Ääh, toi minun heittoni oli huonoa huumoria, jolla yritin "hauskasti" viitata paperimiehistä käytyyn keskusteluun. Lienee kuitenkin tosiasia, että pikkuhiljaa myös nuo työpaikat Suomesta halpamaihin siirtyvät. Reilut palkanalennukset saattaisivat siirtymistä hieman lykätä, mutta eipä taida sekään kannattaa. Siirtää vaan ajankohtaa muutamalla vuodella eteenpäin. Itsekin olen Karaportissa aikoinaan istunut ja tuntuu todella ikäviltä nuo "ulostamiset". Silloin kun itse siellä olin, niin ei tämmöistä olisi voinut ajatellakaan, uutta pytinkiä nousi ympärille kuin sieniä sateella mutta niin vain tähänkin on tultu. Ja ei, en tiedä ollaanko Karaportista porukkaa vähentämässä, mutta eiköhän sama "virtaviivaistaminen" vielä sinnekin iske. NSN ainakin taisi jo lähteä..
Taisin ajaa sitten ns. miinaan.
No, nythän tässä Nokian tapauksessa ainakaan tuottavan portaan (eli tehdastyöläiset) eivät joudu irtisanomisten kohteeksi vaan toimihenkilöt tms. joten ainakin tällä erää ns. työntekijäportaan henkilöstö saa huokaista helpotuksesta mutta kuinka kauan aikaa? Jos taantuma/lama jatkuu pidemmän aikaa niin en laisinkaan epäile etteikö kävisi niin, että myös tämä ryhmä joutuisi leikkausten kohteeksi - niin ikävää kuin se onkin.
Kokonaisuudessa huolestuttavalta tilanne näyttää, eipä ole juurikaan valonpilkahduksia näkyvissä toistaiseksi. Tänäänkin useampi yritys näytti (tai näyttää) ovea työntekijöilleen.
vlad.