Puolisen vuotta sitten hommasin robotti-imurin ja tyytyväinen olen ollut. Tuo mainittu roborock oli ainakin silloin puoli vuotta sitten aika selkeästi paras vaihtoehto. En ole seurannut, onko sieltä tullut uusia vehkeitä tarjolle.
Eihän tuo täysin huoleton ole. Antureita pitää silloin tällöin putsailla, pyörivää harjaa myös. Omassa käytössä pölysäiliö pitää tyhjentää kerran viikossa. Vähemmän siinä on kuitenkin hommaa, kuin imuroinnissa.
Pari mattoa meni meillä vaihtoon, kun imuri jumitti itsensä niihin ja yksi tuoli oli koneelle ongelmallinen, kun se saattaa kammeta itsensä sen jalan yli, mutta ei sitten pääsekään takaisin ja jää jumiin sinne tuolin alle. Virittelin sitä jalkaa sellaiseksi, että ei enää kampea sen yli.
Viimeset pari kuukautta imuri on pyörinyt automaattisesti arkipäivisin siihen aikaan, kun olen itse töissä. Kerran on jäänyt jumiin, kun oli jäänyt vähän vääränlaista roinaa lattialle. Mutta eipä siinä sen kummempaa ongelmaa ole. Jos se jää jumiin, niin se pysäyttää itsensä ja lähettää viestin kännykkään.
Koirataloudessa en käyttäis ajastettuna. Netissä on kauhutarinoita, joissa koiralla on vatsa löysällä ja sitten saapuu pyörivällä harjalla varustettu robotti-imuri...
Tämän meidän 75 neliöisen kämpän imuroi vajaassa tunnissa. Akkua kuluu alle puolet varauksesta tuossa ajassa. Osaa mennä latailemaan lisää tarvittaessa vaikka kesken imuroinnin, vaikka eihän sen tässä kämpässä tarvitse.