Pad- ja Tab-laitteet

  • 265 477
  • 1 076

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koko hommahan menee yksinkertaisuudessaa niin, että syötät mailiosoitteesi ja salasanan. Tämän jälkeen laite synkkaa tiedot. Parhaimmillaanhan tuo on silloin kun vaihdat esim puhelinta tai saat työpuhelimen niin voit synkata numerot ilman mitään sim-hässäköintiä tai tietojen kopiointia.
Eli samalla tavalla kuin mulla nyt? Enhän minä noista laitteista mitään ymmärrä, sen kuin noudatan intran ohjeita, kun saan uuden luurin muutaman vuoden välein.

Mutta ihan vakavissaan, google on niitä viimeisiä tahoja, joille haluan antaa ainuttakaan salasanaa. Lienen paranoidi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No huh! Kas kun ei facebookin kautta tuo synkkaus. Jäisi minulta tekemättä.
Luin Tsatsoulinen kirjasta ohjeet tuohon.

Vaan enpä minä jaksa mitään illuminaattia tähän tunkea. Jos joku swat-tiimi on halukas mut nappaamaan, niin ne tekevät sen ilman Androidin synkkausta. Aivan sama, jos sattuvat saamaan käsiinsä tiedot, milloin mulla on opekokous tai milloin vaimollani futistreenit.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mutta ihan vakavissaan, google on niitä viimeisiä tahoja, joille haluan antaa ainuttakaan salasanaa. Lienen paranoidi.
Jotkut Google ja MS lienevät ainoita tahoja joille voi antaa salasanansa. Salasanahan ei ole vielä mitään henkilökohtaista informaatiota.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Aivan sama, jos sattuvat saamaan käsiinsä tiedot, milloin mulla on opekokous tai milloin vaimollani futistreenit.
Menee hieman ohi aiheen mutta menkööt.

Hämmästelen todella vahvasti ihmisiä, jotka karsastavat gmaileja yms sen vuoksi, että pelkäävät "yksityisyytensä" edestä. Kun sain Android puhelimen hankittua siirsin Googlelle kaiken tiedon mitä tarvitsen päivittäin. Kalenterin, mailit ja kaikki yhteystiedot. Näin mulla on kaikki tiedot aina synkassa riippumatta päätelaitteesta.

Toki tuohon voi olla joku muukin helppo ratkaisu mutta tuo ainakin oli minulle no brainer.

Melko tärkeänä itseään pitää, jos ajattelee Googlen kiinnostuvan juuri omista jutuistaan. Gmail -käyttäjiä on reilusti yli 400 miljoonaa. Miksi Pentti Perusjanarin pitäisi pelätä Googlea?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pieni vinkki. Netanttilaan on tulossa tänään klo 20 tarjoukseen Samsung Galaxy Tab 2 7". Jos hinta menee lähemmäs 200€ pitänee tuo hankkia. Nyt siellä on hinta 299€, Gigantissa 249€.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mitä käytännön eroa tolla galaxy 2:lla ja nexuksella on? Tänään tuijottelin molempia ja galaxyssa ainakin oli kamera molemmilla puolin, nexuksessa vain lukupuolella.

Tämän lisäksi edellä mainittiin nexuksen parempi prosessori ja kevyempi käyttöliittymä. Miksi siis Nexus on halvempi? Ei kai toi kamera niin isoa eroa tee?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vihdoin sain aikaiseksi pädin hankinnan ja valinta osui lopulta uuteen iPadiin (16G cellular). Face Time on aika pirun mukava, kun parhaat kaverit asuvat nykyään ympäri Suomea. Samoin Ticket to Ridea on hakattu useampi ilta, live -kommentointi onnistuu samalla Face Timen kautta. Ei nyt oikeita peli-iltoja voita, mutta onhan tuo hauskaa.

Itse kysymykseen, onko laitteelle olemassa nettiselainta jossa olisi pyyhkäisyeleet tyyliin hiiren kanssa hiirieleet. Tekisi surffailusta vieläkin mutkattomampaa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kysymykseen, onko laitteelle olemassa nettiselainta jossa olisi pyyhkäisyeleet tyyliin hiiren kanssa hiirieleet. Tekisi surffailusta vieläkin mutkattomampaa.

Kokeile Google Chromea.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kokeile Google Chromea.

Ladattu jo. En ainakaan suraan löytänyt siitä pyyhkäisyeleitä, joilla voisi mennä sivuja taaksepäin jne. Mercury -niminen selain sen sijaan löytyi. Ilmainen, sisältää pyyhkäisyeleet, adblockin jne. Nopealla testilä aika pätevän oloinen. Jatkoon toistaiseksi.
 
Osaisiko joku sanoa tiivistetysti, mitä eroa on vaikka uudella iPadilla ja Samsung 10,1 Galaxy Tab 2:lla? Hyviä ja huonoja puolia? Kumpi voisi soveltua paremmin opiskelukäyttöön ja käyttöön kotona sohvalla? Onko kirjoitusominaisuuksissa suuria eroja, jos sitä luennoilla käyttäisin?

Kotoa löytyy aiempaa jo Asuksen Windows-läppäri, Samsungin televisio, Samsungin älypuhelin ja Samsungin Bluray-soitin. Saisiko Samsungin tabilla suurtakin hyötyä näistä? Miten iPad toimii esim. Windowsin koneen kanssa, onnistuuko tiedonsiirto ja miten? Tuleeko iPadin 16Gb versiolla toimeen?

Hinnoissa nyt ei suuria eroja näyttäisin olevan, joten voisin melkein jopa päätyä ensimmäiseen Applen tuotteeseen.

Kuuntelisin mielelläni kokemuksia ja mielipiteitä muilta valintani pohjaksi.
 

J.Petke

Jäsen
Osaisiko joku sanoa tiivistetysti, mitä eroa on vaikka uudella iPadilla ja Samsung 10,1 Galaxy Tab 2:lla? Hyviä ja huonoja puolia? Kumpi voisi soveltua paremmin opiskelukäyttöön ja käyttöön kotona sohvalla? Onko kirjoitusominaisuuksissa suuria eroja, jos sitä luennoilla käyttäisin?

Kotoa löytyy aiempaa jo Asuksen Windows-läppäri, Samsungin televisio, Samsungin älypuhelin ja Samsungin Bluray-soitin. Saisiko Samsungin tabilla suurtakin hyötyä näistä? Miten iPad toimii esim. Windowsin koneen kanssa, onnistuuko tiedonsiirto ja miten? Tuleeko iPadin 16Gb versiolla toimeen?

Hinnoissa nyt ei suuria eroja näyttäisin olevan, joten voisin melkein jopa päätyä ensimmäiseen Applen tuotteeseen.

Kuuntelisin mielelläni kokemuksia ja mielipiteitä muilta valintani pohjaksi.

Kannattaa lukea tämä ketju, sisältää aika paljon nimenomaan tuota keskustelua.

Tiivistetysti: Android taipuu paremmin/helpommin moneen tehtävään, iPad rajoitttuu aika paljon Appleen. Elokuvat helpompi katsoa Androidilla. Androidiin on luotu ihan oma käyttis tabeja varten, iPadissa käytännössä sama kun käyttäisit isoa iPhonea. Androidiin helpompi saada esim. omanlainen nettiselain ja muutkin ohjelmat ovat helposti korvattavissa. Applella et voi nettiselainta muuttaa yhtä laajasti ja muutamissa muissakin ohjelmissa olet sidottu Applen valintoihin (esim. sähköposti). iPad on hienomman näköinen ja kaikki kehitys keskittyy vaan yhteen laitteeseen kun taas Androideja on lukuisia.

Itse ostin Androidin ja olen enemmän kuin tyytyväinen valintaani.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Saa iPadiin MS:n SkyDriven, Google Chromen selaimeksi, Google Driven, Google Translaten ym. juttuja. Ei ole sekään enää niin suljettu systeemi kuin halutaan uskotella. Itse tykästyin 7 tuuman wifi Google Tabiin, kun pääsin sitä kokeilemaan ja saatan hankkia sen kakkoslaitteeksi, kun hinta on vain n. 250 euroa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Google Chromen selaimeksi,

Halleluja! Kiitti vinkistä, en ollut huomannut tuon saapumista. Sehän jopa muistaa salasanat, ominaisuus joka Safarista puuttuu joidenkin sivujen kohdalla.

Ihan jees tää iPad on, mutta aina välillä meinaa raivostuttaa. Pieniä juttuja, kuten se ettei aina pysty copy-pasteamaan kaikista sivuista tai ohjelmista. Mulla on tää 16 giganen uusi iPad. Näppärähän tää on kyllä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä varmaan ollut jo puhetta aiemmin, mutta kysynpä kuitenkin neuvoa. Mulla on IPad2:n 64-gigainen versio ja käytän sitä 3G-verkossa. Parin viime päivän aikana youtube-lataukset ovat olleet todella hitaita - muutama sekuntti kerrallaan ja sitten taas jumitetaan. Netissä oli jotain vinkkejä, että voisi muuttaa wifi-asetuksia, mutta niillähän ei mun käsityksen mukaan ole ton 3G-käytön kanssa mitään tekemistä. Kellään ollut vastaavia probleemia ja mitään vinkkiä, mitä kannattaisi tehdä?
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse ostin uuden Ipadin tuossa kuukausi takaperin. CineXPlayer ollut kyllä hyvä ostos, kun pystyy katsomaan noita xvid muodolla olevia leffoja/sarjoja hyvin ilman sen kummempaa tiedostomuoto kikkailua...
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Olen käyttänyt gmailia varsin sujuvasti iPadilla alusta asti. Muutoinkaan J.Petkeen viimeisin kirjoitus ei oikein vastaa omia kokemuksiani, paitsi että itsekin olen ollut Galaxyynkin tyytyväinen, mitä nyt kosketusnäytön epäherkkyys verrattuna iPadiin tekee siitä moni paikoin varsin kömpelön verrattuna viime mainittuun...
 

#76

Jäsen
Miten Apple tv toimii NFL hame passin kanssa eli voiko tv:n avulla heittää ipadin ruudulla pyörivää kuvaa telkkariin, jos olen hommannut sen lisäpalikan?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Padissa on nykyään tuo BOOX TV ja aivan perhanan hyvä palvelu. Eipä ole koskaan ollut tallentavaa digiboxia, koska vittuako sitä ostaa digitv:tä ja kytkeä sitten se digiboxiin?? Mutta BOOK tv toimii helkkarin hyvin ja jossain vaiheessa Airplay on ostoslistalla, niin saa katseltua tallenteet tv.sta. Kyllähän nuo padistäkin katsoo.
 

#76

Jäsen
Miten moniajo ipadissä toimii? Koetin laittaa radio rockin taustalle, kun teen muuta mutta ei onnistu. Teenkin jotain väärin vai eikö vain toimi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös