Päivän kysymys -kisa (2015)

  • 227 550
  • 3 937

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Googlen liian hyvät taidot olen havainnut minäkin. Sen takia teenkin visoihin yleensä kollaaseja. Välillä tosin Google osaa ehdottaa jopa niistä jonkun yhden kuvapalasen perusteella oikeaa. Mutta eihän tämä meille rehellisille palstalaisille suuri ongelma ole.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Googlen liian hyvät taidot olen havainnut minäkin. Sen takia teenkin visoihin yleensä kollaaseja. Välillä tosin Google osaa ehdottaa jopa niistä jonkun yhden kuvapalasen perusteella oikeaa. Mutta eihän tämä meille rehellisille palstalaisille suuri ongelma ole.

Joo melkoinen vehje se nykyään on. Ja en todellakaan missään nimessä valita kysymyksistä. Tottakai on lähes mahdotonta luoda kysymyksiä, mihin ei nykyisellä googlella vastausta saa. Hieno "kisa" tämä joka tapauksessa on ja toivottavasti jatkossakin kysymykset pysyvät yhtä monipuolisina kuin nykyäänkin:) Keep up the good work!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Googlen liian hyvät taidot olen havainnut minäkin. Sen takia teenkin visoihin yleensä kollaaseja. Välillä tosin Google osaa ehdottaa jopa niistä jonkun yhden kuvapalasen perusteella oikeaa. Mutta eihän tämä meille rehellisille palstalaisille suuri ongelma ole.
Viisaita kysymyksiä. Onko se nyt niin järkevää googlettaa Jatkoajan visaan vastauksia? Vai saako sillä kenties ilmaisia paukkuja ja naisen lämpöä baarissa jos kertoo että "tiesin juhannuksen aatonaaton päivän kysymyksen"?

Evertonille iso käsi siitä että tekee näitä visoja. On kiva että jollain on mielenkiintoa järjestää aivopähkinöitä 10 "jakson" ajan oikeastaan aiheesta kuin aiheesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Googlen kuvahaulla? En siis tietenkään ketään syytä mistään, ja vaikka syyttäisinkin niin olen itsekin googlaamalla saanut pisteen tässä kisassa. Tai siis löytänyt vastauksen netistä, googlesta ei siinä juuri ollut apua.
Itse olen ymmärtänyt että vastaus pitäisi joko tietää tai edes arvata ilman että nettiä hyödyntää. Ja ei tästä ole kauaakaan kun minua syytettiin turhaan "lunttaamisesta" tässä kisassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen ymmärtänyt että vastaus pitäisi joko tietää tai edes arvata ilman että nettiä hyödyntää. Ja ei tästä ole kauaakaan kun minua syytettiin turhaan "lunttaamisesta" tässä kisassa.
Joo, niin se varmaan on. Tuota (kirkkomaalaus) oli vaan minusta niin hauska etsiä että lankesin. Sikäli olin tietysti aika paska noutajat.net-kilpailija, että näköjään oikean vastauksen olisi löytänyt lähes suoraan googlen kuvahaullakin. Se on jo googlelta aika vakuuttava suoritus, kun kyseessä oli käsittääkseni ihan Evertonin itse ottama kuva.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
kyseessä oli käsittääkseni ihan Evertonin itse ottama kuva.

Kyllä joo, itse olin tuon kuvan ottanut. Yritän kyllä jatkossakin käyttää omista lähteistä kuvia - tai sitten ainakin muokkailla niitä niin, että ihan suoraan Googlella ei vastauksia löytyisi.

Muutenkin pitäisi yrittää kerätä kaikessa rauhassa kysymyspankkia, eli niin että olisi hyviä kysymyksiä valmiina jemmassa. Toistaiseksi ollaan vielä nimittäin menty niin, että joka päivä vaan keksin jotain kysyttävää. Ja sitten välillä käy niin, että kun on (olevinaan) kiirus, niin ei kovin kaksista kysymystä ehdi sitten miettiä. Mutta tää on taas näitä pitäisi ja pitäisi -osaston juttuja, voi hyvin olla että tilanne on sama vielä marraskuussakin.

Musiikkiaiheisia kysymyksiä olisi tosin jemmassa suurin piirtein 28 vuoden tarpeisiin, mutta kun tuota varsinaista musavisaa kuitenkin tulee pyöritettyä, niin olen pyrkinyt siihen että tässä skabassa jäisivät sen kategorian kyssärit vähän harvemmalle.
 

jusppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hetkinen, viimeisimmistä viesteistä päätellen olen ymmärtänyt pelin hengen aivan väärin. Jostain syystä olen koko ajan mieltänyt kisan "tieto-/tiedonhakukilpailuksi". Piti ihan lukea avausviestistä säännöt uudelleen.
Idea on vielä jopa simppelimpi kuin keksijänsä. Esitän tässä ketjussa yhden kysymyksen joka päivä. Nopeimmin tähän ketjuun oikean vastauksen laittanut saa yhden pisteen.
Tuossahan nuo säännöt kaikessa lyhykäisyydessään ovat. Ilmeisesti tuosta olen heti olettanut, että tarkoitus on vain kaivaa oikea vastaus mahdollisimman nopeasti´- tavalla tai toisella (eli tietämällä, arvaamalla tai hakemalla). Oikeastaan tuon elementin takia tästä kisasta innostuinkin, kun huijaaminen ei olisi ollut edes mahdollista. Toisaalta myös vaikeasti googletettavan vastauksen löytäminen on monesti mieltä tyydyttyvämpää kuin helpomman kysymyksen suoraan tietäminen. Tällaista vielä pelin "ideaakin simppelimpää" henkilöä varten olisi ollut hyvä mainita vielä erikseen, jos vastaukset halutaan nimenomaan kilpailijoiden omasta päästä.

Ilmeisesti täällä nyt (suurin?) osa pelaa tätä peliä ihan tavallisena tietokilpailuna, mikä tietysti asettaa tällaisen tiedonhakijan huomattavasti edullisempaan asemaan. Jos tosiaan pelin ideana on pähkäillä vastaukset omasta päästä, niin minulta voi vaikka nollata pisteet (no okei, ehkä tuon Friday the 13th -maskin olisin arvannut muutenkin oikein, mutta varmistin silti netistä). Olen siis aivan härskisti etsinyt vastaukseni netistä. En huijatakseni vaan luullen sen kuuluvan peliin.

Loppuun vielä täältäkin kehut mainiosta kisailusta! Mielenkiintoisia ja haastavia kysymyksiä löytyy kyllä laidasta laitaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, kyllä mulla oli tarkoitus, että tää olisi jonkinlainen tieto/arvailukisa, eikä tiedonetsimiskisa. Päivitän tuohon avausviestiinkin maininnan asiasta.

Mutta ei tästä aleta keltään pisteitä poistelemaan ja jatkossakin kaikki on kisaajista itsestään kiinni, eli mitään preveleitä ei ole tulossa ainakaan tarkoituksella.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Joo, kyllä mulla oli tarkoitus, että tää olisi jonkinlainen tieto/arvailukisa, eikä tiedonetsimiskisa.

Tämän takia nämä visat menettävät mielekkyyttään. Osa aina kuitenkin huijaa, ja senkin takia kysymyksistä on pakko tehdä "ovelia" eikä voi kysyä suoraan. Ne jotka pelaavat moraalisesti menettävät motivaation. Googlen kuvahaulla pisteily kuuluu naurettavinta ikinä -ketjuun, noutajat.net oli ja meni. Kysymyksesi ovat tässä hostaalissa nykytilanteessa selvästi liian vaikeita.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #64 (5.3.2015)

No otetaan sitten helppo tähän väliin. Työpaikka-ilmoituksista pomppasi kerran esiin ammattinimike obduktiopreparaattori. Mikä on hänen työpaikkansa?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sairaala sopisi, varmaan joku saattohoitoapulainen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ruumishuone

Jep. "Obduktiopreparaattori mm. alkuavaa vainajan ruumiinavauksessa. Obduktiopreparaattoriksi pääsee lähihoitajan koulutuksella. Varsinaisen avauksen tekee patologi."
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #65 (6.3.2015)

Mihin tämä kuva liittyy?
 

Liitteet

  • kuva603.jpg
    kuva603.jpg
    62,6 KB · kertaa luettu: 473

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tietokoneen emolevy on kyseessä. Eli osa tietokonetta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihan mahdoton.

Asemakaava jostain jenkkiläisestä kaupungista.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jonkin sortin sähkökartta varmaankin
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sim Cityyn?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Washingtonin kartasta
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kyllä. Lyttonin kaupungin kartta alkuperäisestä Police Questista. Oli muuten aikoinaan veemäisen vaikea peli.

Ai prkl! osui ja upposi. Näytti tutulta ja heti ensimmäinen intiuutio oli että police quest. Vastauksen jälkeen katselin karttaa uudelleen ja rupesin miettimään, ettei voi olla. Mutta silti kyllähän se ehkä sittenkin.
Mutta tosiaan Sierran hienoja ja vittumaisen vaikeita pelejä. Fasten seat belt.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #66 (7.3.2015)

Kenen himassa tämä video filmattiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös