Pölynimuri-ketju

  • 11 220
  • 59

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Anton kirjoitti:
Samoista huolto-oppaista löytyi, vaikkakin piirroksina, kuvat imureiden rakennekaavioista, sisuskaluista kauniin selkeästi numeroituina ja yksityiskohtaisesti selitettyinä.

Olipas kaunista tekstiä. Minä kyllä olen aina kutsunut noita piirroksia raakalaismaisesti vain RÄJÄYTYSKUVIKSI, mutta minä olen muutenkin hyvin pitkälti ruuti- ja napalmrajoitteinen.

Jatkakaa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Paitselo kirjoitti:
Olipas kaunista tekstiä. Minä kyllä olen aina kutsunut noita piirroksia raakalaismaisesti vain RÄJÄYTYSKUVIKSI, mutta minä olen muutenkin hyvin pitkälti ruuti- ja napalmrajoitteinen.

Jatkakaa.

Hienoa että jatkoajassa on saatu jo toiselle sivulle tämä tärkeä keskustelu. Meillä Porissa päin niitä kutsutaan kirkkoveneiksi, mutta meitä vaivaakin mielikuvituksen puute.

http://www.puuvene.net/Lehti/1996-2/kirkkovene.html
 

Anton

Jäsen
”Porilainen kirkkovene!”

Luettuani tuon rahvaanomaisen ja iljettävän esityksen vastakkaisen, sen kauniimman sukupuolen herkimmistä osista, jadeportista, en tiedä sanoisinko porilaisia brutaaleiksi vaiko kenties pelkästään vain vulgääreiksi.

Eniten kumminkin oudoksuttaa tuo kohta 12, jossa kirkkoveneeseen kiinnitetään kaikenlaisia ylimääräisiä mainoksia, pois lukien tupakka- ja alkoholimainokset. Eivätkö ne ole tiellä? Paljon teräviä, kasvoja tai reisiä viiltäviä kulmia? Entä miten onnistuu hygienian hoito?

Uskoisin kyllä, että Pori tuota menoa kuoleva kaupunki, jossa ei muutaman vuosikymmenen jälkeen ole enää sitä paljon puhuttua ristinsieluakaan.
Kuinka kokonainen kaupunki voi noin pahasti lintsata biologiantunneilta? *jää ihmettelemään*
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huikeaa :)
Meillä oli kotona vanha Omega-merkkinen pölynimuri. Pikku tyttösenä olin kovin kiinnostunut siitä - en tietenkään teknisessä mielessä, kuten te arvon palstaveljet, vaan lähinnä siksi, että kiskoessani sitä määrätietoisesti letkusta, piti se ihmeellistä tukahtuneen ähisevää ääntä, ja silloin tällöin ruiskautti pölyt pussistaan lattialle.

Myöhemmin meillä oli teräksinen Nilfisk. Sanottiin, että se on rakennettu kestämään ikuisesti. Valmistusvuosi -66 ei kuitenkaan tainnut olla niitä parhaita, vai olikohan juuri tämä nk 'maanantaikappale'? Sukulaiset ostivat sen Pohjois-Amerikasta Tampereelle, jossa se vielä toimi, samoin kuin enoni luona Raumalla. Mitä lähemmäksi pääkaupunkia se tuotiin, sitä enemmän se yski. Meidän kotiin tullessaan se toimi tosi huonosti, itse asiassa vain seitsemän käyttökertaa, vaikka esittelytekstissä siitä puhuttiin 'Draperina' - because it cleans drapes and clothing as well. Lisäksi sanottiin siinä olevan 'tyhjennysletkun avulla helppo nesteiden tyhjennys'. Noh, se mitään putsannut, paitsi faijan taskut. Nykyään se on lasten leikkikaluna binghamptonilaisessa päiväkodissa 'Senaattori' -ryhmäläisillä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
tant gredulin kirjoitti:
kiskoessani sitä määrätietoisesti letkusta, piti se ihmeellistä tukahtuneen ähisevää ääntä, ja silloin tällöin ruiskautti pölyt pussistaan lattialle.
Ei se ollut imuri, vaan nurkissanne asunut Erkki-setä. Tosin aikamoinen imurihan hänkin oli.
 

Anton

Jäsen
Tant Gredulin:
”Meidän kotiin tullessaan se toimi tosi huonosti, itse asiassa vain seitsemän käyttökertaa, vaikka esittelytekstissä siitä puhuttiin 'Draperina' - because it cleans drapes and clothing as well.”

Nyt taitaa pikkuneiti muistaa väärin. Kyseisen vähäkäyttöisen kummajaisen nimi ei ollut draper, vaan diaper. Sillä kaikki lapsiperheiden kanssa tekemisissä olleet tietävät hänen/sen olevan täynnä kröhm… biomassaa. (Lue: skeidaa)
Ei kommentti draperista kauas mennyt ja olisitte itse voineet testata sen/hänen imukyvyn oheisen ohjeen mukaisesti.
http://www.metsavastaa.net/index.cfm?docID=8714

On hyvä muistaa, että lontoonkieli on täynnä toisiaan hämmentävästi muistuttavia sanoja sekä sanoja, jotka eivät juurikaan muistuta toisiaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twite kirjoitti:
Erkki-setä
Ihmettelinkin, kun kotona usein sanottiin, ettei sitä tiedä Erkkikään.
Sedän olemassaolo selittää varmaan myös useamman varhaisperäisen traumani. Voisin ryhtyä terapoitavaksesi, jos sinulla on joskus aikaa?

Antonin linkistä jäi mieleen tämä: 'Superabsorbentti voi imeä tislattua vettä monta sataa kertaa oman painonsa. Kun on kyse virtsasta, imukyky on 30 – 50 grammaa / grammaa superabsorbenttia'. Pentti ja superabsorbentti rimmaa mukavasti. Tuon parempia syitä ei ole haettu ennenkään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Meidän imuri on sellainen punamusta Bosch. En tiedä tarkempaa mallia, mutta palstan asiantuntijat varmasti tunnistavat jo tuosta. Sen kanssa on ilmennyt pari ongelmaa.

Imuroidessa se metallinen putki saattaa irrota siitä muovisesta kädensijasta, jolloin putki kaatuu kiihtyvällä nopeudella ja osuu turhan usein ukkovarpaaseen. Putki tekee myös mielenkiintoisia jälkiä parkettiin. Onko mitään keinoa saada nuo osat pysymään paremmin kiinni toisissaan? Ilmastointiteippi ei kuulemma ole ratkaisu vaikka en ymmärrä, että miksi ei olisi.

Toinen ongelma on suulakkeen putki, joka tulee kiinni siihen hiton metalliputkeen. Siinä on halkeama. Miten se kannattaisi korjata? Ilmastointiteippi ei ole ratkaisu tähänkään, kuulemma.

Laite on vanha kuin perkele ja pitää aivan järkyttävää ääntä, mutta puhdasta sillä tulee. Siksi sitä ei saa vaihtaa uudempaan, kuulemma. Onko tuohon mitään virityssarjaa olemassa, jolla sen saisi hiljaisemmaksi? Harkitsin akustiikkamaton asentamista moottorin ympärille, mutta tila ei riitä.

Piti laittaa tämä kysymys sekalaisten kysymysten ketjuun, mutta tännehän ne pölynimuriasiantuntijat ovat näköjään kokoontuneet. Auttakaa, jooko?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Designer kirjoitti:
Laite on vanha kuin perkele ja pitää aivan järkyttävää ääntä, mutta puhdasta sillä tulee. Siksi sitä ei saa vaihtaa uudempaan, kuulemma. Onko tuohon mitään virityssarjaa olemassa, jolla sen saisi hiljaisemmaksi? Harkitsin akustiikkamaton asentamista moottorin ympärille, mutta tila ei riitä.

Piti laittaa tämä kysymys sekalaisten kysymysten ketjuun, mutta tännehän ne pölynimuriasiantuntijat ovat näköjään kokoontuneet. Auttakaa, jooko?

Näyttää siltä, että imurissasi on jotain pientä wiikmania ja olen samaa mieltä, ei sitä ilmastointiteipillä saa korjattua. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä ja hankkia uusi-imuri jo nyt keväällä, koska kesällä ne ovat jo aika vähissä, ainakin kunnolliset, saatika kotimaiset. Luettuani viestisi perusteellisesti, olen varma että nykyinen imurinne on aivan rämö, joten nopeasti uutta hankkimaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En kyllä usko, että meillä on varaa uusi-imuriin. Mutta onko tuohon Boschiin saatavana niittymäki- tai edes bäckström-softapäivitystä? Uskoakseni nekin auttaisivat. Tilanne alkaa olla ikävä, sillä hetkenä minä hyvänsä tuo laite heittäytyy täysin noroseksi ja siitä tulee olemaan seurauksena parvekkeelta alas lentäminen, siis imurille. Sekin tosin olisi vahinko vain siinä tapauksessa, jos se osuisi johonkin elävään.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Designer kirjoitti:
En kyllä usko, että meillä on varaa uusi-imuriin. Mutta onko tuohon Boschiin saatavana niittymäki- tai edes bäckström-softapäivitystä? Uskoakseni nekin auttaisivat. Tilanne alkaa olla ikävä, sillä hetkenä minä hyvänsä tuo laite heittäytyy täysin noroseksi ja siitä tulee olemaan seurauksena parvekkeelta alas lentäminen, siis imurille. Sekin tosin olisi vahinko vain siinä tapauksessa, jos se osuisi johonkin elävään.

Kannattaa mennä suckitall-foorumille ja lähettää yv nimimerkille kaakkubinladen, kaveri osaa korjata imureita ja käsittääkseni vaikuttaa siellä Hämeenkylässä päin. Jos ei auta, niin Joukon Koneesta Turusta saa poistohintaan Mielen Joni P-39:ia tehoimulla ja mateluvaihteella.

Et ole kokeillut ledejä asentaa?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Anton kirjoitti:
”Porilainen kirkkovene!”

Luettuani tuon rahvaanomaisen ja iljettävän esityksen vastakkaisen, sen kauniimman sukupuolen herkimmistä osista, jadeportista, en tiedä sanoisinko porilaisia brutaaleiksi vaiko kenties pelkästään vain vulgääreiksi.

Eniten kumminkin oudoksuttaa tuo kohta 12, jossa kirkkoveneeseen kiinnitetään kaikenlaisia ylimääräisiä mainoksia, pois lukien tupakka- ja alkoholimainokset. Eivätkö ne ole tiellä? Paljon teräviä, kasvoja tai reisiä viiltäviä kulmia? Entä miten onnistuu hygienian hoito?

Uskoisin kyllä, että Pori tuota menoa kuoleva kaupunki, jossa ei muutaman vuosikymmenen jälkeen ole enää sitä paljon puhuttua ristinsieluakaan.
Kuinka kokonainen kaupunki voi noin pahasti lintsata biologiantunneilta? *jää ihmettelemään*

Kehottaisin kiinnittämään huomiota kohtaan 11.

11. Veneessä tulee olla punainen hätälippu, jonka koko on 40 cm x 40 cm. Siihen on kiinnitettävä noin 1 metrin mittainen salko, Veneessä tulee olla myös vedenpoistolaite.

Vaatimukset ovat varsin kovat, koska noin metrin mittaisia salkoja ei ihan joka kylästä löydy. Punaisia hätälippuja tekstilllä "Let's play hockey" olen nähnyt aina silloin tällöin torstaisin ajellessani Nordista pitkin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Major Julli kirjoitti:
Kannattaa mennä suckitall-foorumille ja lähettää yv nimimerkille kaakkubinladen, kaveri osaa korjata imureita ja käsittääkseni vaikuttaa siellä Hämeenkylässä päin. Jos ei auta, niin Joukon Koneesta Turusta saa poistohintaan Mielen Joni P-39:ia tehoimulla ja mateluvaihteella.

Et ole kokeillut ledejä asentaa?
Saisikohan tuota kaveria käymään täällä Tampereella, ja vaatiiko se siitä hyvästä kilometrikorvauksia? Ihannetilanne olisi, jos jostain netistä löytyisi suoraan imuroitavissa oleva softapäivitys. Taitaa vaan näyttää aika pahalta tuon asian kanssa. Turkuun en perkele lähde, jos se on ainoa keino niin imuri jatkakoon varpaiden ja lattian kolhimista.

Ledejä en viitsi asentaa, mutta oranssi työkoneen varoitusvalo imurissa toki on. Laki kuulemma edellyttää sellaista tuon tason laitteeseen.
 

Anton

Jäsen
Olen jonkin aikaa seuraillut porilaisten puuhasteluja. Katseessani on ollut valtavasti ihmetystä ja jostain syystä vastentahtoista ihailua. Asioita ei missään tapauksessa saa päästää luonteviksi tai liian helpoiksi. Luja, määrätietoinen luonne on aina ollut tärkeä osa suomalaistan mentaliteettia ja aita on aina ylitetty sieltä mistä se on vahvin, piikkilangoitettu tai toivon mukaan edes raskaasti miinoitettu.

Major Julli:
”11. Veneessä tulee olla punainen hätälippu, jonka koko on 40 cm x 40 cm. Siihen on kiinnitettävä noin 1 metrin mittainen salko, Veneessä tulee olla myös vedenpoistolaite.”

Kutsut turhaan porilaisia mielikuvituksettomiksi persooniksi, sillä jos suvunjatkamiseen liittyvät asiat on siellä junailtu näin mallikkaasti, niin todennäköisesti myös edesmennyt markiisi de Sade olisi luettuaan kohdat 11. ja 12. riemastunut ja housut kintuissa välittömästi karauttanut Poriin. Eikä kukaan voi varmasti väittää de Sadea mielikuvituksettomaksi? Luin jonkin aikaa sitten hänen pikkupervertikon manuaalinsa nimeltään ”Justine”. Olisi mielenkiintoista tulla Poriin katselemaan kuinka se toimii käytännössä. Voisin kesällä viettää päiväkausia torin reunalla kahvilassa katsellen kansalaisten touhukasta hyörintää ja edestakaisin keikkuvia punaisia lippuja ja metrin mittaisia salkoja kantajineen. Ikävä kyllä Pori sijaitsee liian lähellä Raumaa, joten mielenkiintoinen vaihtoehto muuttuukin silmänräpäystä nopeampana metamorfoosina poissulkevaksi vaihtoehdoksi.

Vastoinkäymiset ovat siis aina kasvattaneet luonnetta, joista on varsinkin porilaiset ovat saaneet enemmän kuin osansa. Lauri ”Tahko” Pihkala kirjoitti: Yhtä tärkeää kuin on, että maailmaan syntyy niin terveitä lapsia kuin suinkin, yhtä tärkeää on, ettei synny sellaisia, joista todennäköisesti tulee kituvia ja sairaita. Istuttuaan vaieten päivän tai kaksi kanssani Porin torin reunalla absinttia siemaillen hän olisi jonkin ajan kuluttua varmaankin pyytänyt nolostuneena perättömiä puheitaan anteeksi ja kääntynyt hiljaa pois.
Pihkalan ajatukset olivat kiitettävän pitkälle rodunjalostuksessa ja siinä kuinka hitaat, eriparijalkaiset juoksijat ja muuten vain onnettoman koordinaation omaavat tunarit saavat kaikkein näppärimmin nolattua itsensä pesäpallokentällä, eikä hän näin varmaankaan olisi kyennyt antamaan mitään rakentavaa pölynimurikeskustelulle.

Kuinka Albert Schweitser pärjäsi vuosikymmenet Lambarenessa ilman pölynimuria, jotka olivat olleet hänelle kaikki kaikessa? Millä tavalla Sigmund Freud olisi lähestynyt meitä; Minä, isä, pölynimuri ja rakas elektrakompleksini? (Alkuteos: Vorlesungen zur Einführung in die Psychoanalyse und Staubsauger)
Millä tavalla ennustajamunkki Michel de Nostradamus olisi keskiaikaisen silmin kuvaillut kiiluvasilmäistä matalasti murisevaa huippuunsa viritettyä kahden aukon pölynimuria?

Onko tuo “kirkkoveneen vedenpoistolaite“ kiertoilmaisu sanalle poikakaveri? Täältä rispektit kaikille porilaisille, ei teidän elämä ole kovin helppoa ollut.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Anton kirjoitti:
Onko tuo “kirkkoveneen vedenpoistolaite“ kiertoilmaisu sanalle poikakaveri?

Käsittääkseni kyseessä varsin perustavan laatuinen "bodily function", mutta laajasta lähdekirjallisuudestasi varmaan löydät kognitiiviset heijastumat ja piilomerkitykset sille. Oma maailmankuvani kun pohjautuu lähes kokonaan muinaisiin Jimmy Myllyojan Veikkaaja-lehden kolumneihin, niin olen asemassa jossa en voi sen enempää auttaa.

Mutta keskustele kavereidesi kanssa, hae kirjastosta ja internetistä lisätietoa, suhtaudu kaikkeen samaan aikaan avoimesti ja kriittisesti. Tärkeintä tässä pölynimuri-kampanjassa on että saadaan kansa taas keskustelemaan perusarvoista. Peräänkuulutan siis arvojohtajuutta.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Kirkkoveneistä vielä, minua hieman oudoksuttaa se että samaan aikaan samassa veneessä on useita sisällä samanaikaisesti. Eikö todellakaan yksi riitä?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Major Julli kirjoitti:
Kannattaa mennä suckitall-foorumille ja lähettää yv nimimerkille kaakkubinladen, kaveri osaa korjata imureita ja käsittääkseni vaikuttaa siellä Hämeenkylässä päin. Jos ei auta, niin Joukon Koneesta Turusta saa poistohintaan Mielen Joni P-39:ia tehoimulla ja mateluvaihteella.

Et ole kokeillut ledejä asentaa?

Ei saatana, nyt kyllä repesin! Varmasti yksi JA:n hauskimmista viesteistä kautta aikain.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ostin mustalta kulkukauppiaalta kolme varttia sitten Bling-Bling Harlem Grand Time Grand Sucka' Dust Killa Dirt Hata Big Rump Mama Humpin Suck Pumpin -imurin.

Imuri sisältää integroidun Ghetto Blasta Ear Pluggin Boo Shaka Laka -Subwooferin, joka soittaa Gangsta Rapin bassoraitoja 160 dB:n voimakkuudella. Tämä saa jopa teräsbetonielementistä rakennetun lattian resonoimaan ja se nostaa samalla ilmaan pienimmätkin pölyhiukkaiset, jotka Bling-Bling Harlem Grand Time Grand Sucka' Dust Killa Dirt Hata Big Rump Mama Humpin Suck Pumpin -imuri tuhoaa murskaamalla ne kevyemmiksi alkuaineiksi ja vedeksi.

Miten tämä on mahdollista. Bling-Bling Harlem Grand Time Grand Sucka' Dust Killa Dirt Hata Big Rump Mama Humpin Suck Pumpin -imurissa on uusi Dust n' Dirt Suck-by Piece -niminen erikoislisävaruste, joka napsii molekyyliä pienemmät kappaleet uskomattoman imukykyiseen Dead Impala Rollin' Suckin' Ho -suodatusjärjestelmään.

Hintaa vehkeellä on.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Huomio, huijareita liikkeellä!

Pitkästä aikaa taas imuriasiaa. Otetaan ne huonot uutiset ensin:

Turun suunnalta on kulkeutunut viestejä, että siellä eräs Lehto-niminen kiertelevä imurikauppias kauppaa toimimatonta tavaraa. Suckitallin foorumilla oli Sepi-56 nimimerkki kertonut tehneensä suullisen sopimuksen kauppiaan kanssa Hurumed J-merkkisestä ammattikäytön imurista. Imurissa oli pientä vikaa suuttimen kanssa, ja tämä todettiin yhdessä kauppiaan kanssa.

Kun sitten varsinainen kaupantekohetki lähestyi, paljastui että vika vaatii paljon enemmän korjaamista, ja imuria ei saa käyttökuntoon ennenkuin lokakuussa, jos silloinkaan. Ikävä kyllä vakuutus ei korvaa tällaisia tapauksia kun kirjallista sopimusta ei ole, ja nyt Sepin Hannu-rouva on kotona kiukkuisena ja Sepimme ikävässä välikädessä. Sepi on pyytänyt kauppiaalta hinnanalennusta, mutta kauppias on tiukkana. Ruotsin risteilyn rahat menee imuriin, ja ei se väliaikaisesti liisattu tsekkiläinen Duba 82,4 3,87:kaan mikään ilmainen ole. Sepikään varsinaisesti mitään rahamiehiä ole, vaikka onkin Hannu-rouvan ex-miestä Jokkea ainakin kymmenen kertaa varakkaampi.

Oppikaa tästä, älkääkä ikinä ostako imuria pelkän suullisen sopimuksen varassa!!!

Hyvänä uutisena on se, että maahamme taas rantautunut mielenkiintoisia imuriuutuuksia. Mutta niistä lisää syksymmällä. Ja Sepille voimia jaksamiseen Turkuun.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Itse en kyseistä laitetta omista, mutta kyllä se taloudesta löytyy, imurin ostajille: kannttaa kysyä voiko sen maksaa luonnossa jos panettaa??
 

Anton

Jäsen
Pikkuinen ongelma! (Lue: 152 senttiä äärimmäistä käyttömukavuutta on mielestäni - aika pieni!)

Käytön mukana tullut hajuhaitta herätti minut. Voihan vietävä, ei ollenkaan ilmansuodattimia!
*rajua henkistä pahoinvointia*
Olin lomalla ja testasin Las Palmasin satamassa juuri tullin läpässeitä aasialaisia pölynimureitä. Luin jällenvääräntyyppisiäammattilehtiä? Ja miksi taas iski vääräntyyppinen uteilaisuus? No, imuteho oli todella raju, jo ensialkuun mittarissa oli 1200!
Jollen olisi ollut 13 -vuotiaana tuskallisen tietoinen kiristysventtiilinsulkukappaleeni poistamisesta, niin olisin ollut varma että näin oli juuri käynyt uudelleen. Perinteisesti käyttämämme laitepäivityksemme metodiikkaa pitäisi todellakin kehittää inhimillesempään suuntaan! *vieläkin huimaa!*

Nykyisin olen joutunut kotona käyttämään pientä, helppokäyttöistä ratkaisua, jossa toimin tarkasti, huolellisesti käyttäen aamulla ja illalla yhdenkäden rikkaimuria, jonka käytöstä vaimo on ollut poikkeuksellisen tyytyväinen.

Huoltoliikkeen ilmeetön ylipainoinen ja todennäköisesti tunnevammainen maatuska kertoi nykyisen laitteiston olevan huollosssa kaksi viikkoa ja kehoitti kärsivällisyyteen. Toivon, etten epäisänmaalliseta toiminnastani paljastu.
Oma, kotimainen on silti paras!!!
*kynsii kiihkeästi ja suihkuttaa taaksevedetyn moottorikannen päälle ruosteenpoistonesteen, josta se apaattisesti tipeksii alaspäin*

Saan kumminkin kuulla ylenpalttisen atleettisista kavereista, jotka imuroivat kotona kolmesti päivässä. Tuon on pakko olla liioittelua, onhan se?! Kohta on taas lauantaisauna, jonka jälkeen olen yleensä keppanapullon järjettömästi sekoittamana rajusti karjuen jopa pöyhinyt rajusti tyynyjä ja käyttänyt pölyimuriani, jopa parvekkeella, autossa, kesämökillä. Olen hyväntahtoisesti imuroinut kirkonparvella, kesämökillä, nuorempana rahan puutteessa jopa baarien vessoissa.

Neljä päivää ja testaan huolletun laitteiston. Saanko tehdä sen jo liikkeessä - aika näyttää?

Mutta nyt: Jaksan ja jollen jaksa, kerron olevani liian krapuloissani aina vain imuroidakseni. *tilaa kyypparilta seitsemän tuoppia nelosolutta*
En juuri nyt kestä sitä käytönaikaista ujeltavan, tuskaisen kimeää jatkuvaa ääntä?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä tarvinnut edes uutta ketjua aloittaa.

Meillä on koiria perheessä, joten karvanlähtöaikaan saa imuroida joka päivä, ja pölypusseja kuluu. Nyt olisi aika vaihtaa parempaan vaihtoehtoon.

Suositelkaa pölypussitonta imuria, jonka imuteho on niin kova, että perkele riittää. Ja hiljainenkin saisi olla, eli ei Dysonia.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Ja hiljainenkin saisi olla, eli ei Dysonia.

Eipä noissa kai pölypussittomissa melueroa hirveästi keskenään ole. Olikohan TM:ssä juuri vertailu Dysonin ja Electroluxin mallin välillä.

Meillä on kissa+koira-perhe. Koirasta ei lähde karvoja mutta kissasta senkin edestä ja hyvin on Electroluxin pölypussillisella pärjätty. Tosin imurointi vain kerran viikossa. Ymmärrän jos on pari isompaa hurttaa joista karvoja lähtee paljon, mutta omat kokemukset pölypussittomista on huonot. Iso meteli ja ei se (sen jonkun mallin) tyhjentäminenkään ollut herkkua.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Ei ole pussiton, eikä täydellä teholla kovin hiljainenkaan, mutta suosittelen silti: Miele cat&dog (linkki Giganttiin). Tuohon kun iskee turbosuuttimen, niin saa karvat kyytiä. Lisäksi miellyttää kun pyörät liikkuu joka suuntaan, joten imuri seuraa vaivattomasti perässä tai sitä voi kenkiä juuri haluamaansa suuntaan. Kyllä ne saksalaiset osaa.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Eipä tarvinnut edes uutta ketjua aloittaa.

Meillä on koiria perheessä, joten karvanlähtöaikaan saa imuroida joka päivä, ja pölypusseja kuluu. Nyt olisi aika vaihtaa parempaan vaihtoehtoon.

Suositelkaa pölypussitonta imuria, jonka imuteho on niin kova, että perkele riittää. Ja hiljainenkin saisi olla, eli ei Dysonia.

Kysy Major Jullilta, jos hän raaskisi myydä tuunatun ACR-3000:n.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös