattua ja tsekkailtua esim videopätkiä tms, harvoin kirjoiteltua tai muuta. Ja jos vaan tollaseen sais kiinni USB:llä rautanäppiksen, niin sehän olis sillä jo melkein parempi.

Tai Nokian taitettava SU-8W näppis. Toimii loistavasti iPadin kanssa. Itse asiassa pariutuu helpommin iPadin ja iPhonen kanssa kun esin N8:n.
Itselleni iPad olisi aika oiva laite. Minulla on tosin jo miniläppäri jolla käyn FB:ssä luen uutisia ja muuta kevyttä surffausta. En tuota juurikaan tekstia joten virtuaalinäppis ei haittaa ja jos siihen on tarvetta tuo yllämainittu näppis löytyy jo.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itselleni iPad olisi aika oiva laite. Minulla on tosin jo miniläppäri jolla käyn FB:ssä luen uutisia ja muuta kevyttä surffausta. En tuota juurikaan tekstia joten virtuaalinäppis ei haittaa ja jos siihen on tarvetta tuo yllämainittu näppis löytyy jo.
Minulla on miniläppäri, joka toistaiseksi palvelee huomattavasti iPadia paremmin. Käyttöni on kuitenkin paljon muutakin kuin kevyt surffailu, joten iPadin puutteet pitävät sen poissa repustani toistaiseksi. Tarvitsen sen USB:n. Haluan siirtää tavaraa suoraan kovalevylle ilman mitään synkkaushelvettiä.
 

J-ML

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Anaheim, Liverpool ja Sotkamon Jymy
Miltä operaattorilta muuten mikrosimo-korttia saa ja paljon on kuukausihintaa esim. rajattomalle datalle?

Itselläni vetämässä Soneran tarjous (en tiedä onko enää voimassa), maksiminopeus ja rajaton tiedonsiirto: 16,90€ /kk. Soneran tarjoama max. 1Gt/kk (9,90e/kk) menee itselläni ainakin viikossa puhki.

Sonera kertoi lisäksi viime viikolla julkaisevansa pari uutta liittymää, odotettavasti liittyen juurikin näiden taulutietokoneiden julkaisuun.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miltä operaattorilta muuten mikrosimo-korttia saa ja paljon on kuukausihintaa esim. rajattomalle datalle?

Soneralta ainakin, mutta tavallinen SIM-kortti käy myös kun sen vain leikkaa oikean kokoiseksi. Tämän hetkisistä data-hinnoista en ole ollenkaan perillä.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mikro-SIM-kortti on vain ovela tapa saada ihmisiä vaihtamaan "turhaan" liittymiä Applen yhteistyökumppanioperaattoreille.

Normaalin SIM-kortin leikkaa micro-kokoiseksi parissa minuutissa. Esimerkki leikkauksesta youtubessa

iPadiin pitää kortin vaihdon jälkeen muistaa vaihtaa oman palveluntarjoajan Access Point name (APN) asetuksista ja käynnistää laite uudestaan.

Nimimerkillä "muutaman kortin ongelmitta saksinut".
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli tuo iOS 4.2 päivitys, jota itse olin odotellut, koska Apple oli lupaillut moniajoa. Noh, tulihan sieltä "moniajo" eli voit näennäisesti vaihtaa ohjelmia, mutta mikään ei jää taustalle pyörimään.

Esim.
Jos laitat Youtubesta-musiikin päälle, niin siinä vaiheessa kun vaihdat ojhelmaa, niin musiikki sammuu. En tiedä johtuuko se siitä, että youtube-applikaatiota ei ole päivitetty, mutta onhan toi aika perusjuttu, että sulla on kunnollinen moniajo eikä vain apple-moniajo.

Ymmärränkö oikein, että IPadilla ei samaan aikaan pysty siis kuuntelemaan esim. IPadille ladattua musiikkia ja surffaamaan netissä?

Itse mietin tuon ostamista jonkun aikaa Jenkeissä käydessä, mutta päädyin ostamaan Sony Vaion läppärin (470€ halvalla kurssilla), koska 3G versio tuosta IPadista on aika törkysen hintanen Jenkeissäkin ja nettitikkuakaan siihen ei saa kiinni. Toisekseen flashin puuttuminen on suuri miinus. Ja jos sillä ei pysty edes Spotifya kuuntelemaan samaan aikaan, kun surffaa netissä, niin olen onnellinen etten ostanut sitä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ymmärränkö oikein, että IPadilla ei samaan aikaan pysty siis kuuntelemaan esim. IPadille ladattua musiikkia ja surffaamaan netissä?

Tuo nyt on onnistunut ensimmäisestä iPhonen versiosta saakka.

Tässä netistä poimimani tieto asiasta:

* Audio: you can now listen to streaming music from apps, like Pandora or newscasts through the NPR app, while doing other activities on your phone. Previously, you would have to quit out of the app (and therefore stop your music stream) if you wanted to respond to an SMS or read your e-mail, and now that's no longer the case. Hallelujah.
* VoIP: similarly, you can carry on Voice Over IP calls on services like Skype without having to quit the app if you need to perform other tasks.
* Location: apps that need to poll your location, such as GPS and direction apps, will be able to do so in the background. No longer will you need to keep the app in the foreground just so it can keep track of where you are.
* Local notifications: third-party apps no longer have to rely solely on push notifications if they want to alert you of something on your phone. If you have an alert set in, say, one of Omni's applications, it can ping you when the time comes instead of having to go through a convoluted series of Internet tubes to get to you. This, of course, reduces your reliance on an Internet connection to get certain types of alerts and helps cut down on overall wireless bandwidth.
* Complete tasks: if you start a task in an application and then switch to another one (such as downloading a new map in your favorite game), it can now complete the task in the background instead of forcing you to sit there and wait on it.
* Fast app switching: this is basically "pausing" an app where it is, which allows you to quickly switch away from it and then switch back, picking up where you left off.

Eli kyllä, voit kuunnella musiikki millä vaan ohjelmalla, jos se on toteutettu oikein. Esimerkiksi Spotify on ja Youtube -sovelluksellakaan ei pitäisi olla mitään estettä soittaa musiikkia taustalla. Käytännössä tuo Applen tapa toteuttaa multi-tasking rajoittaa tiettyjä toiminnallisuuksia, mutta siinä on myös hyviä puolia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo nyt on onnistunut ensimmäisestä iPhonen versiosta saakka.

Eli kyllä, voit kuunnella musiikki millä vaan ohjelmalla, jos se on toteutettu oikein. Esimerkiksi Spotify on ja Youtube -sovelluksellakaan ei pitäisi olla mitään estettä soittaa musiikkia taustalla. Käytännössä tuo Applen tapa toteuttaa multi-tasking rajoittaa tiettyjä toiminnallisuuksia, mutta siinä on myös hyviä puolia.

Ok, oma IPodini ei siihen kykene, mutta ihan hyvä, että se muuten sentään onnistuu.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tuo nyt on onnistunut ensimmäisestä iPhonen versiosta saakka.

Tässä netistä poimimani tieto asiasta:

Eli kyllä, voit kuunnella musiikki millä vaan ohjelmalla, jos se on toteutettu oikein. Esimerkiksi Spotify on ja Youtube -sovelluksellakaan ei pitäisi olla mitään estettä soittaa musiikkia taustalla. Käytännössä tuo Applen tapa toteuttaa multi-tasking rajoittaa tiettyjä toiminnallisuuksia, mutta siinä on myös hyviä puolia.

Siis ainakaan Youtube ei pysty laittamaan soimaan taustalla tällä hetkellä, mutta Ipod Ipadissa (eli ipadin oma soitin) voi soittaa oman musaa taustalla.

Tai ainaki youtube ei toimint eilen...

400 euroa oli sopiva hinta tuosta lelusta, 750 ihan liikaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä maksoin Irlannissa 599 euroa omasta iPad 16Gb 3g-padistani ja Euroopassa hinnat ovat olleet kaikissa maissa suunnilleen samaa tasoa sitten, kun Apple on aloittanut virallisen myynnin maassa. Halvin iPad on yleensä Euroopassa ollut 499 euron hintainen 16 Gb-versio, jossa ei ole sim-korttipaikkaa, vaan se toimii ainoastaan lähiverkko-yhteydellä. Jenkeissä eurot on korvattu hinnoittelusssa dollareilla, joten aika paljon enemmän me eurooppalaiset joudumme iPadeista Applelle kuin jenkit.

Se "kallis" laite Suomen virallisesssa myynnissä on kuitenki juuri nyt Samsung Galaxy Tab, koska sen kytkyhinta on Soneralla 39 euroa/kk, liittymän kanssa. Oma iPadini maksaa minulle, jos ajatellaan käyttöajaksi 2 vuotta, 599/24 kk = n. 25 euroa + 10 euroa = 35 euroa/kk, tarjouksesta hankitusta rajattoman tiedonsiirron täysnopeus-mokkulasta micro-sim korttiin vaihdetusta, iPadiin sopivasta 3g-liittymästä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Se "kallis" laite Suomen virallisesssa myynnissä on kuitenki juuri nyt Samsung Galaxy Tab, koska sen kytkyhinta on Soneralla 39 euroa/kk, liittymän kanssa. Oma iPadini maksaa minulle, jos ajatellaan käyttöajaksi 2 vuotta, 599/24 kk = n. 25 euroa + 10 euroa = 35 euroa/kk, tarjouksesta hankitusta rajattoman tiedonsiirron täysnopeus-mokkulasta micro-sim korttiin vaihdetusta, iPadiin sopivasta 3g-liittymästä.

Miksi vertaat sitä Soneran hintoihin, kun Saunalahdelta lähtee halvemmalla? Galaxy Tabissa on kuitenkin mukana kaksi kameraa, USB-tuki ja puhelintoiminnallisuus (mm. SMS, MMS ja puhe). Näyttö on toki pienempi, joten tuossa iPadin komponentit ovat todennäköisesti kalliimpia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juu, hankin ZTE Bladen Saunalahdelta ja vaihdan jossain vaiheessa sen sim-kortin micro-sim kortiksi ja sitten iPadin käyttäminen on vielä edullisempaa kuin nyt.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ellos myy jo nyt IPadia..halvimman 16 G 3G wifin hinta 750 ja kalleimman vastaavan 64 G hinta 1050 €. Suolaisen hintaista vielä, jumaleissön.

On kyllä ihanan kallista. Onkohan tuohon nyt laskettu mukaan jo jotain osamaksueriä?

Applen omat hinnathan ovat varsin kohtuulliset. Linkki vie Applen sivuille, joista voi tilata iPadin Suomeen, toimitus 24 h.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
On kyllä ihanan kallista. Onkohan tuohon nyt laskettu mukaan jo jotain osamaksueriä?

Applen omat hinnathan ovat varsin kohtuulliset. Linkki vie Applen sivuille, joista voi tilata iPadin Suomeen, toimitus 24 h.

Ei ollut käsittääkseni. Hintojen korkea taso johtui vaan siitä, että Ellokselta sai IPadia ennen virallista julkistamista. Veikkaan, että aika moni Apple-fanaatikko tarttui syöttiin.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Täällä on paljon keskusteltu itse laitteista ja tekniikasta, joten laajennan keskustelua myös ohjelmistojen puolelle. Sillä vaikka meillä olisi miten hieno laite tahansa, niin mitä sillä tekee jos ei ole sisältöä?

Kuten olen aikaisemminkin kertonut, tab-laite tulisi minulle lähinnä wanhan kunnon The Hockey Newsin (ja muiden lehtien) lukemiseen. Tällä hetkellä ainoa palvelu josta löysin THN:n padille on Zinio. Ongelmaksi tuossa muodostuu se, että en halua lukea lehteä tietokoneen näytöltä enkä omista IPadia. IPadia tuskin tulen hankkimaan sen korkean hinnan takia. Onnekseni huomasin että Zinio on kehittelemässä lukuohjelmaa myös Android-tabeihin. Tämän uutisen mukaan se julkaistaan ensi vuonna. Tammikuussa tulee IPhone ja IPod-versiot, sen jälkeen vuorossa on Android.

Tässä vielä youtube-pätkä Las Vegasista kun Zinion ohjelmaa esitellään Motorolan laitteessa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Se "kallis" laite Suomen virallisesssa myynnissä on kuitenki juuri nyt Samsung Galaxy Tab, koska sen kytkyhinta on Soneralla 39 euroa/kk, liittymän kanssa. Oma iPadini maksaa minulle, jos ajatellaan käyttöajaksi 2 vuotta, 599/24 kk = n. 25 euroa + 10 euroa = 35 euroa/kk, tarjouksesta hankitusta rajattoman tiedonsiirron täysnopeus-mokkulasta micro-sim korttiin vaihdetusta, iPadiin sopivasta 3g-liittymästä.

Pääsin tuossa parina päivänä kokeilemaan Galaxy Tabia ja jos olisin tuommoista laitetta ostamassa niin saattaisin taipua Galaxyyn. Toki iPadista kokemukset ovat huomattavasti suppeammat.

Mutta itseäni houkutteli tuossa Galaxyssa koko. Mielestäni se on iPadia parempi sekä pituus/leveys-akselilla että painon suhteen. Tuo laite olisi itselläni todennäköisesti käytössä lähinnä matkoilla ja sohvalla istuessa ja vaikka kyseessä ei mitään painavia laitteita olekaan niin Galaxy on huomattavasti mukavampi pideltävä. Toisaalta, vaikka Galaxyn näyttö onkin puolet pienempi, niin se mielestäni ajaa asiansa varsin mukavasti.

Toisaalta, itselläni löytyy iPod, joten Galaxyn kanssa pitäisi tottua läyttämään androidia mutta tämä tuskin olisi ongelma. Galaxy on kuitenkin ainakin Jenkeissä vielä aika ylihinnoiteltu, koska vasta julkaistiin (tai en tiedä onko siitä jotain aiempia versioita olemassa, puhun kuitenkin tästä 11. päivä julkaistusta). iPadia saa varsin edullisesti, etenkin Wi-Fi versiota.

Oli miten oli, mielestäni nämä laitteet ovat ihan hauskaa ajan vietettä. Ei mikään pakko-ostos, mutta mahdollisesti tuollainen jossain kohtaa tulee kuitenkin hankittua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös