Hetkinen, viimeisimmistä viesteistä päätellen olen ymmärtänyt pelin hengen aivan väärin. Jostain syystä olen koko ajan mieltänyt kisan "tieto-/tiedonhakukilpailuksi". Piti ihan lukea avausviestistä säännöt uudelleen.
Idea on vielä jopa simppelimpi kuin keksijänsä. Esitän tässä ketjussa yhden kysymyksen joka päivä. Nopeimmin tähän ketjuun oikean vastauksen laittanut saa yhden pisteen.
Tuossahan nuo säännöt kaikessa lyhykäisyydessään ovat. Ilmeisesti tuosta olen heti olettanut, että tarkoitus on vain kaivaa oikea vastaus mahdollisimman nopeasti´- tavalla tai toisella (eli tietämällä, arvaamalla tai hakemalla). Oikeastaan tuon elementin takia tästä kisasta innostuinkin, kun huijaaminen ei olisi ollut edes mahdollista. Toisaalta myös vaikeasti googletettavan vastauksen löytäminen on monesti mieltä tyydyttyvämpää kuin helpomman kysymyksen suoraan tietäminen. Tällaista vielä pelin "ideaakin simppelimpää" henkilöä varten olisi ollut hyvä mainita vielä erikseen, jos vastaukset halutaan nimenomaan kilpailijoiden omasta päästä.
Ilmeisesti täällä nyt (suurin?) osa pelaa tätä peliä ihan tavallisena tietokilpailuna, mikä tietysti asettaa tällaisen tiedonhakijan huomattavasti edullisempaan asemaan. Jos tosiaan pelin ideana on pähkäillä vastaukset omasta päästä, niin minulta voi vaikka nollata pisteet (no okei, ehkä tuon Friday the 13th -maskin olisin arvannut muutenkin oikein, mutta varmistin silti netistä). Olen siis aivan härskisti etsinyt vastaukseni netistä. En huijatakseni vaan luullen sen kuuluvan peliin.
Loppuun vielä täältäkin kehut mainiosta kisailusta! Mielenkiintoisia ja haastavia kysymyksiä löytyy kyllä laidasta laitaan.