Päivän doping-käry

  • 1 044 841
  • 4 704

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nyt kun mahdollisesti päästään alkuun niin antaa mennä vaan. Voi elämä jos joku kuvittelee että tämä on vain hiihtospedejen toimintaa...voi kun kihun arkistoihin pääsis!
No tästä on hyvä aloittaa, urheilulajit vaan aakkosjärjestykseen ja päitä pölkylle!


Tietenkään homma ei ole pelkkää murtsikkaa, ks. meikäläisenkin aiemmat viestit tässä ketjussa. Kyrön uhmakas kosto tässä vaan hymyilyttää. Mies on ylikorni yhdistelmä petettyä 11-vuotiasta pikkupoikaa ja omaisuutensa, eh... laillisuusrajoitteiden vuoksi menettänyttä hämärämiestä.

Mutta jo vain. Kyllähän tästä kunnon kakku saadaan kasaan. Leivinjauhetta ei kesteistä pidä puuttuman.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyrön uhmakas kosto tässä vaan hymyilyttää. Mies on ylikorni yhdistelmä petettyä 11-vuotiasta pikkupoikaa ja omaisuutensa, eh... laillisuusrajoitteiden vuoksi menettänyttä hämärämiestä.

No jaa, oliko tuo nyt sitten Hiihtoliiton väeltäkään niin korrektia toimintaa kipata kaikki paska Kyrön niskaan ja paistatella sitten itse puhtaan urheilun puolestapuhujina... Leivinjauhettahan me vaan juu... Voisi jopa sanoa että Kyrön kosto oli ihan oikeutettu - ja odotettu.

Toivottavasti koko paska kaavitaan nyt oikein pohjia myöden, on jo pidemmän aikaa vituttanut koko tämä hiihtoporukka valheineen. Eipä silti etteikö samanlaista toimintaa olisi harrastettu muidenkin lajien parissa mutta kun hiihtoimmeiset ovat aina vähän olleet olevinaan muiden yläpuolella niin ihan hyvä saattaisi olla heitäkin palauttaa maan pinnalle.
 

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki sai alkunsa kun Kyrön ikiomaa Variksenpelätintä vietiin dopingtesteissä kuin litran mittaa. Nyt katkera K-P janoaa kostoa. Surullista, mutta silti jotenkin hauskaa.
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Erittäin hyvä, että Kyrö on päättänyt nyt kertoa kaiken. Yksikään epärehellisellä pelillä arvokisamenestystä saavuttanut hiihtäjä ei ole ansainnut mitalejaan ja niitä seurannutta mammonaa, mainetta ja kunniaa. Onko nyt mahdollista, että 1990-luvun mitalit menevät uusjakoon?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Erittäin hyvä, että Kyrö on päättänyt nyt kertoa kaiken. Yksikään epärehellisellä pelillä arvokisamenestystä saavuttanut hiihtäjä ei ole ansainnut mitalejaan ja niitä seurannutta mammonaa, mainetta ja kunniaa. Onko nyt mahdollista, että 1990-luvun mitalit menevät uusjakoon?
Aivan höpöjä. Jos on voittanut, on voittanut. Niitä mitaleiden poistoja yms. en kyllä ymmärrä, toki onhan nuo hyviä kostoja kiinnijääneille urheilijoille. Mutta aivan naurettavaa tuo olisi.Norjalaiset, ruotsalaiset, venäläiset ja italialaiset on ihan kaurapuurolla painanut, juu.

Kyrön kosto on kyllä kuitenkin herkullinen. Siinä on aika moni tulilinjalla, toivottavasti Kyröllä on ollut tarpeeksi aikaa muistella vanhoja ja faktat pitävät. Nyt napsuu, yes sille!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Päitä putoaa!

Pian alkaa sellainen lahtaus hiihtoliitossa että harva sitä edes vielä tajuaa! Det är marknaden nu :)
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Aivan höpöjä. Jos on voittanut, on voittanut. Niitä mitaleiden poistoja yms. en kyllä ymmärrä, toki onhan nuo hyviä kostoja kiinnijääneille urheilijoille. Mutta aivan naurettavaa tuo olisi.Norjalaiset, ruotsalaiset, venäläiset ja italialaiset on ihan kaurapuurolla painanut, juu.
Sehän on nyt tietysti selvä, että kaikki 90-luvun huippuhiihtäjät aineita käyttivät , mutta minä pidän kuitenkin oikean suuntaisena tai ainakin periaatteellisesti oikeana sitä, että vääryydellä hankitut mitalit otetaan heiltä pois vaikka ne jouduttaisiin luovuttamaan toiselle doping-urheilijalle.
 

kovalev

Jäsen
Kaikki huutaa ; KOO PEE KOO !

Kyrö maksaa nyt - legendaarista "Puhelinkoppi" yhtyettä lainatakseni - potut vittuina.
Luvassa herkullisia keskusteluja ja toivottavasti myös meheviä paljastuksia. Toivottavasti koko tunkio käännettäisiin nyt ympäri ja se laukaisisi ketjureaktion, jossa tämä dopingongelma lopultakin käsitetään hieman laajemmaksi kuin vain Kyrömafian pikku puuhasteluksi.

Jokohan Spordella on juttu valmiina illan Tulosruutuun ?
 

pjotrborodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
tunturikiekko
Kerrassaan hienoa hiihtourheilua jälleen. Nyt vaan Kyröltä tietoa ja nimiä, niin saadaan taas herkutella. Lahden kaupungin pitäisi olla nyt hereillä ja nimetä 2001 kärynneet urheilijat kaupunkiin ei tervetulleiksi henkilöiksi!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Taustalla on luultavasti muitakin jotka voivat tulla avautumaan K-P Kyrön peesissä. Saa nähdä kuka astuu kaapista seuraavaksi. Jos ja kun Kyrö lataa kovat faktat pöytään niin seuraavien on helpompi tulla puhumaan omalla nimellä. Ei ole helppoa olla hiihtoniilojen housuissa nyt.

Kyrön on luontevaa tulla tässä asiassa esiin, ei ole paljoa menetettävää. Mies on ollut seitsemän vuotta jokseenkin epähenkilö ja kantanut muidenkin paskat niskassaan.

Suotavinta olisi, jos kiellettyjen aineiden ja menetelmien käytön laajuus hiihdossa alkaisi vähitellen purkautua laajemmin ja kansainvälisestikin tällaisten sysäysten kautta. Taitaa olla toiveajattelua, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyrön uhmakas kosto tässä vaan hymyilyttää. Mies on ylikorni yhdistelmä petettyä 11-vuotiasta pikkupoikaa ja omaisuutensa, eh... laillisuusrajoitteiden vuoksi menettänyttä hämärämiestä.
IS: Kyrö kertoi osallistuneensa Valtakunnansyyttäjänviraston kuulemiseen ilman suuria tunteita.

- Minulle tämä ei ole elämän ja kuoleman asia. Se ei minua haittaa, eikä minulla ole mitään erityistä intohimoakaan tähän hommaan, Kyrö totesi.


Taitaa nelonen rahoittaa Kyröä faktojen lausumisesta,jolla ei ole erityistä intohimoa tähän hommaan, eli KPK ottaa tämän puhtaasti työtehtävänä josta todennäköisesti maksetaan kohtuullisesti. Mutta onko miehellä mustaa valkoisella, muuten joudutaan sana sanaa vastaan ja homma jää taas tähän. Vai nostetaanko tässä joku pieni case pöydälle ja loput lakaistaaan taas sinne maton alle odottelemaan. En jaksa uskoa että Kyrö olisi tätä kostoa vuosia suunnitellut, helpon rahan toivossa ja kun ei varsinaisesti ole miehellä mitään hävittävääkään.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
IS: Kyrö kertoi osallistuneensa Valtakunnansyyttäjänviraston kuulemiseen ilman suuria tunteita.

- Minulle tämä ei ole elämän ja kuoleman asia. Se ei minua haittaa, eikä minulla ole mitään erityistä intohimoakaan tähän hommaan, Kyrö totesi.


Taitaa nelonen rahoittaa Kyröä faktojen lausumisesta,jolla ei ole erityistä intohimoa tähän hommaan, eli KPK ottaa tämän puhtaasti työtehtävänä josta todennäköisesti maksetaan kohtuullisesti. Mutta onko miehellä mustaa valkoisella, muuten joudutaan sana sanaa vastaan ja homma jää taas tähän. Vai nostetaanko tässä joku pieni case pöydälle ja loput lakaistaaan taas sinne maton alle odottelemaan. En jaksa uskoa että Kyrö olisi tätä kostoa vuosia suunnitellut, helpon rahan toivossa ja kun ei varsinaisesti ole miehellä mitään hävittävääkään.


Villi veikkaus: Dokumenttia on säilytetty noilta "kuumilta" doping-vuosilta kosolti. Miehestä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta idiootti hän ei ole. Varmasti on turvannut selustansa pahojen päivien varalta. Kyllähän tuota Piiraisen jeesustelua on ollut paha kuunnella viime viikkoina tavallisen penkkiurheilijankin..
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Ihanaa, Rehelliset Suomalaiset Miehet

Vihdoin valtakunnan vallan, voiman ja Kunnian syyttäjävirasto pääsee tutkimaan TODELLISTA rötösvyyhtiä....

Toista tämä on kuin asianajajien laskutuksen syynääminen. Odotan hartaudella kaksi-kolme vuotta kestävää kaikki sammaloituneet kivet kääntävää tutkintaa, jonka lopputuloksena jätetään syyttämättä kaikki projektiin osallistuneet, Joku median edustaja, joka ei ole osallistunut koko projektiin, saa myöhemmin pikku sakot. Myöhemmin julkisen sanan neuvosto katsoo, että asiassa on vain liattu oma pesä. Eihän mitään doping-ongelmaa ole ollutkaan, ainoastaan havujen tuoksua...

Näinkö meille aina täällä käy, käy, käy, käy....?
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jari Räsänen ihmettele Kyrön puheita
Aika kovia sanoja Räsäseltä jos miehellä ei olisi puhtaita jauhoja pussissa.

- Ei koske ainakaan minua, Trondheimissa uransa viimeiset arvokisat hiihtänyt Räsänen tokaisee tympääntyneenä.

- Turhaa jauhamista, ei minulla ole mitään uutta kerrottavaa. Olen käynyt nämä asiat niin monesti läpi, että tuntuu ettei loppua ole luvassa.

- Onhan tässä kaikenlaisia syytteitä kuullut. Nyt varmaan joku keksii väittää, että Kyrö olisi myynyt minulle kasvuhormonia. Mutta ei minulla ole näihin asioihin osaa, eikä arpaa, Räsänen paketoi.

Eli tältä suunnalta ei ole tulossa mitään uutta ja mullistavaa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutinen ei ole varsinainen käry, kun jenkkisprintteri Antonio Pettigrew myöntää käyttäneensä dopingia. Eipä juurikaan yllätä, mutta onpahan jälleen yksi nimi lisää dopingilla pärjänneiden urheilijoiden listalla. Entinen 400 metrin juoksija tunnusti käyttäneensä kasvuhormonia ja epoa tulosten parantamiseksi.

Jenkki, joka tuli kuin tyhjästä nopeasti huipulle. Dopingilla.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kanerva kertoo, että hänen kaudellaan SUL:n testijärjestelmät olivat tiukat ja kattavat. Kanerva ei kerro sitä, minkä hän tietää, että hänen kaudellaan ei kasvuhormonille ja epo:lle ollut olemassakaan dopingtestiä. Kasvuhormonille ei ole vieläkään pystytty kehittämään dopingtestiä, joten sen käyttäminen on urheilijoilla turvallista.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kasvuhormonille ei ole vieläkään pystytty kehittämään dopingtestiä, joten sen käyttäminen on urheilijoilla turvallista.
Itse asiassa testi on kehitetty jo aikoja sitten, mutta ongelmana on se että kasvuhormonin käyttö pystytään näyttämään toteen harmittavan lyhyen ajan jälkeen, eri lähteistä riippuen käyttö näkyy testissä ainoastaan 12h - 2vrk ajan. Sinällään käyttö on siis urheilijalle melko turvallista, mutta kiinni voi silti jäädä ja testi on olemassa.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Keneltähän Iken kaudella odoteltiin mitaleita? Olisiko perinteiset keihäs, kuula, kävely? Aika pieneksi jää rinki näiden lajien osalta. Mihinkään suuntaan vihjailematta mutta kuulamiehiä on jo kärynnytkin vuosien saatossa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Itse asiassa testi on kehitetty jo aikoja sitten, mutta ongelmana on se että kasvuhormonin käyttö pystytään näyttämään toteen harmittavan lyhyen ajan jälkeen, eri lähteistä riippuen käyttö näkyy testissä ainoastaan 12h - 2vrk ajan. Sinällään käyttö on siis urheilijalle melko turvallista, mutta kiinni voi silti jäädä ja testi on olemassa.

Tämä täytyy tarkistaa. Luulen, että sinä kirjoitat eposta, jonka suhteen asian on näin. Tietääkseni kasvuhormonille ei dopingtestiä ole olemassa. Tarkistetaan tämä, kun tulee siihen aikaa.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Kanerva haastattelun perusteella Suomalaisurheilijat ovat olleet varsin tietoisia kilpailijoiden douppauksesta. Jotenkin tuntuu muutenkin, että Suomalaiset ovat kuitenkin varsin puhtoisia verrattuna, esimerkiksi hiihdossa, norjalaisiin. Suomalaisten ovat vaan onnistuneet, amatöörimäisestä toiminnasta johtuen, kärähtämään.

Muutenkin Nelosen toiminta on tavallaan aika vahvaa omaan pesään kusemista. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa media on doping-sotkuissa keskittynyt lähinnä muiden maiden toimintaan (Suomen). Itse olen aika varma siitä, että varsinkin Norjassa ollaan/oltiin selvästi Suomea edellä doping toiminnan ammattimaisuudessa ja säännöllisyydessä. Ihan kaurapuurolla ne tulokset ei ole tullut, uskallan väittää. Juuri hiihdossahan Norjalaisia sekä muita huippuja pystyivät Suomesta haastamaan ne muutamat yksilöt, jotka Dopingista sitten kärähtivät.

Kaiken kaikkiaan huippu-urheilu, etenkin kestävyys- ja yksilölajeissa, on ollut pahasti dopingin saastuttamaa iät ja ajat.Mielestäni nyt on Balco-kohujen ja muiden tapauksien aikana vasta paljastunut douppauksen jäävuorenhuippu. Urheilijoiden kynnys käyttää dopingia on mielestäni hyvinkin matala, koska huipulla monet tietävät osan käyttävän ja he myös tiedostavat sen, että jos haluaa nousta ynnämuut osastolta kirkkaimpaan kärkeen, vaatii se myös itseltä dopingin käyttöä. Tämä on paljastunut karulla tavalla, vain esimerkkinä lajista, pikajuoksun lukuisissa käryissä. On ollut varmaan kiva kipittää esim. Amerikkalaisia vastaan, kun/jos on tienyt, että vastustaja saa huomattavaa etua epärehellisistä keinoista.

Miksi siis kaivella 90-luvun tekemisiä jos kerran on tiedossa, että ainakin silloin muutkin maat käyttivät dopingia ja ilman sitä menestystä ei olisi tullut. Mitä sitten jos Suomeen ei olisi tullut yhtään mitalia, vaikka nyt hiihdosta, viimeiseen 10-15 vuoteen...media olisi varmasti tyytyväinen.

En siis todellakaan tarkoita dopingin olevan jotenkin hyväksyttyä tai suositeltavaa. Kummastuttaa vaan Suomalaisen median halukkuus ns. kusta omaan pesään. Norjassa media ei tietääkseni hirveästi omien tekemisiä kritisoi. No Norjalaiset urheilijat ovat sitten ilmeisesti aina olleet puhtaita pulmusia.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Tämä täytyy tarkistaa. Luulen, että sinä kirjoitat eposta, jonka suhteen asian on näin. Tietääkseni kasvuhormonille ei dopingtestiä ole olemassa. Tarkistetaan tämä, kun tulee siihen aikaa.

Kyllä kasvuhormonitesti on ollut olemassa jo vuosia. Se on vaan niin ongelmallinen, ettei sillä ole ilmeisesti saatu vielä ketään kiinni. Uutta kehitysversiota ollaan tosin kai nyt pikku hiljaa saamassa kehiin.

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/...tulossa+Pekingin+olympialaisiin/1135234519528
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös