Prkl kun täältä Helsingistä ei saa vetyjä ja atomeita...
Pakko tarttua. Niitä voi aina tehdä ihan itse. ;)
Prkl kun täältä Helsingistä ei saa vetyjä ja atomeita...
Pakko tarttua. Niitä voi aina tehdä ihan itse. ;)
Todella hieno juttu!Sputnikeille kutsu CHL:ään... YLEn mukaan. Eikä ole edes aprillipäivä! Linkki uutiseen.
Ehkä vähän offtopiccia tähän ketjuun, anteeksi siitä. Rupesi vaan kiinnostamaan, että miten tuo Sputnik on niin voimakkaasti assosioitunut SaiPaan? Taitaa olla jopa logossa. OK, raja lähellä, ja SaiPa idästä, mutta onko jotain muutakin? 15 vuotta olen kesälomani Saimaalla viettänyt ja melkein joka kesä on myös Vetyä syöty. Onko nimillä jotain samaa taustaa / juurta?
(Ja vaikka Kärppä niin tässä ei ole mitään v.....lua).
Ehkä vähän offtopiccia tähän ketjuun, anteeksi siitä. Rupesi vaan kiinnostamaan, että miten tuo Sputnik on niin voimakkaasti assosioitunut SaiPaan? Taitaa olla jopa logossa. OK, raja lähellä, ja SaiPa idästä, mutta onko jotain muutakin? 15 vuotta olen kesälomani Saimaalla viettänyt ja melkein joka kesä on myös Vetyä syöty. Onko nimillä jotain samaa taustaa / juurta?
(Ja vaikka Kärppä niin tässä ei ole mitään v.....lua).
Sputnik 1 oli n. 83 kiloa painava halkaisijaltaan 58-senttinen ontto kaasutäytteinen alumiinipallo, jossa oli neljä 2,4–2,9 metriä pitkää piiska-antennia. Sitähän tuo logo muistuttaa.
Olen itse aikoinaan kirjoittanut kuulemani tarinan Sputnik-logon alkuperästä Sputnik-logosta kertovaan ketjuun. Aika vähän näyttää olevan tietoa aiheesta:
Sputnik-logon tarina [Arkisto] - Jatkoajan keskustelupalsta
Ja nuo neljä piikkiä SaiPan logossa kuvaavat Sputnikin neljää antennia. Joskus näkee jotain useampi piikkisiä SaiPa-logoja niin niiden suunnittelijoilla ei ole tietoa logon historiasta. Jopa SaiPan omilla nettisivuilla ja mainoskampanjoissa on joskus esiintynyt yli nelipiikkisiä sputnikkeja.
Janne Tavi tulee vielä ratkomaan pelejä tässä sarjassa. Oli taas niin mahtavaa liikettä vastustajan päädyssä, että kyllä se vielä palkitaan.